Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 930 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 487 hozzászólás
16 027 966 letöltés

1 aktív felhasználó
1 106 egyedi látogató
3 298 letöltés
  az elmúlt 24 órában

24 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dvdkergeto(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
Dominik97(> 60 perce)
Jozinka1983(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
dvdkergeto

Ajánlott oldalak

Letöltések

0.szerviz
Csaboapo  2009-01-21
Hi!
Telik-múlik az idő, s el fogom érni a 2000km-t. A Petrányinál azt tanácsolták hogy 2000km körül vigyem el a Fruzsit olajcsrére. Bizonytalan vagyok, hogy ez tényleg szükséges-e. A szervízkönyv semmit nem ír erről. Tudtok valamit mondani? Tényleg javasolható?, vagy csak átverés?

Hozzászólások

#15  2009-01-27 08:01 péter60
Szerkesztve:   2009-01-27 08:03
Ha van itt olyan, akinek a „BÉKÉSCSABAI Ford Hoványnál” volt a 0 szervize szívesen olvasnám a tapasztalatát.
Olajcsere volt-e, költségben mit jelentett.

#14  2009-01-26 18:57 pistiapufőnök
Márkakereskedőtől már én is hallottam, hogy kötelező, aztán valahogy mindig kiderült, hogy tulajdonképpen nem is kötelező, csak ajánlott.

A szerelő/szervíztulaj természetesen azt fogja mondani, hogy kötelező, mert neki bevételt hoz az olajcsere.

Ami nincs beleírva a szervízkönyvbe, az nem kötelező.

Az olajfogyás sok dologra vezethető vissza. Többek között okozhatja
* túl vékony olaj
* hosszas magas fordulatszámon üzemelés
* hidegen forgatott motor
* turbósnál melegen leállítás
és természetesen még rengeteg egyébb dolog. A gyári olaj nem.

válasz Nagy Milán János (#13) üzenetére

#13  2009-01-26 17:58 Nagy Milán János
Ma beszéltem néhány Fordos ismerőssel,és azok közül akik nem cserélték le csak 20000 körül az olajt,többen panaszkodtak hogy fogyogat.Mondjuk az igaz,hogy majd mind Focusos....Egyébként szervizben mondták(Nyiregyen),hogy a 2000-5000 ezres csere már nem ajánlott,hanem kötelező,éppen a fentiek miatt!

#12  2009-01-24 23:23 pistiapufőnök
20000-nél volt az első csere. Semmi gond a géppel, olajat egyáltalán nem fogyaszt, csak benzint.
válasz Nagy Milán János (#11) üzenetére

#11  2009-01-24 18:37 Nagy Milán János
Én 5000 nél vittem el,mert több autószerelővel is beszéltem,és mindnek az volt a véleménye,hogy legalább 5000-nél cseréltessem le az olajat.Nem rossz az az olaj még,csakhogy minden a gyárban történt gondos tisztitás ellenére előfordulhat némi szílárd fém(reszelék?) a motorban ami okozhatja a motor élettartalmának a csökkenését.Egyébként találkoztam olyan Fordos emberkével aki elmulasztotta az első olajcserét,csak a 15000-res cserét végezte el,és panaszkodott,hogy csipegeti az autója az olajt.Én különben a Nyíregyházi Ford Carmonál(ez itt a reklám helye...) végeztettem el a müveletet,egyrészt a garancia miatt,másrészt ott vettem a fusit.Olajjal szürővel együtt(5W-40)13500ft fizettem.Szerintem reális az ár.....

#10  2009-01-22 19:31 péter60
Bocsánat ha nem derült ki az alábbi (hozzászólásbol) de ez csak egy idézet cikk volt amit most olvastam és gondoltam érdekességként megosztom veletek.
Sok balesetmentes km-t.
Péter.
válasz zsolti bá' (#9) üzenetére

#9  2009-01-22 19:22 zsolti bá'
Csak ha valami baj van, akkor neked kell bizonyítani azt, hogy az adott szerviz és az elvégzett technológia megfelelt a Ford előírásainak. Az meg elég nehéz...
Ami a megtakarítást illeti, a ford szerviz most valami 6000ft/óra költséggel számol(legalábbis itt Debrecenben), egy olyan szerelő, akihez be mered vinni a kocsit, ha számlát is ad, elkér 4500 forintot óránként. Ha másfél órát számolsz, akkor kb 2100 forintot nyersz, ennyiért meg nem érdemes reszkírozni szerintem.. Arról nem is beszélve, hogy a 12 év átrozsdásodási garihoz még vidd el egy kasztnishoz is a kocsit, a márkaszervízben meg ez beletartozik az éves szervízbe, nem kell érte külön fizetni.
Igazi megtakarítást úgy lehet elérni, hogy az alkatrészeket Te viszed, így kb 8000 forint a zsebedbe marad.
válasz péter60 (#8) üzenetére

#8  2009-01-22 17:51 péter60
Nem kötelező a márkaszervíz a garanciához!
Amióta az Európai Unió liberalizálta a közösségen belüli autópiacot, nem jár a garancia automatikus elvesztésével az, ha gépjárművünket nem márkaszervizben javíttatjuk a kötelező átvizsgálások során. Ezt jóval olcsóbban is elvégeztethetjük márkafüggetlen szervizekben, azonban nem árt az óvatosság. Érvek pro és kontra.




Az EU 1400/2002-es számú rendelete (GVO), amely 2005. október 1-től alkalmazandó és 2010. május 31-ig van hatályban, alkotja a gépjármű forgalmazási és szerviz megállapodásokra vonatkozó jogi szabályozás új keretét. A GVO a gépjárművek értékesítés utáni piacára vonatkozó fontos szabályozásokat is tartalmaz; célja, hogy nagyobb versenyt hozzon létre a szerviz- és javítási piacon és az alkatrész értékesítés piacán egyaránt. Az EU ezzel a fogyasztó jogát igyekszik védeni, hogy járműve karbantartását, szervizelését és javítását az általa választott műhelyben intézhesse, a piaci verseny által kialakult árakon.
Az új gépjárművek értékesítési feltételei nem használhatók fel az értékesítés utáni piaci verseny befolyásolására, vagyis az autógyártók nem tehetik függővé a garanciát a jármű kizárólagosan megbízott márkaszervizben történő szerelésétől – mondta lapunknak Piri András, az Autofit márkafüggetlen szervízhálózat vezetője. Ebben az esetben sérülne a tulajdonosok joga ahhoz, hogy gépkocsijukat a saját maguk által kiválasztott műhelyben javítassák. A GVO világosan kifejti, hogy a fogyasztó nem veszíti el jogát a garanciális igényre, ha a karbantartási munkákat független szerelőműhely végzi – tette hozzá. Piri András megjegyezte, hogy a márkakereskedők gyakran letagadják, eltitkolják az autóvásárlók ezen jogát, hiszen a szervizek tetemes bevételt termelnek egy-egy márkakereskedésnek, sok esetben ezek tartják el az egész kereskedést.

Az Autofit vezetője ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy nem minden független szervizben lehet elvégeztetni a periodikus karbantartásokat, vagyis a kötelező szervizt. Erre csak azok a műhelyek jogosultak, akik rendelkeznek a garanciális technológiával, el tudják végezni a gyártó által előírt műveleteket, ezekeket pedig dokumentálják, számlával igazolják. Véleménye szerint is sok a kókler szerelő a piacon, nem árt az óvatosság. A garancia érvényesítéséhez nem lesz elég egy pecsét a szervizkönyvben.

Az általunk megkérdezett importőrök is elismerik, hogy a periodikus karbantartásokat a vonatkozó szabályozás értelmében el lehet végeztetni a márkaszerviz hálózaton kívül a garancia elvesztése nélkül, azonban arra figyelmeztetnek, vannak az esetleg kedvezőbb árnak komoly veszélyei, amelyeket nem árt mérlegelnünk, mielőtt márkakereskedőnket lecserélnénk.

Markos László, a Porsche Hungária ügyfélszolgálati igazgatója lapunknak elmondta, a szervizt a gyári technológia szerint kell elvégezni, illetve dokumentálni, csak ebben az esetben érvényesíthető a garancia. Szerinte vitára adhat lehetőséget a független szervizekben végzett javítás. A márkaszervizek mellett szól, hogy a diagnosztikai műszerek online kapcsolatban állnak a gyárral, így el tudják végezni az esetleges szoftverfrissítéseket a karbantartások során, rendelkeznek olyan célszerszámokkal, amelyeket a függetlenek nem biztos, hogy megvásárolnak. Több kiegészítő szolgáltatás, így a garancia meghosszabbításának is feltétele az, hogy az autót márkaszervizben javíttassa az ügyfél. Markos elismeri, hogy többe kerül a márkaszerviz, de hozzátette, több tízmilliós beruházást jelent egy létesítmény megnyitása, méghozzá azért, hogy az ügyfelek a legmodernebb technikával, a legmagasabb tudással legyenek kiszolgálva. Szerinte egy kérdéssel lehetne szemléltetni a helyzetet: milyen repülőre ül szívesebben az ember, amelyiket a hangár mellett független szerelők vizsgáltak át, vagy olyanra, amelyet a hangárban a Boeing mérnökei?

Tihanyi Tamás, a Magyar Suzuki Zrt. marketing és pr vezetője arról számolt be az Autó-Motornak, hogy cége is elismeri a független szervizek karbantartási jogát, sőt a Suzuki több műhellyel megállapodást is kötött. Ugyanakkor ő is arra figyelmeztet, csak akkor érvényesíthető a garanciális igény, ha megfelelő technológiával, dokumentáltan javították az autót.

Hasonlóan vélekedik Dalos Attila, a Ford illetékese is. A fentieken túl hangsúlyozta azt is, hogy a beépített alkatrészeknek műszakilag és minőségében meg kell felelniük a márkaszervizek által használt gyári alkatrészekkel, nem elég az, hogy a gyártó által előírt műveleteket hiánytalanul, igazolhatóan és szakszerűen elvégezték, a karbantartásokra igazolhatóan az előírt időben és kilométerfutásnál került sor. Kiemelte a tételes számla fontosságát: ha több karbantartáson vagyunk túl, ez marad az egyetlen lehetőségünk annak bizonyítására, hogy a független szerviz pontosan milyen alkatrészt épített be autónkba annak idején.
Jogszabálysértőek a személygépkocsikra vállalt jótállási feltételek?
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének álláspontja szerint jogszabálysértő, ha a kereskedő az autóra nyújtott jótállást feltételekhez köti.
A jelenlegi gyakorlat szerint újonnan vásárolt autók esetén a fogyasztók csak akkor érvényesíthetik a jótállásból eredő jogaikat, ha eleget tesznek a márkakereskedések által előírt feltételeknek, így saját költségükre a személygépkocsit meghatározott kilométerenként vagy időszakonként ellenőrzésre viszik az arra kijelölt márkaszervizekbe.
Ez a fogyasztóknak - a működtetési költségeken felül - több tízezer forintos többletköltséget jelent akkor is, ha nem használják az autót. Amennyiben a feltételeket nem teljesítik, akkor az a jótállás elvesztésével is járhat.
A FEOSZ ezen tisztességtelen szerződési feltétel megszüntetése érdekében megkereste a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségét, amely azonban jogszerűnek tartja a fogyasztókra hárított díj kifizetését. Így a FEOSZ közérdekű keresetet indított tavaly júliusban - a jogszabálysértő gyakorlatot folytató egyik márkaképviselet ellen.
Az autó alkatrészei, tartozékai bizonyos használati idő után felújításra, kicserélésre szorulnak, így műszaki, baleset-megelőzési, közlekedésbiztonsági, környezetvédelmi okok indokolhatják a rendszeres, kötelező átvizsgálást és alkatrészcserét, de garanciális időszakban ezért - a FEOSZ álláspontja szerint - nem számítható fel külön díj a fogyasztóknak. Az ezzel járó költségeket a jótállási idő alatt a kereskedőknek kell viselniük. Az első tárgyalásra márciusban kerül sor – tájékoztatta lapunkat dr. Kovács Krisztina, a szervezet szóvivője.

#7  2009-01-21 23:07 pistiapufőnök
Én nem vittem. Olajdoki nem ajánlja, csak annyit mond rá, hogy ha sok pénzed van, csináltasd meg, bajod nem lesz belőle.
Nagyjából ennyi a téma.

#6  2009-01-21 20:58 zebco330
Én az 1500km szervizt 5000km-nél csináltattam és az olajon semmi extrém vátozást nem vettem észre. Olyan vegyesméz színe volt. Amit 15000 km-nél cseréltem annak már kicsit sötétebb volt színe.
válasz pori (#5) üzenetére

#5  2009-01-21 15:15 pori
Szia
Én is elvittem 1500-ra .Munkadíjat nekem se számoltak fel ,de itt még kicseréltetheted gariba az ablaktörlő lapátokat ,ha esetleg nem vagy vele megelégedve .Mint ahogy én sem voltam , Ford logósat kaptam ami sokkal jobban töröl .Az olaj színe pedig megnyugtatott hogy valóban szükség van a szervizre , és más egyéb apróságokat is megcsináltattam . Ködlámpán , reflektoron állíttattam hogy előrébb világítson . Szerintem érdemes elvinni és jobb minél előbb megszabadulni az olajtól . Találsz egy csomó cikket ez ügyben.

#4  2009-01-21 12:43 Guszti
Szerkesztve:   2009-01-21 19:35
Nekem is ajánlották, igaz nekem 2500-at mondtak. Most 1500 van benne, állítólag jót tesz neki az olajcsere és kicsit halkabb is lesz utána a motor. Ha jól értettem a srácot a garancia időt is meghosszabbítja. A könyvben nincs benne és ez valóban elgondolkodtató

#3  2009-01-21 12:12 magaboa csapat fotósa
Most volt egyik kollégám is neki ingyen megcsinálták mondván az első szerviz ajándék.

#2  2009-01-21 12:05 Viktor
Szerkesztve:   2009-01-21 19:37
Én is elvittem a 2000km.s ajánlott szervizre. Mondták, hogy nem kötelező hanem ajánlott. Sajna már nem emlékszem mennyit kértek el érte, de nem valami hatalmas összeg az tuti.

#1  2009-01-21 11:51 Scuderia
Nekem 1.500 km volt. A műanyag motorburkolatra fel is volt ragasztva egy matrica, h arra az ajánlott olajcserére célszerű elvinni. Én elvittem biztos ami biztos alapon a garancia végett (elméletileg nem befolyásolhatja, mert csak ajánlott, nem kötelező). Szervizkönyvben nem tudom, benne volt-e. Anno 2005-ben volt esedékes, a számla tételei: olajszűrő 1.270 Ft, olaj 12.400 Ft, olajcsere 2.900 Ft. Össz.: 16.570 Ft.


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók