Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 927 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
15 978 488 letöltés

3 aktív felhasználó
1 007 egyedi látogató
2 402 letöltés
  az elmúlt 24 órában

26 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
meszaros(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
dudicukrasz(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
mikepapa911

Ajánlott oldalak

Letöltések

hidegindítás
paripa  2009-10-18
Sziasztok!
Ötlet kéne:2006 tdci fusionnnak mekkora külső hőfok után illene izzítást bemutatnia reggeleként?
Múlt héten egy két alkalommal a hidegindítás kicsit problémás és ijesztő is volt egyben.
Köszi!

Hozzászólások

#103  2021-05-10 14:28 fusionjazz''
Ehh, nem hinném. Most jó idő van, pöccre indul és úgy húz, mintha most gyűrűzték volna és nincs kettőstömegűm se, neked nem volt vele szerencséd, csalódtál ... cserélj szerelőt szóval ez a visszajelzés nélküli hiperizzítás a konstrukciós hiba, ennyi ... remélem
válasz szita721031 (#102) üzenetére

#102  2021-04-30 19:49 szita721031
Egy idő után jön az, hogy "hidegen" pár száz méter után ha gyorsítasz, akkor bedadog. Télen hidegben egyre nagyobb fehéres füstpamacs,majd injektor hiba. Ezt nem vártam meg. Hibát nem jelzett, de szerelőm szerint "pisálnak" az injektorok, és azért csinálja. Én az előjövő sok hiba miatt eladtam. (kettőstömegű, kormányszervó, injektorok, zár mikrokapcsolók, és a közelgő vezérlés és teljes fék csere) Ráadásul ráfutottak a vonóhorogra, a horog elhajlott, és a kasztni is deformálódott. (Amit a biztosító nem ismert el, de az új horog felszerelésekor a lökhárítót nem lehetett a helyére tenni, és igazítani kellett mindenen)
válasz fusionjazz (#101) üzenetére

#101  2021-04-26 09:40 fusionjazz''
Üdv! Csak hidegben, kb. +8C alatt van egy pamacs az első indításnál, egyébként semmi. Nekem sajnos egyre inkább úgy tűnik, ez "normál" működés.
De te lőtted a 100-ast
Kösz
válasz szita721031 (#100) üzenetére

#100  2021-03-15 19:52 szita721031
Nem akarlak elkeseríteni, de a hidegindításnál hidegben fellépő fehéres füst hamarosan behaló porlasztót jelez. Ha izzítási gondod van, akkor valószínű izzítógyertya csere. Nyáron is izzít, (nem jelzi ki) villám izzítás, csak egy nagyon kis ideig löki meg az izzító gyertyákat.
válasz fusionjazz (#98) üzenetére

#99  2021-03-08 10:33 fusionjazz''
Szerkesztve:   2021-03-08 11:03
Töröltem, választ találtam másik topicban

#98  2021-02-03 09:29 fusionjazz''
Izzításhoz észrevétel: szépen pörget az akksi, önindító adja, de hidegben hosszabb tekerés után füstpamaccsal indul = üzemanyag a kerepelés alatt is megy, de izzítás hiányában csak lassabban reagál, ezért a köd --- ergo jobb lenne, ha izzítana mondjuk már +10 C körül is egy picit, fagyponttól meg rendesen mert egyébként ez a "probléma" állanó marad persze ez nem nagy megfejtés hajrá tavasz!

#97  2021-01-28 13:34 fusionjazz''
Asszem megtaláltam:
válasz fusionjazz (#96) üzenetére

#96  2021-01-27 10:07 fusionjazz''
Üdv! Új vagyok, de már régi (évekig Mondeoklubos és 54 éves) Asszony kapott egy 2006-os 1.4 tdci Fresh-t, melegben semmi gond az indítással, most hosszan teker és nagy füsttel indul be, ami nem lep meg és visszaolvasva sem egyedi, de valamit orvosolni kell talán. Elsőként lécci tegyen fel valaki képet az üa. "pumpálás" helyéről!! Benyás vagyok alapból, így nem igazán ismerem ezt az erőművet egyébként jó kis vas! Kösz

#95  2013-12-16 14:46 BatkiZs
Persze. nyílván mindenki maga tudja, mennyit és muilyen távon autózik, de önmagában a nagyobb akkumulátor bátran használható, ma már a 3. villamosságis szakit hívtam, mind ezt mondta!

A visszatöltésre kell figyelni, ha az autózási szokások miatt a generátor nem elegendő, akkor néha töltövel kell rásegíteni.
válasz szita721031 (#94) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#94  2013-12-16 14:12 szita721031
Nem tudom ki a szerző de ír nagy hülyeségeket. "Eggyik 55Ah-s sem lessz sokkal kissebb a másiknál." Írjak példákat? A generátor feltölti a nagyobb teljesítményüt az igaz csak mennyi idő alatt?
válasz BatkiZs (#93) üzenetére

#93  2013-12-16 08:27 BatkiZs
A nagyobb akkumulátor előnyiről egy hozzászólás a sok közül, ha esetleg valakinek hasonló kérdésként merülne fel, mert nagyobbat akar, vagy épp azt tud jó áron, stb.:

http://forex.hu/gyik.html

#92  2013-12-15 05:54 dudicukrasztrollface
Elnézést hogy beleszólok innen a partvonalról,az enyém nem dizel,csak érdekességképp akartam ideírni az enyém nemrég makkant meg/aksi/ 10éves volt!Kérdeztem az aksis ürgét hogy amiket veszünk utólag beléjük az miért csak 4-5 évig bírja?Aszongya mert gyárilag tartósabbra tervezik őket,eddigre ugyanis nyugaton egy jármű már rég a bontóban van.!Vazze.De akkor is 10év.Az nem rossz,a technika megvan tehát csak basznak tartósra csinálni amit veszel utána bele,értelemszerűen akkor nem kéne sűrűn újat venned.
 1 tagnak  tetszik

#91  2013-12-15 04:26 szita721031
Az indítóáram 590A
válasz BatkiZs (#86) üzenetére

#90  2013-12-14 08:56 turbobacsi
igen, a generátor nem arra van méretezve
válasz T-Tomi (#89) üzenetére
 2 tagnak  tetszik

#89  2013-12-13 22:25 T-TomiDon Tom
Lassabban tölti fel.
válasz szitu (#88) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#88  2013-12-13 20:51 szitu
És miért?
válasz turbobacsi (#87) üzenetére

#87  2013-12-13 11:42 turbobacsi
nem szokták ajánlani a gyárinál nagyobb kapacitású akksit

#86  2013-12-13 10:13 BatkiZs
276*175*175 mm a mérete, ez pont jó a Fusionba. Olvasgattam a neten és az ott leírtak alapján belemerem rakni a 75Ah 680A-os akksit, annak ellenére, hogy 60Ah 560A van benne gyárilag, ha jól emlékszem...?

#85  2013-12-12 23:20 magaboa csapat fotósa
Szerkesztve:   2013-12-12 23:22

#84  2013-12-12 22:55 BatkiZs
16.500 Ft, azt hiszem ennél jobbat most keresve sem találok...
válasz szita721031 (#83) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#83  2013-12-12 19:47 szita721031
Férjen be a másik helyére! (méretek) Árat nem írtál de ajánlom az akkumlátoroutlet-et Bosch S5 vagy Vatra silver dynamic 12V 61AH 600EN
válasz BatkiZs (#81) üzenetére

#82  2013-12-12 18:49 szevasz
Bosch S3 70A aksit kapott a Fúzió:
http://termek.auchan.hu/alkatresz/auto villamossag/akkumulator-es-kiegeszito/ bosch-s3-akkumulator

Eddig jó..

#81  2013-12-12 07:52 BatkiZs
Nálam is pont ezek a tünetek, vagyis tehát akksicsere érik!
Tegnap baráti alapon kaptam egy nagyon jó árat Jász Akku 75Ah 680A, ez azonban nagyobb teljesítményű, mint a gyári, mit szóltok, lehet ezt nyugodt szívvel használni?

#80  2013-12-11 18:06 szevasz
Áprilisban lesz 7 éves az autó,nekem is eddig a gyári akku volt benne. A gond az volt,hogy indított, de nehezen. Kvázi sokáig kellett indítózni és nagy füstöt termeltem:)
válasz Szaszi (#79) üzenetére

#79  2013-12-11 11:58 Szaszi
Szerkesztve:   2013-12-11 12:01
A Psa 1.4 tdci dizelmotorra nem igaz az, hogy állandóan izzít. Nem kell izzítani csak hidegben.
Nekem sajnos már régóta áll garázsban a kocsi, így csak nagyon ritkán van elindítva. Az akkumulátor még gyári és nem volt cserélve, most 6 éves a kocsi. Ha 3 hónap után elindítom akkor is könnyedén indul, alig lehet észrevenni , hogy már rég óta áll. Két év alatt 3-szor azért feltöltöttem az aksit, hogy ne merüljön le teljesen álltában. Ford silver akkumulátor van benne.
Az igaz, hogy nálam télen is kb 18C fok van a garázsban.
válasz BatkiZs (#78) üzenetére

#78  2013-12-11 07:37 BatkiZs
Garázsban állok (8-12 fok mostanság) és két naponta indítom be, de sokat teker mire elindul! Ezekszerint lehetséges, hogy nekem is egy akksi csere néz ki? Mivel elvileg +5 fok felett nem is izzít!?

Azért írom, hogy elvileg, mert olvasgattam a neten, és megoszlanak a vélemények, néhol azt olvasni, hogy a modern dízelmotor minden indításnál izzít hőmérséklettől függetlenül.

Na most akkor hogy is van ez?

Tény, hogy az izzítójel gyujtáskor nálam nem villan fel, csak nagyon hideg időben (-8-10 fok)...

#77  2013-12-09 18:22 szevasz
Köszi a hasznos válaszokat, úgy néz ki egy aksicsere megoldotta a problémámat. 590-es indítóáram helyett 340-et adott le.Eddig pöc-röff...:)

#76  2013-12-06 08:17 Szaszi
"A ford fusion 1.4 tdci-ben található 1,4 literes dízelmotor a Ford és a PSA autókonszern közös projektje, így a Ford mellett Citroën és Peugeot modellekben is megtalálható. 68 lóerős és 160 Nm-es motor kisautók számára megfelelő és gazdaságos."

De még más tipúsokban is van ez a motor pl. Mazda 2,
válasz szita721031 (#74) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#75  2013-12-04 20:04 szita721031
A könyv azt írja hogy a visszajelző a kombinált műszer biztosítékához tartozik. Az izzítás bizosítéka az izzítógyertyákhoz. (én sem találtam a piktogrammot a kesztyűtartóba pedig a könyv szerint lenni kéne)
válasz szevasz (#69) üzenetére

#74  2013-12-04 19:58 szita721031
Peugeot motor.
válasz Szaszi (#72) üzenetére

#73  2013-12-04 08:42 T-TomiDon Tom
Az enyém 8 éves és eddig 1-2 alkalommal láttam ,hogy izzít. Igaz az is ,hogy nagyon ritka amikor nem a fűtött garázsban alszik.

#72  2013-12-03 22:41 Szaszi
Nálam sem gyullad fel.Normál helyzet. Nekem is azt mondták, hogy nem is kell jelezni, csak ha hidegebb az idő akkor fog izzítani. Valóban így is van kb -5, -8 után szokott ha tovább áll kint a kocsi.Van , hogy csak felvillan ,néha kicsit tovább izzít, attól függően mennyire hűl ki hidegben a motor. A Citroen 2-ben 1.4 díeselnél is ugyan ez van , ugyan ez a motor abban is. Az ismerősömmel beszéltük, neki az van.

#71  2013-12-03 20:49 szita721031
Nekem azt mondták a szervízben hogy amíg gond nélkül beindul (max 2-3 indítózás) addig ne foglalkozzak az izzítással. Hál isten állt. elsőre beindul.
válasz BatkiZs (#68) üzenetére

#70  2013-12-03 20:44 szita721031
Azért nem villan ki mert nem izzít! csak nagy hidegben! Hogy hányas bizti majd nappal megnézem.

#69  2013-12-03 18:57 szevasz
Úgy értettem,hogy amikor ráadom a gyújtást és minden visszajelző lámpa kigyullad, akkor az izzításé nem.
A biztosíték táblát megtaláltam,de a kesztyűtartón lévő biztosítéktérképen nincs rajta az izzítás piktogramja.
válasz szita721031 (#67) üzenetére

#68  2013-12-03 09:57 BatkiZs
Szisztok!

Én a 7 év alatt kb. 3-szor láttam az izzítójelet felvillanni, természetesen a legnagyobb hidegekben. Engem érdeelne, vajon valóban extrém hidegben izzít csak, vagy nálam van ezzel esetlegesen probléma. Kint parkolok és utoljára azt hiszem taval előtt itéeln villant fel egyszer utoljára indításkor, kb. -9-10 fok lehetett.

Probléma ez vagy normális? 7 éves 130.000 km.

#67  2013-12-02 20:23 szita721031
Szerkesztve:   2013-12-02 20:26
A biztosíték tábla a kesztyűtartó mögött. (kipatt. lehajt) De szerintem azért nem jelzi mert nem izzít. Csak +5 alatt izzít (nálam -5) javarészt télen. De mivel egész nyáron nem izzít nálam le szokott ragadni és kell egy extrém hideg hogy elinduljon. Ja a relé pedig az aksi mögött a fekete dobozban.
válasz szevasz (#66) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#66  2013-12-02 19:58 szevasz
Sziasztok!

Izzítással kapcsolatban, hol található az izzítás biztosítéka?
Ha ráadom a gyújtást,nem villan fel az izzószál lámpája.
Üdv
Szevasz

#65  2011-11-28 19:16 Zolar
Az akkumulátor volt a hiba...
válasz Zolar (#64) üzenetére

#64  2011-11-23 16:34 Zolar
Mivel épp műszaki alatt áll az autó, mondtam a szerelőnek ellenőrizze le a hidegindítás. Bejöttek a hidegek, nehezen indul az autó. 4-5 tekerés után le szoktam állítani, várok vele utána újból próbálom. Van mikor 3-4 ilyen "kört" el kell játszani vele, hogy induljon.
A szerelőm azt mondja, annak ellenére nem izzít az autó, hogy jelzi a műszerfalon a visszajelző. Egy relére gyanakszik, remélem nem a motorvezérlő számítógép szállt el...

WTF?

#63  2010-02-27 09:00 Szaszu
Nem hallasz enyhén sziszegő hangot a gázolajszűrőnél miközben pumpálsz? Ugyanis a szűrőn van egy csavar, ami alatt van egy kb. 3 mm-es pici gumi alátét. Nekem a gyári új szűrőben volt az elnyíródva, és ettől belevegősödött. Jól megszívatott, mire rájöttem és visszajutottam a szerelőmhöz, pumpáltam egy párszor.
Lehet, hogy ez a pici gumialátét nem zár rendesen.
válasz gyalogkakukk (#61) üzenetére

#62  2010-02-26 21:08 mester76
A leírtak alapján olyan mint ha le levegősödne a rendszer vagy elejtené az üzemanyagot.De ezek nem igazán időjárás függők.

#61  2010-02-26 20:41 gyalogkakukk
Hali Mindenki!
1,4tdci-m van,2003, 165000km. Az idén télen végig kinlódtam az inditás. A reggeli első inditáskor egyáltalán nem továbbitódik a gázolaj, azt mindig pumpálni kell a tápszivattyuval. A napközbeni többszöri inditásnál már ez a jelenség nem fordul elő, de másnap ujból játszunk. Most, hogy bejött a jóidő(+2), megszünt a jelenség. Az egész üzemanyagrendszert átmostuk még ősszel, 5 napig nem is pumpáltunk. De utána igen. Üzemanyag szűrőt minden olajcserénél végzünk (15000 km-enként). Ötlet a megjavitásra valaki?

#60  2010-01-28 19:10 Szaszu
Szia Tomi!
Szép időnk van. Láttad már az izzítást jelző lámpicskut? :-))
válasz T-Tomi (#16) üzenetére

#59  2009-11-27 07:57 brigi
Szerkesztve:   2009-11-27 08:00
Nos, itt a kis bűnös, ami miatt 27órán keresztül nem volt autóm:D
Azt hiszem a kép minőségének ellenére is jól látszik, hogy mely alkatrészecske szorult cserére.
válasz kutyus18 (#55) üzenetére

#58  2009-11-26 16:43 lipumár nem a mester
Én is tudok keresni az interneten

#57  2009-11-26 15:34 paripa
Üdvözöllek!
Privát kérdésem lenne,ha lennél szíves elérhetőséget adni!
Kösz!

#56  2009-11-26 05:03 lipumár nem a mester
karburátor=porlaszto
Bocsánatot kérek! Nem értek az autókhoz.

#55  2009-11-26 00:29 kutyus18
Szerkesztve:   2009-11-26 04:38
Sziasztok.
Először is köszönőm az infot a Briginek.Másodszor raktam fel képeket a motorol és hogy milyen porlasztó injektór (kinek hogy hangzik jobban) van benne ha kíváncsiak vagytok nézétek meg.
Tehát köz nyelv porlasztót, kötekedő autószerelö, szakönyv injektort mond na de hogy karburátor=porlaszto ezt még nem halotam. Modern dízel
Lásd: Adagoló-porlasztó egység
Piezo injektor

"A dízel erőforrásoknál alkalmazott legújabb generációs közös nyomócsöves befecskendező rendszer magasnyomású szivattyúval és hengersoronként egy-egy elosztócsővel van megoldva. A befecskendező nyomás max. 1.600 bar, ez az érték 250 bar-ral magasabb, mint a korábbi közös nyomócsöves rendszerek esetében. A piezo-injektoros befecskendezéskor elektromos feszültség alá kerül a kerámia egység, amely megváltoztatja annak kristályszerkezetét. Ennek minimális geometriai deformáció a következménye, amely mechanikusan váltja ki a befecskendező fúvókatű megnyílását. Piezo-injektorok alkalmazásával a befecskendező tű mozgatott tömege 16 grammról 4 grammra csökkenthető, ami jelentősen kisebb és pontosabban adagolható befecskendezési mennyiségeket tesz lehetővé. Ugyanakkor a piezo technika lehetővé teszi a fúvókatű nagyobb sebességét. Ezzel majdnem tetszés szerint variálható a munkafázisonkénti befecskendezések száma."
További jó porlasztást a dízeleseknek!
válasz huzoro (#44) üzenetére

#54  2009-11-25 06:44 dudicukrasztrollface
én csak elnézést szeretnék kérni az újpalotaiak nevében,ha már szóba került a nevem.

#53  2009-11-25 05:35 lipumár nem a mester
Ha azt mondod egy szerelőnek "porlasztó"biztosan először egy benzines autora gondol/porlaszó=karburátor/
Ha azt mondod "adagoló"100% hogy diesel autód van!Még akkor is ha a mostani autódon nincs csak adagolószivattyú.
A porlasztócsúcs a diesel egy másik alkatrésze a hengerfejbe szerelve,ezen át jut az üzemanyag az égéstérbe "porlasztott" állapotban ami hasonlit az injetorra,csak magasabb nyomáson dolgozik.
Ne vitatkozzunk ezen.Felesleges.Ott van oszt kész!!!
válasz huzoro (#51) üzenetére

#52  2009-11-25 01:08 pistiapufőnök
Miért gondolod, hogy itt téged bárki meg akarna alázni?

#51  2009-11-25 00:27 huzoro
Szerkesztve:   2009-11-28 22:50
.
válasz pistiapu (#50) üzenetére

#50  2009-11-25 00:06 pistiapufőnök
Egyrészt nem velem vitatkozol, én csak idéztem. Ráadásul abból a forrásból, amire éppen TE hivatkoztál. (Wikipedia)

Másrészt a jótanácsot is éppen TE adtad, én azt is csak idéztem.

Harmadrészt már csak azért sem érdemes vitatkozni velem, mert éppen azt írtam, hogy TE sem mondtál teljesen rossz dolgot, de attól még a többiek állítása is megállja a helyét.

Hogy miért szégyeled magad helyettem, azt pedig konkrétan nem értem.
válasz huzoro (#49) üzenetére

#49  2009-11-24 23:54 huzoro
Szerkesztve:   2009-11-28 22:51
.
válasz pistiapu (#48) üzenetére

#48  2009-11-24 23:40 pistiapufőnök
Nem hiszem, hogy meg kell védenem Joebácsit, de azért idéznék egy kicsit:

... A legnagyobb különbség azonban a hengerfejekben mutatkozik: míg a benzinmotoroknál az égéstér kialakítása viszonylag egyszerű, a dízelmotor égéstere bonyolultabb formájú. Ebben a tekintetben a közvetlen befecskendezéses dízel áll a legközelebb a benzinmotorhoz, a leglényegesebb eltérés az, hogy az égéstérbe a szelepek mellett két egyéb alkatrész kerül:
1, az izzítógyertya ...
2, a porlasztó ...

Vagy éppen:

... A régebbi rendszerű örvény- és előkamrás dízelmotoroknál az égéstér osztott volt: az egyik térrészbe szívta be a motor a levegőt és a kipufogás is innen történt, a másik térrészben pedig a porlasztó helyezkedett el. ...

Forrás: http://wapedia.mobi/hu/D%C3%ADzelmotor

De azért te sem beszélsz teljesen hülyeséget:
... A dízelmotor tiszta levegőt szív be és azt sűríti össze. A nagy nyomás miatt a levegő felmelegszik. Ebbe a forró levegőbe az adagolószivattyú dízelolajat fecskendez be, amely magas hőmérsékleten külön gyújtóberendezés (gyertya) nélkül meggyullad, elég ...

Ugyanaz a forrás.

Joe: azért a jó tanácsot fogadd meg: "ne találkozz lehúzós szerelővel"! ;-)
válasz huzoro (#46) üzenetére

#47  2009-11-24 23:39 huzoro
Szerkesztve:   2009-11-28 22:52
.

#46  2009-11-24 22:56 huzoro
Szerkesztve:   2009-11-28 22:53
.
válasz Joebácsi (#45) üzenetére

#45  2009-11-24 21:55 Joebácsialkatrészbótos
"porlasztó a dieselnél sosem volt"
Ezt hogy érted???? Akkor mégis minek hívják azt az alkatrészt ami az égéstérbe juttatja az üzemanyagot???? Ember, már megbocsáss, de az a PORLASZTÓCSÚCS. Benne van a nevében, mit csinál: szétporlasztja az üzemanyagot... Tudom, hidd el.. szereltem, árultam, és árulom a mai napig..

#44  2009-11-24 21:27 huzoro
Szerkesztve:   2009-11-28 22:54
.
válasz kutyus18 (#42) üzenetére

#43  2009-11-24 17:15 brigi
Reggel lefuvaroztam a kis családom, utána go melo, majd mikor napközben dolgom akadt, és indultam volna akkor sziszegő hangot hallottam.Berontottam a szerívzbe, ahol kapásból közölték, hogy ez a baja, meg, hogy kb. 40ezer a csere+csináltatni:P
Utána elkezdtem szerelőt keresni, meg alkatrészt. Alkatrész ez esetben csak eredeti Ford van, így azt akárhol, ahol Ford alkatrészt lehet kapni, kapsz. Én visszamentem a szalonba és vettem hozzá. Biztos, ami biztos alapon kapásból négyet, leszorító csavarokkal együtt...így ez volt összesen 4600,-. Plusz szerelő, de azt nem tudom így kiszámolni, mert nekem ezzel egyidőben "szervízeltették" is a kocsit. Mindenesetre nem egyszerű helyen van ez a kis búbánatom réz alátét....csak a fél kocsit kellett hozzá lebontania a szerelőnek:D De kész, most szépen megy, megint halk, nem büdös, mármint nincs az az égett szag az utastérben.
válasz kutyus18 (#41) üzenetére

#42  2009-11-24 15:13 kutyus18
Szia!
Köszönöm a tanácsodat.Az üza.szűrő cserén már túl vagyunk.Nem akarlak elkeseríteni de ha neked is 1.4tdci motor van az autódban akkor sajnos a tiédben is van porlasztó, ami nem is lenne baj ha nem nagynyomású rendszerünk lenne ami mindenféle kis koszra(mikroszemcsékre) érzékeny.Ezek sajnos a magyar üzemanyagokban megtalálhatók.Feltöltöttem egy linket ahol porlasztókat lehet venni és javíttatni.De ehhez az árakhoz még kalkuláljatok beszerelés kiszerelés stb. dolgokat.Ha porlasztót (porlasztócsúcsot) javíttattok akkor a Ford szervízeket nem ajánlom mert ők is az erre specifikálódott szakműhelyekben csináltatják.
Google-Benedeczky Mühely kft.
Hát én ezt próbálnám elkerűlni, hátha valami kissebb hibája van.
válasz paripa (#35) üzenetére

#41  2009-11-24 14:36 kutyus18
Szia!
Azt szeretném megkérdezni hogy milyen panaszok alapján cseréltek neked tűzkarikát, és mennyiért?Köszi
válasz brigi (#40) üzenetére

#40  2009-11-23 21:46 brigi
Bocsánat, csak tűzkarikát cseréltek. De akkor se tankolok benzint:D
válasz huzoro (#39) üzenetére

#39  2009-11-23 21:43 huzoro
Szerkesztve:   2009-11-28 22:56
.
válasz brigi (#38) üzenetére

#38  2009-11-23 20:54 brigi
1.4 TDCI-m van, most csináltattam múlthéten a porlasztót:) Miért is ne lenne benne???

#37  2009-11-23 18:55 paripa
Bocs!
válasz magabo (#36) üzenetére

#36  2009-11-23 18:48 magaboa csapat fotósa
A spuriról már volt szó.

#35  2009-11-23 17:47 paripa
Szia!
Legelső tanácsom,vidd el egy független jó dieseleshez!
Biztosan akad a környéken.
Érdekes dolog:szereztem szervizkönyvet,abban az első az üza.vezeték csere /drágább dolog/,a második az üza.szűrő csere/olcsóbb/.
Márkaszerviz=futószalag.
Leszarják a fejed,amit ír a könyv,azt megcsinálják,utánna passz.
Remélem nem mind ilyen.
Azóta beszéltem volt dolgozóval,azt mondta,nincs agyalás,csak amit a könyv ír.
Haladni kell!
És rohadt drága!
/És TDCI-ben nincs porlasztó./
Jut eszembe,mit tudtok a SPURI nevezetű adalékról?
válasz kutyus18 (#34) üzenetére

#34  2009-11-23 15:53 kutyus18
Sziasztok!
Nekünk egy 1.4 tdci-k van.Ahogy bejött az első hidegebb idő azóta azt vettem észre hogy a megszokott alapjárat helyett kb. fél percig rángat illetve alapjárat ingadozás van.Olajcsere szeptemberben volt és akkor azt mondták hogy porlasztós.Melegebb időben abba hagyta de most megint elkezdte csinálni.Autószerelő ismerős tanácsa-üzemanyagszűrő csere.Ez meg is történt.Azóta reggeli 4 foknál nem dadog, viszont munkából haza 10 foknál volt úgy hogy dadogott.Vagy ha alapjáraton nem is de gázadásnál a probléma ismét jelentkezik.Tanácstalan vagyok mert a szerelők mindenképp porlasztót akarnak cserélni.
Várom a tanácsaitokat.sziasztok

#33  2009-11-22 16:34 paripa
Sziasztok!
Üza szűrő csere,azóta pöpec.
válasz paripa (#32) üzenetére

#32  2009-11-08 15:57 paripa
Szar az egész!
Ugyanúgy köhög,mint eddig.Viszem vissza!
válasz paripa (#31) üzenetére

#31  2009-11-07 18:34 paripa
Sziasztok!
Nos. a cuccot kicserélték,azóta szépen indul,habár egy-két másodpercig..?megvan a hablaty.A rendszerben nem látható levegő.
Nem nyugodtam meg teljesen.A családban levő 2000
ford tdci nem egészen így indul,bár az 2002-es,és mindig izzít.Az DOXA óra,hidegen-melegen.
válasz mester76 (#30) üzenetére

#30  2009-11-04 19:35 mester76
A ténybe van az igazság!!!!
válasz T-Tomi (#29) üzenetére

#29  2009-11-04 19:30 T-TomiDon Tom
Azért az nem gondolnám,hogy árt,ha indítás után járatod egy ideig.Az viszont tény,hogy sokkal hamarabb eléri az üzemi hőfokot, ha indítás után elindul az ember a gépsárkánnyal.Tapasztalatból tudom.Én is hiába járattam hosszú perceken keresztül(nehogy megfázzon a kis családom a hideg autóban),de nem akart bemelegedni,viszont néhány km megtétele után érezni lehetett az enyhülést.
válasz Benvik (#25) üzenetére

#28  2009-11-04 19:27 mester76
Szerkesztve:   2009-11-04 19:29
Csak megerősíteni tudom Benvik hozzászólását!A hidegen való járatás nem csak felesleges de ártalmas is.

#27  2009-11-04 19:10 Benvik
Tudok olvasni,de akkor is !!!
válasz JFR001 (#26) üzenetére

#26  2009-11-04 07:04 JFR001
mondom tdci

#25  2009-11-03 20:01 Benvik
Szia!
A járatás árt a motornak hidegen!
válasz JFR001 (#24) üzenetére

#24  2009-11-03 06:45 JFR001
hy! mindenképpen izzít a motor de csak rövid ideig én se láttam még az izzítás jelét. Hidegen célszerű lehzni az ablakot majd a gyújtást rá.téve kb. 4-5 mp múlva hallható egy kattanás, addig ízzít a motor. Nagy hidegben 2-szer szoktam (-15) utána 3-4 percig szoktam járatni, pumpálgatni nem kell. A járatás sokak szerint felesleges, de ártani biztos nem árt. sziasztok :)

#23  2009-10-30 20:33 Benvik
Ha szakszerűen akarok eljárni,akkor lehet,hogy annyiba kerülnek a csövek,de ha nem számít,hogy hogy néz ki a dolog ,akkor funkciónálisan hibátlanul müködő doldot kb 5000 ft-ből össze lehet hozni.
válasz paripa (#21) üzenetére

#22  2009-10-30 20:13 akos1979
na erre kíváncsi leszek. mit fognak kicserélni vagy javítani? légyszi ha kész van írd már le.

#21  2009-10-30 17:29 paripa
Sziasztok!
Nos,a helyzet a következő:.Szakszerviz mellett kerestem egy,városomban elismert dieselest.A vélemény u.a.Fellevegősödik az üza. rendszer.
Az ok,a levegőszűrőt körülvevő cső/pumpa/rendszer/.
Ár:kb.40000ft.
Mondom,ok,de,ha nem az a baj,akkor mi van,ha nem jön helyre?
Írásba adták,hogy akkor visza a lóvé!
Szerda.
válasz akos1979 (#20) üzenetére

#20  2009-10-29 21:37 akos1979
Nekem olyan az szokott lenni ha lefulladok vele és gyorsan újra akarom indítani nem nagyon akar beindulni (dupla égés). Azt figyeltem meg, hogy hagyni kell egy kicsit "gondolkodni"(kb 2-3 ms) miután ráadtam a gyújtást és akkor jól indul. Próbáld ki lehet, hogy neked is bejön de lehet, hogy semmi köze az egészhez.

#19  2009-10-27 12:25 T-TomiDon Tom
Volt már olajkályhám,úgyhogy nagyjából képbe vagyok...Csak az enyém még világított.Sőt,amikor ráadom a gyújtást akkor sem villan fel.
válasz akos1979 (#17) üzenetére

#18  2009-10-27 10:19 akos1979
Szerkesztve:   2009-10-27 10:19
ja ha hidegben nem fog izzítani nem is indul be.a lényeg, hogy szerintem pumpálgatni felesleges de van itt közünk szerelő ő jobban tudja.

#17  2009-10-27 10:16 akos1979
belelátok a motorba:). amit látsz felvillanni gyújtáskor sárga spirál alakú annak kell(ene) világítania. csak nagyon rövid ideig izzít még hidegben is, mivel ezek már nagyon modern dízelek. A régebbi dízelek is kb 5-10 ms-ig izzítottak hőmérséklettől függően (legalább is az enyém).
válasz T-Tomi (#13) üzenetére

#16  2009-10-27 06:09 T-TomiDon Tom
Én még soha nem láttam azt a lámpát,csak amikor a gyújtást ráadom.
válasz Szaszu (#15) üzenetére

#15  2009-10-26 22:05 Szaszu
felvillan egy fekvő spirál alakú sárga lámpa, akkor izzít. de ehhoz még nagyon meleg van, úgy hogy most még ne várd. Majd -5, -10 környékén lesz aktuális.

#14  2009-10-26 18:53 dudicukrasztrollface
rosszul mondtam a multkor.annál jobb a gyertya minél rövidebb ideig ég az izzítólámpa.

#13  2009-10-26 18:45 T-TomiDon Tom
Honnan tudod,hogy izzít?
válasz akos1979 (#12) üzenetére

#12  2009-10-26 10:39 akos1979
nem vagyok szerelő de ha levegős a rendszered akkor légteleníteni kellene nem pumpálgatnod mert attól a levegő nem megy ki illetve légteleníti magát(ha jól tudom). az enyém is dízel, kint áll és csak nagy hideg után izzít.
válasz paripa (#10) üzenetére

#11  2009-10-22 19:38 T-TomiDon Tom
Nekem -1, -3 fok körüli indítás után volt némi dadogás és egy kis szürkés füst.Annak idején javasolták a szoftver frissítést a szervizben.Erre soha nem került sor.Mivel az autóm vagy a fűtött garázsban áll vagy úton van ,ez a jelenség ritkán szokott előfordulni.Most lassan újra aktuálissá válhat a jelenség.Majd jobban figyelek.

#10  2009-10-22 16:58 paripa
No!A szervizben szervi bajt nem találtak,/comp szerint/nekem az üzemanyagrendszer levegősödik fel.Van egy kézi üza pumpa,reggel azt kell megpróbálnom,hogy,ha azt nyomkodom addig míg az felkeményedik,indul-e rendesen,és látok-e benne buborékokat.De hogy ez hogy függ össze a hőmérséklettel,az passz.Holnap meglátom.
válasz Szaszu (#9) üzenetére

#9  2009-10-21 21:44 Szaszu
Nekem már világított egy párszor. Igaz, hogy csak 1-2 másodpercre, és az is igaz hogy igen zima volt. Nem is tudom talán, -5, -10 környéke lehetett.
válasz T-Tomi (#6) üzenetére

#8  2009-10-21 20:23 T-TomiDon Tom
Az,hogy izzít?Azért rakták bele az izzítógyertyákat,ha kell akkor izzítsanak.Már ha van benne?????
válasz dudicukrasz (#7) üzenetére

#7  2009-10-21 19:49 dudicukrasztrollface
ha már jelez az nem olyan jó

#6  2009-10-21 19:22 T-TomiDon Tom
Az üzemanyagszűrőt tudtommal 60e km körül kell cserélni.
Honnan tudjátok,hogy mikor izzít?Tudtommal nincs visszajelzése az izzításnak.Nekem eddig még nem világított a közismert izzítás jel(izzítógyertya szimbólum).
válasz paripa (#5) üzenetére

#5  2009-10-21 17:08 paripa
Sziasztok!
Bejelentkeztem szervizbe,holnap remélem kiderül.
Egyébként a szervizes már a telefonon kérdezte,hogy:üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?-mondtam ;passz..két hónapja vettem.
De az izzításra kb.azt mondták,amit Ti mondtok.
Meglátjuk.
válasz toth gábor (#4) üzenetére

#4  2009-10-21 12:40 toth gábor
Szerkesztve:   2009-10-21 12:42
Sziasztok!
Nekem is olyan -8 fok körül szokott az izzitó lámpa visszajelezni de csak pár másodpercig.
Nekem álltalában egy gond szokott lenni az indítással.2-3 forgatás után megáll az indítózás.Tavaly előtt cseréltem benne egy picit nagyobb aksira de ugyan ezt csinálja.A trükk az , hogy világítást,meg ventilátort ráadom 10-15 másodpercig és akkor úgy pörget mint állat.:)Sajnálom a zselés aksiért a nagy pénzt kiadni.:(Nekem ez bevált hideg indításnál.Nyárom meg plusz fokoknál semmi problémát nem tapasztaltam.

#3  2009-10-20 21:10 Szaszi
Szerkesztve:   2009-10-20 21:10
Szia!Nekem -5nél hamarabb nem szokott izzítani, de volt már hogy csak -8 nál. Attól is függ, a kocsi kint áll-e a szabadban , vagy a melóhelyen a féltető alatt , ahol ugyanúgy -8 fok van , de azért mégis valamennyire zárt.

#2  2009-10-18 18:45 paripa
Köszönöm kedvességed!
Hát ez nem pirított,alig akart indulni,kb 2 percig rángatás,plusz alapjárat ingadozás.Utána mint a vaj.
válasz Benvik (#1) üzenetére

#1  2009-10-18 18:20 Benvik
Szia!

0 fok környékén már kellene egy kicsit pirítania!

1

Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók