Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 451 felhasználó
2 175 cikk
56 kategória
39 949 hozzászólás
12 247 620 letöltés

6 aktív felhasználó
706 egyedi látogató
2 350 letöltés
  az elmúlt 24 órában

55 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
ferikenyh(17 perce)
Zsozsi(> 60 perce)
zzoli87fusion(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)
Fari76(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
Mate777(> 60 perce)
rakman(> 60 perce)
koverferi67@gma(> 60 perce)
JoeYi(> 60 perce)
grik(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
sza

Ajánlott oldalak

Letöltések

Rugótörés (álmában)
jsbzoli  2011-03-06
Szerkesztve: 2011-09-04
Olvasd el a 18-as hozzászólást!
=========================
Hay mindenkinek

Gondolom megírom mindenkinek. Este beálltam a garázsba (Ford Fusion 2005-ös), reggel már nem tudtam kijárni. JOBB ELSŐ SPIRÁLRUGÓ TÖRÉS! Beleért a gumiba tehát sehová... 12 cm-es darab kocsi alá esett... ha 120-130-nál kapom lehet hogy a családom is kiirtom... Ilyen bénán hogy lehet meggyártani egy autót, hogy a rugó törés után a megmaradt rugó lecsúszhat és kivághatja a gumit is... Felháborító. VIGYÁZAT mindenkinek.. Ennek a tervezőnek nem volt Ladája????? Nincs családja????

Hozzászólások

#413  2020-12-20 17:45 TJAti2
Üdv Mindenkinek!
2008.-as, Olaszországi (Modena) származású járgányunkat szintén elérte a rugó törés a minap. Vendégségben voltunk, és indultunk volna haza. Ropogó, korszogó, súrlódó hang, kb mint amikor bent felejtjük a kézi féket de elölről, jobb oldalról. Mi ez? Nézzük, hallgatjuk, alá néztünk...puff neki... a rugó törés, amiről olvastam hajdanán, itt a Fusion klub oldalán. Hú de örültem neki. Szerencsére egy közeli autószerelő fogadta, úgy hogy pár nap múlva újra az utakat róhatja. (remélem)
2017. dec. vásároltuk 103e km-el, ma 170e körül van. Semmi féle komolyabb probléma nem volt a 3 év alatt. Túl élte a kb 2 éve az M1-en megjelenő tengelytörő kátyúk egy két találatát is.


Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
 1 tagnak  tetszik

#412  2020-12-05 06:08 Baxi
... Monroe 35000 után törött. Gyanítom több cég is ugyan onnan rendel...
válasz cinedub (#411) üzenetére

#411  2020-11-02 00:03 cinedub''
Sziasztok!

Gondolom megírom, hogy négy év után újra megérett egy rugótörés nálam is. 2004es autó az alany, négy éve a bal oldalán, most a jobbos tört el. A gond csak annyi, hogy (elvileg) párban lettek cserélve új, supplex márkájú spirálrugókra 2016ban. Akkor nem én csináltam. Azóta kb 30ezer km ment bele, így nem értem a dolgot. Lehet hogy a hiba nem a rugókban keresendő, hanem az azt tartó lengéscsillapítón lévő tányérban? A szöge szerintem nem ideális, a rugót egy kis ponton terheli, nem körben elosztva. Tört már el valakinek új rugó? Most monroe-t tervezek berakni, két új toronycsapággyal, a lengéscsillapítók még gyáriak (130e km).

#410  2020-07-16 14:43 pori
"beszerelése munkadíj 51e Ft"
Azért ez necces szerintem .Amikor én aki soha nem csinálta 3 óra alatt kicseréltem a két rugót .Szerelőnek szerintem max 2 óra ,de abba már a cigi szünet is benne van .
válasz pzootya (#409) üzenetére

#409  2020-07-10 12:45 pzootya
Szerkesztve:   2020-07-10 12:46
Sziasztok!

Múlt héten egyik reggel nekem is megadta magát a bal első spirálrugó. Parkolóban állva.

A számla:

Első spirálrugók 15e/db (márkát nem tudok)
Rugók NEHÉZKES ki- és beszerelése munkadíj 51e Ft !!!!!
Futómű beállítás 14e
Próbaút 2e

Összesen egy 100-as! Nem esett jól.

Annyit azért el kell ismernem, hogy marhajó lett a kocsi! Az eleje mintha a levegőben menne... és sokkal halkabb is lett a futómű.

 1 tagnak  tetszik

#408  2020-06-07 11:01 byo
Válaszoltam a privát üzenetedre. (megvan)
válasz Béka (#407) üzenetére

#407  2020-06-07 09:29 Béka
Kedves byo!
Esetleg megvannak még az eladó, használt rugók?
Nálam tegnap maradt az aszfalton egy rugóív, szerelőm tanácsolta, hogy megpróbálkozhatnáno egy használttal is. ( A covid helyzet kiürítette a pánztárcámat rendesen.)
Köszönöm válaszod!


válasz byo (#403) üzenetére

#406  2020-02-01 21:42 Petikem
Sziasztok!
Ma délelőtt álltam ki a garázsból, amikor hatalmas zörejt hallottam.
Mivel itt már sokat olvastam a rugótörésről, azonnal tudtam mi a hiba. És tényleg.

#405  2020-01-30 17:33 pori
Ma megcsináltam a rugócseréket .Ami kicsit visszavetett ,hogy kellet egy 18 as csillag kulcs ,de az a fajta aminek a másik fele is csillag 19.
Vagy esetleg egy 18-as csőkulcs .Persze ami még szintén nem volt az a rugó összehúzó szerszem .Ezeket kölcsön kellet kérjek ,de kb 3 óra alatt végeztem a két rugóval .Orosz videón meglestem a praktikákat :)
Egyáltalán nem volt nehéz ha van némi szerszám ,satupad és egy kicsi bátorság .
Maxgear rugó pont akkora a kocsi magassága mint előtte ,nem ágaskodik .Földőn összehasonlítva talán az uj rugó pár centivel rövidebb is ,de nem jelent semmit mit mutat a földön összevetve a régivel ,csak gondoltam megosztom veletek .
válasz pori (#404) üzenetére
 2 tagnak  tetszik

#404  2020-01-27 16:25 pori
Szerkesztve:   2020-01-27 16:46
Sziasztok ma eltört nekem is a jobb első .
2007.07 (1,4 benzin)





Valaki vásárolt már Maxgear rugót ? Tapasztalat ezzel kapcsolatban valakinek ? 5465 Ft cromaxnál

#403  2020-01-21 13:50 byo
Ha valaki gazdaságosan akarja orvosolni a problémát, van egy pár első használt monro rugóm (2000huf / darab), a saját autómban használtam.
Megelőzés céljából került bele anno (2012), majd amikor a lengéscsillapítókat cseréltettem (2018), ezeket is kicseréltük (ez idő alatt az autóba 50e km került bele), mert munkadíjban nem volt különbség, a büdzsébe pedig belefért egy pár új rugó.

Itt is meghirdettem:
https://www.autoalkatresz.hu/auto-futo mu/lokesgatlok_rugok/ford-fusion-futom u-rugo-2184475

#402  2019-08-21 19:13 otibá

Sziasztok!

Gondoltam megírom az én történetemet rugótörés ügyben.
Hajnal,csend,korán járok dolgozni tehát minden hallatszik.Egy marha nagy reccsenés a ház elől-gondoltam valaki jól becsukta csomagtartóját./Régi Trabant-Wartburg beidegződés/ Na, Anya telefonál délelőtt, hogy nem tud elindulni a kocsival,szörnyű hangja van,nem mer.Ugyan már Nyuszicska, apa megnézi, motor indul, váltani állóhelyben lehet, mi lehet, gondoltam gurulok egy kicsit előre-hátra,iszonytató hang,na felemeltem, látványra semmi,aztán felfigyeltem egy darab vasra ami nem odavaló volt,hopp! egy spirálrugómenet.Egy az egyben kivettem a helyéről.Tréler- szerelő-ezzel a kocsival ennyit tudtam megtenni,a gumi beleért a doblemezvédő műanyagba.
Lehet,hogy ha csak szimplán eltörik még tart valamennyit,és mondjuk száznál meg tudja tartani az ember a kormányt,/ha nem ijed meg nagyon/ de ez szinte nullára fékezte volna az adott oldali kereket,ami gáz.Ennyit szerettem volna elmondani:maradtam Tisztelettel: Otibá
 1 tagnak  tetszik

#401  2019-06-01 21:44 zzoli87fusion
Sziasztok!
Bal első álmában... Pár napja voltunk a családdal kirándulni, az út sok helyen 60-as volt a hibák miatt. Mázli, hogy nem akkor történt. A gép garázsban áll, mikor álltam ki akkor vettem észre, hogy nem stimmel valami ( persze már sejtettem). Egy teljes ív letört, és átugrott a rugó a talpon. Szerencsére nem ér bele a kerékbe, és a törés a motor felé néz. Ja és 2007-es a gép, úgyhogy nincs kivétel.

#400  2019-05-25 21:07 MKriszta
Szervusztok, ma engem is utolért - valószínűleg - a rugó probléma. Elindultam, de valami érdekes hangot hallottam előlről, és olyan érzésem volt, mintha jobbra dőlne az autó. Egy kanyar és 100 m után inkább leparkoltam. Szerelő még nem látta. Kívülről úgy látszik, minta el akarná hagyni a jobb első kereket. Saját lábán (kerekén) nem fog a szerelőhöz jutni.
Ha elismert gyártási hiba, akkor térítenek valamit?
(Lehet, hogy felesleges kérdés volt.)

Egyébként 1,4-es benzines, 11 éves (2007 évjárat), 66000 km van benne.

#399  2019-04-26 11:22 áki
A mai nap munkába menet nekem is eltört a bal első rugó...egy nagy csattanás, na mondom rugó...és így is lett. 2005.11 havi.

#398  2019-03-23 20:58 otibá

A rugó darabja kb. 7-8000 + csere. A kétoldali,ha hiszel ebben a duplája.
A szilentcsere szerintem lehúzás volt.

#397  2019-02-22 01:36 szokee01
Szerkesztve:   2019-02-22 02:16
jogos, utólag belegondolva hülyeség. nagyon reggel lehetett..sorry
Tudtommal olajos, de gáz is van benne. Viszont hogy melyiket ereszti el, passz.
válasz Joebácsi (#396) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#396  2019-02-19 20:35 Joebácsialkatrészbótos
Hmm... Érdekes... Én szentül meg voltam eddig róla gyözödve hogy van hàtul is rugó. De akkor èn mit cserèltem ki?
:)
Viccet, mindenféle rosszallàst félretéve.. Van hatul is rugò, a lengéscsillapító mellett.. Ha cserélted làtnod kellett..
válasz szokee01 (#394) üzenetére
 2 tagnak  tetszik

#395  2019-02-16 20:30 szita721031
Szerkesztve:   2019-02-16 20:31
Szerintem spirálrugó van hátul is! Érdekes, nekem olajos gátlók voltak gyárilag a gépben.

#394  2019-02-16 08:15 szokee01
hátul nincs toronycsapágy se spirálrugó, csak egy lengéscsillapító. (én tavaly cseréltem mert elment mindkettőből a gáz)
válasz RRR.fusion (#392) üzenetére

#393  2019-02-13 19:35 szita721031
Nem akarok okoskodni, szerintem hátul nincs toronycsapágy.
 1 tagnak  tetszik

#392  2019-02-13 16:10 RRR.fusion
Baj megelőzve! :) Hála nekem nem tört el, de a cikket olvasva azonnal a cseréjére törekedtem.

Ford Fusion 1.4 TDCi 2008/11
km: 224700 futott kilóméterrel történt meg a csere.

első spirálrugók (párban) márka BárdiAuto: "SUPLEX (SX10209) Spirálrugó" baráti áron darabja 8500Ft. -ért megvettem haver 20 ezerért beszerelte tegnap este. Továbbá cserélve lett még az első lengéscsillapítók és toronycsapágyak, valamint a szilent is...Most hogy az első spirálrugók lettek cserélve a kocsi eleje kb. 4 cm lett magasabb a hűtuljához képest, de márciusban korigálva lesz, hogy a hátsó spirálrugókat, toronycsapágyat és lengéscsillapító is cserélve lesz.

Biztonságos közlekedést kívánok!
 2 tagnak  tetszik

#391  2019-01-19 15:17 Nukage
Sziasztok!

Igen, mindkét első rugót kicserélték.
Úgy tűnik vízszintes az autó, a kerék és a kerékjárati ív közötti távolság mindenhol (mind a 4 keréknél) azonos.


Kihagytam a rugócsere összegének részletezéséből a kerékbeállítást. Az 7 ezer volt.

@Dzso80
Igen, JU2 -es azutó. Figyelmetlenségből írtam "JU_"-t. (Második kiadás amelyiken a kopó (dísz) csíkok már szélesebbek.)

Korábban én is úgy voltam vele, hogy ezzel az ápgrédelt (JU2) modellel már a rugótörés halmazán kívülre kerültem. De sajnos az élet rácáfolt.
válasz csakFusson (#390) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#390  2019-01-17 19:28 csakFusson
Párban cserélték a rugót?

Ugyanolyan magas a rugócsere után a kocsi, mint volt korábban volt?

Nálam egy kissé mintha magasabban lenne most az orra, de a szerelő azt mondta, hogy a rugók szoktak kissé ülni idővel...
válasz Nukage (#385) üzenetére

#389  2019-01-17 19:27 csakFusson
Üdv! Olvastam a zsírral kezelős történetet, látom, mást is foglalkoztatott a fura vízmegtartó kis medence megszüntetése. Az én megoldásom ugye a #382-es hozzászólásban. Az se rossz, hogy lemezzel lerögzíteni...
válasz ZE (#388) üzenetére

#388  2019-01-17 01:54 ZE
"Probléma lehet a kibontásnál, ha a régi lengécscsillapítóra rágyógyul a torony csapágy és csak a lengécscsillapító sérülésével lehet szétbontani" - Nálam ez volt - mondjuk a Ford mérnökei nyaljanak sót miatta, mert az összerohadás egyik, mondhatni legfontosabb oka, hogy az a csavarkötés egy mélyedésben van, ahol megáll a víz. A csere után én fogtam egy gumilapot meg egy alulemezt, levágtam háromszögletűre, a három csúcsba három luk a rögzítőcsavaroknak megfelelően. Három anya kellett a rögzítéshez, meg némi zsírral azért lekentem az egészet, hogy ha kerül is be víz, ne ártson.

#387  2019-01-15 19:24 szita721031
Szerkesztve:   2019-01-15 19:27
Az enyém 2008.03-as volt, az már facelift utáni volt. Szerintem elötte volt a frisítés! Amíg nálam volt, a rugóval nem volt baj. (2,5-éve elváltunk)

válasz dzso80 (#386) üzenetére

#386  2019-01-15 12:16 dzso80
Nabakker, 2008-as gépek eddig nem nagyon voltak érintettek. (Vagy 2008-ban volt még a modellfrissítés előtti és az utáni is?) Eddig úgy olvastam csak a régebbi kiadásúak érintettek, de mostmár kezdek kissé aggódni, ha a tied is az újabb kiadás(vagy a "JU_" azt jelenti hogy a modellfrissítés előtti?). (Az enyém 2008as JU2-es)

#385  2019-01-14 14:32 Nukage
Sziasztok!

Engem is elért a rugótörés problémája. Beálltam a garázsba 4 napja gond nélkül. Ma vittem a kölköket az iskolába és recsegve-ropogva álltam ki. Menet közben égett szag. Azonnal vittem a szervizbe (iskolától kb 120 méterre, szóval nem kellett sokat gyalogolniuk).

A diagnózis:
Jobb első rugó törése,
A törött darab belógott a gumiba, annak volt égett szaga,
Valami stabilizátor szilent is áldozatul esett.

A javítás 73000 Ft.
Ebből 19000 a rugó darabja, 10 az a stabi szilent valami. A többi a munkadíj. Az oszetzky.hu -hoz vittem.
(Alkatrészek a Láng autó webshopjából)

A kocsi 2008-as 1.4 benzines (JU_) Fresh. Kmo.: 86000.
(A szalonból hoztam el, első tulaja vagyok)

#384  2018-12-28 15:55 csakFusson
Köszönöm a katalógust kedves ferikenyh!
Én is találtan anno egy típustáblázatot, illesztem is:



Nem látom sajnos azt a műanyag küszöbelemet a katalógusban, ami nekem van a gépen. Elhagytam a bal hátsó emelőpont takaróelemet, nehezen sikerült hozzá beszerezni, de a felrögzülés nem átgondolt megvalósítása miatt még nem tettem fel.
A "STYLE" küszöbeleme oldalt stimmel, de elől és hátul nincs az a kiemelkedő agresszív forma, ráadásul a lökhárítók és az ajtók alsó része is ugyanarra a színre fújva, mint a kocsi többi részén.

Én is a színre fújt kilincsek témán és az alu-küllős bőrkormány miatt az "ELEGANCE"-re tippeltem. A sebváltón is megvan a alu-színű betét.
A lökhárító és az ajtókon lévő műanyag elemek is színrefújtak (fura szín, "le-feketézték" anno a kereskedésben, így is van a forgalmiban, de mély kék az, úgy emlékezem, hogy Navy-Blue a karosszériás szerint - csomagtartót fújattam színre, kocsihoz, nem akartam, hogy rikítson a sötét összképen).
Érdekes, hogy a díszrács a motorházfedélen nem alu-keretes. A leírásban olvasható kartámasz és napszemüvegtartó nincs.

(!) Apropó központi zárral kapcsolatos témakör van itt a kluboldalon valahol? Ezzel van gondom az utóbbi időben, és szívesen olvasnék, kérdeznék, érdeklődnék a témában, de nem látom a kategóriákban.
Köszönet!
Üdv!


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
FordDanielFusion08 2021-01-11 12:28
 
Dylan 2021-01-10 18:18
 
FordDanielFusion08 2021-01-07 19:43
 
dzso80 2021-01-05 20:26
 
Fordur! 2021-01-05 10:44
 
dzso80 2020-12-13 20:53
 
dzso80 2020-12-13 20:44
 
regolas 2020-12-12 23:33
 
dzso80 2020-12-06 13:48
 
dudicukrasz 2020-12-05 18:13

Friss cikkek
 
EAC FAIL
Trükkös hibák
 
Ajtók
Érdekességek
 
 
Nem ég a tompított
Trükkös hibák
 
 
navigáció
Belső tuning
 
Index probléma.
Trükkös hibák
 
Keres-Kinál
Nyári abroncsok
 
Rádió kód megadása.
Gyors kérdések
 

Friss hozzászólások
 
dgucsi  2021-01-16 15:23
 
üléshuzat (2 új)
Üléshuzatok
csipi87  2021-01-04 21:13
 
dzso80  2021-01-04 19:45
 
EAC FAIL (1 új)
Trükkös hibák
dzso80  2020-12-23 11:35
 
dzso80  2020-12-22 14:00
 
TJAti2  2020-12-20 17:45
 
Dylan  2020-12-06 21:13
 
Baxi  2020-12-05 06:05
 
dzso80  2020-11-29 21:41
 
dunaip  2020-11-26 16:55

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók