Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 924 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 478 hozzászólás
15 908 568 letöltés

6 aktív felhasználó
816 egyedi látogató
1 923 letöltés
  az elmúlt 24 órában

34 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
kertesz.sdor(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
pgp69(> 60 perce)
nagyisti8(> 60 perce)
dudicukrasz(> 60 perce)
oszitibi@gmail.(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
peterpan(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
szabo fruszian

Ajánlott oldalak

Letöltések

megáll az önindítóm-frissítve
kovvince  2014-01-10
Szerkesztve: 2014-01-11
Sziasztok!

1.4 TDCI Fusion-om önindítója rakoncátlankodik. Legalább is úgy tűnik. :) Nem minden indításnál, de relatíve gyakran az történik, hogy elfordítom a kulcsot, az önindító forgatja a motort (nem bendix hiba) majd 2-3 motor fordulat után megszakad az indítás. Hosszabb állás után kell 3-4 fordulat a motornak mire beindul, de rendszerint eddigre megakad a "forgatás". Találkozott már valaki hasonlóval? Mi lehet a hiba?
Köszönöm a válaszokat, egy kiegészítést tennék. Miután megáll az önindítóm, ha közvetlenül utána újra próbálom, akkor teljes "erővel" teker ismét (akár 3-szor is), de újra csak 2-3 fordulatig.

Hozzászólások

#35  2017-01-05 08:15 Legenda
Szia. Nemrég láttam hogy válaszoltál,köszönöm! Pár hete meg lettek cserélve a relék ahogy írtad és pár hétig nem is jött elő a hiba (igaz nem is használtam sürjen az autót) de most hogy bejöttek a komolyabb hidegek ismét előjött a dolog...
válasz kovvince (#34) üzenetére

#34  2016-07-05 22:46 kovvince
Szerkesztve:   2016-07-05 22:46
Szia!

Rég nem jártam erre, bocsi. Nekem a szervízben felcserélték a szellőzés reléjét az indító relével (ha jól emlékszem) és ez megoldást jelentett. Utána nem jelentkezett a gond.

Az korábbi próbálkozások után fizetnem se kellett érte, úgyhogy ennek külön örültem.

Remélem nektek is megoldódik!
válasz Legenda (#33) üzenetére

#33  2016-01-15 11:41 Legenda
Szerkesztve:   2016-01-15 11:44
Üdv. Kovvice! Érdeklődnék,hogy a relécsere végleg megoldotta a problémát? Hasonló gondal küzdök,és próbálok információt gyüjteni.Válszodat előre is köszönöm! Helló...
válasz kovvince (#26) üzenetére

#32  2016-01-14 07:44 Legenda
Szerkesztve:   2016-01-14 07:56
Üdv mindenkinek. Nekem is hasonló gondom van a Tdci Fusion-ommal.De ahogy hozzászólásokat olvasom nem igazán találtam köztük igazi megoldást.Valakinek sikerült már ezt a hibát véglegesen megoldani??? Kérem aki tud segítsen mert eggyelőre tanácstalan vagyok,és célravezetőbb lenne nem csak találgatni mi lehet a gond. A válaszokat előre is köszönöm! Mindenkinek szép napot...

#31  2015-02-22 19:28 robág
Beázást nem tapasztaltam, bár mástól is hallottam már hogy a hasonló problémát az éjszakára betett hősugárzó oldotta meg. Én mentem már vele olyan szakadó esőben hogy nem győzte az ablaktörlő és nem jelentkezett a hiba. Nincs az autóban "ázott kutya" szag ami utalhatna arra hogy valahol beázik.Csatlakozóknál relé foglalatoknál nem találtam oxidációs nyomokat.
Egyetlen támpontnak az tűnik, hogy az esetek 90 százalékában hosszabb állás után nem akar elsőre indulni. Pl délután leállok, másnap délelőtt baszakodik. Az egészben az a vicces, hogy ez sem rendszeresen, hanem tíz alkalomból egyszer kétszer fordul elő, de engem nagyon idegesít.
Azért köszönöm a tippet. Ha holnap nem veszek másik autót, a hősugárzós módszert lehet hogy kipróbálom.
válasz MeMphiS (#30) üzenetére

#30  2015-02-21 21:16 MeMphiS
Akkor én meg azt tippelem, hogy a párával van összefüggésben.
Kocsi motortér mosás urán 3. indításra indult csak be ami nálam még soha nem volt csak úgy mint maga a motortér mosása sem szóval valószínűleg beázott valahol a kicsike és azért tiltott le az indításnál.

Nálad is annál a -17C° száraz levegő lehetett így nem "ázott be" a párától.

Ez csak egy tipp.
válasz robág (#29) üzenetére

#29  2015-02-21 19:00 robág
Ma én is megnéztem a relét. Nem cseréltem fel a kettőt, mert a ventillátor érintkezője 35A terhelhetőségü, a gyújtás vagy önindító reléje meg 72A.
Emellett még a foglalatuk sem egyforma. Levettem a relé házát és megtisztítottam az érintkezőt,bár egyáltalán nem volt összeégve.Én nem vagyok optimista, ráadásul sötétben tapogatózom mert teljesen provizórikus hogy mikor jön elő. Legalább egyszer szarna be teljesen mert így csak próbálkozni tudok.
Valami összefüggés lehet a hőmérséklettel és az állással is mert ha előjön a hiba az midig a reggeli hideg indításnál történik. Ugyanakkor érdekes hogy újév reggelén mínusz 17 fokos hidegben egész éjszakát a szabadban töltve pöccre elindult.
Engem baromira idegesít ez "trükkös" hiba, és sajnos ebben a tipusban elég sok ilyen van. Jó lenne egy kapcsolási rajz de nekem nincs.

#28  2015-02-21 04:26 MeMphiS
Ritkán nekem is csinálja, de 2. indításra mindig indul. Nem tudom mi a baja, így vettem amíg nem romlik a helyzet engem különösebben nem érdekel.. :)

Nektek is így kezdődött? Aztán egyre sűrűbben vagy már alapból sokadikra indul be?

#27  2015-02-20 23:17 pori
Szerkesztve:   2015-02-20 23:18
Én drukkoltam :)

#26  2015-02-20 21:37 kovvince
Sajnálattal hallom, hogy neked sem oldódott meg a problémád! :( Nem akartam még írni, mert kevés idő telt el és szerettem volna tesztelni a rendszert, de láttam, hogy nem vagyok egyedül, ezért megírom, hogy úgy tűnik nekem megoldotta a problémámat a relé csere. Ha pesszimista akarok lenni, akkor már nincs olyan hideg, de régen még ebben a hőmérsékletben is jelentkezett és csak nyáron nem. Ha optimista vagyok, akkor ez volt a hibaforrás. Remélem! :)
Még nem cseréltettem ki, de újakra fogom cserélni a reléket, ha a "hosszútávú teszt" sikeres lesz.
Próbálkoztam azzal is, hogy bekapcsolva hagyom a szellőző ventilátort, hogy kiderüljön, ha a relé behúzva marad és esetleg leszívja az akkumulátort. De látszólag nem ez volt a hibaok, hanem az, hogy "elejtett", amikor nem álltak úgy a csillagok. :)
Most optimista vagyok és remélem, hogy nem folytatódik (részemről) ez a topic.

#25  2015-02-20 20:42 robág
Hát Vince ez nem a Te napod, meg az enyém sem!! Akksi csere után kb 2 hétig bírta és most nekem is újra előjött a hiba. A relék megcserélése jó ötletnek tűnik de csak akkor ha egyforma teljesítményüek. Holnap én is megnézem, mert kínomban másra nem nagyon tudok tippelni én sem.
Hab a tortán hogy hétfőn vinném hogy beszámítsák egy másik autóba. Jó nagy égés lesz ha megint elkezd ba@..kodni.
válasz kovvince (#23) üzenetére

#24  2015-02-14 09:17 pori
Szerkesztve:   2015-02-14 09:19


"Drukkoljatok! :)"
 1 tagnak  tetszik

#23  2015-02-13 18:57 kovvince
Update: Megtörtént az akkumulátor csere, de nem oldódott meg a probléma. Sokkal jobb lett, ami azt jelenti, hogy csak max. egyszer akad meg az indítás és másodszorra már indul is. Korábban hatszor, nyolcszor is megállt, mire beindult.

Visszavittem, most kimérték, hogy az új akkumulátor 89%-os a korábbi 39%-os volt. A szivárgó áram elhanyagolható. A töltés megfelelő. (A gyújtáskapcsoló betétet már kicserélték korábban.) Már csak az önindítót nem szedték szét.

Most azzal próbálkozunk, hogy megcserélték az indítás reléjét a ventilátor reléjével. Most tesztelem, hogy ez megoldás lesz-e. Drukkoljatok! :)

 2 tagnak  tetszik

#22  2015-01-28 19:27 robág
Ugyan ez volt a problémám nekem is.
Hosszabb állás után (1 éjszaka) az önindító 2-3 forgatás után leállt. Többszöri próbálkozás után azért elindult.
Eleinte hetente egyszer-egyszer produkálta, de az utóbbi időben szinte minden nap. Akku feszültséget csak terheletlenül tudtam mérni, mert mindig egyedül voltam mikor nem akart indulni a szemétláda. Indítózás előtt 12-12,5 V feszt tudtam mérni.Töltés 13,5-14 V közt.
Tegnap előtt aztán a szokásos 2-3 fordulat utáni leállást követően már az önindító hangján is lehetett hallani hogy kevésnek találja a kraftot.
Minden további vizsgálódás helyett kölcsön kértem a szomszédom akksiját és betettem az én autómba. Ezután pöcc-röff és elindult. Vettem bele új akksit azóta gond nélkül indul.

Ha előjön a bajod próbára cseréld ki az akksit egy jó állapotúra, vagy kérj meg valakit hogy bikázza meg indításkor.Ha másik akksival indul,érdemes a sajátodat terheléses teszterrel megméretni,egyúttal ellenőriztetni a töltést is.

Valószínűsítem hogy indítózáskor, az izzítás és az indító motor akkora terhelést ad a rossz állapotú akksinak hogy kritikus szint alá esik a feszültsége és a motor vezérlő relék nem tudnak behúzni, vagy a behúzott állapotból elengednek, és már dől is az egész mutatvány.

Szóval egy próbát megér, nekem bejött. Ja nem ingyen, az akksi 22000ft
 1 tagnak  tetszik

#21  2015-01-23 15:32 kovvince
Szép remények. :( Én most bízom az akkumulátor cserében.
válasz zdoman (#20) üzenetére

#20  2015-01-22 08:55 zdoman
Sziasztok!

Én is pont emiatt a probléma miatt regisztráltam ide!
Anyumnak van egy 1,4 tdci Fusionje, ausztriából vettük 3éve kb, és már az elsö télen csinálta. Akkor egyből el is vittük egy autóelektronikás/diagnosztikáshoz, rádugta a PCre és nézett mmindeféle motoradatot, rail nyomást, hibakódot, mindent rendben talált, és természetesen nála indult. Az önindítóra gyanakodtunk mi is, de bekötött egy kapcsolót ideiglenesen, amivel direktben lehetett áramot adni az önindító vezérlőszáljára. És itt jött a meglepetés, amikor hideg lett és gyújtáskapcsolóról kulccsal csak 1et fordított, akkor a nyomógombról vígan tekert! Viszont mivel nem relézte le így elég gyorsan tönkrement a kis kapcsoló. Visszavittük hozzá hogy nézze át hol akad el a jel, közben még vettünk hozzá egy gyári önindító relét is egy valag pénzért, aztán nem az volt a baja. Azt mondta s srác, végigvezette az önindító jelvezetéket és a gyújtáskapcsolóból a motorvezérlő elektronikába megy, és csak onnan a relébe, tehát a motorvezérlőbe szakítja meg az indítózást. Mivel úgy látom itt sincs még meg hogy milyen baja lehet az ECUnak így leírom, hogy nekünk most a megoldás egyenlőre egy combosabb, lerelézett nyomógomb lett, amit csak akkor használunk ha kulcsról nem indul. 10e Ft-ért kötötték be.
 3 tagnak  tetszik

#19  2015-01-21 14:35 kovvince
Persze, ha nem lenne semmi, akkor szétégne a gyújtáskapcsoló, de az egyszerűbb autóknál a nagy áramot az önindító behúzó tekercse kapcsolja és a gyújtáskapcsolón keresztül csak a behúzó tekercset tartó áram folyik. Ezen túl még van egy relé? Ennyi lenne a kéedésem. (Az akucserét intézem.)
válasz lipu (#16) üzenetére

#18  2015-01-19 20:32 szita721031
És mindjárt kiméretném a generátor töltését is. Van akkus aki ingyen csinálja ha nála veszel.
válasz huzoro (#17) üzenetére

#17  2015-01-19 08:41 huzoro
Minden fogyasztót melynek nagy az áramfelvétele, relén keresztül kapcsolnak mint azt lipu is írta, többnyire a fényszórót is így kötik be. Viszont a helyedbe inkább akkut keresnék a neten, a 39% nagyon kevés.
válasz kovvince (#14) üzenetére
 2 tagnak  tetszik

#16  2015-01-18 16:00 lipumár nem a mester
Ha nem lenne relé szétégne a gyujtáskapcsoló!!
 1 tagnak  tetszik

#15  2015-01-18 15:26 szita721031
Pontos választ nem tudok, de ladában volt relé az önindító előtt. Nekem egyszer beragadt, Folyamatosan tekert.

#14  2015-01-18 13:20 kovvince
sziasztok!

Elvittem szerelőhöz az autót, de a hibát nem produkálta, ezért nem csináltak semmit. Az akut megmérték és az lett az eredmény, hogy 39%. Azt mondták elsőre az az ötlet, hogy az aku gyengeség miatt leesik a feszültség és az indító relé elenged. (Nem a behúzó tekercs.) Javasolták, hogy cseréljek aksit.
Én keresgéltem a neten, mert ilyen relével még nem volt dolgom, de nem nagyon talátam ilyet. Van ebben a típusban egyáltalán ilyen? Másfelől mi a véleményetek a magyarázatról? Ez lehet a hiba oka? Tudtok olyan fórumozót, aki ismeri az autó elektromos rendszerét?

Köszönöm!

#13  2015-01-17 07:09 huzoro
Szerkesztve:   2015-01-17 07:16
Nekem van olyan könyvem könyvem ami azt is leírja hogy ha kevés a guminyomásod: -fújd fel!
Ez a könyv magyar nyelvű, igazi "troubleshooting", csak eddig nem tudtam mit jelent, mert műveletlen vagyok.
Szerintem méresd be az akkut próba terheléssel (a multimétered erre nem alkalmas) és troubleshooting-nak, cseréld ki!
válasz atesz155 (#8) üzenetére

#12  2015-01-03 12:29 pistiapufőnök
válasz T-Tomi (#11) üzenetére

#11  2015-01-03 10:53 T-TomiDon Tom
Ma ismét előjött a hiba. Ott folytatom a szívást ahol tavaly abbahagytam.
A szerelőm megvigasztalt, hogy az új Citroenek önindítóját már szét sem lehet szedni, csak cserélni ( 50.000.- HUF ).
Mindjárt viszik vissza és újra megnézik. BUÉK !
válasz T-Tomi (#9) üzenetére

#10  2014-12-28 11:08 Volán Peti
Nekem is mindig akkor sz@rakodott amikor nagyon kellett volna... eddig egy autóm sem volt iyen "genyó", de ez mindig akkor vacakol amikor tényleg nem tudom helyettesíteni tömegközlekedéssel... (pl. megvásárolt nagy méretű műszaki cikk, beteg rokon szállítása kórházból/korházba/orvoshoz....

#9  2014-12-28 08:35 T-TomiDon Tom
Sajnos az enyém 23.-án megadta magát teljesen, így kívánt az autónk kellemes ünnepeket. Ezúton is köszönöm neki...... Nem lett volna nagy szükség az autóra.........

#8  2014-12-23 17:24 atesz155
Van valakinek Service manual-ja? Abból ki lehetne találni, hogy mi okozhatja a hibát.
Nem olyan szerelési kézikönyvre gondolok, ami leírja, hogy a kerékben hány bar-nak kell lenni, hanem amiben van komoly Troubleshooting is.
válasz kovvince (#7) üzenetére

#7  2014-12-23 11:33 kovvince
Sziasztok! Elnézést a késői jelentkezésért, azért nem írtam, mert a megoldással szerettem volna szolgálni. Azt talán nem írtam korábban, hogy a fenti hiba kb. 5 fok alatt jelentkezik, tehát az egész nyarat probléma mentesen végigcsináltuk. A tél közeledtével ismét jelentkezett a gond, tehát elmentem vele a szerelőhöz. Rámértek az akkumulátorral, és az önindítóra is (szét talán nem szedték), de azért, mert nem tűnt problémásnak. Azt mondták, hogy a gyújtáskapcsoló betét lesz, tehát azt is cserélték. Elvileg mindent ellenőriztek, ami okozhatja. Sajnos a hiba még mindig nem múlt el. Az új évben visszaviszem hibakeresésre, de addig is, ha van tippetek, akkor szívesen veszem a megoldási javaslatokat! Kellemes ünnepeket, minden tagnak, fórumozónak!

#6  2014-03-17 18:18 MeMphiS
Szerkesztve:   2014-03-17 18:18
Ha meglett a hiba oka légy szíves oszd meg velünk, mert nekem is ugyan ez a bajom.
 1 tagnak  tetszik


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04
 
dudicukrasz 2023-12-13 16:50
 
dzso80 2023-12-13 12:18
 
dudicukrasz 2023-12-13 10:47

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-03-13 20:30
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12
 
Bakker24  2023-10-27 21:56

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók