Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 929 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 487 hozzászólás
16 023 635 letöltés

3 aktív felhasználó
1 236 egyedi látogató
4 009 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dzso80(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
Dominik97(> 60 perce)
Jozinka1983(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)
Sóstai Attila(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
bandi1969

Ajánlott oldalak

Letöltések

yamaha
yamaha  2008-07-21
Szerkesztve: 2008-07-21
SZIASZTOK ! VAN 1 FUSIONOM 1,4 fresh BENZIN,10230 KM ,VAN MÁR BENNE...ÚJJONAN VETTEM...NEKEM FOGYASZTÁSOM,A VÁROSBAN 9L,RE JÖN KI FULL KLIMÁVAL,ÉS TELI TANKAL,CSAK 700KM TUDTAM,MENNI AUTOPÁLYÁN 110-130km sebességgel,KLIMA NÉLKÜL, TÉLEN KEVESEBBET EVETT,NEMTUDOM HOGY EZ NORMÁLIS E ???ÉS NEM PÖRGETTEM 3000RPM FÖLÉ,MÁR MINDENT KIPROBÁLTAM,DE A FOGYASZTÁS NEMNAGYON ESETT VISSZA,SZERINTEM SOKAT ESZIK A FORD !! TÖBBSZÖR MÉRTEM MÁR FOGYASZTÁST,TÖBBFÉLE MODON,JA MEG A FEDÉLZETI COMP ,ÖSSZE-VISSZA MUTATJA A KM-TEREKET,MÁR VOLTAM SZERVIZBEN IS A EZEK MIATT,DE MINDEN JÓ,ÁLLITOLAG,SZERINTEM IS...ÉN NAGYOT CSALODTAM A FORDBAN,BÁNOM HOGY NEM JAPÁN AUTOT VETTEM ,AZ TAKARÉKOSABB,SZERINTEM,AZT AZÉRT NEMTUDOM A TÖBBIEKNEK HOGYAN EHET,SOKKAL KEVESEBBET,AZ AUTOJUK,MINT AMIKET IRNAK ? A DIESEL AZ KEVESEBBET ESZIK AZ BIZTOS !? DE DRÁGÁBB IS..HA VALAKI TUD VALAMI OKOSAT MONDANI EZZEL KAPCSOLATBAN,SZIVESEN CSERÉLNÉK VELE INFORMÁCIOT,MERT MÁR AZ AUTÓ ELADÁSÁN GONDOLKOZOM ,A FOGYASZTÁSA MIATT,MERT NEKEM BENZINZABÁLÓ HULLADÉK NEM KELLLLLLLL,RÉGEN VOLT DIVAT EZ,AZ OROSZOKNÁL !!!! NA SZIASZTOK !!! VÁROM A VÁLASZOTOKAT JOSKA BP.

Hozzászólások

#34  2013-10-18 08:29 péter60
Köszönöm, hogy reagáltatok ez megnyugtató, ezek szerint csak nekem nem tűnt fel eddig, még egyszer köszönöm.

#33  2013-10-17 20:35 szita721031
Nekem TDCI van. Ujkora óta indítózáskor eltünik az inditózás időtartamára.
válasz péter60 (#31) üzenetére

#32  2013-10-17 11:16 turbobacsi
ha jól emléxem az természetes...

#31  2013-10-17 09:57 péter60
Köszönöm a hozzászólásokat, az akkumulátor 1-éves Bosch Silver S5 12V 54Ah egyébként nekem is produkálta csere előtt a "turbobacsi" átall említetteket. De valószínűleg rosszul kérdeztem ugyanis én kimondottan a középső zöldes computerre gondolok, hogy indítózáskor eltűnik –e néhány pillanatra minden adat.

#30  2013-10-17 08:27 pori
Szerkesztve:   2013-10-17 09:03
Hát akkor én is leírom
Falúban télen -10 C° alatti hőmérsékletnél gyereket vittem oviba és vissza .Talán kétszer mentem 16 km-t,na
akkor úgy hideg motor az ovi ig ,negyedóra benn és hideg motor haza .Fúl szívató 14 l Fogyasztás .
Egyetlen egyszer mértem ennyire durvát .
Normál körülmények között nyáron 6,5 .Ahogy meg én vezetek 7-8 körül.Szerintem 3000 fordulat alatt nincs élet :) / 1,4 benzines /
Nem méregetem ,amikor családdal vagyok nyugis vezetés .
Ha egyedül vagyok még a körforgóban is 3 -ba,szinte mindig megcsúsztatom az elejét . Váltás 3500 nál vagy amikor már sípol a blokk .

Még annyit tennék hozzá
Eleinte Shell helix volt benne aztán Castrol /kopogó szelephang hidegen/,Mobil FE /magasabb fogyasztás /,Q8 /de ezzel ette az olajat/.Végezetül rátaláltam
ENEOS 5W-30 -ra ,olajszint stabil ,csendes a motor ,alacsony fogyasztás ,nekem ez a tökéletes .

#29  2013-10-16 19:26 magaboa csapat fotósa
Valszeg aksi ha 5 éves.
válasz péter60 (#27) üzenetére

#28  2013-10-16 17:42 turbobacsi
nekem akkor csinálta, amikor az akksi kezdte magát megadni (indításkor a kritikus szint alá esett a fesz.) De nekem néhány adat (átlagseb. átlagfogy. le is nullázódott!)

#27  2013-10-16 11:24 péter60
Szerkesztve:   2013-10-16 11:43
Nem pont ehhez a témához kapcsolódó a kérdésem, de azért írtam ide, mert (affordaford) hozzászólásához feltett képpel kapcsolatban kérdeznék.
Nem tudom, hogy eddig is így működött-e, és csak nekem nem tűnt fel vagy valami gond van.
Azt vettem észre, hogy mikor indítom az autót a kulcs behelyezése és a gyújtás ráadásakor a visszajelzők világítani kezdenek majd néhány másodperc után, ami nem aktuális az kialszik viszont a középső fedélzeti komputer továbbra is adatokat jelez. Most következik az esetleges gondom a napokban vettem észre, hogy a kulcs teljes elfordítása az az a motor beindításával a fedélzeti komputerről minden adat eltűnik néhány másodpercre, és csak zöld háttér világit mikkor a motor beindul minden adat vissza tér.
Az lenne a kérésem, hogy akinek hasonló komputeres 2008. évi vagy az utáni autója van, megfigyelné –e hogy ez így normális működés vagy valami hiba. Megpróbáltam levenni az akkumulátort és újra indítani, de semmi változás.
Előre is köszönöm.

#26  2008-09-04 22:05 Zoli
Sziasztok!

En is,az elejénn próbálgattam,alcsony fordulatnal váltani,meg a normál fordulatnál is,és az eredmény az,hogy(logikus)ha 3500-nál,vagy a felett váltok,kissebb a fogyasztásom és sokkal jobban megy a járgány.
Benzinesnél szabály,hogy a max.nyomaték közelében válts sebességet,ami az 1.4-es nél 3500fpp,az 1.6-nál pedíg 4000fpp.Ha sokkal ez alatt vált az ember,akkor a motor erőlködik,nehezebben viszi a kasznit,és a fedélzeti computer többlet üzemanyaggal próbál korrigálni.A max nyomatékot túllépve viszont,szinténn nagyobb fogyasztást érünk el,de nagyobb gyorsulást is!
Nekem,az átlag fogyim 7.4 általában,mivel a legtöbbet a városban autózom(rövid utak,sok dugó stb.),most utolsó tankolásnál 380km. mentem 28l benzinnel,és ebben csak két Arad-Orosháza út van,amit "kinti"-nek mondhatok,de volt már 6.6l-es átlagom is.Amivel még spórolni szoktam,az a motorfékes lassítás és a fokozatos gyorsítás(finoman nyomni a gázt),de soha nem váltok 3000 alatt.
1-ből,3000-nél,a többit meg 3500-nál váltom,és megy a fruzsi mint az állat!(a 4000-ről nem is beszélve!)
 1 tagnak  tetszik

#25  2008-09-04 15:04 krampusz
A nagyon alacsony fordulatnak az lehet a veszélye, hogy alacsonyabb fordulatszámhoz alacsonyabb olajnyomás is tartozik. Ha nagyon alacsony a Ford-ulat elégtelen lehet a motor kenése, aminek következményeit gondolom nem kell magyarázni.
válasz ugrinsubi (#22) üzenetére

#24  2008-09-04 06:14 pistiapufőnök
Én sokáig dízelesként használtam a benzines Fruzsimat. 2000-nél már elváltottam, jellemzően 1500 körül használtam.
Menni nem ment, viszont fogyasztott átlag 7.2-őt.
Újabban átálltam arra, hogy 3000-ig nem váltom el. Persze erre külön figyelnem kell, mert a megszokás azonnal közbeszól, ha nem koncentrálok. A kocsi sokkal jobban ugrik a forgalomban, a fogyasztásom pedig 7.1 ugyanabban a nagy átlagban.
Országúton és pályán persze ötösben járok, de nem kapcsolok fel, csak 80-90 körül.
Egy szó, mint száz: nem lesz jobb, ha hamarabb váltasz.

#23  2008-09-03 22:43 ferikenyhAutótörő
ez a pill fogy mérő jó kédés! nem tudom miért de a kiskönyvben szó van róla, csak magában a komp-ban nincs benne! :S szomorú!!!

#22  2008-09-03 21:21 ugrinsubi
Én mostanában kezdtem el játszani a komp-al. Igyekszem minél gyorsabban fölkapcsolni. Az alacsony sebesség/magas sebességfokozat nem árt az autónak? (pl:50/5) Most nekem ez jó játék, és kíváncsi vagyok miért nincs a miénkben pillanatnyi fogyasztás mérő. Egyszer már kérdezgettem itt, de elhalt a téma. Ez vajon szoftveres probléma, vagy hiányzik belőle valami kütyü?

#21  2008-08-25 11:12 krampusz
A cikk írója 1.4 benzinesről tesz említést. Kéretik nem keverni a dízelekkel és más benzines motorokkal (bár az, ha jól tudom csak egy van, igaz Joebácsi:-))).

#20  2008-08-25 10:00 klarky
Szerintem is inkább elszámolhattál valamit, nekem ez a 9 l nem tiszta.

Az én autóm 1,4 fresh, klímával 3 személlyel, némi csomaggal kereken 6,5 l-el járta meg a Bp.-Miskolc távot. Ebben volt autópálya 110-130-al, budapesti dugó, vánszorgás.

Szerintem ez teljesen korrekt szám. Azért azt is nézd a fogyasztásnál, hogy bár ez a kocsi picinek látszik, egy átlagos autótól magasabb és hatalmas homlokfelület tolja maga előtt a levegőt.

Amúgy ha én tele tankolom a kocsit fullra akkor 620 km-et mutat a műszer (ezt a 700-at el sem tudom képzelni honnan jön ki).

Ja megnyugtatásul egy adat. A múltkorában mentem egy Chevy Sparkkal. 5-ben 2500-at pörög a motor, a fruzsi max. 1500-at. Gondolhatod, hogy ez micsoda különbséget jelent. Csak lesem mikor mondták, hogy az is bezabál 7-8 litert városban, pedig fele akkora a motor benne mint a Fordban.

Szerintem ne add el, meg fogod bánni...

#19  2008-08-25 08:27 capa
A fogyasztás természetesen összefüggésben van a fordulatszámmal, de nem teljesen úgy, ahogy mondod. Minthogy üresben 2000-en forgó és terhelés alatt 2000-en forgó motoron nem ugyanannyi üzemanyag megy át. A kilóban mért üzemanyag fogyasztás (B) körübelül az üzemgörbe közepe felé a legjobb. A fajlagos fogyasztás (görög ABC ből nem tudok beszúrni) pedig tólódik a görbén a pillanatnyi sebesség/légellenállás stb fügvényében. De nem alapjáraton 5-ben 40-el fog legkevesebbet enni. A 70-en 5.ben közel lehet az ideálishoz, csak a műszaki hátteret akartam mögé adni :))))
válasz affordaford (#15) üzenetére

#18  2008-08-24 22:05 krampusz
Szerkesztve:   2008-08-24 22:08
Ha én egyszer el tudnék menni 700-at egy tankkal, akkor semmim sem fájna. Igaz nem igen használom 3000 alatt:-))
Eddig egyszer ment az 5,71 l/100km, azt hittem elszámoltam, de nem. Azóta sem, előtte sem. Általában 550 körül "pitstop".
Úgyhogy, ha rám halgatsz, akkor azt csinálsz, amit akarsz, de sztem ne számolgasd, nyomjad
:-)))

#17  2008-08-24 21:27 Tibszi
Csak némi infó:
Mostanában úgy alakult, hogy országúton 100-110-el lenyomtam olyan 600Km-et. A fogyasztás 6,5L/100Km lett.
Igaz 90%-ban szinte folyamatosan tudtam tartani a tempót, alig volt forgalom...
Ez szerintem nagyon jó érték!
Város továbbra is 7,5L/100Km

#16  2008-07-23 13:13 Ádám
Sziasztok!
Nekem is 1.4 es Fusionom van és eddig 6000km szaladt bele . Egy tank benzinnel kb 650-700km megy el persze csak akkor ha nagyrészt országúton megyek vele. Városban max 500km.

#15  2008-07-22 22:50 affordaford
Én eleinte sokat resetelgettem a fedélzeti computeren a fogyasztás-számlálót, igy elértem, hogy rövid szakaszra átlagoljon.
Igy sikerült a matematikában levezethető elméletet gyakorlati mérésekkel alátámasztanom:
-Járó motorral álló kocsi végtelenül sok benzint megzabál, és mégsem tesz meg 100Km-t. Ezért leállitom a motort, ha látom hogy nem lesz rá szükség legalább 1 percig. Sőt, ha lejtőn araszolok, be sem inditom.
-Minnél magasabb sebességfokozatba kapcsolsz, annál kevesebb ütem jut 100Km-re. 70Km/h-nél 5-ösben resetelj, és nézdd meg!
-A kövér gáz mindig drága. És általában kövér fék követi...
-100Km/h felett bejön a légellenállás is, mint fogyasztásnövelő tényező. Érdemes egy jó ütemben haladó teherautó mögé beállni. (Hasonló trükköt használnak a kerékpárversenyzők)

#14  2008-07-22 15:24 lipumár nem a mester
De diesel,de a fruzsim is az.
Csak azért irtam mert leszidták a japán autókat.
válasz pistiapu (#12) üzenetére

#13  2008-07-21 22:09 Tibszi
Sziasztok!

Csak úgy repkednek it a kilóméterek meg a literek és én meg csak nézek.
Nálam az alábbi a helyzet:
1,4 benzin
Ha nagyon kijárom a tankot max 42 litert tudok tankolni,
ilyenkor a comp 570 km-et ír ki (csak sasolom itt a 700-akat)
ebből általában 560-at el is megyek vele,(szóval nem olyan hülye az a comp)
ami 7,5 lityis átlagfogyasztás.
És Pesten (igaz csak reggel meg délután) de munkábajárós piroslámpázós araszolós emberke vagyok.
Autópályán én 140 körül nyomom végig, ilyenkor felmászik 8 köré, de még ez sem jellemző.
Ha végig klímázok a pályán akkor 8,5 (ugyanúgy 140-el)

Egyébként yamahánakl javaslok egy hibakód olvasást, mert az enyémben cseréltek egy "folytószelep ház" nevű kütyüt és azóta fogyaszt így, előtte a 8,5-9 volt az átlag. Én is szentségeltem. Igaz ezzel egyidejűleg rossz volt a hidegindítása is...

#12  2008-07-21 19:33 pistiapufőnök
A DITD nem diesel véletlenül?
válasz lipu (#11) üzenetére

#11  2008-07-21 19:03 lipumár nem a mester
Mazda Premacy 2000 DITD Városban 7.0 l KLIMÁVAL!!!!
autopályán:6.0 l 160km/h
Azért még szeretem a Fordot is,pedig ugyan annyit eszik, vagy többet. És csak 1.4DCI.
De azért is jó,mert uj barátokat ismertem meg.
válasz Tamy (#8) üzenetére

#10  2008-07-21 15:17 bitovi
Szerkesztve:   2008-07-21 15:24
Sziasztok!

Nekem is 1.4-es benzines van.
Az átlagfogyasztásaimat meg lehet itt tekinteni:

http://www.fusionklub.hu/tankoltam/ind ex.php

Mindig úgy tankolok, hogy teljesen megtöltöm és az alapján írom fel az adatokat, amiket az oldalon található ráfordításokban rendszeresen vezetek, mióta üzemel.
Egyszer volt egy 5.53-as átlag, de azt ne vegyétek figyelembe, mert nem teljesen színültig tankoltam akkor. Elhihetitek, hogy sokat megyek vele főleg városban, a lakóhelyemen is sokat furikázok vele. Természetesen Nekünk is klímás a "kicsike".
Sokaknak a figyelmébe ajánlom a következő web oldalt amit a kapcsolódó linken megtaláltok.

Garantálom, ha valaki ezt a módszert követi tuti meg lehet vele spórolni több liter benzint. Természetesen ha valaki állandóan a dugóban araszol az ne csodálkozzon a magas átlagon.
Hozzá tartozik még, hogy olyan vezetési stílust igényel, amit csak sok rutinnal, tapasztalattal és sok-sok gyakorlással lehet elérni.

Ha valaki nem tudja megvárni az üzemagyag fogyasztással kapcsolatos hírleveleket, amiket a a kapcsolódó linken regisztrálva Ti is megkaphattok. Ha esetleg valakit érdekel és nem tudja kivárni a hírleveleket annak el tudom küldeni a saját leveleimet amiket Tőlük kaptam.

#9  2008-07-21 14:09 szitu
Próbáld meg néha 3 ezer fölé is pörgetni, azt írtad ez bezines nem diesel.
ui.: A régi orosz gépek mennyit fogyasztottak klímával?

#8  2008-07-21 13:58 Tamy
Nem tudom, hogy miért kell eladni egy autót azért, mert nem megy 5000km-t 3 liter benyával.
Volt sok autó a kezeim között, de a Ford csont nélkül veri az összes ferdeszeműt fogyasztásban, ez tuti! Használtam D4D-s olajkályha Yaris-t, de leette zoknit is rólam, pedig diesel! Városban 9 alá nem bírtam szorítani, pedig szinte virslire cseréltettem a gumikat(nem volt klímás!).
Tehát hiába eszik "kicsit" többet, de viszonyíts gyári gumiméretet
(Ford 195/65 R15 Yaris kolbász/virsli)
És ha fordra is kicsi gumit raksz, csodálatos módon volt szerencsém látni 1.4 benzines 4,4 liter/100km. Erről ennyit!
Ha istent ismersz ne add el!

#7  2008-07-21 12:59 turbobacsi
Szerkesztve:   2008-07-21 12:59
nem: nekem átmérőben kisebb a kerék (persze szélességben is), kb.: 2.5%-al, ezért csal a km. számláló
válasz zebco330 (#6) üzenetére

#6  2008-07-21 11:58 zebco330
Gondolom a kerék(gumi) szélességére gondoltál és nem az átmérőjére. De teljes mértékben egyetértek azzal a kijelentéssel, hogy a japán kocsik nem fogyasztanak kevesebbet, sőt.
Aki nem hiszi járjon vele..:)
válasz turbobacsi (#5) üzenetére

#5  2008-07-21 10:15 turbobacsi
ööö: a téli kereked ugyanakkora mint a nyári?
mert nekem kisebb, és ezért kevesebbet is eszik (furcsa módon) télen, fél literrel kb.
nyár: átlag 6.6l, tél: 6,1l (de ez csalóka!)


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók