Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 928 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 485 hozzászólás
16 011 629 letöltés

2 aktív felhasználó
1 209 egyedi látogató
6 950 letöltés
  az elmúlt 24 órában

24 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
meszaros(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)
Sóstai Attila(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
Hermina(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
pelia(> 60 perce)
Big64(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Hermina

Ajánlott oldalak

Letöltések

Tunning????
capa  2007-01-08
Sziasztok!

Van valaki, aki powerbox vagy chiptunningra adta már a fejét? Rengeteg cég és oldal foglalkozik vele. Gépészmérnökként, őgy vélem, ha a fogyasztás nem nő (állításuk szerint csökken (common rail diesel)) akkor, nem tud túlterhelést adni a mocinak.

Vélemény, tapasztalat?

Üdv:

Ákos

(link javítva: pistiapu)

Hozzászólások

#19  2007-12-07 10:34 capa
Garancia vesztés nélkül is meg lehet oldani, ha külső boxban van a chip és canbus rendszeren komunikál. Állítólag van is ilyen, nem túl drágán. Pl bacar vagy m-power boxok.
válasz Ego (#18) üzenetére

#18  2007-12-06 17:02 Ego
Én már találtam hozzá chip tuningot.
Csak azt várom hogy lejárjon a garancia.
Most juniusban vagy juliusban jár le.

#17  2007-12-06 12:50 capa
Ez sem megoldhatatlan.
Csak keress rá a neten...
válasz Ego (#16) üzenetére

#16  2007-12-05 08:57 Ego
Hi
Én is szeretnék az enyémbe egy chip tuningot de az enyém benzines.

#15  2007-10-17 10:31 capa
Természetesen nem játszanék a világért sem a garanciával. A klubtalálkozón ezt meg is beszéltük, hogy nem érné meg. Nem is volt ott senki, aki játszott volna ilyennel.
válasz junkfer (#13) üzenetére

#14  2007-10-17 00:14 magaboa csapat fotósa
Érdekelne annak a klubtársuknak a tapasztalatai akinek van a kocsilyába és MartinCar-nál rakkata bele (benzines).
Teljesitmény, fogyasztás, van e munkadíj vagy a beállitás meg a berakás benne van az árban? Azért kérdem mert én is ebben gondolkodom, meg hogy melyik fajta van benne.

#13  2007-10-16 16:05 junkfer
Szerkesztve:   2007-10-16 16:06
Sziasztok!

Bár várhatóan csak februárban leszek teljes körű klubtag, ennek a témának mág valamelyest utánajártam.
két ilyen jellegű megoldást találtam, aztán egy ideje nem is nézegetem (hogy miért lásd alább)

Az egyik a powertuning kütyüje (kb 60 kHUF), ami állítólag halandó ember számára is bármikor ki és be szerelhető, gari...stb... Ezt a www.powertuning.hu oldalon lehet utolérni, a ford Hovány-nál van kapcsolattartó emberke is....

A másik amit találtam egy jóval drágább (kb 180 kHUF) a Ford Szeleczkynél, nem mellesleg ő hirdeti is a weblapján ezt a tevékenységet.

itt kezdtem el gondolkozni, hogy eddig tök jó van olcsó drága, de mi lesz a garival?
Úgyhogy gyorsan megjárattam a kérdést a Ford magyarország felé, három alternatíva formájában:
1 fordos tuning ford szervízben szerelve
2 nem fordos tuning ford szervízben szerelve
3 nem fordos tuning nem ford szervízben szerelve

Az alábbi teljesen egyértelmű választ kaptam:
"A jármű a gyári garanciát mindhárom jelzett esetben elveszíti......."

úgyhogy csak óvatosan....
válasz capa (#12) üzenetére

#12  2007-06-27 11:33 capa
Szerkesztve:   2007-06-27 11:34
Külső tuningbox, gyári csatlakozókkal. Nyom nélkül eltávoítható, nem kimutatható. Chip nincs átírva, ergó gyári beállítások, határértékek megmaradnak, nem áthághatók. Turbó nyomást nem emeli, vagyis turbót nem terheli jobban. Befecskendezési nyomást emel, illetve időtartamot variál. 1.6 TDCI esetében 90 Leről 118 215 Nmről 280Nm. Csökkenő fogyasztás. Persze ez nem az enyém. Csak hallottam. De rendesen érezhető a külömbség.

#11  2007-01-18 09:18 capa
Találtam egy tuningműhelyt, elég szimpatikusak a csávók. Mindkettő gépészmérnök, az egyiknek ez csak mellékállás, amúgy meg a gépjárműkuató intézetnél dolgozik (van ilyen?).

#10  2007-01-18 08:58 capa
Szia Zoli,

Az infód tuti?
Én úgy tudom, hogy a feltöltő más, mert nem fért be a Fusionbe. Csak a fődarabokra gondoltam, hogy azonos. Ha a teljes motor az lenne, akkor nyugodttan vetném a chipes kezeibe magam. Vagy mégse, hiszen ha a 90 Le -s motorra ad egy kb 20%-os teljesítmény növelést, akkor a 110 Le-sre, hogy ad kb ugyanannyit? Amúgy a ford.hu szerint a kettő között az a külömbség, hogy "átmeneti" túltöltéssel éri el a max nyomatékot 1900-on.

#9  2007-01-16 08:57 horeee
SRÁCOK!!! HA LINKET SZÚRTOK BE, TEGYÉTEK ELÉ EZT IS:

HTTP://

KÜLÖNBEN NEM LESZ JÓ!!!

#8  2007-01-15 21:49 krampusz
Azt is illik elmondani, hogy a benzines Fusion motorja DOHC, ami A nyolcvanas évek közepe óta mechanikai szempontból az egyik legtartósabb soros motorfajta.

#7  2007-01-15 21:45 krampusz
A Megane papíron 95 LE-s(marketing okokból, valójában 98 LE-s), a Fusion 80 LE-s, a Megane nyomatéka 127 Nm, a Fusioné 124 Nm. Mint látható a francia elektronikai injekció megteszi kedvező hatását. De milyen áron? A tapasztalatok szerint több kütyü, több hiba és ne felejtse el senki, hogy valószínűleg hozzáértőbb mérnökök készítik, mint a chip tuning beszerelők. A nyomaték számomra azt mutatja, hogy tudhatná, de miért nem akarják, hogy tudja. Állítólag az élettartam és a megbízhatóság rovására megy, ha egy motor ki van hegyezve.
és itt jön a második sztori: azt hiszem kifogtam a leggyengébb elektronikájú Fusiont. Cirka ötezernél légzsákvezérlő panel csere, most pedig (15000-nél) generátor csere. Hát ennyit gondoltam elmondani az elktronikával kapcsolatos véleményemről. Éljen a mechanika:)

#6  2007-01-15 21:29 krampusz
Én nem vagyok autóvilamossági szerelő, de igyekszem nyomon követni az autóipari kínálatot. A témához kapcsolódva két dolgot szeretnék elmondani.
Manapság az autógyártás igyekszik "globalizálódni", rengeteg olyan fődarab, technikai megoldás van, melyet több márka is alkalmaz. Ami elgondolkodtató, a családban van Renault Megane 14 16V, mely a legtöbb típusban alkalmazott blokkra épül. folyt. köv

#5  2007-01-15 15:31 -zoli-
Szia capa!

A Fusion és a Focus 1.6 TDCI motorjai fizikailag teljesen megegyeznek, csak specifikáció kérdése, hogy mekkora teljesítményt préselnek ki belőle.
Egyes nyugati országokban, mint januártól nálunk is teljesítmény függő a gépjárműadó, ezért létezik a Focusból is 1.6 TDCI-vel 90 LE-s változat. Tehát szoftver kérdése és a Fusion is 110 LE-t teljesít.

Zoli

#4  2007-01-15 10:42 capa
Amúgy meg, mint tudjuk a motor majdhogynem azonos a peugeottal. No most az 1.6 HDI peugeot motor 110 lovas (mint a 1.6 focus is) de az én 1.6 Tdci-m csak 90. Szerintem itt az a helyzet áll fent, amit a totalcar is mond, miszerint ez az utolsó csavarig azonos a nagytesóval, csak szoftveresen fojtott.

#3  2007-01-15 10:40 capa
Ahogy elmélyültem a témában, az jött ki, hogy amit tekergetni kell az valószinű csak ez a potis megoldás, ami szimplán átveri a motort léghőmérséklettel. Viszont találtam egy bizalomkeltő oldalt.

#2  2007-01-14 09:54 Priest
A tuning engem is érdekel(t), de miután elolvastam az Totalcar cikkét (http://totalcar.hu/magazin/technika/t urbotuning/) meglehetősen elbizonytalanodtam.
Mindenesetre azt javasolom, hogy a nagyon olcsó beavatkozásokat kerülni kell. Úgy hírlik, hogy létezik az un. "potméteres" tuning, ami az autó beszívott levegő hőmérőjét csapja be: a potival -30 oC-t beállítva éri el a többletteljesítményt.

#1  2007-01-09 15:03 horeee
Több sebből vérzik ez a link amit megadtál, helyesen így néz ki:
http://www.powertuning.hu/index.php


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók