Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 930 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 487 hozzászólás
16 028 634 letöltés

1 aktív felhasználó
1 106 egyedi látogató
3 130 letöltés
  az elmúlt 24 órában

24 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dvdkergeto(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
Dominik97(> 60 perce)
Jozinka1983(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
dvdkergeto

Ajánlott oldalak

Letöltések

0. szervíz
Guszti  2009-04-27
Most viszem a kocsimat a 0. szervízre. Korábban beszélgettünk már a fórumban erről valahol és ezért írom újra le, mert akkor még nem voltak pontosak az infoim. Nos.
Ez a szervíz nem kötelező csak ajánlott. A szervízkönyvben nem szerepel. Oljaszűrő és olajcsere és átnézés van benne. Munkadíjat nem számolnak érte és a szervíz periódus, vagyis az 1 év és a 20ekm is(!) újra indúl a 0. szervíz időpontjától, vagyis kitolódik a szervíz időszak a vásrálás időpontjához képest.
Az ár 15.000 Ft Szerintem ez nem hangzik rosszul.

Azt hiszem tetetek a kicsimre sárvédő garnitúrát is mert anélkül kicsit "bután" néz ki szerintem. 1 pár 8000 Ft 2 pár tehát 16.000. Ez szerintetek sok, vagy reális?

Guszti



Hozzászólások

#24  2009-05-21 09:38 Guszti
Szerkesztve:   2009-05-23 21:13
Szia!
No ezt nem tudtam. A szerelő srác azt mondta, hogy amit eddig kaptak olajszűrők azokon "made in UK" volt. No ettől függetlenül megy a kis dög rendesen (1,6-os benzines) és egyenlőre ez a fontos. Csak fura nekem ez a globalizált világ. Persze lehet, hogy hamarosan minden autó FIAT lesz ahogy mostanában alakulnak a dolgok az autógyárak világában :))

A szervízintervallumról csak azt mondhatom amit nekem is mondtak a szervizben, vagyis hogy az intervallum (1 év vagy 20ekm) újraindul ha ezt az ajánlott szervizt megcsináltatom és a szerviz könyvbe is bejegyezték. Szerintem nézz utána, mert több cartárs is panaszkodott itt arról hogy neki erről nem szóltak, Nem hiszem hogy az én szervizem olyan nagylelkű lenne hogy ezt külön felajánlja ha nem így van. Inkább az a gyanús hogy a ti szervizetek akarja ezt elfelejteni. Bár az engem is zavar kicsit, hogy a könyvben nem találtam erről egy szót sem. Mindenesetre én visszaviszem hozzájuk a kocsit és csak mostantól számított 1 év vagy 23000 km után kell oda mennem. És ez nekem tetszik :)
válasz junkfer (#22) üzenetére

#23  2009-05-21 08:49 -zoli-
Nem csak a blokk, az egész alap motor Ford-PSA közös fejlesztés, ugyan ez az 1.4-es és 1.6-os dízel alapmotor van a Peugeot és Citroen autóiban is, csak ott a vezérlés úgy hangolták, hogy az 1.4-es 98 LE.

-zoli-

#22  2009-05-21 08:42 junkfer
Szia!

Nem akarlak kiábrándítani, ha eddig nem tudtad, a motorblokkod is made in france (PUG)

Valami olyan sejtésem is van, hogy a 0. szervíz nem számít bele a 20.000-es vagy éves intervallumba, mivel ajánlott és nem kötelező szervíz, de lehetséges, hogy engem vezettek meg....
válasz Guszti (#12) üzenetére

#21  2009-05-19 09:15 Guszti
Úgy se rossz, bár szerintem a pedálok fölé nem szerencsés bármilyen vezetéket tenni. Ha esetleg elszakad, vagy a felfogatása kilazul és belóg okozhat galibát.
Én rábíztam a szerelőre, már csak azért is, mert valahogy nem szeretem az autómat magam piszkálni. Sokmindent bütykölök, barkácsolok itthon, az álmenyezettől a laminált padló fektetésen át a festésig, de a kocsihoz nem merek nyúlni. Fene tudja miért van ez így, de valahogy biztonságosabbnak érzem, ha olyan ügyködik rajta aki ezért felelősséget vállal és "kicsit" jobban ért hozzá mint én :)
Guszti
válasz magabo (#20) üzenetére

#20  2009-05-18 16:01 magaboa csapat fotósa
Egy fokkal egyszerűbb: a pedálok fölött van 1 gumidugó én azt lyukasztattam ki és ott vittem ki vezetéket. Igaz nem a hőmérőét de 1 3x1,5 kábel kifért rajta.
válasz Guszti (#19) üzenetére

#19  2009-05-18 15:37 Guszti
Nem egyszerű a mutatvány. A vezetéket először átbújtatták a műszerfal alatt, ehhez le kell venni a műszerfal alsó borítását, majd a sebváltó "konzol" alatt, ehhez a két oldalán a műanyag burkolatot le kell venni. Majd kivették a kesztyűtartót azt csak ki kell billenteni és kiemelni. Ott a kesztyűtartó mögött fúrtak egy kis lyukat és kivezették az érzékelőt a motortérbe. Ezután az érzékleőt elöl a lökhárító legalsó részébe csavarozták be, úgy hogy kívülről nem látszik mivel van neki egy vizszintes belső pereme. A vezetéket a többi vezetékhez erősítették bilincsekkel. A szerelést megkönnyítendő az egyik lámpatestet is kivették. Pikk-pakk ment minden mint a karikacsapás, de nem ajánlom olyannak aki nem tudja pontosan hol melyik csavart veszi ki és hool melyik vezetéket szedi szét. Nem beszélve a belső burkolatokról. ránézésre pofon egyszerű volt az ügy, de őszintén szólva én magam még most sem állnék neki pedig már láttam ,hogy a srác mit hol szedett szét. A szerelő aki csinálta autóvillamossági szerelő (is). Azért kell oda letenni, mert amotortérben bárhol máshol a motor hője miatt hamis értéket mutat. A gyári megoldásnál (a szerelő mondta el kérdésemre) egyébként a hűtő elött van az érzékelő a külső oldalon, de ahhoz hogy oda tegye szét kellene szedni a fél autót :)
Szerintem érdemes szervízbe menni és ott megcsináltatni, az idő max fél óra, de ha valamit elbarmol az ember annak a rendbetétele sokkal többe kerül, mint az a fél órányi szervízdíj.
válasz orosházi imre (#18) üzenetére

#18  2009-05-18 14:40 orosházi imre
Hali!
Én az orosházi Imre vagyok. Azt szeretném kérdezni,hogy a hőmérő külső érzékelőjét hová tették.

Köszi
válasz Guszti (#17) üzenetére

#17  2009-05-18 07:36 Guszti
Akkor Neked a munkadíjat is felszámolták de vastagon. A FORDnál tudomásom szerint a 0. szervíznél minden szalonnak inygenesen kell elvégezni a munkát, hiszen nem kötelező a szervíz, vagyis ha Te úgy döntesz hogy megcsináltatod akkor a FORD már az anyagok eladásával is jól jár és nem akar két bőrt lehúzni Rólad. Sajna ez úgy tűnik az általad választott szervízre nem igaz és lenyúlták rólad a munkadíjat is. Ha csak a szervíz volt és semmi más,akkor nagyon drágán dolgoztak. Nekem a szervíz, a 4db sárvédő és a külső belső hőmérő (saját magam vittem) felrakásáért kértek összesen 32 eFt-ot, vagyis munkadíjat egyáltalán nem számoltak fel. Ezen már nem tudsz változtatni, de ha tényleg nem írták be a szervízkönyvbe azonnal menj vissza reklamálni, hiszen ennek a szervíznek a FORDnál épp az az egyik lényege, hogy a 0. szervíz dátumától ketyeg az egy éves szervíz és km. Vagyis ha most csináltattad pl 3000 km-nél akkor a következő 23000km-nél, vagy egy év múlva esedékes, de ha ez nincs dokumentálva a szervízkönyvben akkor hiába adtad ki rá a pénzt az óra a bejegyzett eladási dátumtól és 0 km-től ketyeg, vagyis duplán rosszul jársz.
Lehet hogy más szervíz után kéne nézned a későbbiekben, de a szervízkönyv bejegyzést mindenképpen taposd ki belőlük.
válasz Bpeti (#13) üzenetére

#16  2009-05-13 23:20 Bpeti
Akkor az gépembe vizet raktak mert rettenetes lett a hangja..:-( vagy TS gazdaságost..
válasz mester76 (#15) üzenetére

#15  2009-05-13 21:03 mester76
A gyári olaj 5W-30.
válasz Bpeti (#14) üzenetére

#14  2009-05-13 20:40 Bpeti
Ja és nekem a szervizkönyvbe sem irtak be..
Egy dolog ami változott az a motorhang.Erös a gyanum hogy higabb olajat tetnek bele.5w-30at számláztak ki..szerintem gyárilag 10w-40 lehet benne de csak tippelek

#13  2009-05-13 20:36 Bpeti
szia!
én is ma csináltattam nekem 31eHUF-ba fájt és csak a méreg esz miatta tök hülyének nézik az embert.Jó nagy fekete pont a szalonnak..

#12  2009-05-12 10:23 Guszti
Sziasztok, megtörtént a dolog.
A szervizesek rendesek és kedvesek voltak, minden kérdésemre válaszoltak. Végig az autó mellett lehettem. Nem a reklámhelye tudom, de több vidéki cartars panaszkodott már ezen, ezért leírom, hogy a tapolcai Ford Tomcsányit csak ajánlani tudom. nekem nagyon jó a tapasztalatom eddig velük.

Felkerültek a sárfogók is. A 0. szervíz bekerült a könyvbe, így most egy évig rendben vagyok.

Egy dolog lepett csak meg (és a szerelőt is) a Ford márkaszervízben a Fusionhoz küldött csomagból előkerült gyári originál olajszűrőn minden szám és adat megegyezett azzal ami a kocsin volt kivéve a Made in France feliratot :) Éljen a globalizáció! Mindenestre egy made in china feliratnál azért jobban örültem neki.

Ami fontosabb, hogy tényleg igaza volt azoknak akik azt írták, hogy az autó lényegesen csendesebb a szervíz után. Nem értek annyira hozzá, hogy tudjam miért, de tény, hogy most az olajcsere után lényegesen barátságosabb lett a motorhang, mint előtte.
Guszti

#11  2009-04-30 12:19 Tamy
Mivel mi átlagosan 20e km felett megyünk évente, jobban kifizetődik. Kialkudtunk ezt-azt mi is, pl: becsukódó tükrök, b oszloptól sötétítés, és az árból -30% Nem volt rossz döntés, főleg hogy az én hülyeségemen kívül soha nem hagyott ott.(elpárolgott a benya :) )
válasz Guszti (#9) üzenetére

#10  2009-04-28 22:04 Hrozina Zsolt
Ha már ki-mit kapott ajándékba az autóhoz kérdés felmerült,akkor én is egy kicsit "dicsekszem".De semmi rossz szándék nincs a dologban!!!Nekünk úgy alakult hogy a válság idején sikerült egy 600000Ft mínusz az árból,mert annyira lementek az árak az új Fusionoknak.Ezen felül ajándékba kaptunk: metál fény(85000Ft),4 db gyári sárfogót(15000Ft),teljes értékű pótkerék(12000Ft),középső hátsó fejtámla(9000Ft).Ez a sok minden még jobban megerősítette, hogy nekünk Fusion kell!

#9  2009-04-28 09:03 Guszti
A szervíz intervallumban engem inkább az idő érdekel, mert kétlem hogy egy év alatt bele fogok rakni 20ekm-t, de annak viszont nagyon örülök, hogy nem idén decemberben kell vinnem szervízre, hanem csak jövő májusban.
A karácsonyfa alatt egy szervízszámla mutatós ajándék, de valahogy nem az igazi :))
válasz Tamy (#1) üzenetére

#8  2009-04-28 08:45 Guszti
Ügyi vagy :) Nekem a metálfényezés a téli gumi garnitúra (felnire szerel) és a teljes értékű pótkerék garnitúra volt ingyenes. Azért ez sem rossz szerintem :)

Őszintén szólva akkor ott a szalonban annyira tetszett a kicsike, hogy a sárfogók hiányát észre sem vettem. Ebben azért volt némi eladói trükk is, mert a szalonban álló fresh felszereltségű, vagyis az enyémmel "azonos" verdán volt sárfogó.

De a jövő héten már az enyémen is lesz.

A vonóhorgon én is gondolkoztam, de végül úgy döntöttem nem kérem egyesek szerint több vele a gond mint a haszon, mások dícsérik, nekem viszont sosem volt utánfutóm és így megoldódott ez a kérdés.
válasz pori (#6) üzenetére

#7  2009-04-28 08:33 Guszti
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat. Magam is úgy vélem hogy sokkal jobban néz ki a kicsike a sárfogókkal :-). Néztem több olyat is amin volt és anélkül valahogy olyan buta formája van. Arról nem beszélve, hogy valóban összevágja a sár az oldalát és a hátulját most, remélem ez a gondom megszünik ha felrakják a sárfogókat. Szerencsére kavicsot eddig nem dobott fel rossz helyre.
Amit írtam az a gyári eredetire vonatkozik és ahogy látom az ára is korrekt. A jövő héten viszem a szervízbe és feltetetem, no meg akkor túlesünk a 0. szervízen is.

#6  2009-04-27 23:30 pori
Sziasztok
Csak hogy bosszantsalak benneteket Én ajándékba kaptam a 4db gyári sárfogót ,
azért hogy elkerüljék a garanciális festék javítást és a veszekedést .Mindenkinek
ajánlom sokszor hallom hogy megfogja a kavicsokat és nem az autó alját éri.
Ja és még kipuncsoltam az ajándék vonóhorgot is.

#5  2009-04-27 21:28 Hrozina Zsolt
Szia Guszti!Én is új tulaj vagyok,de már akkor eldöntöttem amikor elhoztam az autót a szalonból,hogy meg fogom csinálni a 0 szervizt.Akármelyik új autós ismerősömtől kérdeztem mindegyik ajánlotta.A sárvédő garnitúrát én kértem rá ami 15000 Ft volt,szerintem a 16000Ft így egyáltalán nem drága!Én el sem tudnám képzelni nélküle az autót, szerintem nagyon jól néz ki!

#4  2009-04-27 18:43 magaboa csapat fotósa
Szerkesztve:   2009-04-27 18:44
Nem tudom nekem még nem akadt el sehol a sárfogó, pedig mentem már vele érdekes helyeken.:D Igaz a kartelvédő már ért le. Amikor téli gumi van rajta akkor veszed észre igazán hogy nem annyira az oldalán kopognak a kavicsok.
Szerintem a 10ekm kicsit sűrű, én inkább 15-18ekm között cserélem.

#3  2009-04-27 16:30 zozi
Szerkesztve:   2009-04-27 16:31
Szia Guszti

A sárfogó az jó dolog főleg elöl mert hajlamos rá a kicsike hogy agyig összekenje nélküle az oldalsó ablakokat. Nekem 3 éve 18e-Ft volt a négy darab gyári sárfogó gumi.Gagyi utánzatot ne tegyél mert csak sufnituninggal lehet felszerelni és elég viccesen néz ki.De ez csak személyes véleményem.A 16e-Ft reális ár.

#2  2009-04-27 15:48 mayeyeAbszint pusztító
A sárfogóhoz csak annyit tennék hozzá h nagyon ajánlott felrakni!!!Igaz nekem gyári van fent de csak elöl, de így legalább nem megy tönkre a festés, nem dobálja fel a sarat. Viszont vigyázni kell mert könnyeben felakadhatsz vele ha "terepezel" kicsit néha (mint én szoktam). A gyári az fix, merev, de létezik olyan is mint a LADA-kon szokott lenni: de azt szerintem nem csak a sár hanem a szél is lengeti. Az Ár szerintem korrekt mert ha jól emlékszem nekem 8800 Ft volt az első pár. De azért néz körbe a neten hátha!

Ja és szerintem meg jól néz ki vele... LoL
De ízlések és pofonok ugyebár..

#1  2009-04-27 12:05 Tamy
Kinek-kinek a sárvédő gumi...
Nekem pl. nem tetszik. Nincs a fruzsin, és ha ennyibe kerül, nem is lesz!
A 0 szerviz ajánlott, de nem kötelező. Ha megcsinálják, ennyiért szerintem nem sok, mert 2 éve 20e felett volt kicsivel az ára Kecskemét Hoványnál. Lehet, hogy eltolja a szervizintervallumot, de láttál már 20e km.-es levegőszűrőt? Elrettentő! Az a biztos, ha megint új autót vennék, nem várnám be a kötelező időket! Már most sem várom be, akkor cseréltetek olajat, amikor közeledik a kerek 10e. óraállás.
Most rendeltem a cseréhez pár alkatrészt:
4L olaj: 5936
Olajszűrő:1225
Levegőszűrő:3077
Pollenszűrő:3062
Postaköltség:1800
Összesen 15100 pénz.
Ha szervizben cserélik ki, +7000 a m.díj.
A szállító a Nagy autóalkatrész, kaptam kedvezményt, csütörtök délben rendeltem, péntek reggel itt is volt.(Budapest-Kőszeg)
Tehát ha Te viszed a motyót lejjebb lehet szorítani az árakat.
A sárfogótt is jobb körüljárni kicsit, mielőtt a szalont választod.
Üdv:Tamy


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók