Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 927 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
15 964 255 letöltés

2 aktív felhasználó
1 051 egyedi látogató
4 105 letöltés
  az elmúlt 24 órában

27 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dzso80(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
dudicukrasz(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
zeusz(> 60 perce)
szvori00(> 60 perce)
Leetábornok(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
mikepapa911

Ajánlott oldalak

Letöltések

Központi zár (?) hiba
aprilis1  2018-10-13
Szerkesztve: 2018-10-13
Sziasztok!
2007-es 1,4 Fusion.

Kb 1 hónapja csinálja bizonytalan időközönként, hogy menet közben a zárak "becsukódást" szimulálnak, hangot adnak, indexek is világítanak, de nem csukódik be igazából. Tegnap a belső gombbal nem lehetett kinyitni a csomagtartót. Terjed a kór? Mi lehet a gond? Ennek rovására írható a 2 havi bal fényszórókiégés is?
Mellesleg rugócsere pipa!

Előre is köszönöm a válaszokat!!!

Hozzászólások

#21  2019-02-24 18:12 rakman
Azt a nemjóját!
válasz JoeYi (#20) üzenetére

#20  2019-02-23 16:16 JoeYi
igen. Levettem a kalaptartót, hogy a kocsi nyitása nélkül is lássam, ha világít a csomagtartó lámpa. Elmentem boltba vásárolni és mikor visszaértem mg mindig világított... Hétfőn jobban kitesztelem, de egyelőre annyi a megoldás, hogy kivettem az izzót
válasz rakman (#19) üzenetére

#19  2019-02-23 16:06 rakman
Azt hogy érted, hogy akármeddig? Folyamatosan világít?
válasz JoeYi (#18) üzenetére

#18  2019-02-23 15:47 JoeYi
kis érdekes mellékhatás: ha nyitottnak érzi az ajtót a kocsi, akkor ugye világítva marad a beltér világítás. No a csomagtartóban is van egy lámpa, ami AKÁRMEDDIG világít a kocsi lezárása után is. Azt hittem akksi hibám van, de úgy néz ki ez zabálta meg lassan az akksimat....

#17  2019-01-01 20:03 szita721031
Hát utánfutóval én is súlyhatár felett szoktam pakolni. A fogyasztást vezetem az oldalon, szuperül lehet vezetni. (persze megkérdeztem, hogy maradhatok-e) Azért a ~9év tapasztalatait próbálom csatolni. Van Logan klub, ott is fent vagyok. Nem ennyire tapasztalt és segítőkész a csapat, de van egy dacia specifikus szerelő aki jó ötleteket szokott adni. Na de ez a fusion klub. Ennyi a dákóról! Nekem nagy csalódás volt a fruzsi. ~8-évig tökéletes volt, igazán semmi különösebb gond. (ami volt, az gariban kijött) Kb. 7-éves korától jött az ajtócsapkodás, akkor még elég ritkán. Pedig vigyáztam rá, kímélve lett. 147-E Km-nél nem vártam, hogy mociproblémák lesznek, és ekkora költségek(lehettek volna). A fogyasztás hiányzik. Nyáron 4,7, télen 5,1-5,3.volt Shell kúton sima G.olaj. (hosszú úton volt 4.4-is) Szerettem a vasat. A mostani csak egy használati tárgy A-ból B-be.
válasz csakFusson (#16) üzenetére

#16  2019-01-01 16:46 csakFusson
Szerkesztve:   2019-01-01 16:53
Hát szép kis tennivalósor, az tuti, amit felsoroltál szakszervízben horror ár...
Bár belegondolva, 2 éve, hogy megvettem a kocsit, egyből kellett cseréltetni 2 injektort (volt hibakód bejelzés, elsőnek a 3-ast, majd kisvártatva az 1-est, azt még én is Ford szakszervízbe vittem - persze az eladó "korrekt" kereskedő, akinél vettem, elzárkózott a felelősségvállalástól), és a vezérlést is egyből cseréltettem (ezt már nem szakszervízben), mivel 10 év letelt. Ezek elég súlyos pénzek voltak, 100E-es nagyságrend. Idén kellett egy féknyereg-csere is, mert elkezdett a jobb első kerék melegedni, mivel befogott kissé, s akkor már új betéteket is rakattam előre. Amikor megvettem a kocsit, 14-es felnikkel volt, kissé leharcolt gumikkal, hát akkor új téli és nyári Michelin gumigarnitúra új 15-ös lemezfelnikre, pótkereket is normálisat, méretben egyezőt, mert ez a virsli-cucc egy vicc, szóval az összegek alakulnak...

De hát ez van, fenntartás van, üzem van.

Nekem kb. 3 havonta összejön 10.000 km, így olajcsere is aktuális 3 havonta, minden másodiknál üzemanyagszűrő és pollenszűrő is cserélve, de ez van. Nekem munkaeszköz is egyben a sok ingázással, évi kb. 40.000 km üzemmel, és én elégedett vagyok a fogyasztással, teljesítménnyel, kocsi méretével.
Tény, hogy ha pakolni kell, azért hamar le kell nyitni az üléseket, de vittem már Pestről 200 km-re haza utánfutóval 5 mázsás présgépet is, és bírta...

ÉS HOGYHOGY MARADTÁL ITT A KLUBBAN? LOGAN KLUBÉLET NINCS?
:)
válasz szita721031 (#15) üzenetére

#15  2019-01-01 08:16 szita721031
Szerkesztve:   2019-01-01 08:17
Igen a tipp a szerelőtől az injektor csere lett volna. (csak télen indításkor 1-2mp ig fehér füst, menet közben bedadogás) Hibakód nem volt. Kormányszervó (néha beremegett) A futómű se volt tökéletes (valószínű szilentek, gátlók) Féktárcsa-betét csere. (különös módon a tárcsa határ alatt, a betéteken Kb.4mm és mind eredeti) Tolatáskor illetve erős emelkedőn elinduláskor berázta a kasztnit. (kuplungtárcsa, esetleg szerkezet csere, kettőstömegű ha van. Ford szervíz se tudta megmondani) Közelgett a 10-éves szervíz. (vezérlés és egyéb) És hátulról belém jöttek, a vonóhorog megfogta, de elhajlott,(más nem volt, a mitcu eleje eltünt) később kiderült, hogy a kaszni is fogott fel az ütésből, az igazodásoknál kezdett rohadni. A hátsó ajtón felhólyagosodó festék. Ismerősnél a turbó is megadta magát, én ezzel nem is számoltam. Összeszámoltuk a spórolt lóvét, meg fateréktól kértem kölcsön, (mert az asszony kikötötte, hogy hitel mégegyszer nem lesz!) Így és a fordért kapott 870-ből kijött egy új dákó logan MCV artic 1.2-es. Eddig jó (bár gyenge mint a harmat) A csomi meg hatalmas, nyaraláskor csak behányunk mindent, nem kell totózni. Melózni járok vele 20Km-re erre és évente egy-két hosszú útra simán jó. A kötelező, meg a casco sokkal olcsóbb. A Fordot 11-hónap múlva adták el 990-ért. (sokat nem nyertek rajt) Nálam csak a sofőrajtót kellett csapkodni, a többinél nem produkálta.

válasz csakFusson (#14) üzenetére

#14  2018-12-31 16:59 csakFusson
És hogyan tudtad leszűkíteni egyértelműen, hogy a sofőrajtó zárszerkezete volt a ludas?
Meg tudták határozni a szerelők esetleg számítógépes hibák alapján?
Nem lett akkor cserélve a zár? (így akkor nincs tapasztalat?)

Kérdezhetem, hogy mi lett volna a 800E-s szervíz? Injektorok? Teljesen megértem, hogy a leadás mellett döntöttetek.
És újra Fusion lett a választás?

Üdv!
BÚÉK!
válasz szita721031 (#13) üzenetére

#13  2018-12-31 12:42 szita721031
Sajnos ez a probléma nálam is fennállt. Volt, hogy az asszony elintézte a bevásárlást, én még mindíg az ajtót csapkodtam a parkolóban. (mert nem tudtam bezárni) Megoldást nem találtam, de érdekes módon mindíg meleg (forró, napsütötte) kaszninál fordult elő. Mikor leadtam egy kereskedésben, szerencsére nem produkálta. Nekem mint írtam, a sofőrajtóval volt gondom, 2016-ban a szervíz 56E ajánlatot adott az ajtózárra,+ 10E a szerelés. Egyéb Kb. 800E Ft szervízköltség miatt csere mellett döntöttünk. Szerencsére leadáskor egyik problémát se produkálta. Nem lennék a helyében, aki 10-hónap múlva megvette!
válasz csakFusson (#12) üzenetére

#12  2018-12-31 07:23 csakFusson
Kedves Szita!

Igazad van, pontosítom ajtózár témakörrel kapcsolatos beírásom a korábbi szöveg módosításával CAPITAL kiegészítésekkel:


"Az utóbbi 1 hónapban már nem jelentkezett a korábbi tünet, viszont az ajtót nem mindig tudom zárni MEGNYUGTATÓAN. Az első időszakban a jobb első ajtóra gyanakodtam, mert ha azt kinyitottam, MAJD BECSUKTAM (NEM ZÁRRAL, CSAK JÁRÓ MOTORRAL, PL. VALAKI KI- VAGY BESZÁLLT), akkor tuti megjelent ÉS ÉGVE MARADT AZ AJTÓ ZÁRÁSA UTÁN IS a műszerfalon az "ajtó nyitva" lámpa. Ha a jobb első ajtót ISMÉTELTEN kinyitottam, becsuktam PÁRSZOR, akkor eltűnt A LÁMPA."


Remélem, hogy így már egyértelmű a probléma.
Amikor e tünet van, akkor az autó központi zára sem zárható, bár járó motorral még nem próbáltam ajtót zárni, de a gyújtás ha rajta van, akkor jelzi a nyitva érzékelést e helyzetben.

Természetesen alaphelyzetben az a normális (ez nekem fel sem tűnt, hogy körülírjam), ha az ajtó nyitásánál az "ajtó nyitva "lámpa felgyullad a műszerfalon, de az már nem, hogy akkor is égve marad, ha már az ajtó be van már csukva, s menet közben látható a lámpajelzés.
De valóban hiba volt stilisztikailag a bejegyzésben, félreérthető volt, ha feltételezzük azt, hogy nem alap és normál működés, hogy nyitott ajtóbál a lámpa felvillan, majd becsukáskor elalszik.

Remélem akad olyan klubtárs, aki a probléma megoldásával kapcsolatos tapasztalatait megosztja.

Üdv ÉS BÚÉK!
válasz szita721031 (#11) üzenetére

#11  2018-12-29 20:51 szita721031
Nem igazán értem amit írtál. Ha kinyitottad az anyósajtót, felgyulladt az ajtó nyitva lámpa, ha becsuktad elaludt. Ez így normális! Nekem (mikor még megvolt) csak a sofőrajtóval volt gondom. Lehet a más ajtó csukásával a mikrokapcsoló helyre rázódik. De ez csak feltételezés! Biztos van tapasztaltabb klubtárs, aki hozzá tud szólni!
válasz csakFusson (#10) üzenetére

#10  2018-12-28 16:16 csakFusson
Sziasztok!

A kategóriákban nem találtam a "Zár" témát, de most látom, hogy a Keresőben lehet azért találni sorstárgyakat Fusion zár problémákkal.

Gépkocsi adatok:
Ford Fusion 1,4 TDCI 2007-es, tehát most 11 éves a kocsi.
2016 őszén vettem, Ausztriából behozott gép, bécsi helyi közlekedési matricák az üvegen.

Hasonló tünetek nálam is megjelentek kb. fél éve, mint amit itt is olvashattam: menet közben a zárak "becsukódást" szimulálnak, hangot adnak, indexek is világítanak, de nem csukódik be igazából, olyan, mintha rányitnánk az autóra. A belső gombbal nem lehetett kinyitni a csomagtartót, és ebben az esetben az ajtókat sem lehetett bezárni.

Az utóbbi 1 hónapban már nem jelentkezett a korábbi tünet, viszont az ajtót nem mindig tudom zárni. Az első időszakban a jobb első ajtóra gyanakodtam, mert ha azt kinyitottam, akkor tuti megjelent a műszerfalon az "ajtó nyitva" lámpa. Ha a jobb első ajtót kinyitottam, becsuktam, akkor eltűnt. Be is szereztem bontóból egy jobb első zárat 15.000.- Ft-ért, de...

...az utóbbi időben viszont más ajtó nyitogatásával és becsukásával is megszűnik egy idő után az "ajtó nyitva" lámpa és az ezzel járó hatások (nem zárható, belső világítás nem kapcsol ki + az idegesítő "valami rossz" érzés). Így nem is biztos a jobb első ajtó zárjának cseréje...

A csomagtér ajtó zárját már kellett cserélnem 2 éve, az elfáradt, csak kulccsal volt nyitható.

VAN TIPP, HOGY HOGYAN LEHET BIZTOSAN MEGHATÁROZNI, HOGY MELYIK AJTÓ ZÁRJÁVAL VAN BAJ?
SZAKEMBER, MŰHELY TIPP ESETLEG?

aprilis1, mire jutottál 2 hónapja?

Üdv!

#9  2018-10-31 17:34 dzso80
Hát megnéztem jobban ezt az orosz oldalt, a kondenzátor forrasztgatásos megoldást, és rájöttem, hogy ez a jóember SMD kondikat, cserélt normál elektrolit kondikra. (vagy csak ezekre rá forrasztotta? még ez se egyértelmű nekem, de gondolom ennek nem sok értelme lenne)
ami nem egy egyszerű dolog és szerintem szépen nem is lehet megcsinálni, legalábbis nagyon nem könnyen.
Namost az elkók (elektrolit kondenzátorok) nem szeretik a meleget, kiszáradnak, felpúposodnak, szétfolynak stb... (ezért mennek tönkre a féncsöves lcd monitorok, tévék, és ezért javíthatók egyszerűen pár kondi cseréjével)
Az autóban meg ugye meleg van főleg nyáron (oroszoknál nem annyira), szóval elektronikailag jónak tűnik a megoldás, de hosszú távon szerintem meghalnak a kondik.
Sajna a leírásból nem sokat tudtam kihámozni, még azt se, hogy polaritás szerint merre álljon a kondi (ez még kép alapján nagyjából látszik), azt se hogy az eredetire rá forrasztotta, vagy azok helyett...
Meg valamit magyaráz a másik oldaláról a nyáknak meg a lábakról, de azt sem sikerült értelmezni.
Az sincs leírva, hogy egyáltalán a kocsiban hol van ez a vezérlő elektronika, hogyan lehet kiszedni.

Még mindig ez a megoldás tűnik így is a legjobbnak, csak más fajta kondikat forrasztanék be (kérdés hogy oka van-e amiért az elkót választotta, vagy csak ez volt otthon neki(mintha valami ilyesmi is lenne a szövegben)) és nagyon jó lenne egy teljesen hülyebiztos leírás nekem, hogy hozzá merjek piszkálni.
válasz pori (#7) üzenetére
 2 tagnak  tetszik

#8  2018-10-26 07:58 zole
Sziasztok! Nekem is ugyanezt művelte a 2006-os Fusion-om. Központi zár menet közben fantomzárásokat produkált és időnként belülről nem volt nyitható a csomitartó. Én már eladtam az autót. Egyébként teljesen meg voltam vele elégedve. Jó kis verda volt de 12 év az 12 év.
válasz dzso80 (#4) üzenetére

#7  2018-10-21 18:25 pori
Szerkesztve:   2018-10-21 18:27
Orosz oldalon olvastam ,amit biztos nem próbálok ki .Ajtózárban lévő kapcsolót.220 v és nem is emlékszem de 300 w körüli fogyasztóval keltették ismét életre .Azzal magyarázták hogy ezzel a módszerél a kapcsoló érintkezőiről lejön az oxid réteg vagy ami rajta van .Több mindenkinek segített és külön cikk is van róla .A másik hozzászólásbán meg a központi zár panelen cseréltek ha jól emlékszem erősebb kondikat .Hasonló a megközelítés ,nagyobb a kapcsoló ellenállása és ezért nem jön vissza kellő feszültség .Vagy valami ilyesmi pontosan már nem is emlékszem .
Személy szerint venni fogok egy ajtó élébe szerelhető kapcsolót aminek 3 kivezetése van és megkerülöm az eredetit . Mostanában nagyon lefoglal a házfelújítás nem tudok foglalkozni a dologgal .Nekem már három ajtóm is szórakozik néha .Orosz oldal link
és egy kapcsolási rajz az ajtó zárszerkezetről :


Mostánában keveset tudok itt lenni ,remélem tudtam segíteni az elszántaknak .Csevegőbe már megírta ,de ide is beteszem.
válasz JoeYi (#6) üzenetére

#6  2018-10-21 01:45 JoeYi
nekem is 2 hónapja világít a nyitott ajtó jelzés (2007 1.4 benzin). Először 1-2 napig csak ha nagyobb döccenőn mentem át, csak akkor villant fel, aztán úgy maradt. Azóta konstans. Szerencsére záródik a kocsi, csak a belső világításról kellett lemondani... Az a baj, hogy azt se tudom melyik zárral lehet baj...

Érdekes, hogy sokunknak egyszerre kezdett kijönni

#5  2018-10-18 22:12 pori
Szerkesztve:   2018-10-19 19:59
Hát igen én is vagy ötször elolvastam az összes hozzáoszlást,mire nagyjából leszűrtem. Azért sokan köszönték a terheléses tisztítást .Lehet aztán egyszer kipróbálom van itthon focus zárszerkezetem .

#4  2018-10-18 19:43 dzso80
Szerkesztve:   2018-10-18 19:45
Úgy tűnik ez a zár dolog is tipushiba, nekem is vacakol a csomagtartó gomb, meg a bal hátsó ajtó is kezd (csapkodva még működik). A csevegőben Pori linkelt most egy orosz oldalt, ahol érdekes is lenne a kondenzátor cserés megoldás, csak sajna orosz tudásom zéró, a kockabetűket se ismerem, a google fordítós magyart meg nem beszélem... Amúgy van pár topic a témában, de megoldás nem igazán. Itt az oroszokat kellene rendesen lefordítani, mert pl egy kondi cserés megoldás tetszene nekem is, ilyet más területen csináltam (monitorok inverter paneljei) és olcsó gyors és sikeres megoldás volt.
A központi zár magától nyitására a kulcs újraprogramozást javasolták többen is (lásd a könyvében a hogyant), de itt is volt akinek nem vált be hosszú távon.

#3  2018-10-18 12:44 zolek1972
Sziasztok!Nekem ugyanez a problémám,2006-os,1.4 benzines Ford fusionnal.menet közbe központi zár kattanik+indexek,illetve nem mindig lehet kinyitni belülről a csomagtér ajtót.Régebben volt vele olyan problémám,hogy a bal hátsó ajtót többször be kelett csapni.sajnos ezeknél a zárszerkezetbe van beépítve a mikrókapcsoló,ami persze valami gyantába van beöntve.Bontóból vettem egy komplett zárat,kicseréltem,és megszűt ez az előb említett probléma.De mos pár hete újra csinálja.csak most nem jelez nyitott ajtót.

#2  2018-10-13 22:17 aprilis1
Szerkesztve:   2018-10-13 22:28
Megtaláltam a keresőt
Kipróbálok pár ötletet, aztán meglátjuk.
válasz rakman (#1) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#1  2018-10-13 22:09 rakman
Szerkesztve:   2018-10-13 22:11
Itt elég jól kiveséztük a témát:
https://www.fusionklub.hu/index.php?ci kkID=1530


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók