Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.
Szavazás
Hirdetőtábla
Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.
Kategóriák
Statisztika
3 928 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
16 009 564 letöltés
2 aktív felhasználó
1 174 egyedi látogató
7 254 letöltés
az elmúlt 24 órában
24 aktív felhasználó
az elmúlt hónapban
Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
hogyan működik
meszaros(> 60 perce)
Sóstai Attila(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
pelia(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
Utoljára regisztrált felhasználó
Hermina
Ajánlott oldalak
Letöltések
Autózás és velejárói
pistiapu 2008-04-10
pistiapu - főnök
2006-05-01 óta regisztrált felhasználó
státusz: moderátor
Az oldal támogatója
Találkozószervező - házigazda (8. találkozó)
187 cikk
2781 hozzászólás
2021-12-30 16:48 kor járt itt utoljára
Születésnap: szeptember 08
Üzenetet írok neki
státusz: moderátor
Az oldal támogatója
Találkozószervező - házigazda (8. találkozó)
187 cikk
2781 hozzászólás
2021-12-30 16:48 kor járt itt utoljára
Születésnap: szeptember 08
Üzenetet írok neki
Szerkesztve: 2008-04-10
Igaz, nem ide írtam először ezt a cikket, de úgy érzem, ide is elfér. Jó lenne kicsit beszélgetni róla.
----------------
Már régóta tervezem megírni ezt a bejegyzést, de valahogy sosem éreztem, hogy eléggé összeszedettek a gondolataim hozzá. Most sem lesznek, ezt garantálom.
Általánosságban elmondható, hogy hónapról-hónapra romlik a közlekedés morálja Magyarországon. Egyre több a szabálytalanság, egyre pofátlanabbak az emberek, egyre kevésbé lehet szabályszegés nélkül autózni.
Nekem a legtöbb problémám a sebességhatárokkal van. Egyszerűen lehetetlen betartani őket a mostani forgalom lüktetésében. Ma megpróbáltam nem gyorsabban menni a szabályosnál. Annyi könnyítést hagytam magamnak, hogy a 40-es, 30-as táblákat figyelmen kívül hagyhatom, csak a szokásos 50, illetve, ahol engedélyezve van ennél magasabb, ott annak a sebességnek a megtartása maximumként.
Csorogtam a forgalomban, de folyamatosan azon kaptam magam, hogy az előttem lévő már régen elhúzott, míg mögöttem formás sor alakult ki. Az első adandó alkalommal előzött meg, aki csak tudott, nem sokat törődve zebrával, záróvonallal, forgalommal. Tehát tulajdonképpen csak fokoztam a veszélyt az utakon azzal, hogy ezeket az embereket kockázatos előzésekbe hajszoltam. Tudom, nem volt kötelező előzniük, de sokszor én sem bírom a most magamfajta mazsolát.
Még így is komoly nehézséget okozott betartanom a határokat. Állandóan 55-60 körül volt a mutató, erővel kellett visszavennem a lábam és ezzel a sebességem.
Az új KRESZ-tervezet szerint a lámpával nem védett zebráknál lassítani kell majd 30-ra. Komolytalan. 50-nel sem lehet haladni a fent leírtak miatt. Mi lesz itt, ha valaki folytonosan 30-ra lassítgat!?
Nem mondom, hogy sokkal lassabban értem át a városon, mintha nyomtam volna neki, ahogy szoktam, de azért messzebb jutottak, akiket nem tartottam fel.
Volt egy érdekes esetem is. A Bem-rakparton mögém kerül egy I-es Swiftes nő. Egy darabig bírta az 50-55-met, majd nem tűrt tovább, kivágott a belső sávba (párhuzamos közlekedés), elhúzott mellettem, és két kocsival előttem visszasorolt. Úgy alakult, hogy az Árpád fejedelem úton újra elé keveredtem. Ekkor egészen az Árpád-hídig jönnie kellett utánam. A Szentlélek térnél a lámpánál láttam, hogy magában beszél. A tükörből a "te f@sz" kifejezést sikerült leolvasnom piciny ajkairól. Nekem címezte. Nem vettem fel, csak mosolyogtam. A híd alatt (Szentendrei útnál) már előttem volt, nem bírta. Gondolom már csak idegből is megelőzött.
Tehát nem vagyok benne biztos, hogy kisebb kárt okozok, ha nem megyek gyorsabban, mint amennyivel szabad.
Más: az utóbbi hetekben egyre több olyan autóval találkozom, aminek hiányzik az első rendszáma. Van, ahol keretestül, van ahol csak maga a tábla, sőt! már olyat is láttam, ahol a keret helye sem volt meg.
Valahogy nem hiszek benne, hogy ennyi véletlen baleset történik újabban, hiszen minden ilyen sofőr azzal védekezik a rendőrnél, hogy nem vette észre, elvégre "reggel még megvolt". Meg egy frászt!
Viszont a rendőr nem bírságolhat érte. Legalábbis aznap. Ha másnap sincs meg, akkor már igen. Na de mennyi az esélye, hogy másnap ugyanaz a rendőr megállítja, aki még emlékszik is rá? Zéró.
Hogy mire is jó, ha nincs első rendszám a gépen? Mehet matrica nélkül a pályán, hiszen a fotón nem azonosítható a kocsi. Ugyancsak igaz ez a traffipaxra is, ami előlről fotóz, hogy látszódjon a sofőr is. Valamint ha farral rááll valamire, akkor ingyen parkolhat, hiszen hiába fotózzák le, nem látszik az azonosító. Ez ellen gyorsan kellene tenni valamit, mert kezd népszokássá válni, és még inkább gyorshajtásra sarkall.
Harmadrészt a motorosok. Tavaszodik, elszaporodnak. Vakmerőek. Nagy sebességgel húznak el az álló-guruló kocsisorok között. Elég, ha valaki hirtelen sávot vált, máris kész a baj. Ugyanez a bicajosokkal is a baj. Ráadásul őket lámpák között állandóan kerülgetheti az ember, mert az autó gyorsabb, de ezt a piros lámpánál előrehúzással kompenzálják. Kezdheted elölről a kikerülést. Veszélyes. Főleg rájuk nézve.
Tudom, Budapest nem kedvez a kerékpárnak, de legalább a kerékpárosoknak lehetne annyi eszük, hogy nem kockáztatnak feleslegesen.
Vagy maradjon Darwin törvénye? Ahogy Fandi mondogatja: nem kell korlátozni senkit semmiben, csak vegyük le a veszélyt jelző táblákat: a többit elvégzi a természetes szelekció.
----------------
Már régóta tervezem megírni ezt a bejegyzést, de valahogy sosem éreztem, hogy eléggé összeszedettek a gondolataim hozzá. Most sem lesznek, ezt garantálom.
Általánosságban elmondható, hogy hónapról-hónapra romlik a közlekedés morálja Magyarországon. Egyre több a szabálytalanság, egyre pofátlanabbak az emberek, egyre kevésbé lehet szabályszegés nélkül autózni.
Nekem a legtöbb problémám a sebességhatárokkal van. Egyszerűen lehetetlen betartani őket a mostani forgalom lüktetésében. Ma megpróbáltam nem gyorsabban menni a szabályosnál. Annyi könnyítést hagytam magamnak, hogy a 40-es, 30-as táblákat figyelmen kívül hagyhatom, csak a szokásos 50, illetve, ahol engedélyezve van ennél magasabb, ott annak a sebességnek a megtartása maximumként.
Csorogtam a forgalomban, de folyamatosan azon kaptam magam, hogy az előttem lévő már régen elhúzott, míg mögöttem formás sor alakult ki. Az első adandó alkalommal előzött meg, aki csak tudott, nem sokat törődve zebrával, záróvonallal, forgalommal. Tehát tulajdonképpen csak fokoztam a veszélyt az utakon azzal, hogy ezeket az embereket kockázatos előzésekbe hajszoltam. Tudom, nem volt kötelező előzniük, de sokszor én sem bírom a most magamfajta mazsolát.
Még így is komoly nehézséget okozott betartanom a határokat. Állandóan 55-60 körül volt a mutató, erővel kellett visszavennem a lábam és ezzel a sebességem.
Az új KRESZ-tervezet szerint a lámpával nem védett zebráknál lassítani kell majd 30-ra. Komolytalan. 50-nel sem lehet haladni a fent leírtak miatt. Mi lesz itt, ha valaki folytonosan 30-ra lassítgat!?
Nem mondom, hogy sokkal lassabban értem át a városon, mintha nyomtam volna neki, ahogy szoktam, de azért messzebb jutottak, akiket nem tartottam fel.
Volt egy érdekes esetem is. A Bem-rakparton mögém kerül egy I-es Swiftes nő. Egy darabig bírta az 50-55-met, majd nem tűrt tovább, kivágott a belső sávba (párhuzamos közlekedés), elhúzott mellettem, és két kocsival előttem visszasorolt. Úgy alakult, hogy az Árpád fejedelem úton újra elé keveredtem. Ekkor egészen az Árpád-hídig jönnie kellett utánam. A Szentlélek térnél a lámpánál láttam, hogy magában beszél. A tükörből a "te f@sz" kifejezést sikerült leolvasnom piciny ajkairól. Nekem címezte. Nem vettem fel, csak mosolyogtam. A híd alatt (Szentendrei útnál) már előttem volt, nem bírta. Gondolom már csak idegből is megelőzött.
Tehát nem vagyok benne biztos, hogy kisebb kárt okozok, ha nem megyek gyorsabban, mint amennyivel szabad.
Más: az utóbbi hetekben egyre több olyan autóval találkozom, aminek hiányzik az első rendszáma. Van, ahol keretestül, van ahol csak maga a tábla, sőt! már olyat is láttam, ahol a keret helye sem volt meg.
Valahogy nem hiszek benne, hogy ennyi véletlen baleset történik újabban, hiszen minden ilyen sofőr azzal védekezik a rendőrnél, hogy nem vette észre, elvégre "reggel még megvolt". Meg egy frászt!
Viszont a rendőr nem bírságolhat érte. Legalábbis aznap. Ha másnap sincs meg, akkor már igen. Na de mennyi az esélye, hogy másnap ugyanaz a rendőr megállítja, aki még emlékszik is rá? Zéró.
Hogy mire is jó, ha nincs első rendszám a gépen? Mehet matrica nélkül a pályán, hiszen a fotón nem azonosítható a kocsi. Ugyancsak igaz ez a traffipaxra is, ami előlről fotóz, hogy látszódjon a sofőr is. Valamint ha farral rááll valamire, akkor ingyen parkolhat, hiszen hiába fotózzák le, nem látszik az azonosító. Ez ellen gyorsan kellene tenni valamit, mert kezd népszokássá válni, és még inkább gyorshajtásra sarkall.
Harmadrészt a motorosok. Tavaszodik, elszaporodnak. Vakmerőek. Nagy sebességgel húznak el az álló-guruló kocsisorok között. Elég, ha valaki hirtelen sávot vált, máris kész a baj. Ugyanez a bicajosokkal is a baj. Ráadásul őket lámpák között állandóan kerülgetheti az ember, mert az autó gyorsabb, de ezt a piros lámpánál előrehúzással kompenzálják. Kezdheted elölről a kikerülést. Veszélyes. Főleg rájuk nézve.
Tudom, Budapest nem kedvez a kerékpárnak, de legalább a kerékpárosoknak lehetne annyi eszük, hogy nem kockáztatnak feleslegesen.
Vagy maradjon Darwin törvénye? Ahogy Fandi mondogatja: nem kell korlátozni senkit semmiben, csak vegyük le a veszélyt jelző táblákat: a többit elvégzi a természetes szelekció.
Hozzászólások
válasz zsolti bá' (#6) üzenetére
|
|
|
|
|
|
|
Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
péter60 2024-04-07 21:33
dzso80 2024-04-07 20:13
péter60 2024-04-07 14:48
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
Hpetya 2023-12-24 05:22
ferikenyh 2023-12-14 15:31
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
ferikenyh 2023-12-14 14:53
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
dzso80 2023-12-13 17:04
Friss cikkek
Friss hozzászólások
mikepapa911 2024-04-02 10:28
sagrath 2024-03-31 15:21
dzso80 2024-03-19 20:59
Ateg 2024-03-14 17:21
dzso80 2024-02-28 19:48
dzso80 2024-02-28 19:05
Csomesz 2024-01-13 10:06
dzso80 2024-01-08 22:46
dzso80 2024-01-06 16:04
Dylan 2023-11-11 18:12
Kedvezmény
Látogatók