Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 928 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
15 992 754 letöltés

1 aktív felhasználó
1 209 egyedi látogató
3 023 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
meszaros(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
pelia(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hermina

Ajánlott oldalak

Letöltések

0120-as hibakód?
Volán Peti  2010-04-24
Két hetente megszoktam nézni a folyadékokat, meg havonta-kéthavonta ránézek a komputerre is, van-e hibakód vagy sem. Eddig mindig dtsc none volt, most viszont a dtsc mellett szám van (9318) és az előtte lévő meg Er 0120-at ír.

9318-ra nem találtam a neten semmilyen hibakódot, azonban a 0120-ra ezt írja:
P0120
Throttle Pedal Position Sensor/Switch A Circuit Malfunction

Elektromos gázpedál érzékelő? Lehet, hogy megvan az oka hogy kb. egy hónapja megnőtt a fogyim 0,5-0,8 literrel....

Hozzászólások

#22  2010-04-26 21:25 jano66
a hibakódokrol lövésem sincs
de a generátor és fesz.szab.megméréséhez van javaslatom:
feszültség mérőt közvetlen az akku saruira csatlakotatom,megnézem menyit mutat(12-13v)
a műszer marad,felkapcsolom 2-3percre a világitást és figyelem a fesz.esést (ez idő alatt 12v alá nem szabad esnie. ez után villany lekapcs.a fesz vissza emelkedik nyugalmi állapotba ,motort beinditom alapjáraton megézem a feszültséget,emelem a fordulatszámot,(2500-3500) megit megnézem.
ezt meg ismétlem a világitás felkapcslásával is.
papir forma valóban 14,2v töltő feszültség.
sok esetben igy is van,(sőt ha mechanikus fezs.szab lenne erre kéne beállitani de az elktronikuson nincs állitási lehetőség), de valóságban 13,5v nál leszabályozó feszültségszabályozó is lehet hibátlan.
a töltőfeszültség emelkedése terheletlenül ( vilag. nélkül) pl.13,5v (vagy több)akkor ezt az értéket érje el terhelten is (vlágitással)
mégegy gondolat,lazult ékszily is okozhatgyenge töltést
sok sikert
janó
válasz Volán Peti (#17) üzenetére

#21  2010-04-26 11:19 Benvik
Semmi gond,nem sértődtem meg!
válasz szitu (#20) üzenetére

#20  2010-04-26 08:11 szitu
Én azt értem amit írt, csak azt nem tudom hogyan lehet a terheléses mérést otthoni körülmények között megvalósítani. A másik pedig, nem kell mindjárt megsértődni, ha a másik ironizál egy kicsit. :)
válasz Benvik (#19) üzenetére

#19  2010-04-25 21:57 Benvik
Olyankor még mást is szoktam drága uram!
Ugyanis ez a szakmám.
Nem biztos,hogy ezt a kissé gúnyos megjegyzést kellene ilyenkor....
A tudatlanság nem bűn,de terjeszteni nem előnyös!

Benvik
válasz szitu (#18) üzenetére

#18  2010-04-25 21:25 szitu
Igen, és te 70-nél harmadik padlógáznál szoktál töltőfeszültséget mérni.
Biztosan jól nézel ki ilyenkor. Dobhatnál egy képet róla.
válasz Benvik (#15) üzenetére

#17  2010-04-25 13:31 Volán Peti
Feltöltöttem az akksit. 12,7 Voltot jelez a compúter teszt üzemmódban. A 120-as kód elmúlt, de a 9318 megmaradt. Gondolom azt törölni kéne, magától nem múlik el. Vagy el kellene tűnnie magától?

#16  2010-04-25 12:06 dudicukrasztrollface
jah,úgy már érthető,akkor én is sasolnám állandóan.szakmai ártalom......
válasz Volán Peti (#11) üzenetére

#15  2010-04-25 11:48 Benvik
Ez egy oriási tévedés!
A ford és még elég sok gyártó a motorvezérlő jeleiit figyelembe veszi a töltőfesz beállításánál.Pl: nagy terhelésnél lecsökkenti a töltő feszt,ezért nagyobb energia jut az autó gyorsítására....
válasz szitu (#14) üzenetére

#14  2010-04-25 09:50 szitu
A generátor feszültségnek nem szabadna változni fordulatszámra, mivel ezt stabilizálja 14,2V-on a feszültségszabályzó.
válasz Volán Peti (#6) üzenetére

#13  2010-04-25 08:07 pistiapufőnök
Szerkesztve:   2010-04-25 08:08
Dehogy vagy bolond! Pont az ilyen embereknek készítettem a ráfordítások (jobb felső sarok) részt. Előtte én excelben vezettem, pedig nekem senki nem adott vissza arányosan a megtakarított üzemanyagból. Más tészta, hogy az egészet én fizettem. ;-)

#12  2010-04-25 00:51 Volán Peti
Előző Fordomnál az antenna lett zárlatos és az szívta le.
válasz magabo (#10) üzenetére

#11  2010-04-25 00:50 Volán Peti
Szerkesztve:   2010-04-25 00:53
Ja. Volános beütés... üzemanyag megtakarítás címén adnak %ot a gázolaj árából. Ott pl. 2-3 deci az havi szinten 30 liter is lehet.. az már több ezret jelent a fizunál. Ha többet eszik a nagyvas én már szaladok is vele a diagnosztikára, hát nehogymá :) Ezt így megszoktam autónál is.... tudom, bolond vagyok.
válasz dudicukrasz (#9) üzenetére

#10  2010-04-24 23:12 magaboa csapat fotósa
Esetleg valami leszívja az aksit.

#9  2010-04-24 22:57 dudicukrasztrollface
bakker te ilyeneket figyelgetsz,hogy megnő a fogyid pár dl-rel?nem semmi arc lehetsz.

#8  2010-04-24 21:48 Tamy
Esetleg 1 autóvill. szerelőt keress meg ezzel a problémával. Lehet, hogy a generátor jó, csak a feszbabályzó nem. Ki tudja.

#7  2010-04-24 21:10 turbobacsi
az akksik már csak ijenek: lehet hogy 1 év alatt beszarik, de láttem már 8 éve jól működőt is!

#6  2010-04-24 20:06 Volán Peti
Szerkesztve:   2010-04-24 20:08
Na hát ez az.... egy héten négy nap, napi 30km. Havonta esetleg egy hosszabb 400-500 kilométeres út.

Ráadásul a múlt hlten volt egy 520 km-es utam, 80% pályán. Ha ezek után is 8 amperral tölt... hát. Én azért megkérdőjelezném a generátor működőképességét is. Főleg, hogy egy hónapja sincs, hogy néztem az akksit és szinte fullon mutatta a töltő. És azóta volt 2 hosszabb utam is.

Na mindegy, majd kiderül. Most felöltöm aztán megmérem multi méterrel, hogy gázadás mellett mennyire változik a feszkó.
válasz Tamy (#5) üzenetére

#5  2010-04-24 19:46 Tamy
Akksija válogatja.
A rövid távú autózások nem tesznek jót az akksinak. Mi 2007. januári fruzsival megyünk, de csak 1x tisztítottam, zsíroztam az akksisarukat. Ez már majd 2 éve. Azóta se jelez hibát.
válasz Volán Peti (#4) üzenetére

#4  2010-04-24 14:35 Volán Peti
Szerkesztve:   2010-04-24 14:35
Felraktam a 12 amperos töltőre, 8 amperral tölti, tulkép le van merülve... de miért? 2008/08 az autó, gyári Ford akku.

Generátor? :(
válasz szitu (#3) üzenetére

#3  2010-04-24 14:15 szitu
Szerkesztve:   2010-04-24 14:18

Fordos fórumba írták.

A 9318 alacsony üzemi feszültséget jelent, erre utal a nullázás is, meg az amit írtál. Lehet, hogy halódik az aksid, vagy nem töltődik rendesen és azért is előfordulhat.
Ha alacsony az üzemi fesz a compi sem műkszik tökéletesen ergo nem tudja a motort jól vezérelni sem.

#2  2010-04-24 14:05 Volán Peti
Szerkesztve:   2010-04-24 14:05
Köszönöm :)

Főleg ha értenék hozzá, azt se tudom hol van ez a pillangószelep. Egyetlen pillangó amit ismerek, az kint repked :D

#1  2010-04-24 14:03 Tamy
Pillangó, vagy más néven fojtó szelep hiba.
Nekünk is pont ez volt a hibakódunk.
A hiba előfordulása magasabb szeszüzem alatt.
1 kicsi szerelgetés, takarítás... és visszaáll a fogyasztás is.
Jó munkát!
Tamy


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók