Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 935 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 488 hozzászólás
16 072 414 letöltés

2 aktív felhasználó
873 egyedi látogató
3 026 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
szocsr(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
bende (> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
Mokota(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hawercsabi

Ajánlott oldalak

Letöltések

Fogyasztásról (ki,hogyan,hol?)
Benvik  2009-02-07
Itt olyan tapasztalatokat szeretnék gyűjteni,hogy ki hogy vezet, hol teszi ezt,milyen mocival,sebességgel?Milyen fordulaton vált,melyik az a fordulat amivel tartósan halad 50-nél 70-nél stb. Teszem ezt azért,hogy megtudjam,hogy tudnék egy kis lóvét tartani a zsebenben ebben a válságos helyzetben!

Köszi: Benvik

Hozzászólások

#76  2009-08-24 22:04 Benvik
Kezdelek irigyelni....
válasz dudicukrasz (#73) üzenetére

#75  2009-08-24 20:25 dudicukrasztrollface
Szerkesztve:   2009-08-24 20:49
pedig csak most próbálgattam mit tud.azért is hullott róla a sok műanyag.hehe előtte öreg nénéné volt az inkubátor gondolom annak tartottak a díszlécek az ő sebességével
válasz T-Tomi (#74) üzenetére

#74  2009-08-24 20:13 T-TomiDon Tom
El ne add!!!!!!! :-)

#73  2009-08-24 18:52 dudicukrasztrollface
kőszeg előtt tankoltam,650km-t mutat és még van benne.érdekes.tényleg termeli

#72  2009-08-17 19:43 sapkaur
Szerkesztve:   2009-08-17 19:51
Hát akkor mi nem vagyunk egyformák))
Én például 2000-2500 között váltok rendszeresen, Talán kétszer nyekkent eddig a kerék alattam.. Én nyugisan vezetek ,így is elég a húlye az utakon. Tegnap Lágymányosi hídon 2 perc alatt 2 szer törtek meg majdnem .. Egyszer egy zöld Mazda 2 -ben a csaj gurult át a sávomba,úgy dudáltam rá mi aaaa f.szt csinááálsz!!! Erre visszarántja a kormányt,mivel a drága Szőke idiótája SMS-t írt... Rá fél percre egy öreg Seat ugyan úgy csak durvábban olyat bele kellett satuzzak ,hogy a mögöttem levő majdnem belémszállt ,közben a kocsit húztam a szalagkorlát felé..... nyomom a dudááát semmi. ERRE elhúz.. Utánamentem elévágtam,két combos satufék.. aztán úgy ahogy voltam Álj!! A Híd közepén. A gyerek hót nyugodtan.. "Kijöttek elém" mondja Úgy csaptam rá az ajtót hogy az üveg majd az ölébe landolt. Szarfaszú 23 éves kis Nyavalyás!!


A Vezetési stílus szubjektív.. Én úgy megyek,hogy nem fogyasszon sokat ,időbe elindulok így odaérek mindenhova..
Ezzel csak kopik féked Eszik 8,5-et ,míg Nekem 6,1-6,5 városban.. Meg hazavágod a kuplungodat,és a futóműved...
Pesten így sincs már egy normális út,ígyhát próbálok ésszel vezetni...

50-es táblánál 60-al max,70-nél 80-nal max ,egy centivel sem többel,és csakis belső sáv, akinek nem tetszik KIKERÜL!!! Nem fogok csatorna fedeleket számolni a szélső sávban.. És nem óhajtok csekket sem kapni..

válasz pori (#68) üzenetére

#71  2009-08-17 14:52 brigi
A tötymörgő embereket én is kitiltanám az utakról! Bár én városból is meg városon kívülről is! Nem vagyok nagyon száguldozó típus....csak kicsit:P De miért kell egy olyan helyen 20-30al döcögni városba, ahol nyugisan mehetne 50-nel, és látszik, hogy nem azért, mert keres valamit, hanem azért, mert kétkézzel szorítja a kormányt???:S
válasz dudicukrasz (#66) üzenetére

#70  2009-08-17 13:28 dudicukrasztrollface
elküldtem a pízt a matricára turbóbácsi,remélem egyszer odaér

#69  2009-08-17 07:17 turbobacsi
nálam is ott vannak a gyerekek hátul, lehet azért vezetek "viszonylag" lightosan, de azzal énis egyetértek hogy aki országúton 70-el döcög, az inkább menjen busszal....

#68  2009-08-17 07:07 pori
Sziasztok
Én is megírom amit gondolok
Nem mindegy mekkora a felni ? 14-19 ig . A gumi külső kerülete ugyan akkora marad ,nem lesz nagyobb vagy kisebb akkor mit befolyásolna ?
Szerintem aki 3000 alatt vált az 1,4 benzinessel az csak nyugdíjas vezetés , biztos sokat lehet vele spórolni . A Trabantommal sem jártam 100 km/h alatt ! Majd a fusional fogok mi . Hát nem !
3500 és 4000 körül váltok bejáratási időszak végétől , és tempósan vezetek . Másodikba mindig megkapja a betont , ha egyedül megyek körforgóban mindig csúszik az eleje .Kivétel nélkül mindig huzatom padló gázon, ha egyedül megyek . Fogyasztás kb 8,5 l és hogy mennyit ír a kalkulátor tankoláskor .
Hát ez meg egyáltalán nem számít semmit , ha előtte kb 10-15 kilométert húzattad akkor kevesebbet fog kiírni , de ha valami oknál fogva VÉLETLENŰL vagy Gyermekkel nyugdíjas tempóban érkezek a kútra akkor sokkal többet ír . Ez az egész számításos dolog csak nagyon de nagyon tájékoztató jellegű .
Ja és még valami csak a Schellnél szabad tankolni vagy nem fog rendesen húzni a vas.

#67  2009-08-17 06:29 ferikenyhAutótörő
Szerkesztve:   2009-08-17 06:31
Nekem a korábbi fruzsim (2006-os) is 9-10 között zabált (más kifejezés nem való erre!!:)), de az új 2008-as már alig eszik meg 6,7-et. igaz h a lábamból is visszavettem és tojást pakoltam a gázpedál alá! visszafogottabb vezetés, nyugodtabb egyenletes tempo sokat számit, bár igaz hogy a pirosnál a zöldre ugrok s nem nyugodtan indulok, mellesleg a klima folyamatosan megy. Szerintem ha még a lámpás dolgot leszámítom akkora kijönne 6,5 körüli átlag és ebben még mindig benne a hűtés-fűtés, mert a drága 4 hónapos fiamnak a huzat nem tenne valami jót.

#66  2009-08-17 00:08 dudicukrasztrollface
na ugrott a klubmatricám,pedig nem is turbóbácsira gondoltam amikor hülyeségeket írogattam,hanem egy régebbi írásra.most vághatom ki krepppapírból magamnak de az nem jó az leázik leesik ilyesmi.különben is demokrácia van mindenki azt ír amit akar nem?meg aztán miért ne lehetne 3l?40km-en jó az nem?na ugyi!nekem 8.5l de hát ez valóban lábfüggő,bár szerintem 1.6-ostól nem rossz klímával,forszírozott üzemmódban.volt suzukim és astrám is hasonló kaliberben/1.6/de azok simán elszívták a tíz lityit pedig nem volt klíma egyikben sem.szeretek lendületesen menni,de nem vagyok gyorshajtó típus,egy gyerek figyel hátul akiért felelősséggel tartozik az ember,de itt megjegyezném hogy a lassanhajtókat kitiltanám az utakról mert potenciálisan sokkal nagyobb veszélyforrások,hiszen mindenkit feltartanak és mindenki őket akarja megelőzni.na ennyit erről igérem nem viccelődöm többet mert úgy látom komoly brigádba keveredtem,isten ments hogy megbántsak valakit akaratlanul is.legyetek jók

#65  2009-08-16 22:05 zebco330
Valós!

100 km/h körül, érzéssel hajtva hosszútávon akár kicsivel 6 alatt is tud.(persze klíma nélkül,az + 0,5l/100km
Egyébként nekem a 9-10l/100km körüli fogyik ilyen hihetelenek.:)
válasz dudicukrasz (#61) üzenetére

#64  2009-08-16 22:01 Tamy
Ha viszont 3 litert fogyaszt cukrászunk fruzsija, akkor lyukas a taposólemez, és lejtőn lefelé lábbal hajtja! (Lehet hogy felfelé is?) Itt mindenkinek a lelkiismeretére van bízva, hogy mennyit ír ide. Én már nem ismétlem magam, de sok tényező függvénye a fogyasztás, és főleg láb kérdése. Én már készítettem képeket, de erre lehetne a válasz, hogy úgy álltam meg, hogy ennyit mutasson. Én nyugodt vagyok, mert havi 16e forintból bejárok dolgozni, pedig oda-vissza 44km-t megyek, havi 22 nap. És ha hiszik, ha nem, nem tankolok többet. Sokat próbálkoztam, de végül sikerült a hétfeles fogyit 2 lityivel leszorítani. De aki jön a talira, látni fogja, hogy vezetek, és mennyit fogyaszt a szekér.
Üdv: Tamy
válasz turbobacsi (#63) üzenetére

#63  2009-08-16 21:31 turbobacsi
nem hiszed? számolni tudok, hüje meg nem vagyok, ennyi és kész: ha vkinek nem tetszik, tojok rá :-)

#62  2009-08-16 21:28 ferikenyhAutótörő
a ráfordítások oldalon is látható 1-2 adat, főleg azoké akik rendszeresen vezetik

#61  2009-08-16 21:09 dudicukrasztrollface
mondom nekem meg 3l

#60  2009-08-16 20:24 turbobacsi
nekem hasonló paraméterekkel (1/4 város, 3/4 orsz.): 6.2-6.5 között átlagban....
válasz Foglak (#59) üzenetére

#59  2009-08-16 20:23 Foglak
Helló!
1.4 benzinesem van,szoktam figyelni,hogy hány km-t tettem meg a tankolt benzinel.Most 580km-re tudom vetiteni,aminek 1/3-a városba,2/3 országuton.A távolság kb felén ment a légkondi 1-esen.Én nem szoktam nagyon huzatni 2000-nél elváltok.Országuton előzésnél megszoktam 3500-4000-ig pörgetem.Igy fogyaszt 6.8-at.Szerintem ideális.

#58  2009-08-16 19:06 Tamy
Én a pótkerék helyére gyűjtöm a termelt kraftot!
Bulis nem?
válasz dudicukrasz (#57) üzenetére

#57  2009-08-16 18:39 dudicukrasztrollface
sok hülyeséget olvasok itt.gondoltam beugrok.az enyém 1.6plussz 3 litert eszik benzinből és még termel is egy kannába a csomagtartóba.

#56  2009-02-18 16:11 kiss norbert
Sziasztok,nekem 2006okt-tol van meg az 1.4tdci Fusion.Mar az elejetol kezdve figyeltem a fordulatszam-sebesseg-seb.fokozat variaciokat.
50km/h=3.fokozat-2000fordulat=4.fokoza t-1500.
70km/h=4.fokozat-2000fordulat=5.fokoza t-1500.
90km/h=5.fokozat-2000fordulat.
Kb 1 eves koraban feltunt,hogy 70km/h-nal lett nemi elteres:4-ben a fordulatszammero elhagyja a 2000-et,90nel 5-ben szinten tobb,mint 2000.
Van egy autoszerelo ismerosom,szerinte a muszerek allitodtak el.Szerintem korai lenne.
Ha valaki ert hozza,legyszi irjon!
Mivel itt eddig foleg a fogyasztasrol volt szo,leirom en mit gondolok:szerintem 1500as fordulat(dieselnel) alatt nem erdemes hosszabb ideig menni,mert a motor csak erolkodik.Amit tobben ajanlottak az ismeroseim kozul,az 2000-3000ig optimalis hosszutavon a motornak.Ha sik uton megyek lakott teruleten 4.ben 1500-as fordulaton jaratom a motort,de emelkedon 3.ban megyek.Szerintem emelkedon min2000-es fordulaton kell jarni a motornak,akkor van benne ero.A legkevesebbet akkor fogyasztott a kocsi,amikor le volt fagyva sok helyen az ut es 50-nel tobbel nem mentem,es nem huzattam.Ja meg amikor nemetorszagban tankoltam.Kb 5liter,pontosan nem mertem.

#55  2009-02-16 17:56 Nagy Milán János
Amint lehet felváltok,bár a benzinesnek nem tesz jót a kis fordulaton történő hajtás.Extrém mértékben kopik ilyenkor a gyűrű.Én ezt benzinadalékkal kompenzálom,kopást akadályozandó...

#54  2009-02-14 17:01 mester76
Nem igazán szoktam nézegetni mert nem tartom hitelesnek de jóval 800 felett.De a következő tankolásnál megnézem pontosan.Feltéve ha lesz annyi pénzem.Ha-ha,bár nem is olyan vicces.Én az autó új kora óta írom egy füzetbe hogy hol mennyiért,és mennyit tankoltam.Ja és a megtett km-t.Ez az én technikám.
válasz T-Tomi (#31) üzenetére

#53  2009-02-14 16:52 T-TomiDon Tom
Akkor az enyémmel valami baj van,de új kora óta.
válasz Benvik (#52) üzenetére

#52  2009-02-14 15:37 Benvik
Nekem azért ír ennyit mert ez a maximum amit kiír! Aztán csak megyek és még mindig ennyi.
És a végén,amikor kifogyóban van a tank,akkor összeadom a megtettet és a hátralévőt,akkor kb 940km lesz!
válasz T-Tomi (#51) üzenetére

#51  2009-02-14 14:36 T-TomiDon Tom
Nekem ennyit sohasem írt ki.A legtöbb eddig 850 km volt és 830 km után tankoltam meg.Akkor még volt benne 20 km(óra szerint).Ez csak egyszer fordult elő.
Elég jelentős a különbség...
válasz Benvik (#50) üzenetére

#50  2009-02-14 13:35 Benvik
pontosan 873 km-et!
válasz T-Tomi (#48) üzenetére

#49  2009-02-14 13:30 Tamy
Szerkesztve:   2009-02-14 13:31
Szerintem is sokat számít, hogy milyen a sofőr, de a bejáratás, útviszonyok, időjárás(itt veszettül fúj a szél), és még sorolhatnám, változása is eredményez több-kevesebb különbséget. Nekem személy szerint dombos vidék, vagy oda, vagy vissza erős szembeszél, sok nézelődő turista, kamionok növelik a fogyasztást. De még így is 700 km körül ír a komp., ami "állandónak" is vehető. Kicsit többet fogyaszt, ha délelőttös hét van, mert szeretek lustizni, és általában késve indulok.
A vezetési tanácsokról annyit, hogy a kamion amilyen rossz, olyan előnyös is. Ha tud menni a nagyvas, akkor meg lehet mögötte bújni, és főleg szembeszélben lehet spórolni. Egyébként a cég nem fizeti ki benyát annyira, hogy megérje pazarolni, ezért ha lehet megpróbálok takarékosan vezetni, ami nem könnyű főleg városban! Már 40000 felett járunk, de a fogyi nem változott sokat,(matradt az elfogadható tartományban6-7max), pedig nyáron mi is 16 os kereket használunk.

#48  2009-02-14 11:35 T-TomiDon Tom
Neked mennyit szokott mutatni az "egérmozi" amikor teletankolód?
válasz Benvik (#47) üzenetére

#47  2009-02-14 11:18 Benvik
Oké,tehát van eltérés a fogyiban,csak minimális!
Tehát nagyjából 1-2 deci. Ez végülis érthető ha az alapfogyi is viszonylag magas!
Velem az a baj,hogy én műszaki szempontból közelítem meg a dolgokat,nem pedig átlagemberként! Ezért van az,hogy mindenre magyarázatot keresek! CSak így lehet "fejlődni"
Köszönöm,hogy ebben partner vagy!

Üdv: Benvik
válasz T-Tomi (#43) üzenetére

#46  2009-02-14 11:13 Benvik
Nem hiszem,hogy vitatkoznánk,az messze áll tőlem!
válasz magabo (#44) üzenetére

#45  2009-02-13 23:15 T-TomiDon Tom
Látod.Ez van.Mivel mi ketten hajtjuk az autót, elég nehéz a pontos számítás.
Örülj neki,hogy nem olajkályhát vettél.Most nem győznél irkálni,sok-sok okosságot,ötletet,tanácsot, stb.

#44  2009-02-13 22:29 magaboa csapat fotósa
Úgy látom egész jól elvitatkoztok. :)

#43  2009-02-13 22:08 T-TomiDon Tom
Én még olyan autót,ami klimával is és a nélkül is egyformán fogyaszt nem láttam,de szerintem senki sem látott!

Nem mondtam ,hogy nem fogyaszt többet,de nagyon minimális a különbség.Az az 1-2 deci pluszt az ember bármikor meg tudja etetni az az autóval,úgy hogy észre sem vette.

Másik,hogyha nagyobb kereket raksz fel ,akkor alig megy négyesbe 50 kö!rül Akkor bizony nagyobb fogyinak kellene lennie,és mégsincs?

Nem voltál figyelmes!Amikor a legjobb fogyasztásról írtam 16-os kerekek voltak alatta.

alig megy négyesbe 50 kö!rül

Ezt 17-es kerekekre írtam és megy rendesen csak majdnem sok a 4-ik.Itt is elenyésző a fogyasztáskülönbség.

Kérlek magyarázd el nekem,hogy hogy lehet ez!

Hát így lehet ez!
válasz Benvik (#42) üzenetére

#42  2009-02-13 21:07 Benvik
Már bocsi,de akkor ott valami nem stimmel!
Én még olyan autót,ami klimával is és a nélkül is egyformán fogyaszt nem láttam,de szerintem senki sem látott!
Másik,hogyha nagyobb kereket raksz fel ,akkor alig megy négyesbe 50 körül! Akkor bizony nagyobb fogyinak kellene lennie,és mégsincs?
Kérlek magyarázd el nekem,hogy hogy lehet ez!!!
válasz T-Tomi (#41) üzenetére

#41  2009-02-13 20:46 T-TomiDon Tom
Ácsi!Amikor a legjobb fogyasztásomat produkálta sz autó,akkor épp 16-os kerekek voltak alatta(lásd tagtérkép vagy Tamy autója).
215/60/16 azt hiszem.
Jelenleg meg téli gumi van alatta,ami viszont 15-ös.Úgyhogy kijelenthetjük,hogy a kerék mérete nem növeli olyan jelentősen a fogyasztást(szerintem).
Nekem télen-nyáron ehhez hasonló fogyasztást produkál,klímával vagy anélkül,nagy kerék vagy anélkül,mindegy.A fogyasztásom 6L alatt marad nem sokkal.Leírtam, hogy hogyan is használjuk az autót,úgyhogy NEM LEP MEG,MOST, HOGY HELYZET VAN....... :-)
válasz Benvik (#40) üzenetére

#40  2009-02-13 18:03 Benvik
Szerkesztve:   2009-02-13 18:05
HA nem megy negyedikben 17-es felnivel,akkor gondolom a fogyasztás is megnő,a gyári mérethez képest?!
Ja így nem is csodálkozok,hogy neked nem fogyaszt 5 liter alatt....
válasz T-Tomi (#39) üzenetére

#39  2009-02-12 21:42 T-TomiDon Tom
Hát nem nagyon.Amikor a 17-es kerekek vannak alatta,olyankor majdnem sok városban a 4.-ik .
válasz Benvik (#38) üzenetére

#38  2009-02-12 20:42 Benvik
Írnak azért sok hülyeséget is!

Pl nem veszik számításba,hogy az adott típusnak milyen váltóáttételei vannak! 5. fokozatban lehet a motorfordulatszám 900-2000-ig! A fusion-é azt hiszem 1200 a diesel esetében! Megy ötösben 1200-ön,de nem tetszik neki...
válasz T-Tomi (#37) üzenetére

#37  2009-02-12 19:48 T-TomiDon Tom
Tamy által ajánlott linket megnéztem és jelentkeztem hírlevélre.Elég érdekes dolgokat írkálnak.

Pedig, ütemesen haladó városi forgalomban - (viszonylag) sík terepen, és enyhe lejtőn - a 4. fokozatot egyszerűen el kell felejteni! Ha elérte a tartani kívánt 50-55 km/órás sebességet, a 3-as után egyből kapcsoljon 5-ösbe. A mai motorok többsége megfelelően rugalmas ahhoz, hogy sík terepen már 50 km/h sebességnél, 5. sebességfokozatban is rángatás-mentesen, erőlködés nélkül hajtsák az autót. Ennél a sebességnél már, a 4. sebesség használata, folyamatos tempós haladást lehetővé tévő forgalomban, sík úton, csak fölösleges megszokás. Egy adott sík útszakaszon, ahol azonos sebességgel 4-es helyett 5-ös fokozatban halad, 10 - 15% üzemanyag megtakarítás is elérhető.
Tehát, amennyit csak ésszerűen lehet, városban is közlekedjen 5. fokozatban!
Három dologra azonban figyeljen oda!
Az egyik: a (kocsi méretéhez képest) kisebb űrtartalmú, ill. erőtlenebb motorok esetében elképzelhető, hogy az autó 5. sebességfokozatban 50-55 km/h sebességnél csak erőlködik. Ebben az esetben ezt a módszert ne használja!
A másik, pedig egy olyan hiba, ami figyelmetlenség esetén könnyen rendszeres velejárója lehet a módszernek! Ha a forgalom tempója nem teszi lehetővé az ötös fokozatba kapcsolást, ne felejtse a váltót hármasban, hanem kapcsoljon fel négyes fokozatba, illetve ha kissé le kellett lassítania (mondjuk 45-re) akkor gyorsításhoz kapcsoljon vissza a megfelelő fokozatba, és ne hagyja, hogy a motor ötösben erőlködjön, mert rossz lesz a gyorsítás hatásfoka.
A harmadik pedig az, ami eleinte különösen könnyen előfordul, hogy 5. sebességben haladva, mire ránézünk a sebességmérőre, az már jóval 60 km/h feletti értéket mutat, ugyanis a fülünkkel megszoktuk, hogy városi forgalomban, 50-60 között milyen hangja van a motornak, és az a hang 5. fokozatban nyilván magasabb sebességnél jelentkezik.

#36  2009-02-12 17:59 burghart
És még annyit Skacok,h ma van 5 hónapja,hogy megvettem a Fusion-t!!!

Akkor volt benne 43.680km és holnap teszem bele a 53.680 km-t. Azaz 5 hónap durván 10.000 km.


#35  2009-02-12 17:02 burghart
Kompoltról Gyöngyösre járok,Kápolnán át és a 3-as főúton.
Hajnal nyugisabb a forgalom,de a délutáni sem rosszabb.
válasz Benvik (#33) üzenetére

#34  2009-02-11 21:29 AgentOrange
Szerkesztve:   2009-02-11 21:30
Szintén meló, napi 120km, ebből 20km autópálya, a többi főút, autópálya 130, főút 100-110, meg pár falu, 60. Általában sok előzés, kamionok, teherautók, traktorok és 60-70-el csoszogók miatt.
1.4TDCi 2006.06-os, fogyasztás 5.2-5.4 között, elégedett vagyok.

#33  2009-02-11 21:07 Benvik
elég jó fogyi!

Honnan hová mégy melózni?
válasz burghart (#32) üzenetére

#32  2009-02-11 18:41 burghart
Na Gyerekek!

Itt álljon egy friss adat.
Január 27-től február 11-ig mentem 840km-t.
Mindig fullon tankolok.Tehát e táv alatt elment 37,78 liter gázolaj. Shell normál diesel.
Tehát 37,78 / 8,4= 4,496 Liter fogyasztás.
Néha egy kis spuri is megy bele.
Hajnal 5kor indulok délután kettőkor megyek haza.

2006.05 gyártású 1,4 tdci.

Napi 62 km ,főleg 85% fő úton,többi város.
Vezetési praktikáim lásd a korábbi hozzászólásaimat.

Büszke vagyok az autómra,a Fusion-omra.

#31  2009-02-11 06:05 T-TomiDon Tom
Nem kaptam fel a vizet.Igazad van ,utána én is írtam PÜ.-t amiben írtam az ismerőseimről.
Neked mennyit szokott kiírni hatótávolságnak amikor csurig tankolód?
válasz mester76 (#29) üzenetére

#30  2009-02-11 05:32 sapkaur
Tomi-Mester!!
Nem lényeg!! Ki így ki úgy vezet!! Én is csodálom a Takarékosan vezető kollégáimat,és néha pupillázok a számokon amit mondanak!! A fogyasztás sok mindentől függ!! NAGYON SOK MINDENTŐL! Mit hol tanklolsz,milyen napod van, ki bassza fel az agyad 3 perc alatt ahogy kihajtaSSZ A KAPUN.....),a forgalom maga,a hőmérséklet,bekapcsolod-e a klímát vagy nem,első-hátsó ködfényszórót használod -e vagy sem, a családban hányan használják/ aPICI SPORTOS FELESÉGEK/
. Tehát egy szó mint száz, a fogyasztás LÁB!!,és helyzetfüggő! Én Gratulálok mindenkinek a Aki letornázza a fogyasztását! Nekem ,hol sikerül hol nem(
Vitázni ?? Minek?? Te így ,Ő úgy vezet:))
Na rázzatok kezet!!!)

#29  2009-02-10 21:56 mester76
Szerkesztve:   2009-02-10 21:57
Te aztán jól fel kaptad a vizet kollega.Te hitetlenkedtél az 5l alatti fogyasztásban.Nincs ebben semmi ellentmondás.Leckét meg onnan veszel ahonnan akarsz,egyébként is itt maximum tanácsok vannak meg tapasztalatok.Ja még te írtad is vissza hogy Bócsán vannak ismerőseid.Bocsesz ha valamivel megbántottalak amit kétlek.Aki haragszik majd meg békél részemről ennyi.
válasz T-Tomi (#28) üzenetére

#28  2009-02-10 21:24 T-TomiDon Tom
Szerkesztve:   2009-02-10 21:28
Figyelmesen végig olvastam és nem kavart meg ,hogy harmadikba mész 50-el.Csak ellentmondásosnak találtam amiket írogattál.Bocs,de nem emlékszem hogy megkérdeztem volna már hogy hol laksz.
Arra meg pláne,hogy mit is válaszoltál...
Valójában nem is annyira fontos,főleg ha titok.
Legfeljebb mástól veszek leckéket.... :-)
válasz mester76 (#27) üzenetére

#27  2009-02-10 21:05 mester76
Nem olvastad el figyelmesen a hozzá szólásomat T-Tomi és azért nem érted.Szóval a hogy csak kínlódik a motor és harmadikba megyek ötvennél látom ez megkavart.Szóval ha városba megyek ahol sokat kell lassítani gyorsítani ott tökéletes nekem a harmadik mert a motor még ott sem pörög 2000-t.Szó sincs gyilkolásról viszont nem nyösztetem negyedikbe.Így tökéletesen működik a motorfék,spórolok a váltóval a kuplunggal a fékkel és nem utolsó sorban a motor itt kezd ébredezni.Egyszer már kérdezted privátba hogy hol lakok én akkor válaszoltam is rá.Nagyon sokat szoktam Kiskőrösre járni és azért tankolok ott,na meg az ár is nagyon jó.Ez itt a reklám helye.
válasz T-Tomi (#17) üzenetére

#26  2009-02-10 19:47 Benvik
Szerkesztve:   2009-02-10 19:51
Motorfékes dologhoz.

Motorfékes üzemet abban az esetben kell (érdemes) használni,ha a cél előtt le akarsz lassulni (kanyar, piros ,lámpa.....)Csak úgy motorfékezni hülyeség,mert utánna megint gyorsulhatsz fel...Vagy lehet mellőzni is ,ha tülzottan hatékony lenne,azaz negyon lelassulok,ha motorfékezek. Ebben az esetben érdemesebb üresben gurulni.
Másrészt,nem csak az üa sporolás jelentős motorfék használatánál.Pl a fékbetét,féktárcsa!

#25  2009-02-10 17:38 Tamy
Szerkesztve:   2009-02-10 17:40
A motorfék szent grálját éppen egy g astrán figyeltem meg. Volt rajta pill. fogyasztásmérő, és láss csodát 0 azaz nulla volt a fogyasztás, ha 90 ről levettem a lábam a gázról. nem tart hosszú ideig, de a fogyasztásra jótékony hatással van. Ha van kedved, és kitartásod, kipróbálhatod a fruzsinál is.
Nem kell mást tenni, mint egy tankot elautózol motorfék nélkül, egyet pedig a motorfék használatával. Te is tapasztalni fogod jótékony hatását! Nem kell sokat várni, ~ 0,5-1,5L differencia tapasztalható, de hosszú távon (2 olajcsere között kb 2 tank benya) kifizetődik!
Esetleg a fenti linken találsz még egyéb "furcsaságokat" is! :)
Üdv Tamy
válasz klarky (#24) üzenetére

#24  2009-02-10 15:42 klarky
Szia!

Szerintem ebben a stílusban bőven van még tartalék. Nem gondolom, hogy ennyit kéne pörgetni.

Városban 50-nél simán lehet menni 5.-ikben, Fruzsi bírja, sőt, néha még a negyvenet is. Én 50-nél, 5-ikben sosem megyek 1500 fordulat felé a városban.

Autópályán 130-135 (ilyenkor ha jól rémlik 3500-öt forog az 1.4 benzin), e fölé sosem pörgetem.

Annyira nem szoktam méregetni a fogyasztást, de tavaly csináltam egy Budapest-Miskolcot, nyáron légkondival, 3 fővel, csomagokkal kereken 6,5 literre jött ki. Pályán 120-130-al mentem, többel nem érdemes szerintem. Egyszer hajtottam ki 160-ig, még ment volna de nem láttam értelmét.

Amúgy ezt a motorfék dolgot, mint valami szent grált adjátok itt kézről-kézre, de nem értem... Mire jó ez a motorfék, vagy mit értetek alatta?

Az előzéshez. Ha jól csinálja az ember semmi szükség visszakapcsolni 4-be. Tisztes távolságból figyeled az eseményeket, aztán ha lehet, kigyorsítasz (maradsz a sávban) és ha beéred az előtted levőt kitérsz). Nem látom értelmét a menjünk az áldozat mögött és ha jön a lehetőség nyomjuk ki a kocsi szemét fajta előzéseknek. Persze csak szerintem.
válasz -zoli- (#22) üzenetére

#23  2009-02-10 14:04 akos1979
Hello!
Az enyém 1.4 tdci. Ahogy itt olvasgatom a többi dízeles is 2000-es fordulat körül váltogat én is ezt teszem. Én 3. után kicsit kihúzatom kb.2500-ig aztán dobok egy 5.-et. Feltéve ha nem kell előznöm stb. Innen finoman gyorsítok és így meg lehet spórolni még 2-3 dl olajat. Benzinesnél lehet hogy rángatna a motor de a dízel nyomatékból megoldja. Naponta megyek az autóval kb 50 km-et Bp.ről ki majd vissza így nyáron 4,2 télen 4,5 körül fogyaszt 70-80-as tempóval. Voltam Svájcban 4 felnőtt+csomagok+klíma+autópálya tempó+szerpentinek=6l/100 km. Szerintem nem rossz.

#22  2009-02-10 12:40 -zoli-
1.4 benzines 6.8-7.2 l/100 km fogyasztás.
3000-4000 1/min-nél váltok. (1.4 b 3500-nál van nyomaték maximum) Sűrűn motorfék, visszakapcsolgatással. Előzések 70-nél vissza 3-ikba és 4000-4500-ig forgatva, és váltok 4-be.
Városban 50 km/h 4-esben, 40 km/h alatt 3-asban, 70 km/h 4-esben.
Országúton max 108 km/h 5-ikben 3000 1/min.
Autópálya 140 km/h max (büntetési tételen belül) fölötte nagyon megugrik a fogyasztás (3 ajtós ruhásszekrény formának nem túl jó a légellenállása).

-zoli-

#21  2009-02-09 20:52 pistiapufőnök
1.6b céges fóka. 4 éves, lassan 100Ekm. Hideg motorral nem nyomom 2500 fölé, melegen 2500-4000 között váltok el, attól függően, hogy kell-e rugalmasság vagy csak simán csorgok. Előzésnél be-beesik egy kis 5000-5500 is, de kizárólag országúton.

Pályán forszírozott 130-160 (3500-4500 rpm), de inkább a magasabb, országúton 100-120. Tudom, szabálytalan, de itt most fogyasztásról van szó.

Jellemzően 1-2 ember van az autóban, nem sok csomaggal.

Városban 4-5 km-es rövid távok hideg motorral, hétvégén 200-300 km-es távok 70-30%-ban pálya és országút.

MOL95 megy bele mindig, azt fizeti a cég.

A fogyasztása 7,4-8,2 a lábam súlyától függően. Én sem hiszem el, de ezt mondja a fedkomp.

#20  2009-02-09 20:39 T-TomiDon Tom
Ma vezettem az autónkat és megfigyeltem meddig pörgetem a motort.Lakott területen belül vezettem és 2000-2300 között váltogattam.Általában 1-1,5 km után megállás,indítás ugyanez a táv és hosszabb várakozás.S ez megy naponta pár alkalommal a motornak nincs esélye a bemelegedésre.A fűtött garázsból kiérve meg rögtön "fázik".Nyáron klímával is ugyanez a helyzet.Egy kicsit én is sokallom,de ez van.Ilyen használat mellett..

#19  2009-02-09 19:00 Benvik
Szerkesztve:   2009-02-09 19:53
Elég sok emberke megírta ,hogy miként vezet, de egy durashiftes sem írt. Vagy kevés van belőle....
Azt mondják,hogy okos a váltó. Ez a fogyiból kiderülne...Elvileg optimális fordulaton vált,mennyi is az???

#18  2009-02-08 21:52 mayeyeAbszint pusztító
Én is kíváncsi lennék,hogy az 1.6-os társaim miként használják a kocsit. És persze hogy mennyi a fogyasztásuk!!!
Én általában 3000 körül váltok, városban általában 3. fokozatig váltok fel.
50-nél 3. fokozatban asszem 2500 körül van 70-nél meg 3000 alatt kicsivel (ha jól emlékszem). A fogyasztásom kb. 8 liter lehet,majd egyszer elkezdem beírni a blokkokról az elmúlt 2 évet. :-) Jah, és főleg 95%-ban városban használom, 2-3 km a melóhelyem meg a város közti táv.Havi egyszer megyek a Dunakeszin lévő Ócskásba.

#17  2009-02-08 19:26 T-TomiDon Tom
Szerkesztve:   2009-02-08 21:18
Ezek az 1.4 tdci motorok elég pörgős és jó nyomatékú motorok nem igazán kedvelik a nagyon vigyázok rá stílust,persze bizonyos határokon belül.

Ha 5o-el akarok menni akkor 3,ha 70-el akkor 4.Nem szeretem ha csak kínlódik a motor.Váltás 2000 fordszám körül vagy egy picit fölötte.

Ezeket Te írtad.Akkor hogy is van ez?
Egyébként hol laksz,hogy Kiskőrösön tankolsz?Én is tankoltam már ott,de semmi változást nem vette észre.
Nekem is volt már olyan amikor 830 km után tankoltam (1-szer).Horvátország (INA kút),csomagok,gyerekek,klíma és semmi autópálya.
Itthon újra tele tankoltam (MOL kút),a hatótáv vissza állt 750km-re,de ez még frissen melegében történt.
válasz mester76 (#14) üzenetére

#16  2009-02-08 11:38 Benvik
Nekem volt mind a kettő! Először 1.4 benya, azán lecseréltük megy zsir új 1.4 tdci-re,pont a fogyasztás végett!
Nekem a benzines fogyija budapesten általában 7 liter volt. A dieselé pedig 4,5 liter. De volt 2 olyan tankolásom egymás után,amikor 4,1-4,2 volt a fogyi ugyan ezeken az útvonalon.Valamit másként csinálhattam ekkor,vagy az üa volt más habár mindig ugyan ott tankolok.De nem nem jöttem rá ,hogy mi volt az....Hosszú utakon 2660 km bulgária az átlagom 5,61 liter 110-140 km,németország 1240 km 5.7 liter/100km szintén 110-140 km,óra.A bulgáriai úton 90%-ban ment a klima és 2 személy +csomagok.
válasz szitu (#15) üzenetére

#15  2009-02-08 09:49 szitu
Kösz a diagramot!

A te autód diesel v. benya?
válasz Benvik (#10) üzenetére

#14  2009-02-07 22:34 mester76
Szerkesztve:   2009-02-07 22:37
Látod T-Tomi már meg is adtad magadnak a választ a 6 literes fogyasztásra ami amúgy nekem tűnik egy kicsit soknak.Ezek az 1.4 tdci motorok elég pörgős és jó nyomatékú motorok nem igazán kedvelik a nagyon vigyázok rá stílust,persze bizonyos határokon belül.Nézegetem itt a fogyasztásokat azért annak örülök hogy zöme diesel-es tagtársnak szintén 4.5-5 között van a fogyasztása.Tankolás szinte csak a sokak által szidott kiskőrösi ÖMV kúton.
válasz T-Tomi (#12) üzenetére

#13  2009-02-07 22:25 brigi
Szerkesztve:   2009-02-07 22:33
A mienk is 1.4 tdci. Nálunk jobban én járok vele(mint női sofőr!)
Hétköznap nagyváros, hétvégén országút. A városba 5 literrel elvagyok, úgy, hogy jelenleg sajnos nem garázsba áll éjszaka, de melegítjük reggel.
Városon kívül, ha tudunk folyamatosan menni, akkor jócskán lemegy 5 alá, olyan 4,2-4,5re.
Városba 2ezres fordulatnál, vagy inkább alatta váltok. Városon kívül se megyünk vele 3ezer fölé, max. előzéskor, ha muszály.Egyébként úgy a 110es tempónál forog 2500-at.
Ha van rá mód, akkor inkább motorféket használunk.Bár amióta nagyvárosba élünk, azóta dinamikusabban vezetek.
Most a hidegbe, hogy kinnt áll, ÖMV alpesit tankoltunk bele(hamarabb melegedett reggel), egyébként Auchan kúton, vagy ÖMV-n tankolunk sima gázolajat.
Városba 50-nel inkább negyedikbe alapon megyek,országúton csak harmadikba. 70-nel negyedikbe megyek itt is, ott is.

#12  2009-02-07 21:30 T-TomiDon Tom
Az enyém is 1.4 TDCI,a feleségem jár vele többet.Zömében "városi" körülmények közepette,de nekem közelebb van a 6L-hez a fogyasztás,pedig mi sem gyilkoljuk,sőőőőőt.
Nekem ezek az 5L alatti fogyasztások?!!...
Én sem pörgetem 3000 fölé,de ezek szerint rosszul csináljuk.
A TDCI Fruzsi gyári fogyasztási adatai:
-városi 5,5
-városon kívül 4,0
-vegyes 4,5
Az ilyen fogyasztásokat mindenki eltudja képzelni,hogy is mérik.Laboratóriumi körülmények között.A városi max. sebesség 50km/h,átlagsebesség 19km/h,egy elméleti 4 km-es távon(vajon az ilyen mérés mennyire lehet életszerű).Városon kívül:közvetlenül a városi mérés után,melynek fele egyenletes haladásból,a másik változó sebességű haladásból áll,max. sebesség 127 km/h, 7km-es távon.Vegyes:a teszt két részének átlaga,az egyes részek során megtett távolságok alapján súlyozva.
Ezek a Fruzsi prospektusában vannak leírva,nem én találtam ki.Szerintem maga a mérés sem életszerű,de hála az égnek,hogy vannak olyan emberek akiknek sikerül ezeket a hihetetlennek tűnő fogyasztásokat elérni.Csak gratulálni tudok!
Ezek szerint van még mit tanulnunk.
válasz mester76 (#11) üzenetére

#11  2009-02-07 20:41 mester76
Bocsi,1.4 tdci.
válasz Benvik (#9) üzenetére

#10  2009-02-07 20:35 Benvik
Szerkesztve:   2009-02-07 21:27
Köszi neked is!
Nyomaték diagrammot küldök neked,vagy felteszem ide,ha sikerül.

http://www.fusionklub.hu/picupload/lar ge/630151c7d4bd1ffd5ecd3c1c416be1c4.jp g
válasz szitu (#7) üzenetére

#9  2009-02-07 20:32 Benvik
Köszi,de nem írtad,hogy milyen mocid van?!
válasz mester76 (#8) üzenetére

#8  2009-02-07 20:14 mester76
Ha 5o-el akarok menni akkor 3,ha 70-el akkor 4.Nem szeretem ha csak kínlódik a motor.Váltás 2000 fordszám körül vagy egy picit fölötte.Fékezés ha csak lehet motorfékkel ilyenkor a fogyasztás 0.Nem járatom az autót hidegben és így a fogyasztás télen is 5 alatt marad.De amúgy a turbobacsi tanácsa a legtutibb.
válasz Benvik (#6) üzenetére

#7  2009-02-07 19:47 szitu
Először is 1,4Benzin amiről szó lesz.

Én ahhoz a szabályhoz tartom magam - ismerve a benzinmotorok nyomaték teljesítmény görbéjét úgy általában, mert a fruzsiét még nem sikerült megtalálni - hogy 2000 alatti fordulaton lehetőleg ne közlekedjek, ez a városi tötymörgésre és traktor, kamion utáni gurulásra nem mindig érvényes.
Sebesség - fokozat.
Város 50 az negyedik, de van hogy másodikból.
70, ha csak gurulni kell 5., de pl. Bp-en 4.
Előzés
Ha haladni kell, akkor 70-80 nál még vissza 3. -> 110-ig.

Ilyesmi stílusban pl. egy 1500 km-es erdélyi nyaralást minimum 1000 km klímával, föl és le, 6,7-es átlagfogyasztással sikerült megjárni.
A legjobb eddig 5,9 volt, ezt ilyen 70-90-es ráérős tempóban sikerült produkálni, a gép három éves pályafutása alatt másodszor.

A motorfékkel valóban lehet spórolni, mivel a befecskendező ilyenkor (autószerelő mondta) egy csepp benzint sem juttat a hengerbe, ellentétben ugye a karburátoros gépek alapjárati fúvókájával.


#6  2009-02-07 15:56 Benvik
Ha 50 a sebességhatár, akkor hányasba mész? És 70-nél?
Merre laksz? Mennyi ebből város?
válasz burghart (#5) üzenetére

#5  2009-02-07 15:20 burghart
Ja és a guminyomás is fontos és semmi fölösleges cucc a kocsiban ami növelni a súlyt.

#4  2009-02-07 15:19 burghart
1,4 tdci-m van 2006.05 i gyártású.

2000 alatt kapcsolok. Betartom a sebességhatárokat. Motorfékezek ,mint turbobacsi. Semmi extra üzemanyag,csak a sima diesel. Néha egy kis spuri.
Úgy vezetek,h csak minimálisan kelljen fékezni.
Így a legnagyobb hidegben is 4,7-4,9 literes fogyasztás jött ki.
Nyáron 4,4-4,6.

#3  2009-02-07 14:37 magaboa csapat fotósa
Gondolom olyan 2000 főlé essen a vissza a fordulatszám nem?

#2  2009-02-07 14:17 Benvik
Ha olcsóbb lenne a bkv,meg gyorsabb,akkor bizton avval mennék!
De dunakeszin lakom,és budaörsön dolgozok. 2 óra alatt érek be vonattal+bkv! Többe van ,mint a kocsi időben és lóvéban!
Másrészt,mi az ,hogy korán kapcsolsz fel? Fordulatszám szerint?
válasz turbobacsi (#1) üzenetére

#1  2009-02-07 13:34 turbobacsi
"hogy tudnék egy kis lóvét tartani a zsebenben ebben a válságos helyzetben!" <--- nem jársz a kocsival :-))
Viccen kivül: 1.4B, viszonylag korán váltok fel, inkább motorfékezek ha lehet, sebhatárokat betartom (2 kisgyerekem van), Shell95Power-t tankolok, országút 85%-város 15%, fogyi nyáron: 6.2-6.5, télen 6.5-7

1

Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
Legutóbbi látogatóink (1 új)
Az oldal használata
Mokota  2024-05-13 18:36
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók