Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 928 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
15 993 038 letöltés

1 aktív felhasználó
1 179 egyedi látogató
2 904 letöltés
  az elmúlt 24 órában

25 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
meszaros(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
pelia(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hermina

Ajánlott oldalak

Letöltések

Murphi szerint a baj sosem jár egyedül...
zsolti bá'  2013-06-02
Szerkesztve: 2013-06-02
Üdv Mindenkinek!
Ahogy a említettem a baj nem jár egymagában, és legalább három jár együtt.
1 probléma: Klímahűtő.
Ezzel kezdődött a sorozat. Tavaly szezonkezdetkor nem indult a klíma. Elvittem szerelőhöz, megnyugtatott, egy hat éves kocsinál már ez előfordul, feltöltötte, jó lett 8000 Huf. Egy hónap múlva megint rossz. Másik szerelő, hibafeltárás, két kisebb meg egy nagyobb lyuk a klímahűtőn. Vélhetően kavicsfelverődés okozta. Csere. Klímahűtő 22000 Huf; hibafeltárás 3000 Huf; munkadíj 10000 Huf; ebben benne volt a gáz is, meg az én segítségem. Csak a fél autót kellett szétbontani.A további kavicsfelverődést megakadályozására ponthegesztett háló(0,5*0,5) lett belülről feltéve a hűtömaszkra.
2 probléma: termosztátház.
Két héttel a klímajavítás után tócsa az autó alatt. Mivel meg lett mozgatva a hűtő és a csövek a radiátor cserekor, azt hittem, hogy fellazult valami,ott ereszt. Nem volt szerencsém. Elkaptuk a Ford betegséget, egy ezer forintos gumigyűrű ment tönkre a termosztátház alatt. De ha már meg lett bontva a rendszer, akkor mindent cseréltünk ami ott van, a termosztát kivételével. Termosztát ház(gumigyűrűvel együtt)2000 Huf; a termosztát tömítése 2000 Huf; a munkadíj 8000 Huf; baráti áron, mert 2,5 órát tornázott a szerelő. Le kellett venni a klímakompresszort, másként nem fért hozzá a házhoz, meg a folyadék le, vissza és a légtelenítés. Mindez egy 1000 forintos tömítés miatt!
3 probléma: gumi
Őszre az egyik Conti oldalfalán megjelent egy kis dudor, jelezve, hogy már nem akar sokáig szolgálni. Mivel már elérkezett a téli gumi ideje, felraktam azokat, tavaszig elodázva a dolgot. Egy hónapja vettem két új gumit(Aurora a Hankook csoport gyártja) felraktam őket hátra, a két régi Contit meg meghagytam elől, azzal, hogy egy-két hónapon belül lecserélem azokat is.

4 probléma: kerékcsapágy A gumicsere után nem sokkal egyre erősödő búgó hang hátulról, én azt hittem, hogy az új gumival van valami. Terheléstől függően változó morgó hang.. Ma meghallgatta egy autószerelő ismerős, szerinte csapágy... holnap viszi hibafeltárni..Ez sem lesz kis összeg(csapágy kb 9000/db munkadíj kb 4000/darab és ha már megbontja úgyis cseréltetem mind a kettőt). Franciskának szó szerint még a kipufugója is ki van nyalva, rendszeresen megkapja a szervizeit, még csak hét éves és 90000km van benne..Egy éven belül már negyedjére tol ki velem. Mi jöhet még?

Hozzászólások

#24  2013-09-14 16:42 zsolti bá'
Tegnapelőtt elhagytam a motorháztetőn lévő hűtőrácsot. Leesett és mivel átmentem rajta szét is tört darabokra. Csak azért nem sírtam el magam, mert már csak egy csavar fogta, a többi fül már régen megadta magát, pedig nem volt törve, csak a szokásos fordos anyagminőség hozta a szintet. Egy új horror áron van, a bontottaknak meg ugyanúgy le vannak törve a felfogatói. Így hűtőrács nélkül meg nagyon rondán néz ki....

#23  2013-08-28 15:08 zsolti bá'
Nem Latabár. A "Kojak Magyarországon" című filmben volt, Inke László játszotta Kojak-ot, az Ő elhíresült mondatát idézted.
válasz huzoro (#22) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#22  2013-08-26 20:46 huzoro
A régi Latabár film jut eszembe! Milyen napon gyártották?
 2 tagnak  tetszik

#21  2013-08-26 17:39 zsolti bá'
Kicserélték a szimmeringet. Érdekes módon az új vastagabb mint a régi, pedig ez is, meg az is gyári. Összesen egy tizesbe fájt, mert kellett fél liter olaj is, ennyit már elfolyatott, pedig nem régóta adhatta meg magát a szimmering.

#20  2013-08-25 13:47 zsolti bá'
Alakul a dolog, előjött a következő hiba: jobb oldali(hosszú féltengely) féltengely szimmering megadta magát, szépen szórja az olajat. Ez megint az a kategória, ahol nem az alkatrész(kb 1000 huf), hanem a javítás fog sokba fájni.. Holnap konzultálok a szerelővel, hátha befér a délelőttbe. A csapágyra visszatérve, nem anyaghiba, hanem kátyú okozta a bajt, nagy valszeggel a szerelő szerint.

#19  2013-06-25 15:11 dudicukrasztrollface
Nyugi,annyi kilóméterrel még 6 év kb.
100ezer km után általában mindegyik nyűgösködik,aztán kuka:)
válasz klarky (#17) üzenetére

#18  2013-06-25 09:49 turbobacsi
nyugi: minden autón jön elő vmi hiba, ahogy öregszik (persze van amin több, van amin kevesebb)

#17  2013-06-25 09:02 klarky
6 év, 51 ezer km és még (kopp-kopp-kopp) soha semmi baja nem volt. Ja, de a klímát már egyszer töltettem.

Amúgy annyi hibát írtok mostanában, h már kezdek félni, remélem ezek azért nem általános dolgok és nem mindenkinél jönnek elő.

#16  2013-06-14 05:34 sheltie
Üdv! Az én Fruzsimban 38000km van, 7 éves, de a jobb hátsó lengéscsillapítót már cserélni kell, ill. valami furcsa zajt hallok sebesség növelés közben. Lekopogom, még nagyobb problémák nem jöttek elő rajta.

#15  2013-06-07 19:46 dudicukrasztrollface
Kérdezd Szaszut.
válasz Öregtom (#12) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#14  2013-06-07 10:41 brigi
Érdekes, én is úgy gondoltam, hogy a "rendesen karban tartott" útjaink miatt inkább a jobb oldali dolgok mennek tönkre. De nekünk is a bal hátsó lengéscsillapító van oda - még műszakin mutatta ki a mérő.
válasz zsolti bá' (#10) üzenetére

#13  2013-06-07 09:18 turbobacsi
vagy például ez?

#12  2013-06-07 09:11 Öregtom
Szerkesztve:   2013-06-07 09:15
Gyenge? Mihez képest?

Ez hogy tetszik?

A problémák ellenére én nagyon nem panaszkodom, 7 éves és 88.000km, durva, költséges fatális hiba nem volt.
válasz dudicukrasz (#8) üzenetére

#11  2013-06-03 20:40 Volán Peti
Alkatrész minőség... nem a legminőségibb autó, ahogy írták...

#10  2013-06-03 19:37 zsolti bá'
Megszületett a diagnózis, bal hátsó kerékcsapágy halál. Ez sem szokványos dolog, mert a jobb oldali szokott hamarabb tönkremenni a szerelő szerint. Itt viszont a jobbosnak semmi baja.

#9  2013-06-03 15:03 Volán Peti
Az Insigniára én még eddig jót nem hallottam... persze volt egy tulaj aki agyon dicsérte, de megváltozott a véleménye amikor garancia lejárta után pár héttel teljes kuplung csere, vagy mittudom én mi volt, de leégett neki és nem is tudom valami 150 ezerből jött ki.
válasz pistiapu (#4) üzenetére

#8  2013-06-03 06:35 dudicukrasztrollface
Minden tekintetben gyenge minőségű autóról beszélünk,ne várj csodát.5évre van tervezve kb.

#7  2013-06-02 22:28 Öregtom
Az enyémnél 4 éves korában 45.000km-nél kezdtek jönni a kis apróságok. Amin túl vagyok: vízcső cserék, porlasztótömítés csere, üzemanyagcső rendszer csere, akksicsere 2X.
válasz Volán Peti (#3) üzenetére

#6  2013-06-02 22:11 pistiapufőnök
Jó. Mellette meg ott van 20 másik, aminek semmi baja.
válasz Szaszu (#5) üzenetére

#5  2013-06-02 21:41 Szaszu
akkor Insigniát nem veszek

#4  2013-06-02 21:27 pistiapufőnök
Szerintem ezek egyáltalán nem vészes hibák, bár a kerékcsapágyat korainak érzem. Anno, amikor Focus I-em volt, mondták, hogy 100ekm-nél elszállós benne a vízpumpa, annyira tervezik. Namost a Fusion nagyrészt Focus I alkatrészekből épült.

De csak példaként mondom, hogy a cégnél az egyik OFF Opel Insignia 2 és fél évesen, 80ekm-rel elszakította a vezérműszíjat. Motorcsere. Nem garanciális, hiszen csak két évet ad az Opel.

#3  2013-06-02 21:13 Volán Peti
Szerkesztve:   2013-06-02 21:15
Nagyon sok alkatrész elérte a tervezett időtartamot és futásteljesítményt. Ez általában 6-7 éves kor, és kb. 100.000 km. Innentől kezdve jönnek az ilyenek, meg az ilyenebbek is, szokjad. Jóval sajnos nem tudok kecsegtetni, ismerőseim és saját tapasztalatom is, hogy 6-7 éves kor felett sok autó egy pénztemető lesz. Volt Escortom kettő, Fiestánk, és Fóka is. Mindegyik csinálta a hülyeségeit, ami konkrétan az enyém volt és nem apám hajtotta, az egy 97-es Escort, az olyan 85-86 ezer és 7 év után kezdte a hülyeségeit, 12 éves korára egy pénztemető lett....

#2  2013-06-02 20:43 zsolti bá'
Nem veszem kioktatásnak
Ott voltam végig a műveletnél, felülről a gencsi volt útban, alul meg a kompresszor. Még látni sem lehetett tőlük a termosztátházat. Mondjuk a lámpát nem vették ki az biztos. Az infót köszönöm, szerintem hasznát fogom még venni..

#1  2013-06-02 20:29 Joebácsialkatrészbótos
"Le kellett venni a klímakompresszort, másként nem fért hozzá a házhoz"
Nem akarok bele vau-vau, meg utólag okos lenni, ezért kéretik emiatt nem beszólni nekem, csak a tapasztalat miatt írom le amit tudok, nem az én stílusom hogy bárkit kioktassak!
Én nem hivatásos szerelőként kb. 20 perc alatt cseréltem ki a termosztátot és a tömítést Zozi autóján, ami szintén 1.4 benzin, és csak a jobb fényszórót vettem ki hozzá.
Ha valakinek hasonló gondja támadna legalább ezt tudja, hátha nem kerül annyiba, mint zsolti bá' nak....
10-es dugókulcs kell hozzá, meg egy bilincsfogó.
1.4 - 1.6 benzinesnél használható az infó.


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók