Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 935 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 488 hozzászólás
16 079 287 letöltés

1 aktív felhasználó
988 egyedi látogató
5 676 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
jofo(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
szocsr(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
bende (> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
Mokota(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hawercsabi

Ajánlott oldalak

Letöltések

Olajválasztás és egyebek
jif  2009-03-28
Szerkesztve: 2009-03-29
T. Klubtagtársak!

3 éves szervizre készülök, és túlgondolkodtam az agyam a részleteken, úgyhogy némi tanácsot szívesen vennék:
- a teljes motorolajat (1.4. benzin) lecseréltetem, nem is kérdés. Ez alkalommal én viszem az olajat, az tuti, de milyet? Hezitálok: Q8 techno - Castrol Magnatec - Mobil FE Special? Őszintén szólva szimpatizálok a Q8-cal is, de nincs tapasztalatom...
- a váltóm jó-jó, de csak nem az igazi (akad, kattog, néha szabályosan ki kell ütni 1-esből és R-ből). Bár még csak 40e km-nél vagyok, de erősen gondolkodom, hogy lecseréltetem a teljes váltóolajat is. Van értelme, jobb lesz utána? Ha lecseréljem, mire?
- Halálra idegesítenek a zörgések a jobb hátsó traktusból, de nem tudom kitalálni, honnan jön: ajtó, C-oszlop, csomitartó? Szerintetek megéri kibontatni a burkolatot az egész hátsó részen?
- Végül: mit érdemes 3 évesen alaposan átnézetni, kicseréltetni, átnézetni, és kb. mennyibe fáj egy átlag 3 éves szerviz?
Köszi és bocs a hosszúra sikerített pingvinezésért ... :)

Hozzászólások

#116  2015-02-17 20:44 szita721031
Valaki használt már MANNOL olajat? Árban jó, az a kérdés hogy minőségben is az-e. (www.alkatrészek.hu)

#115  2013-05-06 08:52 pori
ahol ellenőrződ a szintet
válasz Rgaben (#114) üzenetére

#114  2013-05-04 07:37 Rgaben
hello SOS-be valaki megtudná mondani Váltó olajat hol öntök be? Kuplung csere volt és után kellene önteni!

#113  2012-08-03 11:28 Csaboapo
Köszi Z.Boy!
Sokat segítettél.
Üdv:
Csabóapó
válasz Z.Boy (#112) üzenetére

#112  2012-08-02 17:08 Z.Boy
Szerkesztve:   2012-08-02 17:10
Szia Csaboapó!
Ilyen futásteljesítmény mellett,Bőven elég Nektek a sima FORDOS 5W-30-as olaj,ha szűrőt olajszűrőt ,levegőszűrőt is Te veszed meg olcsóbban akkor mégolcsóbban jössz ki. Ami Neked a legközelebb van alkatrész ügyileg ,és a klubnak van kedvezménye az a
Nagyautó alkatrész bol ,Ford alkatrészekkel foglalkoznak elsősorban. . /KLIKKELJ RÁ AZ ELÉRHETŐSÉG FÜLRE/
Itt megtalálhatod az elérhetőségüket. Amúgy bent a házak között van egy kis üzlet egy 10-emeletes ház aljában. telefonon is megrendelheted alvázszám-és évjárat után és megmondják,mi van ,és ha nincs mikorra lesz meg.

Ha ajánlhatok egy szerelőt akkor megmondom. Én hozzá Hordom az első olajcserém óta,Nekik is fordjuk van.
Domokos Attila.Laborc u 21 ,a Bécsi útról kell felkanyarodni hozzá. Bizhatsz benne
tel:06309312793 ,hívd fel és hívatkozz Rám: A kék fusionos Mikó Zoli

Üdv APÓ
válasz Csaboapo (#111) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#111  2012-08-02 07:05 Csaboapo
Jó tanácsért folyamodom.
Dec. 15-ig kell elvinnem vizsgáztatni a 3. éves, eddig 39000km-t futott kocsimat. Eddig minden évben voltam szervizbe, ahol az olajcserét elintézték. Idén nem, s már különben is ott akartam hagyni a Petrányit. Az olajszint a min. környékén, de rendben van, panaszom nincs.
Azon tanakodunk a hozzám hasonló szakértelemmel bíró feleségemmel, hogy elvigyük-e olajcserére, vagy ráér a vizsgáztatáskor? Ha elvigyük, milyen olajat ajánlotok? Ha ráér a vizsgáztatáskor, tudtok-e itt a környéken (Szigetmonostor, szemben Szentendrével) jó szervizt Petrányi helyett?
Köszi a válaszokat!
 1 tagnak  tetszik

#110  2012-03-11 07:23 szita721031
Szerintetek gyári szűrőket vegyek, vagy elfogadható az utángyártott? Árban nagyon nemmindeggy!Előre is köszi a válaszokat.

#109  2012-03-01 00:31 Zolar
Jó minőség, nekem volt az autómban...
válasz szita721031 (#106) üzenetére

#108  2012-02-29 21:35 szitu
Én ezt használom az utóbbi időben és szerintem jobb mint a Fordos 5-30-as. Ezt a téli hidegindítás utáni motorhangokra alapozom. Szóval maximálisan tudom ajánlani.

#107  2012-02-29 21:34 szlevi
Szerkesztve:   2012-02-29 21:35
Üdv nektek klubtagok.

Nekem Liqui Molly van benne ha minden igaz.
De arra nem emlékszem hogy pontosan ez-e:

Liqui Molly

#106  2012-02-29 21:22 szita721031
Mi a véleményetek a Castrol Magnatec A1 5W-30 ról. Én ezt néztem ki a következő olajcserére.

#105  2012-02-26 09:47 danidoki
Aral High Tronic F 5W30
olajsziget pont hu

Én innen vettem, kifejezetten a Ford motorok számára készült.
válasz Öregtom (#101) üzenetére

#104  2012-02-26 09:23 Z.Boy
Szerkesztve:   2012-02-26 09:28
Teljesen Jó Nyomdásztársam! Én a nagyobbik szűrőt kaptam csak hozzá,mert nem volt a cromaxnál másmilyen per-pillanat...
Így nem 3,75-4 Liter ment bele a kocsiba,hanem 4,5 Liter..de még így is maradt az 5 Literes kannából.
válasz turbobacsi (#103) üzenetére

#103  2012-02-26 07:48 turbobacsi
tegnap volt 5éves service, pont ezt az olajat toltuk bele :)
válasz Z.Boy (#102) üzenetére

#102  2012-02-25 22:05 Z.Boy
Szerkesztve:   2012-02-25 22:19
Én jelenleg ezt a Cromax-nál megvásárolható

Ford specifikációknak megfelelő olajat használom.
Ez a Fusionba tökéletes.
Nem vágja haza a hidro-tőkéket,a fogyasztás kevesebb. a régi Ford olaj az ilyen... A lenti fotó/a régebbi Ford olaj/
Mármint ,az sem tesz kárt a motorban,de ez az újabb olaj jobb....


Ha 10.000 Km-enként lecseréled,és olajszűrőt is cserélsz semmi baja nem lesz.
Más autó 15,-20 ezer KM-méterereket elmegy olajcsere nélkül... Mi meg itt vitafórumozunk))).....

A váltó "olaj"-- "GONDOZÁSMENTES" -- meg ne bontasd a váltód ezért... amíg az autód megy a váltó-olaj teszi a dolgát.

#101  2012-02-24 19:34 Öregtom
Csak nem én vagyok az egyetlen a tagok közül aki Fuchs Titan Supersyn F 5W30 olajat használ...?

Supersyn F - WSS-M2C913-C

2009 év elejétől a Ford bevezette az új motorolaj specifikációt a következő névvel Ford WSS-M2C913-C. Ez egy magasabb minőségi elvárásokat támasztó szabvány, melynek a Fuchs TITAN Supersyn F 5W-30 megfelel.
Az új szabvány visszamenőleg majdnem teljes egészében kompatibilis, ezért a korábbi WSS-M2C913-B helyébe lép. Kivételt képeznek a következő modellek:
A 2009-es modellévű Ford KA
illetve Ford Galaxy with pump unit injector engine.
A kezelési útmuatókban a jövőben az új szabvány fog szerepelni. Ezzel párhuzamosan a TITAN Supersyn F 5W-30 termékünk teljesítményét is jelentősen megemeltük, hogy az új követelményeknek megfeleljen (Ford WSS-M2C913-C, továbbá ACEA A5/B5)
A Titan Supersyn F 5W-30 hivatalos jóváhagyásai:
ACEA A5/B5
Ford WSS-M2C913-C

A Fuchs ajánlja továbbá az alábbi teljesítményszintekhez:
API SL
ILSAC GF-3
FORD M2C912-A1
FORD M2C913-A
FORD M2C913-B
JAGUAR M2C913-B

#100  2012-02-20 06:46 Zolar
5W-30-as kell bele. Azok jók, amik teljesítik a Ford WSS-M2C-913-B specifikációit. [pl. Castrol Magnatec 5W-30 A1]
válasz wenhardtlaci (#99) üzenetére

#99  2012-02-20 06:30 wenhardtlaci
Sziasztok! Meg tudná nekem írni valaki, hogy 2002-es 1.4-es fiesta 1,4tdci-be milyen motorolajat ír elő a gyár? Sajnos nincs hozzá könyvem. Előre is köszönöm!

#98  2011-10-07 14:34 byo
"Nme tudom, mennyire befolyásolja a minőséget, gondolom, ennyit az oljszűrő is simán felfogna, ha egyáltalán bekerülne a motorba... "

Nem ez a probléma, hanem mi az, szal ha az olajból vált ki (adalék), akkor nem hiányzik onnan?

Konkrétan arról van szó hogy az olaj már a beöntés előtt sem megfelelő:D.

Persze fel lehetne rázni és úgy beleönteni, de a motorban ugyanúgy kiválik és hiányozni fog az olajból.

Most megpróbálkozom a total Fordos olajával, a suzukiba már 1 éve azt használjuk, szerintem jó ár érték arányú, és a mi fő rendelkezik a Ford jóváhagyással, mi több A5ös.
válasz kboross (#95) üzenetére

#97  2011-06-26 16:56 Öregtom
Fusch Titan.....

#96  2011-06-26 10:33 Z.Boy
Köszi Szépen megnézem.
válasz lipu (#93) üzenetére

#95  2011-06-25 23:28 kboross
Én is most cseréltettem le az olajat, gyári olaj ment bele, Cromax-tól.
A flakon alján, eléggé leülepedve, minimális mennyiségű, nagyon finom fémpornak látszó szennyeződés nekem is volt.
Persze kiöntéskor maradt a flakonban annyi, hogy ez a cucc nem jött ki, de ettől még kicsit zavaró.
Nme tudom, mennyire befolyásolja a minőséget, gondolom, ennyit az oljszűrő is simán felfogna, ha egyáltalán bekerülne a motorba...
válasz byo (#89) üzenetére

#94  2010-06-30 20:23 byo
Szerkesztve:   2010-06-30 20:27
Nyíregyházán vettem, persze akkor vettem észre csak mikor már 2 flaskával belement a gépsasba :D. (így nem vittem vissza, de ez nem is a bolt sara, elvileg a castrol gyártja)

Lehet 5 literesbe nem lett volna ilyen gond, 1 literesekkel többet szopnak a vegyiparban, drágább tölteni, tisztítani a flakont.
válasz Z.Boy (#92) üzenetére

#93  2010-06-26 06:12 lipumár nem a mester
5500 Ft-ért kaptam kedvezménnyel/30%/
Ha jól tudom a Szakál-metál forgalmazza.
válasz Z.Boy (#91) üzenetére

#92  2010-06-25 19:45 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-06-25 19:45
Ezt tényleg meglepő,én eddig ilyet nem tapasztaltam...
De byo ... miért nem mentél vissza???
Az anyjukat az ilyeneknek...Már bocs..
A CASTROL-ról meg télleg nem gondoltam volna.
Te amúgy pesti vagy??
Mert én eddig csak Ford olajat vettem, de mindig a Kadosa úton a Nagyautónál, Eddig sosem vettem rosszat náluk.
Viszont most hogy mondtad..... Jut eszembe..
A szűrő amit ott vettem nekem is MADE IN FRANCE volt rajta...

#91  2010-06-25 19:40 Z.Boy
És ezt mennyiért vesztegetik Lipu/bá /?
Japán cucc... nem lehet rossz.
válasz lipu (#90) üzenetére

#90  2010-06-25 18:07 lipumár nem a mester
Szerkesztve:   2010-06-25 18:09
Én ezt tettem bele.Ford minősitéssel rendelkezik,Egy haverom ford fiestával versenyzik,Ő is ezt használja http://picasaweb.google.com/6Lipu7/Dro pBox?authkey=Gv1sRgCLe_m-bCjNGnUg& amp;pli=1#5486741842048479298
Bocs a rossz képért

#89  2010-06-25 11:30 byo
Nem akarok senkit lebeszélni a "gyári" olajról, de leírom tapasztalataimat (és megjegyzem többet nem veszek olyat).

Cromaxnál megvettem a 4 darab 1 literest.
Kibont beleönt, és ...
A flakon alján fekete trutymák, minden flakon alján fekete lerakódás, és ha megrázom az alján picit mozog is.
Formula F, Castrol gyártmány. (ebből kifolyólag castrolt sem fogok venni)
Van még 1 flakon félig, majd tolok fel képet. (felháborító, Total olajoknál ilyet soha nem tapasztaltam, de belenéztem cimbora castrol 10w40es flakonjába és annak is volt az alján trutyi de lényegesen kevesebb)
Hajrá ford olaj.
A fehér pici szűrő meg :D:
Hát, ha leveszed a sapkát róla, és ez is cromax és a többit is megnéztem, ragasztó anyag van a pereménél (ami kifolyt) a karimájánál, ami azért nem kemény, tuti hőre viszafolyik a rendszerbe, 600 forintos szűrőknél sem láttam ilyet, jah ez francia.

Persze az autó ezektől nem megy tönkre, de ez az autó érdeme nem az olcsó olajé vagy gyári szűrőé.

Kerestem szintetikus 5w30as ford (jováhagyással rendelkező) olajat nagyon, és találtam is de sajna magyarországon nem forgalmazzák.
Valvolin van, de csak az olcsóbbik félszintit lehet nálunk megvásárolni.
Szintibe marad a 0w-30 itthon egyenlőre.

válasz Z.Boy (#64) üzenetére

#88  2010-06-21 18:28 huzoro
Szibériait sem, de mintha más lenne az éhajlat ezeken a vidékeken.
válasz dudicukrasz (#85) üzenetére

#87  2010-06-17 09:46 dudicukrasztrollface
persze egy f-1ben használatos olajhoz képest pedig bagatell összeg
válasz Zolar (#86) üzenetére

#86  2010-06-17 07:08 Zolar
Mindenki másra esküszik! Én szeretnék jobb minőséget használni. Van olaj ~7000/liter áron is, ahhoz képest ez még a fele sincsen...:)
válasz dudicukrasz (#83) üzenetére

#85  2010-06-17 07:04 dudicukrasztrollface
honnan tudod hogy más olajat irnak bele?láttál már nigériai szervizkönyvet fusion-hoz?
válasz huzoro (#80) üzenetére

#84  2010-06-17 07:01 dudicukrasztrollface
azért bármit nem,de már a 6ezer ft /l áru olajnál tartotok amit finoman szóva is túlzásnak tartok.az a pár év amig kifut egy családban egy autó nem oszt nem szoroz.
válasz huzoro (#78) üzenetére

#83  2010-06-17 06:58 dudicukrasztrollface
az pont 3x annyi mint egy átlagos tipus literje.én 6ezerért láttam
válasz Zolar (#79) üzenetére

#82  2010-06-16 23:30 Zolar
http://www.olajshop.hu/
válasz huzoro (#81) üzenetére

#81  2010-06-16 23:11 huzoro
ALASZKÁBA?

#80  2010-06-16 23:09 huzoro
Nem, nem tudják hol használják a gépkocsit, de ha SVÉDORSZÁGBA vagy KENYÁBA adják el, másfajta olajat írnak a szervízkönyvbe, ami arra az éghajlatra megfelelő. Nem tudok "SVÉD-KENYAI" nyelven, de így logikus egy szervíz könyv.
válasz Zolar (#74) üzenetére

#79  2010-06-16 23:07 Zolar
Szerkesztve:   2010-06-16 23:07
Azért nem olyan drága:

Mobil 1 0W-30 1 l
Csúcsteljesítményű szintetikus motorolaj
Ford WWS M2C913-A/B

Az Ön ára: 3030 Ft / liter

:)
válasz dudicukrasz (#77) üzenetére

#78  2010-06-16 22:55 huzoro
A tudásom már régi, de a válaszom nagyrésze a wikipédiából van. Igaza van DUDICUKRÁSZNAK, rakjunk bele bármit, fáradt olaj is jó, járjunk vele, adjuk el, majd az új tulaj megoldja. Csak arra vigyázzunk hogy időbe eladjuk, mert ha a nyakunkon marad az nagy gáz.
válasz Z.Boy (#76) üzenetére

#77  2010-06-16 10:05 dudicukrasztrollface
igen de az már 6rugó per liter.annyit nyilván átlagos futásteljesítmény és birtoklási idő/átlagosan 7évper család/alatt nem oszt nem szoroz.egyszerű 15-40es olajjal 10 évig kihuzza egy kocsi,ki az ördög tart 10 évig egy autót?miről beszélünk itt?
válasz Zolar (#73) üzenetére

#76  2010-06-16 08:18 Z.Boy
Ezt szerintem kiveséztük))
Nem vagyok vegyészmérnök,de amit felvázoltál hihetőnek tűnik.
Vagy hidrokrakkol vagy hidroizomerizálás ,nekem egyre megy.
Azonkívül a Nagyautó ahol szoktam venni a Kadosa úton. Ott azt is elmondták nem mindig ugyan az a beszállító,lehet hogy az egyik alkalommal a BP .1 hónap múlva az 5L kannában más gyártó olját töltik ami a szabványnak megfelel.

Bár az elmúlt hónap tanulsága szerint a BP elképzelhető ,hogy az olajfoltja után lehúzhatja a rolót.....
válasz huzoro (#75) üzenetére

#75  2010-06-16 07:35 huzoro
5W-30 nem tudom szintetikus-e, de nem lehet simán ásványi.A félszintetikus motorolajok alapolajai szintén ásványi alapolajok, de olyanok, amelyek átestek egy hidrogénező finomítási szakaszon. Így maga az alapolaj hidrokrakkolt vagy hidroizomerizált formában kerül felhasználásra. Ezekből dolgozva olyan ásványi motorolajat kapunk, amely szintetikusszerű tulajdonságokat mutat. A félszintetikus olajokat nevezik még részszintetikusnak, szintetikus alapúnak, HC-szintetikusnak, szintetikus bázisúnak, stb. Létezik több szabvány is, de néhány autógyártónak valamiért ez nem felel meg és sajátot készít, így legalább mi halandók nem tudunk eligazodni, ez a bőség zavara. Maradok az SAE 5W-30 (WSS-M2C913-B)-nél és nem érdekel ki a gyártó, a szabvány garancia a minőségre, ár szerint döntök.


#74  2010-06-15 15:43 Zolar
Az olajat a gépjármű gyártója határozza meg. Nyilván tudják, hogy az ilyen autókat nem a sztyeppén használják, és nem is az egyenlítő környékén. Ezért az 5W-30-as olaj a gyártó szerint a megfelelő. Véleményem szerint bármelyik olaj használható, amelyik megfelel a specifikációknak, legyen az fél szintetikus vagy szintetikus...
válasz huzoro (#71) üzenetére

#73  2010-06-15 15:40 Zolar
Nem hinném, hogy az 1700 Ft./liter gyári Ford olaj 5W-30-as szintetikus lenne. Szintetikus technológiával előállított olaj az nem egyenlő a szintetikus olajjal.
A jelenlegi olajam Castrol Magnatec 5W-30 sem szintetikus olaj. Viszont a Mobil1 0W-30-as már az...
válasz Z.Boy (#70) üzenetére

#72  2010-06-15 14:59 Z.Boy
Ezért adok neki gyárit.A gyári is 5W-30
A tobábbi variálgatást mindenki a pénztárcájához szabja...

#71  2010-06-15 12:58 huzoro
Szerintem a nullásnak és az ötösnek nincs sok értelme, nincs nálunk olyan hideg. Felső értéknek a negyven-ötven is fölösleges, annyira nem pörög a motor. A gyári érték pont elég, a többi csak pénzkidobás.

#70  2010-06-15 10:00 Z.Boy
AHAM!!
Értem,én úgy gondoltam a motrnyúzáshoz találták ki a 0-ás olajat.
Azzal tisztában voltam hogy a 0-ás,meg az 5-ös nem fél ,hanem full szintetikus.
Eleinte Én is gondolkodtam a Mobik 1 -en de mikor az egyik helyen megláttam,hogy az 5 literes 17900ft, a másikon majdnem 21.000!! majdnem dobtam egy hátast.
Az első olajcserénél a márkaszervízben a hordósból pumpálva volt a számlán 14900ft..
Köszi az infókat
válasz huzoro (#69) üzenetére

#69  2010-06-15 08:18 huzoro
Hidegindítás után hamar meginduljon a kenés!
Itt áttételes a szintetikus olajok jótékony hatása. 5W-s és 0W-s olajokat nem lehet ásványolajból készíteni, márpedig ezek az olajok rendelkeznek a legjobb folyási tulajdonsággal hideg állapotban. Ez télen különösen kritikus, amikor jóval tovább tart, míg a motor és az olaj elérik az üzemi hőmérsékletet. Az alacsonyabb téli viszkozitás biztosítja, hogy a motor rövidebb ideig maradjon kenés nélkül egy hidegindítás után.

Nem sport céljára, hanem a hideg ellen találták ki, a magas hőmérséklettűrésről a második szám szól.

#68  2010-06-14 23:56 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-06-15 00:02
Menj el az Auchanba!
"Madaras teszkó"))
Én ott vettem 2 pár Bosch-t 5000 -ért.kb
ennyi volt a két ndoboz 2 párral összesen.

De ma a CORA-ban is láttam kb ennyiért.
egy doboz 550 mm-es, és egy doboz 410 mm-es ennyiért nem rossz ár ,úgy hogy 2 db van benne.

A két olaj tényleg nem rossz.
Pláne a CASTROL EDGE.
de én 10.000 km -enként cserélem mindíg a sok városi furikázás miatt.



válasz Zolar (#67) üzenetére

#67  2010-06-14 23:46 Zolar
Szerkesztve:   2010-06-14 23:48
Egyáltalán nincs tapasztalatom gyári olajjal kapcsolatban. De az említett 2 olaj szerintem jobb minőségű, mint a gyári.
Nem feltétlen a gyári a jobb, kicsit off lesz, de nemrég vettem ablaktörlő lapátokat, ~7500 forint volt a 3 darab gyári, kb. 2 hét elteltével ugyanolyan csíkosan töröl, mint ami előtte fent volt. Ennyiért Bosch-t is vehettem volna...
válasz Z.Boy (#66) üzenetére

#66  2010-06-14 23:41 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-06-14 23:41
És miért nem?? Talán rossz tapasztalataid vannak??
Én eddig azt vallottam ami gyári cucc abból nincs baj.
válasz Zolar (#65) üzenetére

#65  2010-06-14 23:38 Zolar
Gyári olajat nem szeretnék beletenni. Egyébként az előbb említett Mobil egy szintetikus olaj rendelkezik a szükséges Ford WWS M2C913-A/B specifikációval, tehát elvileg problémamentesen lehet használni...

#64  2010-06-14 23:31 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-06-14 23:37
Én a gyári 5W-30 olajat használom. Eddig NO Problem!
Nekem bevált
Az 5 Literes kanna 6530 ft.

Szerintem a "0"-ás olaj nagyon vékony ennek a motornak, ez szerintem Sport motoroknak való.
Szerintem egy Fusion nem pörög úgy ,hogy ilyen viszkozitású olaj kellene a motornak.
De a Castrol tényleg jó olaj. Szerintem simán maradhatsz annál.
válasz Zolar (#63) üzenetére

#63  2010-06-14 19:39 Zolar
Jelenleg Castrol Magnatec 5W-30 A1 van az autóban, de kipróbálnám a Mobil 1 0W-30-at is. Utóbbi teljesen szintetikus, előbbi nem.
Valakinek van tapasztalata a Mobil 1 0W-30-ról?
Kb. 300 forinttal drágább a Mobil 1 olaj...

#62  2010-03-19 23:13 T-TomiDon Tom
Aki dolgozik,az hibázik,aki nem az nem hibázik...
válasz Z.Boy (#61) üzenetére

#61  2010-03-18 04:47 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-03-18 05:19
Ez nálunk 6,és 10 BAR között üzemel.
Szerintem ez ipari nyomás ,kb mint az élelmiszeriparban.
Ma tudtuk meg,hogy amit a srác levert,az nem békával volt hanem targoncával...

Történetesen amit írtál árat az rendben van kb 50ezer maga FESTO cucc,de egy dobozban van az elektronikával,ami a gépünket vezérli.. A pneumatika az ok,de a vezérlést a SIEMENS-vagy a BOSCH csinálja.
Ne haragudj nem vagyok villanyszerelő,de valami PLC elektronika az agya az egésznek,és ebből nem 1 volt a dobozban,hanem több is((( amit rommá tört a srác a targoncával.
Sajnos maga a Festo egység az kis tétel,ami minden szelepet,és munkafázist,nyitást,zárás,írányváltók, miegymást vezérelt az totál annyi.


Így azt hiszem teljes az ár amit a főnök mondott.(((.. inkább nem feszegetjük a témát..

Keményen lapít mindenki...))))

válasz T-Tomi (#57) üzenetére

#60  2010-03-18 04:37 Z.Boy
Az Einstein jelzőt jó értelemben írtam...))No Para'))
Igen mint ahogy Lipu is írta a dolog nem éppen kiforrott dolog,ezért marad az ,hogy az ember próbál a pénztárcájához mérten pontosan mindent kicserélni ,ahogy azt kell((
válasz mester76 (#56) üzenetére

#59  2010-03-18 04:34 Z.Boy
Azt a rohadt tudományos mindenit))))
Ezt jól megaszontad Lipubá)))

Ok Megértettem! A lényeg nem a motortérbe való visszavezetés-és elégetés elve,hanem az hogy külön úgynevezett lecsapató" egységben tároljuk el a motorra káros vegyületeket!
Jól mondom??
Kb ez a lényeg leegyszerűsítve.
válasz lipu (#55) üzenetére

#58  2010-03-17 23:38 magaboa csapat fotósa
Szerkesztve:   2010-03-17 23:39
Valami ilyesmi?
válasz Z.Boy (#54) üzenetére

#57  2010-03-17 20:55 T-TomiDon Tom
Mi is dolgozunk Festo dolgokkal,de ez valami horror áron lett megrendelve.Nem néztél el véletlenül egy nullát? Kb. 40e HUF nálunk egy olajozós,vízleválasztós,reduktoros egység,ha jól emlékszem.Az biztos,hogy nem annyi amennyit Te írtál.Bár amit mi árulunk kisebb gépekhez valók,mint amilyenek nálatok használják a levegőt.

#56  2010-03-17 18:53 mester76
Nem vagyok kis Einstin csak igencsak a szakmába dolgozok.Láttam már egy pár motort szétszedve. Amit te "lecsapatsz" az csak egy csepp a tengerbe.De a lényeget te is leírtad.Be kell tartani a csere periódusokat és viszonylag jó minőségre kell törekedni.De hát nekik is meg kell élni valamiből.Mindenkinek szíve joga hogy mit rak az autójába.Ez az én véleményem.
válasz Z.Boy (#52) üzenetére

#55  2010-03-17 18:06 lipumár nem a mester
Én ezt találtam:
Ahogy a motor miködik a forgattyüház (amelyben a fôtengely és egyéb részek találhatók) elkezdi összegyijteni azokat a gázokat, amelyek a dugattyügyirik mellett a hengerek falánál leszivárognak. Ezeket a gázokat néha lefüjásnak is nevezzük, mivel az égési nyomás Tfüjja” ôket Tle” a dugattyü segItségével.

Ezek a gázok olyan összetevôket tartalmaznak, amelyek károsak a motorra nézve, ilyenek a hidrokarbonátok, melyek az elégetlen üzemanyagból származnak, és a széndioxid is. Ez a gáz jelentôs mennyiségi vIzpárát is tartalmaz. Ha ezek a gázok bennmaradnak a forgattyüházban, avagy tülságosan magassá válik a koncentrációjuk, akkor a káros összetevôk elkezdenek kiválni a gázból és oxidáló savakat, és száraz törmeléket képeznek a forgattyüházon belül a forgattyüház falain és egyéb alkatrészeken. Ez a motort veszélyezteti, hiszen a szikebb járatokat elkezdi eldugItani, tülmelegedéshez, rossz motorkenéshez és magas kibocsátási szinthez vezet. A forgattyüház tisztántartásához ezért valamiféle szellôztetô rendszernek kell léteznie.

Tehát ez az a probléma, amit a gyártók is meg akarnak oldani. A probléma az, hogy nagyon rossz üton jár a megoldás. Az anyagokat a forgattyüházból kivezetik, és üjra feldolgoztatják a motorral, megetetik vele. Ha az egy élôlény lenne^ No, nem, nem akarom mondani a hasonlatot^


#54  2010-03-17 14:24 Z.Boy
Aha)) akkor jó.. Csak azért kérdezem mert pár napja nálunk levert egyet valaki"békával",mikor tolta a raklapot. Jó azon volt lecsapató kis búra,szelepház ,meg az a speciális réztömb ami egyben szűrő is.
Fogalmunk nincs ki volt... Megrendelték 370.000 forint a FESTO-nál. Ilyenből utángyártott nincs( komplett csere.
Tajtékzott a BOSS....
válasz magabo (#53) üzenetére

#53  2010-03-17 08:09 magaboa csapat fotósa
Azok szűrök, nyomáscsőkéntök, és vízleválasztók egyben. De szoktak berakni olajazott is.

#52  2010-03-17 06:10 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-03-17 06:16
mester 76))
Nagyjából végigolvastam mindent amit próbáltál felvilágosítás képpen leírni-belinkelni- elmondani.

Az olajpárának tényleg vannak káros hatásai,és egy olajlecsapató szerkezet sokkal hatékonyabb. Ez tény! mint egy kis szivacs(
Itt jön az amit mondtál írtál,tényleg tudják a gyárak,mi jó ,és mi nem. Ha nagyjából időben ,és rendben cseréltetsz dolgokat az autódon akkor "Okés ))) ", minden.....
Én ezért mondom mindig, megadom nagyjából a kocsimnak amit tudok,meg a pénztárcám enged,nem tuningolgatok meg újítgatok, megkapja amit kell ,és használom.

Azért tetszik a dolog)) hogy egy olajos levegőszűrőről beszéltem,és olyan dolgot írsz amiről fogalmam sem volt eddig.

R-go ma is tanultam valamit.

Na akkor! 1 kérdés)))?? ha már ilyen Einstein vagy)))-a témában!
Tényleg érdekel....!

Azt mondd meg a kompresszorral ellátot levegő rendszerekben például "FESTO",mit keresnek a kis lecsapató cuccok a csövek és a gépek vezérlőszelepei előtt????
válasz mester76 (#50) üzenetére

#51  2010-03-16 23:20 pori
ja persze neked 1.4 TDCi van,nem benya .
Hát látod ez elkerülte a figyelmemet :)

#50  2010-03-16 19:42 mester76
Szerkesztve:   2010-03-16 21:10
Az enyémbe biztos hogy nincs 2007.09-ik havi 1.4 tdci.De nem is olajos a levegőszűrőm.Amúgy nekem az a véleményem az ilyen kütyükről hogy a gyárban,én úgy gondolom hogy a mérnökök kifejlesztették ezt dolgot tökéletesen.Pláne amikor ilyen szoros a verseny/emissziós anyag kibocsájtás/Úgy hogy az nincs benne gyárilag szerintem az úgy jó ahogy van.Az lehet hogy az olajat lecsapolod,sőt az évek és km-ek haladtával egyre többet de attól még a motorod kopott marad!!!!Mit nézel meg legelsőnek egy autón a vásárláskor?Azt hogy mekkora a kartel gáza.Ha nagyon nagy akkor meg kit érdekel hogy van -e rajta olaj lecsapató úgysem veszed meg.Attól úgysem lesz kisebb egy fokkal sem.Ennyi,az meg hablaty hogy el fogja tömíteni a szívócsonkot meg ilyesmik,ha meg tényleg,na én azzal már nem szeretnék autózni.
válasz pori (#49) üzenetére

#49  2010-03-16 19:16 pori
Szerkesztve:   2010-03-16 19:17
Nekem a kartergáz szivacs lyukasvolt ,ezért a légszürőmőn is volt egy kis olajpára nyom.
így látatlanba biztos vagyok benne ,hogy a kartergáz szivacs nálladis olajos ,ha meg elrakodik vagy kilyukad akkor a levegőszürő is az lessz
válasz mester76 (#47) üzenetére

#48  2010-03-16 19:10 pori
Okosságok

válasz pori (#46) üzenetére

#47  2010-03-16 18:52 mester76
Ha a levegőszűrő olajos az akkor már annyira nem jó!Annak nem szabad olajosnak lenni pláne fiatal autónál.
válasz Z.Boy (#44) üzenetére

#46  2010-03-16 18:49 pori
Mi az az olajlecsapató, és mire használják?


Az olajlecsapató gyakorlatilag egy olyan kis térfogatú (általában 0,3-1literes) tartály, amibe egy csatlakozáson keresztül a kartergázt bevezetik, és az abból kicsapódó olajsarat abban összegyűjtik. Gyárilag szinte minden autón a kartergázcső vissza van vezetve a szívócsonkba, ezért a benne lévő olajpárát az autó motorja beszívja, és elégeti. Elsősorban környezetvédelmi okokból kalamazzák ezt a megoldást, mert a kartergázból kicsapódó olajsár erősen környezet-szennyező anyag! A lecsapató gyakorlati haszna az, hogy a motorod nem koszolódik belülről - ergo a szívócső falán nem keletkezik hosszabb idő után sem lerakódás, ami évek alatt komoly dugulásokat okozhat a moci belsejében a szívó oldalon. A turbós autók jellemzően több kartergázt termelnek, mint a szívó társaik, ezért gyakrabban láthatsz lecsapatót turbós autókon. Diesel autókban hosszú évek és sokezer megtett kilométer alatt annyi lerakódás is keletkezhet, ami már komolyan akadályozza a motor normális működését. Ha van olajlecsapatód, akkor ettől a komoly munkától (motor szétszedése, kitisztítása) megkímélheted magad!


Olajlecsapató használatát minden autóba ajánljuk. Szívó és turbós, diesel és benzines motoroknál is használhatod nyugodt szívvel!


Fontos dolog a környezetvédelem, ezért a kartergáz csövet még lecsapató használata esetén sem szabad visszavezetés nélkül a szabadba engedni! Egy átlagos, olcsó lecsapató is kellően megtisztítja a kertergázt, az abból kivezetett csövet már nyugodtan visszakötheted a légszűrő mögé a szívó ágba. A lecsapatóban felgyülemlett trutymót (olajsár) sem szabad akárhová kiönteni! A legjobb megoldás, ha összegyűjtöd, és leadod egy autószerelőnél vagy egy benzinkúton! Ott megfelelően semmisítik meg a környezetet szennyező olajos folyadékot.
válasz pori (#45) üzenetére

#45  2010-03-16 18:37 pori
Szerkesztve:   2010-03-16 18:37
Sokan olejleválasztót szerelnek be ,de van amibe gyárilag van hasonló cucc .
Régóta olvasgatok a témában . Fórumokon megoszlanak a vélemények .
Sok oldal foglalkozik vele találomra berakok egyet .

#44  2010-03-16 14:58 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-03-16 15:09
2007 nov. 1,4 Benzin.

Ahány szerelő annyit mond.Az Én szerelőm egy 2008 as 1,6 Focus-al , a felesége,egy 1,4 benzin 2007 Fusion Fresh -el jár.
Tehát a családjukban csak márkahű autók....
Jah és Amerikai kocsikat szerel többségében.
Gondoltam bizton' rábízhatom a miénket is.


Tulajdonképpen van abban valami amit mondasz mert akár mikor kicserélsz egy levegőszűrőt az mindíg olajos mikor kézbe veszed. Nem véletlenül találják ki,biztos megvan az oka. Ártani nem árt egy 200 ft os tétel.Azt másra is elkölti az ember.. De régen a levegőszűrővel együtt árulták állítólag. Biztos plusz tétel+ pénz. Ez van((
válasz szitu (#42) üzenetére

#43  2010-03-16 14:46 pori
2007 1,4 benya ,de leírtam a szivacs évjáratát és aztis hogy nem volt eddig cserélve :)

#42  2010-03-16 13:30 szitu
Szerkesztve:   2010-03-16 13:31
Olvasgattam a hozzászólásokban erről kartergáz szűrő szivacsról. Számomra elég hihetetlen dolgokat írtatok az autószerelő mondta címmel.
Én nem nagyon hiszem egy tömítés ami valószínűleg két összecsavarozott alkatrész között van kevésbé állna ellen az olajnyomásnak mint egy szivacsdarab.
Szerintem ennek csak annyi a funkciója, hogy a légszűrőházban ne folyjon szét az oda kerülő minimális olaj.
De ez csak az én véleményem.
Még egy kérdés, akinek van ilyen szivacsa annak milyen évjáratú az autója?

#41  2010-03-16 13:00 Z.Boy
Húúúú Barátom ,ez elég "RONGYUL"!! Nézz ki...Lehet ,hogy ezt kicserélted a fogyasztásod is lejjebb megy,lehet ,hogy van összefüggés-e pici szivacs ,és a néha irreális fogyasztási adataid között.
Akkor jól láttam én ,is jól is mondtam)) csak én nem nagyon szeretek nyúlkálni inkább szerelőre bízom )) de a méret és a forma leírásom stimmel

Mégvalami!!
Egy jótanács gyújtógyertya cseréhez ha valaki arra vetemedne!!
1,4 benzinnél,ha valaki szabaddá tette a helyet gyertyacseréhez,és gyertyakulccsal kilazította a gyertyákat,akkor a gyerttyát a szerelőm egy olyan szerszámmal szedte ki,mint egy rádióantenna,végén egy brutál mágnessel ellátva,mert oda emberi ujj nem nagyon fér be. Az új gyertyáimat is azzal tette vissza.
Szépen belelógatta ,és jöhetett a visszatekerés a blokkba.

Nagyon fontos!
Gyertyacserét minden alkalommal csakis hideg motornál végezzétek,ha meleg a motor ,és egy menetdarab beletörik akkor annyi!!!
Ha meleg motornál "megtépitek a gyertyát" a menetben,a használattol belesülhet a blokkba,és embertelen azt onnan kiépíteni utána!
válasz pori (#39) üzenetére

#40  2010-03-15 19:38 szitu
Köszönöm, ez szuper gyors volt. Legközelebb én is kicserélem. Bár én nem emlékszem, hogy láttam volna ezt az enyémben, pedig egy pár évig ötezrenként volt tisztítva a sport betétszűrő.

#39  2010-03-15 15:14 pori
Szerkesztve:   2010-03-15 15:31
Kérésetekre szétkaptam :)
- 1,2,3 képek régi szivacs, szeptemberbe lessz 3 éves
- 4,5,6 képek csövek lehúzása
- 7 kép két első csavar kiszedése
- 8,9,10 képek hátsó részt két gumi bak fogja
/határozott erős mozdulattal lég szűrő házat hátul megfogva feltépni /
- 11 kép kartergázcső bekötés / szivacs kívülről is látszik /
- 12 kép légszűrőház szétcsavarozása
-13,14 kép kartergáz szivacs
válasz szitu (#36) üzenetére

#38  2010-03-15 14:50 Z.Boy
Hát sajnos én most nem tudom szétszetni,de nem nagyobb egy diónál, a levegőszűrőháznál van egy csővel szemben. olyan kocka alakú,ránézésre semmi különbség egy átlagos szivacsnál,gondolom annyi ,hogy sűrűbb esetleg a szerkezete.
Ne gondolj valami hű de komoly dologra...
Mikor leszerelik a motorfedélen levő nagy műanyag dobozt,akkor 5-6 csavar fogja a hátlapját,és ebben a dobozban van a levegőszűrő+ a karlelgáz szűrő szivacs. Az enyém is 1,4 benzines-

#37  2010-03-15 11:35 Zolar
Szerkesztve:   2010-03-15 11:38
Kartergáz szűrő TDCI-ben (HDI) nincsen, tudtommal...
De szerintem a benzinesben sincsen, de majd valaki kiigazít, ha tudja...:)

#36  2010-03-15 10:52 szitu
Srácok!
Ezt a kartergáz szűrő szivacsot meg a helyét lefényképezhetné valaki egyszer.
Még valami, ez benzinesben van?

#35  2010-03-14 11:04 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-03-14 11:06
Én nem tudom sajna( Nem vagyok autószerelő.Én azt csinálom amit mond) Gyári olaj,gyári szűrő,Én sima Ford-os 5W-30 as olajat teszek bele,60.000km nél sima Motorcraftos gyertyával,A gyertyák darabja 697Ft volt.Szerintem teljesen baráti. Semmi BOSCH ilyen-olyan 2- meg 4- pólusú gyertya.Nem tuningolgatok..Azt teszem bele amit kell abból baj nem lehet.A pollenszűrőből is utángyártottat veszek,teljesen megteszi,összehasonlítottam a gyárival,nem sok különbség van.Max az aktív szén kevesebb benne.de nem vagyok /még/ allergiás semmire )így hát jó ez is.

Amit kicseréltem elől az egy erős 9 LED -es helyzetjelző izzó.
Probálkoztam a rendszámtábla ,meg a hátsó 21/5W-os izzók kiváltásával de amit vettem nem vállt be ,ami meg jó lenne az iszonyat drága és ,nem annyira stabilizltak ,így hát fogtam és visszatettem a régi izzóimat is.Mellesleg jobban is világít.
Valami Tescos Román sima izzók.
válasz pori (#34) üzenetére

#34  2010-03-13 19:24 pori
Szerkesztve:   2010-03-13 19:29
Köszönöm Z.Boy
A szivacsot ajándékba kaptam amikor visszamentem .
Olajszűrő , levegőszűrő 2500 Ft volt együtt a kettő ./akciosan :)/
Super FE Special 5W-30 5L pedig házhoz szállításal együtt fizettem 11050 Ft

Ha a szivacs eldugulna akkor előbb nyomná ki a légszűrőházban a karter cső bekötést ,mint hogy a motor tőmítés menyen szét szerintem.
válasz Z.Boy (#33) üzenetére

#33  2010-03-13 11:44 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-03-13 14:33
Pori
Ott van lent egy link oldalunkon. Jobb lent. NAGY autó-Nagy viktor..
Én tőle-tőlük vásárolok.
A kartelgáz szűrő szivacsot 221 FT.-ért vettem.
Az alapcsomagban nincs benne ,és egyszer meg lehet fordítani. Viszont a cseréje ajánlatos ,mert ha eltömődik akkor kitolja a motor az olajat a tömítéseknél. Én nem láttam még ilyet de a szerelőm mondta.
Amúgy Én nem viszem márkaszervízbe'...A kocsimat csak ha hatalmas baj van...
válasz pori (#32) üzenetére

#32  2010-03-12 18:16 pori
Köszönöm a segítségeteket :(
Természetesen nem kell lyukasnak lenni , ma beszereltem az újat.
Két és félév alatt egyszer sem volt cserélve.Mindig a kocsi mellet voltam és így utólag emlékszem.
Amíg garissan vittem szalonba ott nem cserélték egyszer sem ,három szerviz alkalmával.
válasz pori (#31) üzenetére

#31  2010-03-11 19:18 pori
Szerkesztve:   2010-03-11 19:37
Ma megcsináltam az olaj , olajszűrő cserét.
Levegő szűrűt is kicseréltem Nem tudom hogy a karter gáz
szűrőn kell e leni lyuknak , mivel nekem lyukas . Persze a levegő szűrőhöz nem járt én meg elfelejtettem .
Tehát ha valaki cserélte már megírná nekem hogy gyárilag van -e lyuk rajta vagy nincs ?
Szerintem nem kéne lenni ,de kitudja.Most azért ugy forditottam hogy nem legyen lyukas.

#30  2010-01-06 20:55 dudicukrasztrollface
valóban a ford gyári olaj igen-igen jó árban van.megkérdeznéd az ismerősödet hogy kétüteműhöz van e olaja.az a fajta kéne aminek a flaskáján egy hajó van az nemtom milyen típus,fehér szinű palackban van.köszi
válasz lipu (#29) üzenetére

#29  2010-01-06 18:20 lipumár nem a mester
Egy ismerősöm webáruháza.
Van benne egy jó kis olajválasztó link is.
Az árak sem rosszak!!
Posta:900huf

#28  2009-09-05 21:31 KPeti
Hali, én a Castrol olajat raktam bele és meg vagyok vele elégedve. Szerintem jó!
Innen rendeltem meg!
http://olajshop.hu/termekek/castrol/uj _pco/castrol_magnatec_5w_30_a1/1l/deta ils

#27  2009-08-31 20:42 pori
Szia Én már szétkaptam az ajtót ,de a zárhoz nem tudtam odaférni .
Szerintem ha kicsit meghozod a kilincset és úgy rángatod az ajtót nem zörög .
Megoldás az ajtónyitó bovdenen spannolni kell egy kicsit , de nem lehet nincsen bovden feszítő sehol rajta . Én azt fogom csinálni hogy nemes egyszerűséggel kötök egy csomót a bovdenre és kész is .Bár még nem próbáltam de ebben gondolkodom az is lehet hogy sok lesz neki még meg kell vizsgáljam a dolgot.
válasz tavaszilevente (#26) üzenetére

#26  2009-08-31 14:47 tavaszilevente
A zörgésről annyit, nemek most múlt két éves, és zörög. Jobb hátul. Szerintem az ajtóból jön, és szerintem vagy zár, vagy az ablakemelő alkatrésze. Valami vékony fémszál lehet, ami rezonál... Nekem szétszedték a zárat, de nem lett jobb, szóval talán az ablakemelő...
Érdekelne engem is, hátha tud valaki valamit.

#25  2009-08-31 11:02 Miki61
Sziasztok!

A FUCHS nagyon jó olaj, több autógyártó "első feltöltésű" olaja (MB, BMW, VW, GM). Itthon nem nagyon ismert, de kíváló olajat gyárt, ebből adódóan nem is nagyon olcsó.
Itt meg lehet nézni azt is melyik autóba milyen olajat ajánl:
http://www.fuchs-oil.hu/index.php

Az első olajcserénél ezt tetettem bele (a következőnél nem engedték, hogy én vigyek olajat), most a 60000-es szervízre megint ezt szeretném (inkább keresek olyan szervízt, amelyik engedi a hozott olajat)
válasz losika81 (#6) üzenetére

#24  2009-08-28 13:56 akos1979
Ott lehet de nézd meg pl: Nagy Autónál a Ford olajat vagy a Cromaxnál. Cseppet olcsóbb lesz. Amúgy 100% igazad van.
válasz zsolti bá' (#19) üzenetére

#23  2009-08-28 08:28 -zoli-
Én a BárdiAutónál vettem ezt:
Castrol Magnatec 5W-30 A1
ACEA A1/B1; API SL; FORD WSS-M2C913-B
Elsősorban a Ford szgk-k speciális fejlesztésű, szintetikus motorolaja

-zoli-

#22  2009-08-28 06:24 sapkaur
Köszi !! Ezt frankón nem tudtam(( Akkor megveszem ha nincs más((...
válasz zsolti bá' (#18) üzenetére

#21  2009-08-27 21:06 mester76
http://www.formula3000.hu/shop/index.p hp?cPath=42&sort=2a&page=2

#20  2009-08-27 21:05 mester76
http://www.formula3000.hu/shop/index.p hp?cPath=52

#19  2009-08-27 20:36 zsolti bá'
A két olaj ára nagyságrendileg egyforma, a Motorolajbolt.hu-n szállítással együtt volt a 4 literes Mobil FE 8600 pénz(a szállítás dija 1200ft.). A Ford logósnak is kb. ennyi az ára.
válasz akos1979 (#17) üzenetére

#18  2009-08-27 20:32 zsolti bá'
A kartergázszűrő szivacs nincs benne, nekem is külön kellett megrendelni hozzá. Az ára 221 forint volt a Nagy Autónál.
válasz sapkaur (#16) üzenetére

#17  2009-08-27 13:52 akos1979
- Szerintem ahogy lentebb már ajánlották gyári olajat tegyél bele. (ha jól tudom a Mobil a beszállítója a Fordnak, tehát Ford olaj=Mobil FE special csak az áruk nem!)
- Ha lecseréled a váltóolajat nem valószínű, hogy megjavul.
- A zörgésről annyit hogy fújj le minden zsanért, gumit WD 40-nel, oszt vagy jobb lesz vagy nem.
- A cromax honlapján alul van egy "szerviztervezet" fül ott meg tudod nézni mit kell csinálni az autóval.

#16  2009-08-27 08:29 sapkaur
Már Én is a rövidebbet vettem direkt!
Viszont levegőszűrő vásárlásnál figyelni fogok,mert a szerelőm szolt hogy a csomagban benne kellene legyen a kartelgáz szűrő szivacs is... És ez bár egy kis zöld szivacs de lényeges.

Amúgy a Márkaszervízbe járást,befejeztem részemről!! már a 40.000 -es kötelezőmet sem ott csináltatom!!
válasz pori (#15) üzenetére

#15  2009-08-26 21:38 pori
Az ujj fusionokba és fiestákba változott az olajszűrő mérete . Rögzítésében nem csak a hosszában.
2 dl olajjal kevesebb kell így ki lehet jönni a 4 l-ből valószínűleg :)Raktárban csináltam rolla fényképet és megnéztem egy ujj 1,4 -es benzinest amilyen nekem is van és már a rövidebbel volt szerelve .

#14  2009-07-13 14:51 sapkaur
Nekem is onnan Hallatszik Valami,és ÉN SEM TUDOK RÁJÖNNI MI LEHET AZ!!!!!

#13  2009-07-13 14:46 sapkaur
Szerkesztve:   2009-07-13 14:48
sima Ford Olaj ,Ha innen rendeled a Nagyautónál -Nagy Viktortól Még 6000 Ft sincs... Én másodjára teszem bele,És semmi bajom Vele!!! Egy ötliteres Kanna!! De a Chromaxnál sem vészes az ára... Teljesen megfelelő! a Petrányiéknál ugyan ez az olaj 5literes kiszerelésben 18.000 ft!! Nem normálisak))
válasz pori (#7) üzenetére

#12  2009-07-13 12:51 turbobacsi
rendeléskor meg lehet admi mejik boltba veszed át
válasz pori (#11) üzenetére

#11  2009-07-13 12:02 pori
Jó lenne , ha nem Mezőfalván laknám :)
Székesfehérvárra viszem .
válasz turbobacsi (#10) üzenetére

#10  2009-07-13 09:49 turbobacsi
a Cromaxban a neked való olajcsere csomag 10e pénz cakkpakk, az nem jó?
válasz pori (#8) üzenetére

#9  2009-07-13 09:47 klarky
Én a MANN-t venném. Haverom a BMW-jébe mindig ilyet tesz, azt mondja eddig megvan elégedve vele.

(az soros 6 hengeres, 2000 ccm-es, és nekik is gyárt ilyen szűrőt)

#8  2009-07-13 09:08 pori
vagy még itt

#7  2009-07-13 08:43 pori
Szerkesztve:   2009-07-13 08:57
Sziasztok
Szeptemberben lesz esedékes a kétéves szerviz , de most nincsen pénzem Shell Helix Ultra -ra.
Csak az olcsóbbakból tudok válogatni , szeretném a véleményeteket kérni Q8 Formula Tecno 5w-30
olajjal kapcsolatban 2260 Ft / l legolcsóbb helyen . Honnan tudok rendelni olajszűrőt ?
Neten van olyan hely ahol még a benzinesen belül is van vagy négy különböző kategória, nem vagyok biztos abban hogy a ford tart mindegyikből raktáron . Van egy fajta aztán jó az mindenkinek , úgyse nézzük utána mi került beszerelésre ezért kéne pont a hozzávalót megvennem .
1,4 Duartec 16 szelepes 2007-es évjárat.
motokód :FXJA
Utánagyártott érdekelne /találtam , de melyiket javasoljátok / link

köszönöm

#6  2009-03-31 22:26 losika81
Én az 1.4 TDCI be idén ezt teszem: FUCHS TITAN SUPERSYN F SAE 5W-30 , Állítólag nagyon jó olaj, többnyire jaguárokba és fordokba teszik.
Ismeritek?

#5  2009-03-30 22:15 magaboa csapat fotósa
Én Valvolin-t használok.

#4  2009-03-30 21:43 klarky
Ami az olajat illeti, egyszerű a válasz. Azt vedd amelyik megfelel a ford szabványának. Ez rá kell, hogy legyen írva a dobozra.

A viszkozitás SAE 5W-30 legyen, és az olaj teljesítse a Ford M2C913-B minőségi előírást.

Ha mindháromra rá van írva, akkor én a Castrolt venném. Egyszer azt olvastam, hogy az az olajok Mercedes-e. 8-)

A váltóban nem foglalnék állást, azt már én is hallottam, hogy a mai autókban nem nagyon kell váltóolajat cserélni. Döntse el mindenki magának. Azért 3 év után lecserélni elég dúrvának hangzik...

A zörgéshez meg csak annyit, hogy nekem nem sikerült megtalálni a zörgések okait. Én nem bontanám meg az autót, de itt olyat is olvastam már, aki a komplett műszerfalat kivetette. Szerintem felesleges, előbb-utóbb úgyis újra kezdi.


#3  2009-03-30 18:28 sapkaur
Igen!!))
A Találkozón megtetted))
Úgy is volt, néha azóta Én is megcibálom!! De már kezdek belenyugodni. Ami még mindíg nem szűnt meg,az pedig a csomagtér ajtózár nyekergés, olajoztam,zsíroztam ,de belül a nyitómechanika lehet a bűnös(((
Minden harmadik nyitásnál keserves vinnyogó hangot ad..
válasz pori (#1) üzenetére

#2  2009-03-30 12:38 szitu
Szerkesztve:   2009-03-30 12:40
Ajánlom figyelmedbe a kedvezmények klubtagoknak kategóriát, ott nemrég írtam, hogy mi mennyibe került. Én a Nagy Autóalkatrésznél vásároltam. Motorolajból én a Ford olaját választottam. 5W-30 szintetikus és ~1600Ft/l, nem 6-7 eFt.

#1  2009-03-29 09:23 pori
Szia
Olajban nem tudok segíteni ,nekem Shell Helix Ultra 5W30 motor olaj van benne.
Váltó olajhoz pedig csak annyit tudok mondani neked amit én laikus hallottam.
„Gyári olajat nem szabad lecserélni” .De ebben a kérdésben biztos van aki tud neked segíteni .
Leírom azért ami zörgés nálam jelentkezik hátha segít. Műszerfal két végén lévő
levegő befújó nyílás rácsos takaró fedele /ezen könnyen lehet segíteni/, hátsó ajtó zárszerkezete /de ez csak nagyon ritkán,és akkor kinyitóm az ajtót jó erősen megrángatom oda vissza ,2-3 hónapig csöndbe van /.
Hála az égnek semmi más ,de van akinek még a légzsák környékéről jön zörej.

1

Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
Legutóbbi látogatóink (1 új)
Az oldal használata
Mokota  2024-05-13 18:36
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók