Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 924 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 478 hozzászólás
15 910 245 letöltés

5 aktív felhasználó
939 egyedi látogató
2 527 letöltés
  az elmúlt 24 órában

34 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dzso80(> 60 perce)
zeusz(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
pgp69(> 60 perce)
nagyisti8(> 60 perce)
dudicukrasz(> 60 perce)
oszitibi@gmail.(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
szabo fruszian

Ajánlott oldalak

Letöltések

Népítélet --> hát ez elég vicces
turbobacsi  2008-06-13
ezúton üzenem a T. tulajnak, ha kéri elmondom hogy kéne váltani...

Hozzászólások

#18  2008-07-10 20:10 mohyboy
A fogaskerekek fogon vannak az annyit tesz, hogy amikor a fogaskereket a váltókar segítségével egymásba szeretnéd tolni, akkor az egyik fogaskerék foga nem fogközzel találkozik, hanem fog a foggal. ezért nem bírod kapcsolni.

"kuplung felenged, kinyom és rüki":
amikor a rükit kapcsolnád ki van nyomva a kuplung, nem bírod kapcsolni,a váltót elengeded(üresben marad),a kuplungot felengeded 1 mp-re (ilyenkor megforgatja azt a tengelyen lévő fogaskereket amit az előbb megpróbáltál kapcsolni),ezután újra kinyomod a kuplungot és kapcsolsz rükibe. 90% hogy menni fog a művelet.

De ha ennek ellenére még mindig nem megy, illetve nagyon gyakran csinálja akkor vidd el szervizbe.
Remélem igy már érthetőbb.

#17  2008-07-08 22:58 zebco330
Szerkesztve:   2008-07-08 23:27
Szia!

Ezt nem értem " fogaskerekek fogon vannak".
Egyikünknek fogon van, másik tisztelt klubtársnak soha nincs.
Valamint ez sem egészen tiszta "kuplung felenged, kinyom és rüki". Attól, hogy kuplungolok még "fogon marad" hacsak nem mozdulnak a váltóban a fogaskerekek.
Érdekel a téma mert ha tovább csinálja elviszem a szervizbe és nem szeretném, ha hanyag eleganciával és valami esetlen magyarázattal lepattintanának.:)
válasz mohyboy (#16) üzenetére

#16  2008-07-08 20:26 mohyboy
Sziasztok!
Új vagyok még itt.
Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy a váltó alapvetően szinkronizált, csak a rüki nem.
A szinkronizálás, a kapcsolandó fogaskerekek fordulatszámának azonos értékre történő szabályozása. Ez nagymértékben segíti a fokozat váltást. Főleg visszakapcsoláskor.
A nem szinkronos váltóknál visszakapcsolásnál kelett régen a dupla kuplung.
Manapság ezt csinálja meg helyettünk a szinkron.
Ez persze nem azt jelenti, hogy dupla kuplungolni kell. Elég ha tolatáskor teljesen megállunk és igy kapcsolunk. Ha nem veszi be akkor a fogaskerekek fogon vannak, kuplung felenged, kinyom és rüki.
Remélem segítettem egy kicsit.
Ha valami nem tiszta írjatok.

#15  2008-06-30 23:38 sapkaur
Én is így csinálom ,kicsit várok,és azóta Nekem is csendben van mint egy erdei tisztáson:)
válasz horeee (#12) üzenetére

#14  2008-06-30 23:29 Tiksi
Kedves Klubtársak!
Most látom,milyen felhördülést keltett a hozzászólásom, amiért ezúton BOCSÁNATOT KÉREK!Beleestem abba a hibába, amibe lehet, hogy sokan belefutottak már akik küldtek már pl. SMS-t, hogy leirva a dolgok nem mindig úgy néznek ki, ahogy az ember szóban előadná (meg ahogy valóban gondolja).A "baromsággal" nem akartam megsérteni senkit,csak arra céloztam volna,hogy sokszor a tökéletesen összerakott váltóra is azt mondják:recseg, de másnak zajtalanul kapcsol.Jelen esetben természetesen elismerem, hogy némileg mélyebb lehet a probléma tekintve,hogy ilyen sokan megbántódtak,bár hozzá kell tennem, hogy se nekem, sem ismerősömnek nem volt ilyen gondja, amit ne lehetett volna megoldani némi vezetéstechnikai tanáccsal.Valamikor régebben irtam is már valami hasonlót ezzel a témával kapcsolatban,persze a fent emlitett jelző nélkül.

Kedves T-Tomi!
A célzásodról a találkozókon való részvétellel kapcsolatban megjegyezném, hogy ha Te is csak a hétvégéken járnál haza a foglakozásodból eredően, nem tudom Te mivel töltenéd őket, a Te az életben felállitott fontossági sorrendedben hol szerepel ez a dolog? Valszeg én gondolom rosszul, mert azt hittem "virtuálisan" ugyanolyan jó társ lehetek az észrevételek megosztásában, az esetleges problémák megoldásában!

Remélem mindenkit sikerült meggyőznöm: nem rossz szándék, csupán egy tapintatlan fogalmazás áll a dolog mögött!

Üdv! Tiksi

Ui.:Ha nem válaszolok vmire egyből,akkor "offline" vagyok!

#13  2008-06-30 21:26 lipumár nem a mester
Nem kell leszolni másokat!Lehet hogy te sem tudnál váltani normálisan!
Az nem lehet hogy sok kilométert megtett emberek ne ismerjék ki a saját autojukat 1-2-3 év alatt. Máskor godolkodjon minden klubtárs mielőtt kritizál másokat.
Lehet hogy legközelebb az Ő problémáját fogják le sz..ni.
Én elnézést kérnék!!!!!!
válasz Tiksi (#2) üzenetére

#12  2008-06-30 15:51 horeee
Ha a kuplung benyomása után azonnal rakod a rükit, reccsenni fog... Ez ilyen. De fölösleges a váltókart kitolni és ott tartani.
Lehet a váltó akármilyen fokozatban, az a lényeg, hogy miután benyomod a kuplungot, várj 3-4-5 másodpercet, majd ezután rakd a rükit. Ilyenkor nincs reccsenés...
Ennyi a lényeg.
Mióta így tolatok, csend van mint a kriptában: kuplung - cigi - rüki... :D
válasz sapkaur (#10) üzenetére

#11  2008-06-30 11:22 dzs76
Javallok Pistiapu felé egy szavazást: Neked van-e (volt-e) gondod a váltóval?
Nagyon kíváncsi vagyok az eredményre.

#10  2008-06-30 07:12 sapkaur
Tehát nem gurulok,fék és egyből hárta!! Mert akkor "RECCS":)Hanem váltókar kitart,picit vár és betesz!:))))))))))

#9  2008-06-30 07:09 sapkaur
Kár megölni egymást ilyen hülyeségért! T-Tominak igaza van.Nekem az első problémáknál azt mondták,Kapaszkodjatok meg-idézem"BIZTOS ÉJSZAKÁS MŰSZAK VOLT KÖLNBEN"- Hát anyád! Én állandó éjszakás vagyok csak nyomdában ...-de ez nem ide tartozik.
Amúgy pedig,Nekem az első km-erektől nem vette az 1-es fokozatot,csakis újrakuplungolásnál.Nem vagyok csont hülye,kitapostam a belét a pedálnak és akkor sem..Ekkor újrakuplungoltam.Ezt követően kicserélték a kuplungomat szó nélkül,és láss csodát,SZARABB LETT! Itt jön a csavar:) Utána Kicserélték a Kuplung-felső -munkahangerem,ami egy kis semmitmondó genya alkatrész a műszerfal mögött a kuplunpedál felett. Néha néha még csinálja,de messze nem annyiszor!R-go megjavult:)
A következő fogós probléma a "R" Fokozat!!!
Hát igen Nekem is néha reccsen de nem mindíg,ugyanakkor tudni kell,hogy ez nem szinkronizált váltó/ nem tudom miaz csak mondták,és ennek ez a sajátossága/.
A megoldás!
Mikor tolatni készülünk Eme' szenzációs autónál akkor eöremenetet követően fékezünk,az autómegáll!Kissé lassul a kuplung szerkezet,de egyből be teheted sebességbe,méghozzá úgy hogy fogod a váltókart,és csak kitolod jobbra,vársz egy nagyon picit és csak aztán teszed hátramaenetbe.
Elismerem kissé szájbarágósan írtam,nem cinikusan,nem is kioktatólag!Remélem senkit nem bántok meg ,hisz itt a fórumon senkinek nem célja,hamár ilyen frankó kis közösség van itt!!!! Egész egyszerűen nekem ez így bevállt,és ha valakinek efféle problémája van akkor szerintem ez gyógyír lehet a méregre.

#8  2008-06-29 21:54 T-TomiDon Tom
Valószínűleg sokat visszaestél a népszerűségi listán ezzel a bátor, ám botor hozzászólással.A 827 felhasználó között (sajnos), sok olyan "barom" van, aki ezzel a problémával küszködik.
Mást idézve: "BALEK",ez sem a legmegfelelőbb szóhasználat(szerintem).Még lehet,hogy ki is törölném.....
Én csak sajnálni tudom azokat a márkatársakat,akiknek problémáik vannak az autóval.Az a szomorú,hogy van ilyen a Fordnál is.Günther (vagy Ali),reggel másnaposan megy be dolgozni és ez az eredménye,hogy recseg a váltó.
Talán a Fordnál kellene ezeket a sértegető jelzőket használni.

#7  2008-06-29 21:36 zsolti bá'
Az enyém is recsegett néha, aztán sebességben is maradt, majdnem össze is törtem miatta(csak akkor lehetett üresbe tenni a váltót, ha leállítottam a motort). Végül is a váltónak semmi baja nem volt, "csak" kuplung munkahengert kellett cserélni benne. Valszeg én is a barmok táborába tartozom, kiegészítve a "kuplung gyilkos" jelzővel is?

#6  2008-06-29 21:05 zozi
Szerkesztve:   2008-06-29 21:07
Kedves turbobácsi

NO COMMENT
válasz turbobacsi (#4) üzenetére

#5  2008-06-29 20:59 T-TomiDon Tom
UFF! Mintha én beszéltem voltam........

Kedves Tiksi!
Engedd meg,hogy így ismeretlenül(mivel még egy talin sem voltál, ahol én) hozzád szólják.Te is azon kevés szerencsés Fruzsi tulajdonosok táborába tartozol,akiknek nincs problémájuk a váltóval.Szerencsémre én is egy csapatba vagyok Veled.Az én autómat többen próbálták (többek között Zozi,Joebácsi),Ők is azt mondták,hogy jó a váltóm.Amikor próbálták nem reccsent,ugyanúgy ,mint nálam.Amikor én próbáltam ki Zozi autóját,nálam is reccsent.
Akkor azt kérdezném Tőled KEDVES TIKSI,hogy mi a baromság???????????????????
Örülj neki,hogy a Te autóddal nincs semmi gond és a továbbiakban is használd egészséggel,sok-sok km-en át.



Üdv:T-tomi
válasz zozi (#3) üzenetére

#4  2008-06-29 20:44 turbobacsi
én nem fogalmaznék ennyire erősen, akinek recseg, az max. balek...:-)

#3  2008-06-29 19:17 zozi
Szerkesztve:   2008-06-29 19:19
Kedves turbobácsi és tiksi

Akkor ezek szerint én is egy barom vagyok,meg azok is akik már vezették a fruzsinámat,mert amióta megvan akadozik a váltója. meg a szervízesek is barmok akiknek szintén akadozott és válrángatva azt mondták hogy nem találnak semmi hibát.De már vezettem egy két fruzsit és fifti fifti a tapasztalat az eggyik ilyen a másik olyan. Tehát csokító effektus,"ne ítélj elsőre" és kérdezzetek meg többeket is mielőtt leszóltok valakit, de ez csak egy személyes vélemény.

#2  2008-06-28 23:07 Tiksi
Szerintem is baromság a váltópanasz! Tuti, hogy a vezetővel van a gond!Legalábbis nekem prima a váltó,nem recseg még hátramenetbe kapcsolásnál sem,persze nem árt ha vki tisztában van a müködésével,úgy sokkal könnyebb keverni az üzemanyagot!!

#1  2008-06-13 13:29 Priest
Sajnos nekem is akadozik a váltóm az első méterektől, de már írtam róla itt. A lényeg: az én autóm váltóját nem sikerült Alinak rendesen összrakni, szervíz nem cserél, csak nagyon indokolt esetben szétszedi és "megjavítja". Ebbe nem akarok belemenni, inkább haszálom így, lassan megszokom.
A családban lévő másik 3 kocsinál álom a váltás ehhez képest.


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04
 
dudicukrasz 2023-12-13 16:50
 
dzso80 2023-12-13 12:18
 
dudicukrasz 2023-12-13 10:47

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-03-13 20:30
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12
 
Bakker24  2023-10-27 21:56

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók