Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 929 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 487 hozzászólás
16 022 699 letöltés

4 aktív felhasználó
1 215 egyedi látogató
4 724 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dzso80(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
Dominik97(> 60 perce)
Jozinka1983(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)
Sóstai Attila(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
bandi1969

Ajánlott oldalak

Letöltések

Korom+fogyasztás
Toni  2008-01-25
A címben arra próbálnék utalni, hogy van-e a szerintem nagy fogyasztás (7,2 városban - 1,4 tdci) és kipufogóvégben jó vastagon lerakódott korom közt némi párhuzam...
Szerintetek?

Hozzászólások

#43  2008-04-07 12:12 junkfer
Nem vagyok egy szervíz szaki, de ha jóval többet eszik egy moci akkor ott bizony műszaki gond is lehet a dologban. Mondjuk nem tudom mennyire örülnék, ha a gyári adatokhoz képest sacc 1,5 literrel többet enne.
(Van ismerős 1,4 D VW polo-val aki 1,5 éven keresztül nyűtte a köröket a szervizekkel, mert kb. ennyivel evett többet az autó, mint kiderült motorikus gondok voltak, míg végül javították)

Ennek lehetséges folyományai
ad 1, Mielőbb derül ki ez annál valószínűbb hogy garanciaidőn belül elkezdheted nyaggatni a szervízt a problémával (több kevesebb sikerrel).
ad 2, ha valami rossz és nem jön ki garidőn belül és nem a szervíz kontójára megy a dolog akkor a sajátunkra.

válasz lipu (#36) üzenetére

#42  2008-04-03 22:01 s3int
Nagyon ráértem és kíváncsi is voltam.
Abszolút egyedi eset volt.
válasz lipu (#41) üzenetére

#41  2008-04-03 21:27 lipumár nem a mester
Belehalnék!!! Inkább egyen 10 litert.
válasz s3int (#40) üzenetére

#40  2008-04-03 21:04 s3int
Autópályán szigorúan 90-95-el (GPS-el mérve) M3 JET kút-Miskolc 4,0 l.(1,6 TDCI)
válasz Berci (#39) üzenetére

#39  2008-04-03 18:25 Berci
A fogyasztással kapcsolatban én sem tudtam pontos adatokat mérni mert mindig változó mennyiségeket tankolok és persze sokat ( kb. 80% ) városban járok így 6 liter körül evett mindig. ( 1.4 Tdci ) Múlt hét végén hirtelen ki kellett szaladnom Lengyelországba így telitankkal indultam neki. A fogyasztás olyan 5 liter körül jött ki de a lényeg, hogy 820 Km-nél gyulladt ki a tartalék jelző sárga led. Nem tudom akkor mennyi van még benne mert nincs fedélzeti komp. de szerintem az elég jó! Az út 60% 90-110, 20% pálya, 20% város téligumival és Kb 10 fokba. Szóval hosszútávon tényleg jól fogyaszt a Fusion.

#38  2008-04-02 17:46 lipumár nem a mester
Van valakinek tuningolt dieselje?
Tudnátok segiteni?
A tuningboxot használom a másik automba/Mazda premacy 2000 DITD/,az bevált.90LE-ről 115LE.
A fogyasztás nekem kb 0.5literrel nőtt,a feleségemnek ugyanannyit csökkent.

#37  2008-03-22 12:03 Boszka
Eleinte amikor megvettem a kocsit kiváncsi voltam, hogy mennyire hozza a gyári adatokat.
Akkor még zavart, hogy lényegesen többet eszik a prosi szerinti értékekhez képest, de hamar túltettem magam ezen :o)

Mostanra már csak megszokásból nézem a fogyasztást, különösebben nem érdekel.

Az előző kocsim átlag 9l benzint evett. Nem haltam bele.
Ez most átlag 6,5 l gázolajat eszik. Ez előzőhöz képeset remek.
A kövi amit kinéztem bőven 10 l gázolajat vagy felett fog enni. És már alig várom, hogy végre lecserélhessem rá a Fruzsit :oD

Mindenesetre nekem mindent megér az, hogy reggel jó fél órával többet aludhatok, mintha BKV-val mennék dolgozni. A kényelemről már ne is beszéljünk....

#36  2008-03-21 19:30 lipumár nem a mester
Minek mérni állandóan a fogyasztást?
Annyi amennyi!Ha már meg van az auto nem sokat variálok.Nem tudok sporolni,száz alatt szédülök!
Remélem a fruzsim bejáratás után egy KICSIT jobban szedi majd a lábát.Tegnap vezettem 3 hét után a másik autonkat,háááát!?
Hangos,de azt én csináltam.Nagyon megy,azt is én követtem el.Na majd ezzel is csinálunk valamit!
A fogyasztás másodlagos.A lovakat etetni kell.

#35  2008-03-20 23:07 capa
Hosszú távon igen, talán. De rövidebb távon és városban semmikép.
válasz Toni (#34) üzenetére

#34  2008-03-20 08:04 Toni
Egy valamivel nagyobb erőforrás általában gazdaságosabban mozgat ugyanakkora tömeget.
válasz capa (#33) üzenetére

#33  2008-03-20 03:35 capa
Nem tudom, hogy szedtek ki ekkora fogyasztásokat dieselekből. Szerintem aki nálamnál jobban nyomja, az csal. Ha sokat pályázok, akkor vagyok 5.8 körül. Ha csak munkába járok (értsd hideg motorral 15 km és ez ismétlődik) és csak kevés pálya meg Bp 5.3 - 5.5. Ideális körülmények között (hosszú távon 90 - 110el) 5 l alatt. Ráadásul elméletileg az enyém (1.6) többet eszik, mint az 1.4. Egyszer evett 7lityit, de akkor 2.5 óra volt 400 km és volt benne egy határátkelés is.

#32  2008-03-19 17:11 rakman
Talán inkább korrajz...
Bravó pistiapu!
Hogy neked mi mindenre jut időd! ;)
válasz jano66 (#31) üzenetére

#31  2008-03-19 15:20 jano66
lenyűgöztél
ez a táblázat egy valódi életrajz
válasz pistiapu (#24) üzenetére

#30  2008-03-19 10:32 turbobacsi
nagggyyyon pöpec kis táblázat :-)

#29  2008-03-19 09:53 pistiapufőnök
Egyelőre sehogy, de rajta vagyok az ügyön, szóval türelem. ;-)
válasz junkfer (#27) üzenetére

#28  2008-03-19 08:03 Toni
Azóta is kormol rendesen...
Ja és egyre hangosabban kopog és kerreg a motor...

#27  2008-03-19 07:59 junkfer
Kérdezhetném, hogy ezt a funkciót hogyan lehet elérni? :))

#26  2008-03-19 07:57 junkfer
Mea culpa! Nem akartam én sem bántó lenni!
Persze a szájíz dönt így is úgy is.

Az üzemanyag minőségéről egy kellemes sztori. Az előző autónál (PUG307HDi) történt olyan, hogy irogatta ki a FedComp miszerint víz van az üzemanyagszűrőben, bevittük tütüt, átvizsgálták, majd jött a szervizes, és közölte, az alkatrészek és az üzemanyag (!!!!) vizsgálata alapján, nagy valószínűséggel az érzékelő halt meg.
Mi volt ebből a tanulság számomra? Tankolásnál utolsó számla mindig elrak legalább következő tankolásig, valamint ha gond van az üzemanyaggal akkor vizsgálja be a szerviz, és ha bizonyítsa be hogy nem felel meg. (persze ettől még lehet úm. rosszhiszemű a szervíz, én pedig tudhatom, hogy én jóhiszeműen járok el. És ettől még mindig sajnos(!!!) nagyon igazad van, hogy ebből nagyon nagyon kellemetlen viták lehetnek a szervízzel, polgári per, újságok, bíróság stb... sajnos erre is láttam példát az utóbbi időben.)
válasz horeee (#18) üzenetére

#25  2008-03-19 06:57 ferikenyhAutótörő
nyíregyházához szólók akkor én is! 1,4 benya szintén reggel és este full város max 5-6 km alkalmanként hideg motorral a fogyi általában 9-10 között mozog! Igaz a kicsikémet nem kimélem, főleg a lámpáknál a kiugrásoknál.

HA tojás lenne a pedál alatt akkor talán 1 literrel keveseb is kijönne d a dizel akkor is kevesebb, de nem sokkal és szte aki csak ennyit használja annak nem éri meg. Aki napi 1000 km felett jár, annak talán!
válasz eltibi (#21) üzenetére

#24  2008-03-18 23:13 pistiapufőnök
Látom időről-időre fellángol ez a fogyasztásalapú benzin-dízel eszmecsere. :-D
Én egy aprósággal szeretnék hozzájárulni a dologhoz. Katt a Linkre!

#23  2008-03-18 22:54 settenke
Szerkesztve:   2008-03-18 22:56
Nálam a fogyasztás (1.4 benzin), most hogy elég húzósan megyek és sokat.
Január össz: 5860 km, 452 liter, üza átlag ár: 288,30 Ft/l Fogy: 7,74 l/100
Február: 6192 km, 491 liter, üza átlár: 289,78 Ft/l Fogy: 8,01 l/100
Március 17-ig 3543 km, 270 liter, üza átlár: 295,30 Fogy: 7,67 l/100.
Az egész ország értendő Szolnok, Békés, Csongrád, Bács-Kiskun Hajdú-Bihar déli része megyék kivételével.
51 napból 24 nap volt Budapest (dugó) és környéke.
A legnagyobb fogyasztás mindig akkor jön ki, ha autópályán megyek többet. Akkor olyan 7,9-8,2 körül, ha két számjegyű úton ahol 90-120 néha 130 között akkor 7,1-7,4-ben is megáll. De mentem már 6,72 fogyival (Szomód-Nagykanizsa-Pécs).

#22  2008-03-18 22:33 steinbacher
Boszka közölt fogyasztási adatai teljes mértékben ülnek nálam is. Én is reggel-este hideg motorral a VII.ker-ből a II.ker-be járok a pesti dugóban, kb5-8km hídtól függően. Most tavaszra a melegebb időre csillapodott a 7.0-es fogyasztás 6,4-re. Szóval ugyan ezeket az érékeket eszi meg az én gázolajfalóm is sajnos. (Régen egy 1.0 Swifttel jártam az is megette ezen az úton a 7.1 litert télen, de micsoda különbség.)

#21  2008-03-18 20:22 eltibi
Szerkesztve:   2008-03-18 20:26
Ha már Nyíregyháza, full város, egyszerre max. 6-7 km reggel-este hideg motorral csúcsforgalomban, 1,4 tdci 6-6,2 liter átlagfogyasztás. Eltérés nyilván az üzemanyag minőségéből adódhat, de azt hiszem ez még belefér.
(Megjegyzendő: ugyanezen körülmények között 1,3 Vvti Wagon R+ kb. 10 liter benzin átlagosan.)

#20  2008-03-18 19:24 Tamy
Sziasztok!
Van egy idevágó igen friss példám:

Kecskemét-Akasztó-Nyíregyháza-Akasztó- Kecskemét
~48L benzinnel. Ehhez hozzátartozik, hogy nem kíméltem a kicsikét, oda-vissza városon kívül 110km/h, mikor lehetett, még több is.
Szerintem elég jól fogyasztott, de T-Tomi klubbtárs is tanúja volt eme eseménynek.
CSak azért írtam le, mivel nekünk is volt már diesel kocsink egy pár, de ezt a paripát nem cserélném el semmiért :-)

#19  2008-03-18 16:46 Boszka
Nem vagy lehurrogva :o)))

Egyébként ritkán jutok el én is az 5-ig. Leginkább csak hétvégente :o)

Mi annak idején megnéztük, hogy mennyi a különbség havi törlesztő részletben ha dieselt veszünk vagy benzinest. Ha jól emlékszem még akkor úgy 6.000 Ft-ra jött ki nálunk.
Kb ennyivel tankolok is kevesebbet (bár szerintem többet enne 8-nál ha benzinesem lenne, szóval akkor még "spórólnék" is) havonta mintha benzinessel mennék. Szóval egyenlőre egál a mai árakkal számolva.
De én még emlékszem arra is amikor kb 15 ft-tal volt olcsóbb a diesel... :oD

De szerintem ezt tényleg mindenkinek saját magának kell tudnia eldöntenie, hogy mi éri meg neki.


#18  2008-03-18 16:06 horeee
Sejtettem hogy le leszek ordítva... :p
Nem akartam kihúzni a gyufát, ne haragudjatok rám.
Kinek-kinek szája íze szerint lehet jó a benzines, de a dízel is. Nem akartam senkit sem le-, sem pedig rábeszélni semmire, csak leírtam a véleményem.
De ha már matekolunk: 315-tel számoltátok az üzemanyag-árat, pedig a benzin még csak háromszáz-pár forint. Az a 4 év garancia pedig nem vonatkozik ám mindenre. Ha egy kicsit is nem vagy szimpatikus a szervíznek, akkor azt fogják mondani, hogy fűtőolajat tankoltál a kocsiba, és azért ment tönkre az üzemanyagellátó rendszer, tehát nincs garancia. Te pedig sajnos nem fogods tudni bebizonyítani az ellenkezőjét, lehet kezdeni a hivatalos levelezést, miközben kocsid nincs.
És bár az a 8 liter valóban nem budapesti dugóban ácsorgás, de szinte állandó városi közlekedés, ami azt jelenti, hogy 4-est elvétve rakok.

#17  2008-03-18 15:45 Boszka
Nem nagyon szoktam 2000 fölé vinni. És ifjú korában elvittük egy bécsi kirándulásra is a kocsit. Szóval megtettem mindent ami tőlem telt :o)

A dugók miatt írtam azt, hogy városban eszik ennyit a kocsi.

Országúton sebbeségkorlátozásokat betartva nekem is 5,5 lityit vagy alatt fogyaszt.
Csak én elég keveset járok Bp-n kívül :o)

A gazdaságossághoz hozzátéve, a benzines is többet fogyasztana városi forgalomban szerintem mint 8 liter úgyhogy annyira nem jár rosszul az aki megveszi.

válasz junkfer (#16) üzenetére

#16  2008-03-18 12:55 junkfer
annyira nem gond az ha hajtod, csak tudjad hol és mikor váltasz hozzá. SZVSZ ha tartod a 2000-2250 (a max nyomatékot ha jól tudom 2250-nél adja le) körüli határt és a végén 5-ben huzatod akkor nem lenne szabad olyan rossznak lennie, persze sajnos lehetnek kivételek... :(
(és mint tudjuk, hogy a hidak és környékei tudnak cammogósak lenni, ahol aztán a fogyasztás kb a csillagos ég)

Sok helyről hallottam, és csak kérdezem, hogy amikor bejáratós volt elvitted-e egyszer úm. kiégetni, autópálya aztán hadd szóljon 140-150 körül? Sokaktól hallottam- több ismerős, szervizes-, hogy nem annyira ártalmas dolog és ha az elején nem csinálja meg az emberke akkor bizony lehetnek ilyen fogyasztási hatások. Aztán persze lehet, hogy ez csak amolyan népi monda...

#15  2008-03-18 12:13 junkfer
Nem flamelni akarok, csak kérdezném, hogy te a 7-8 litert üresen autózod ki, vagy azért az esetek többségében az autó megrámolt állapotában? (értem ez alatt az autózott idő legalább 50%-ban + 2 főt és esetleg + csomagokat) Mert ugye az sem mindegy milyen állapotban, terhelés mellett pörgeted azt motort!

Csak egy röppke számolás (25.000 km/év)
legyen kicsit csücskös fogyasztási adatokkal számolva (átlagosan hajtott benzines és kicsit kevésbé kímélt dízel):
- benzines átlag 7,5 l/100km
- diesel átlag 6 l/100km

25000/100*1,5 = 375 liter (ennyit spórol a dizel)

375*315= 120000.- évente

jelenleg egy új FRESH-nél +430 eFt a különbség, de legyen még a diselre 4 év (!!!) gari, ami +91 eFt-ot jelent (a benzinesre direkt nem is teszem rá) = összesen +520 eFt.

Ha osztunk szorzunk ez 4,3 év, ami messze nem 5-8 év...

#14  2008-03-18 12:04 Boszka
Budapesten járod el a 8 litert belvárosi forgalomban mint én a diesellel?


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók