Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 929 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 487 hozzászólás
16 024 655 letöltés

4 aktív felhasználó
1 186 egyedi látogató
3 038 letöltés
  az elmúlt 24 órában

24 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
ferikenyh(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
meszaros(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)
Dominik97(> 60 perce)
Jozinka1983(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)
Sóstai Attila(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
bandi1969

Ajánlott oldalak

Letöltések

Üzemanyag adalékok
Mex  2008-01-21
Üzemanyag adalékokról érdeklődöm.
Akinek van tapasztalata ezen atéren, az kérem ossza meg velem. Megéri, vagy nem, Mennyire hatékony, stb..

Előre is köszi.

Hozzászólások

#94  2011-12-14 23:36 Zolar
válasz nissanterike@gmail.com (#93) üzenetére

#93  2011-12-14 23:34 nissanterike@gmail.c
Nagyobb mennyiségben barna.
válasz Zolar (#92) üzenetére

#92  2011-12-14 22:48 Zolar
Kék van meg piros...
válasz nissanterike@gmail.com (#91) üzenetére

#91  2011-12-14 21:43 nissanterike@gmail.c
A tisztesség kedvéért el kell ismernem,hogy a Spuri jó.
A barna Spurit próbáltam ki.
válasz Volán Peti (#90) üzenetére

#90  2011-12-14 18:39 Volán Peti
Egyébként pont a sokak által Istenített Spurival számoltam ki, hogy az itt elhangzott spórolások (értsd: amennyivel kevesebb üa. eszik az ótó), el is mennek a Spuri megvételével...

#89  2011-12-14 18:35 Volán Peti
Persze, hogy használtam őket sokáig, mivel mindegyiket elég sokáig teszteltem, nem tankonkét öntöztem másikat...
válasz nissanterike@gmail.com (#62) üzenetére

#88  2011-12-14 08:05 dudicukrasztrollface
öntsed csak öntsed
válasz Szaszu (#84) üzenetére

#87  2011-12-14 06:52 nissanterike@gmail.c
OK.
válasz Z.Boy (#85) üzenetére

#86  2011-12-14 04:32 lipumár nem a mester
Szerkesztve:   2011-12-14 04:33
vagy azt gondolja hogy neki több jutott!!!
válasz nissanterike@gmail.com (#81) üzenetére

#85  2011-12-13 21:55 Z.Boy
Az enyém 45 literes,és benzines... Írtam Neked NissanTeri..
válasz nissanterike@gmail.com (#82) üzenetére

#84  2011-12-13 21:50 Szaszu
egyszer mindenkinek jár egy esély...
persze mielőtt beöntöm a tankba, (már ha lesz belőle dízeles is) azért valamilyen bizonyságot elvárnék majd...

(azért a keceli szervízes számát ne tedd messzire Tomi
válasz dudicukrasz (#80) üzenetére

#83  2011-12-13 21:39 Szaszu
Akkor felejtős, mert dízeles vagyok

#82  2011-12-13 21:29 nissanterike@gmail.c
A korábban megadott email címre írhatsz.Vállalom a megmérettetést.
Most benzin adalékot tudok adni.Légyszíves írd meg,hány literes a tankod.
válasz Szaszu (#78) üzenetére

#81  2011-12-13 21:24 nissanterike@gmail.c
Közel jársz a megoldáshoz.
Egészen pontosan úgy hangzik,hogy senki sem érzi,hogy neki kevesebb jutott.
válasz rakman (#76) üzenetére

#80  2011-12-13 21:02 dudicukrasztrollface
SZASZU=ÁRULÓ!

#79  2011-12-13 20:41 T-TomiDon Tom
Én meg megadom a Keceli szerviz számát. :-)

#78  2011-12-13 20:19 Szaszu
Én eléggé nyitott vagyok minden újdonságra, főleg ha spórolni lehet vele.Szóval ha akarod, én kipróbálom az általad kevert adalékot, és majd jól leírom a fórumba, hogy mit tapasztaltam!

Ha jónak látod, privátba küldj elérhetőséget, holnap délután akár össze is futhatunk valahol.
válasz nissanterike@gmail.com (#61) üzenetére

#77  2011-12-13 19:39 szitu
Amint egyszer valaki mutat nekem hiteles, hosszútávú fékpados tesztet, akkor elhiszem hogy ér valamit.

#76  2011-12-13 19:35 rakman
Mindenki azt hiszi, neki több van a másiknál.
válasz nissanterike@gmail.com (#73) üzenetére

#75  2011-12-13 18:39 Cedrus
Savanyú a szőlő, ugye Dudi?

válasz dudicukrasz (#74) üzenetére

#74  2011-12-13 09:33 dudicukrasztrollface
nem kell hogy felhatalmazzanak.javaslom a terrano klubot ott próbálkozz.üdv....

#73  2011-12-13 08:01 nissanterike@gmail.c
Kedves Dudi!

Nem értem miért mondod,hogy nem tolerálom a mások véleményét pusztán azért mert tudok valamit amit te nem.Védem az álláspontomat,ennyi az egész.Ha elmondanék
neked néhány titkot,nagyot néznél,aztán rájönnél,hogy igazam van. Aki tud alkot,aki nem az kritizál.Az adalékokat képzett szakemberek alkotják meg,sok-sok munka árán.Magam gépész vagyok,nem vegyész,de vegyészekkel működöm együtt.Tőlük szerzem be az alapanyagokat,melyekhez másképp nem tudnék hozzájutni.
Az egyik munkatársam doktor,a másik pedig tanársegéd volt az egyik egyetemen.Ők is konyítanak valamit a kémiához.Becsületesen bevallom,gondoltam arra,hogy esetleg szerzek egy-két vevőt,de nem ez dominál.
Szakmailag beleszerettem ebbe a témába.Ha te is tudnál valami újat alkotni,biztosan nem lenne olyan savanyú az a szőlő és nem keltenének benned feszültséget a
hozzászólásaim.Nem hiszem,hogy a többiek felhatalmaztak volna arra,hogy "mindannyiunk nevében"
nyilatkozz. Azért van valami amiben egyetértünk,én sem bírom az emberi butaságot.Egy Voltaire nevű úriember
szerint a józan ész van a legjobban elosztva az emberek között.
Házi feladat: Fejtsd meg,mit jelent ez.

Üdv: nissanterike
válasz dudicukrasz (#72) üzenetére

#72  2011-12-13 06:48 dudicukrasztrollface
Kedves Teréz!Én megértem ha beszédülsz klubokba,oldalakra,fórumokba reklámozni a cuccaid,nincs ezzel semmi gond de ne várd el hogy toleráljam elképzeléseidet termékeidről ha te sem tolerálod azokét akik sosem tennének ilyesmit a tankjukba.Nem hiszem hogy mert most két ember beírt neked akik ilyeneket használnak/egészségükre!/most már önigazolást nyertél volna mert a többség nem él ilyesmivel ebben egészen nyugodt lehetsz.Javaslom hogy vedd fel itt a kapcsolatot "fősámánunkkal" és mindannyiunk apjával,aki elmondja majd neked a termékeiddel kapcsolatos reklámlehetőségeidet oldalunkon,anélkül hogy feszültségkeltés minimális esélye is fennálna.Ezt mindannyiunk nevében írhatom azt hiszem.Ne haragudj de nem bírom az emberi butaságot.köszönettel.üdv.....dudi

#71  2011-12-12 20:44 nissanterike@gmail.c
Erről jut eszembe egy Aesopus nevű ógörög írótól származó mese: A róka és a szőlő.
Nagyon röviden: A róka betévedt a szőlőbe és sóvárogva szimatolni kezdte az illatozó érett szőlőfürtöket.Próbálta megkóstolni őket,de nem sikerült
mert magasabban voltak mint amit el tudott érni.Odarepült a holló.Jóízűen csipegetni kezdte az illatozó fürtöket.Majd leszólt az egykedvűen gubbasztó rókának,hogy te miért nem eszel? Imígyen szólott a róka: Nem kell az nekem mert nagyon savanyú.
Innen származik a mondás: Savanyú a szőlő.
válasz dudicukrasz (#69) üzenetére

#70  2011-12-12 20:29 Scuderia
Továbbra is tartom a véleményem a 25. hozzászólásomban írtakhoz. (Ráadásul már nem is 340,- Ft a benzin.)
Akár tolom neki, akár tojáshéjon autózok, ilyen a fogyasztás. 3 hónap adalék nélkül, aztán pedig visszaemelkedik. Ezért 2 havonta (=kb 2-2,5 tele tank) tolok bele egy flakonnal. Akárki akármit mond, nálam bevált, működik, és használom továbbra is. Egyedül a racing-nél nem működik, azzal ugyan úgy visszaemelkedik a szomja, hiába töltöm bele és fogom vissza magam.

#69  2011-12-12 18:57 dudicukrasztrollface
placeboooo
válasz turbobacsi (#64) üzenetére

#68  2011-12-12 16:39 Zolar
Több mint 1 tanknyi anyagba elég a kis kiszerelésű spuri (kék).
Egyébkén én nem használom minden alkalommal...
válasz Z.Boy (#65) üzenetére

#67  2011-12-12 13:11 nissanterike@gmail.c
A Nissan Terrano valóban dízel.A régi adalékom csak dízelhez jó,de kísérletezem benzin adalékkal is .A kollégáim használják,de még nem tekintem véglegesnek.
Ha kérsz,adok.
válasz Z.Boy (#66) üzenetére

#66  2011-12-12 09:48 Z.Boy
A Nissan Terrano Diesel Ha jól tudom.... De az enyém benzines.
Az adalékod jó benzineshez is?

#65  2011-12-12 09:47 Z.Boy
Tudom,természetesen nem mindenkinek jönnek be az ilyen dolgok.Én majd mindig azonos útvonalon megyek,és nem hajtom szét a kocsit soha,próbálok értelmesen vezetni.Normálisan váltani,ha lehet" motorfékezni..,bár ez nem mindig lehetséges. Csak az a kérdés ,hogy megtérül-e az adalék hosszútávon ,ilyen üzemanyag árak mellett. Egy tank benzin illetve gázolaj,lassan 14000-15000 ft.ha még rátöltök még egy közel 2000ft os adalékot,minden tankolásnál???

#64  2011-12-12 07:00 turbobacsi
a spuri-val nekem is pozitivak a tapasztalatok

#63  2011-12-11 21:51 Zolar
Én manapság kék Spurit használok, úgy vettem észre, csökkent a fogyasztás. 1.4 dízel...

#62  2011-12-11 21:08 nissanterike@gmail.c
Kedves Volán Peti!

Mint már jeleztem,furcsának tartom tapasztalatodat.
Szakmai szempontból nem hagy nyugodni a dolog.
Azt még meg értem,hogy ha valakinek nem válnak be az
adalékok,akkor felhagy vele.De az sehogy sem fér a fejembe,hogy szerinted "szart se ér egyik sem"mégis hosszú éveken át használtál adalékot.Azért ez mégis csak magyarázatra szorul.Nem gondolod?

Üdv: nissanterike@gmail.com
válasz Volán Peti (#48) üzenetére

#61  2011-12-11 10:37 nissanterike@gmail.c
Ha esetleg Budapesten jársz,adnék neked a saját adalékomból két tankra valót kipróbálásra ingyen.
Szakmai szempontból kiváncsi lennék rá,hogy nálad működik-e?
válasz Z.Boy (#60) üzenetére

#60  2011-12-11 10:14 Z.Boy
Szerkesztve:   2011-12-11 10:21
Én is ezt a Full SAVE-et tankoltam egy ideje. és valóban picit,de nem észrevehetően lejjebb ment a fogyasztásom.
Nem 1 L ,hanem 2-3 deci..
Tudom sajnos mert minden nap vezetek nem kevés km-eket..
Mivel mérem a fogyasztásom minden tankolásnál / betankolt üzemanyag-osztva- a ment km-el/
Adalékok:
Vettem én is mindenfélét az STP-től a Spuri-ig
A legtöbb alapanyaga a "KEROZIN" ami petroleum származék...
addig megy jól a kocsi amíg benne van a tankban...,de utána ugyan olyan.. nem adalékozni kellene.Hanem végre normális ÜZEMANYAGOT gyártani.
A Marketing:
Ezek az anyagok sajnos arról szólnak.. "Hogy nézd csak haver?? a drága rossz benzintől rosszul megy a kocsid,de ha ezt belenyomod?? Keveset fogyaszt és gyorsan megy...
Magyarázat:
Persze ,semmi gond ezzel.De én személy szerint 400-430/Diesel/ forintos üzemanyag mellé nem töltök bele a tankba ilyen dolgokat..
A lehetőségek:
Etanolozni nem fogok mert a kollégám is szenved vele...
Az autógáz meg kb 300.000 forint lenne a kocsimba a beépítés. 200-300 ig..
aztán ha a kormány úgy dönt növeli a jövedéki adót,az autógázra is????
akkor úgy jár mindenki mint most.
És a vége....
Megnövelik a Gázolaj jövedéki adóját ,így aki eddig Diesellel járt és olcsón,az annyit fizet most a 3-4-5 literes fogyasztásával,mint egy Benzines..
Majdnem 40 forint az árkülönbség -e kettő közt............
Elég érdekes?? Nem..??
Jól ki van ez találva...
válasz T-Tomi (#59) üzenetére

#59  2011-12-11 07:47 T-TomiDon Tom
Az az 1 L benne van az ember lábában.
válasz nissanterike@gmail.com (#58) üzenetére

#58  2011-12-10 22:26 nissanterike@gmail.c
A tankolásonként 1 liter megtakarítást teljesíteni
nagyon könnyű,ha elég nagy a tank.
válasz T-Tomi (#56) üzenetére

#57  2011-12-10 22:21 T-TomiDon Tom
Köszi dudi.
válasz dudicukrasz (#54) üzenetére

#56  2011-12-10 22:18 T-TomiDon Tom
Az új Shell üzemanyaggal tankolásonként akár 1L üzemanyagot is megspórolhatunk, 1L-t. Na ez ám a népbutítás..............
válasz nissanterike@gmail.com (#55) üzenetére

#55  2011-12-10 21:34 nissanterike@gmail.c
Évekkel ezelőtt egy nissan terranón kísérleteztem ki az adalékomat.A fogyasztása 8,8-9liter/100km volt eredetileg.Az adalékommal sikerült levinni a fogyasztást tartósan 8-8,2 liter/100 km-re.Tisztában vagyok a fogyasztást és a mérést befolyásoló zavaró tényezőkkel.Ezek hatása mindenképpen bizonyos határok között mozog,melyet az ember egy idő után be tud határolni.Az adalék hatására ez a tól-ig sáv lejjebb
tolódik és amikor a zavaró tényezők ellenére is észre-
vehető a változás,akkor ezt úgy mondják a matematikai statisztikában,hogy szignifikáns.
Érdekelne,hogy az autószerelő ismerős honnan szerzi az
ezirányú ismereteit.Az rendben van,hogy a reklámok ontotta információk és dezinformációk között nehéz ellavírozni.Az sem jó,ha mindent elhiszünk,de az sem
jó,ha nam hiszünk el semmit. A megoldás a tudás.
Való igaz,hogy az adalékok nem minden esetben hatásosak,de az nem jelenti azt,hogy a dolog alapvetően rossz lenne,hiszen van akinél egyértelműen működik.Nem a reklámok hatására.
Csakhogy van ám antireklám és dezinformáció is elég.
Ezt most nem részletezem,mert nem akarok hitelrontási
vagy hasonló perekbe keveredni,de itt hatalmas érdekek
feszülnek a háttérben.Az autószerelőket arra oktatják,hogy tanácsolják el az adalékok használatától
a klienseket,anélkül,hogy bármi konkrét ismeretük lenne a hatásmechanizmusról.A gyártóknak is kényelmesebb,ha ürügyet keresnek a garancia alóli kibúvásra.A gépjárműgyártók együttműködnek az üzemanyag gyártókkal és e tekintetben közösek az érdekeik.Az üzemanyag gyártók ill.forgalmazók szeretnének minél több profitot termelni és hozzá jön még az állam érdeke is az adótartalom miatt.
Ha mondjuk egy üzemanyag gyártó évi 6 millió tonna
kőolajat dolgoz fel /nem árulom el melyik/,abból
úgy 4 millió tonna benzin és gázolajat állít elő,
vajon mekkora árbevétel kiesése lenne,ha az autósok
rászoknának az üzemanyag adalékok használatára?
Ilyen hatalmas összegek nyomásával a háttérben egy kis félreinformálás semmiség.
Ismétlem: nem csodaszerről vagy hókuszpókuszról van szó,de van akinél működik.Hogy akinél nem működik,mi lehet az oka,így látatlanban nem lehet megmondani.

#54  2011-12-10 18:21 dudicukrasztrollface
Szerkesztve:   2011-12-10 18:25
Már nem kívánok reagálni,annak idején is csak jót akartam hogy ne költsenek a klubtársak ilyesmire súlyos ezreket de beláttam hogy mindenki azt öntözzön bele amit akar,az ő dolguk.Én szakmai szemmel közelítettem nem reklám célból,nem kell nekem hinni nem vagyok pap,meg nem is akarom hogy bárki is higyjen.A fogyasztáscsökkenéssel kapcsolatba megpróbálom közérthetőbben megfogalmazni a dolgot.Eleve ahhoz hogy fogyasztást tudjunk precizen mérni,minden nap mindig ugyanolyan időjárásban,mindíg ugyanott tankolt üzemanyaggal és természetesen mindíg ugyanazon az útvonalon kell közlekednünk,azonos tempóban.Ez effektíve kivitelezhetetlen,legalábbis közöttünk szerintem kevesen vannak így vele.Úgyhogy a fogyasztás mérésének ily módon történése eleve sántít.Van ítt egy cikk arról hogy sikerült ugyanazon autóval 100km-eren megetetni 5liter és később 11l benzint 100km alatt vezetési stílust váltva.Ebben van ráció valójában reálisan csak így lehet spórolni,nem mindenféle biszbasz betöltögetésével.Ja és a T-Tominak megkésve is sok puszi meg minden mert nincs twitterem nemtok oda írni,és isten éltesse sokáig,legközelebb megpróbálok elszabadulni.
válasz nissanterike@gmail.com (#49) üzenetére

#53  2011-12-10 17:29 T-TomiDon Tom
Szerkesztve:   2011-12-10 17:30
Kecelen voltam a Benedecki műhelyben ahol injektorokat, porlasztókat javítanak, újítanak fel. (Bosch hivatalos szerviz) Az egyik ottani szerelőt megkérdeztem, hogy mi a véleménye a különböző adalékokról. Az ő véleménye szerint,ne rakjunk semmilyen adalékot az üzemanyagokhoz.Azt javasolja még, hogy nagyforgalmú benzinkutakat részesítsünk előnyben.
Akkor hol az igazság?
válasz nissanterike@gmail.com (#52) üzenetére

#52  2011-12-10 16:24 nissanterike@gmail.c
Részletesebben gondoltam,de mindegy. Nem tudom mire vélni. Tény,hogy van akinek bevált valamelyik adalék,így az enyém is. Nem tudok jobbat javasolni mint,hogy akinek bevált valamelyik az használja,akinek nem, az ne.
A helyzet talán arra hasonlít,hogy a gyógyszerek sem egyformán hatnak mindenkire és a betegek sem egyformán fegyelmezettek.Ezzel együtt az emberek többsége mégis sikeresen használhatja őket.
válasz Volán Peti (#50) üzenetére

#51  2011-12-10 15:45 Volán Peti
És nem csak Fusiuon, hosszú évek tapasztalata mondatja ezt velem.

#50  2011-12-10 15:44 Volán Peti
Mindegyiket huzamosabb ideig használva jutottam erre a megállapításra. A fogyasztásomra semmilyen befolyással nem volt, a motor nem duruzsolt tőle halkabban/finomabban, a az autó nem gyorsult jobban.... stb.

#49  2011-12-10 14:34 nissanterike@gmail.c
Kedves Volán Peti!

Furcsának tartom tapasztalatodat,lészíves fejtsd ki
részletesebben.

#48  2011-12-10 13:03 Volán Peti
Megosztom... próbáltam mindet ami a magyar piacon kapni. Szart se ér egyik sem.

#47  2011-12-10 09:17 rakman
Köszönjük a tájékoztatást, de nem kellene ezt a fontos és zsebbenyúlós témát elvinni "privátba"!
Ha valakinek kérdése, hozzávetése van, ossza meg a fórummal!
válasz nissanterike@gmail.com (#45) üzenetére

#46  2011-12-10 07:20 turbobacsi
hiszek neked

#45  2011-12-10 06:42 nissanterike@gmail.c
Most találtam ezt a fórumot és- megmondom őszintén- kissé bosszankodva olvasom némelyik hozzászólást.
Magam is készítek üzemanyag adalékot és ezért a másik oldalról nézve kissé rosszul esik némelyik értetlenkedő cinikus megjegyzés.Több éve foglalkozom ezzel és mondhatom,hogy nem ostobaság a dolog,de nem is csodaszer.Egyszerűen arról van szó,hogy az üzemanyag,pontosabban tüzelőanyag bizonyos tulajdonságait utólag hozzákevert vegyi anyagokkal
némileg javítani lehet,gazdaságosan.Szögezzük le:adalékolatlan tüzelőanyag 1921 óta nem létezik.
Kivétel nélkül minden gyártó hozzákeveri a maga adalékát,mely az ő féltve őrzött titka,ugyanúgy az adalékgyártók is hétpecsétes titokként őrzik adalékuk
összetételét.Legfeljebb néhány közönséges összetevőt árulnak el,mint pl.a kerozin.A lényeg rejtve marad.
Ez egy speciális szakterület,melyet nem tanítanak az iskolákban és aki erről tud valamit,az saját kísérleteiből szerzett ismereteit megtartja magának. Ezért abszurd dolog nyilatkozni olyan dologról amit valaki nem ismer,legyen az vegyésztechnikus vagy egyetemi tanár.
Az utólag hozzákevert adalékok hatásosságának megítélését két dolog teszi nehézzé:
-Egyik probléma,hogy nem tudjuk mit kevert már a gyártó az üzemanyaghoz,ezért nem látható előre milyen
folyamatok fognak végbemenni,csak kísérletezéssel zárható ki egy esetleges káros változás,továbbá ennek tudható be,hogy egyes adalékok bizonyos üzemanyagokkal nem hatásosak.
-Másik probléma a mérés pontossága.Csak nagyon kevés ember képes hosszabb időn keresztül korrekt mérést végezni,hiszen ez odafigyelést és némi adminisztrációs munkát jelent.Általánosságban elmondható,hogy ha az adalékot valaki mérés nélkül
hatásosnak találja,akkor az elérte a 10% fogyasztáscsökkenést.

Szívesen állok rendelkezésetekre a következő email
címe. nissanterike@gmail.com

#44  2010-07-23 10:28 Benvik
Ez jó!
válasz szitu (#43) üzenetére

#43  2010-07-22 12:52 szitu
Ez a tablettás dolog működhet, csak nem a tankba kell rakni, hanem beveszed szépen a "Leszarom 500 mg-os" tablettát, ettől megnyugszol szépen és nem nyomod tövig a gázpedált.
A fogyasztáscsökkenés garantált.

#42  2010-07-21 17:19 magaboa csapat fotósa
Még a fábiába próbáltam nem ért semmit.
válasz KPeti (#41) üzenetére

#41  2010-07-21 15:19 KPeti
És ehhez mit szóltok? Én még csak most találtam.
http://www.csstuning.hu/?q=termek/5060

#40  2010-07-20 17:38 dudicukrasztrollface
így van a reagens anyag a kerozin ami a frakcionált desztilláláskor valahol a benzin és a gázolaj között helyezkedik el.ezért használják vivő anyagként mindkét típusú csodaszer alapanyagaként.a maradék 5százalék különböző benzolszármazék,amit arra szántak hogy magasabb hőfokon égve "lerobbantsa" a lerakódott szennyeződéseket és így tisztítsa az injektorokat,szelepeket stb.de ez nem mechanikus tisztítás ez csak vegyi lenne elvileg.ezt ahhoz tudom hasonlítani mint amikor letépkedjük a gazt,de valójában bennhagyjuk a gyökeret és a gaz mindíg kinő.tehát ilyesmi adalékok használata csakolyan rendszerességgel érné meg,ami már anyagilag semmiképp nem kifizetődő.tudjátok van az a reklám:két kisgyerek beszélget.bibi mi egy év alatt 16ezret költöttünk kalgonra a mosógéphez.mire a másik:bibi mi 3ezerért vettünk új fűtőszálat!tehát higyjétek el,ez csak pénzkidobás.egy mechanikus tisztítással soha nem fog felérni bár ez inkább már benvik asztala,én a vegyi részét ismerem csak.az meg hogy vizes az üzemanyag?kapaszkodjatok meg.10-ből 9 kúton vizes,jobb ha tőlem tudjátok bár az ilyet jobb nem tudni talán.a kutasoknak is meg kell élni valamiből mióta önkiszolgáló rendszer van.üdv....dudi

#39  2010-07-20 00:21 Z.Boy
Biztosan)))
Ő a vegyésztechnikus
De ha az a kb 5% ilyen jót tesz a motornak,szelepeknek,üzemanyagrendszer nek, akkor miért nem rakják a benzinbe(((
válasz Benvik (#38) üzenetére

#38  2010-07-19 20:36 Benvik
Szerintem a kerozin csak a hordozó anyag. Az igazi feladatot az ezrelékben hozzáadott cuccok jelentik.
De majd Dudi megmondja,hogy így van-e.
válasz Z.Boy (#37) üzenetére

#37  2010-07-19 11:11 Z.Boy
Le kell kapni a polcról és elolvasni legalább három különböző márkájú flakont.... Én akkor hagytam fel ezek vásárlásával örökre ,mikor azt láttam 4-ből,4 flakonon a leírásban, ami úgy kezdődik 95% KEROZIN....
Az meg mint jól tudjuk hasonló a petróleumhoz.
Valami javító hatása biztos van,de én olyan egetverő javulást,illetve gyorsulást nem vettem észre(
Valaki elkezdte régen gyártani, a többiek meg lekoppintják((

#36  2010-07-18 20:51 dudicukrasztrollface
most vegyésztechnikus vagyok.15éve.üdv....dudi
válasz Zolar (#34) üzenetére

#35  2010-07-18 20:19 T-TomiDon Tom
Gondolom olvastad a cikket amit idéztem.Szerintem elgondolkodtató....

#34  2010-07-18 17:20 Zolar
Gondolom a DIN/EN 590 követelmény-ami csak minimum szintet állít fel-biogén anyagok az üzemanyagban, csökkenő kéntartalom-viszkozitás, cetán szám és még sorolhatnám, mind tisztába vagy. Engem csak egy érdekel, hogy legyen kenése a porlasztónak...
válasz dudicukrasz (#33) üzenetére

#33  2010-07-17 21:47 dudicukrasztrollface
Szerkesztve:   2010-07-17 21:55
semmi gond,a hozzád hasonló felfogású legények tartják el az ilyen varázsszereket forgalmazó cégeket,természetesen kell ez a típusú vásárlóerő is hogy fennmaradhassanak a víz tetején.vegyél még sok liter ilyen hipiszupi cuccot meglátod majd milyen csodás és persze kötelezően megnövekedett teljesítménnyel és élettartammal bír majd gépsárkányod.természetesen ne nekem higyj,hanem a csillogó reklámoknak és az akciós ajánlatoknak.mivel benzinkutas csak voltam,most nem vagyok az,mégis ha nem írod le milyen anyagot vettél akkor is látatlanban megmondom milyen szupertitkos és ultradrága összetevőkből áll csodaszered.hidd el csak jóindulatból mondtam ,inkább tankolj abból a pénzből amit erre költenél.nagyon sokszáz liter ilyen cuccot eladtam,pontosan tudom hogy mennyit ér és használ.persze kíváncsian várom majd milyen tapasztalatokról tudsz beszámolni a használata közben.szerintem mindannyiunkat érdekel itt.üdv.....dudi

#32  2010-07-17 08:09 Zolar
Nyilván "egy volt benzinkutas" tapasztalatai alapján ítélünk meg egy adalékot...
válasz dudicukrasz (#30) üzenetére

#31  2010-07-16 23:58 Zolar
Nem szeretem a sört...

#30  2010-07-16 23:07 dudicukrasztrollface
inkább hideg sört vettél volna érte.parasztvakítás az egész.üdv.../egy volt benzinkutas/
válasz Zolar (#29) üzenetére

#29  2010-07-16 23:04 Zolar
Ma megjött az adalék, Super Power Dízel adalék K , 7000 forint volt a literes kiszerelés...:)
válasz Zolar (#28) üzenetére

#28  2010-07-06 19:48 Zolar
Pécsett egyelőre nem lehet kapni ezt az adalékot, de rátaláltam egy korrekt helyre, ~9500 Ft. az adalék...
válasz Benvik (#27) üzenetére

#27  2010-07-06 19:14 Benvik
Általában az OMV kutat használok,csak azért mert megszoktam,hogy ott tankolok.Régebben végigjártam az összes kutat és nagy eltéréseket nem tapasztaltam sehol. Multkor a molnál tankoltam,és 2dl sporoltam százanként....
válasz Zolar (#26) üzenetére

#26  2010-07-05 23:21 Zolar
Te OMV-Shell kútra jársz, vagy az adalék mellé diszkont kúton tankolsz?
válasz Benvik (#24) üzenetére

#25  2010-07-05 20:16 Scuderia
Jó kérdés, én így számoltam, de lehet tévedek. Akármilyen benzint tankoltam, ennyi volt a vége, mint írtam. Tehát, kb. 40 literrel mentem el 480-at városon kívül legjobb esetben.
480/100=4,8 --> 40/4,8=8,33 literes fogyasztás.
580/100=5,8 --> 40/5,8=6,89 liter 100-on
(drasztikus csökkenés 1 tankolás elteltével, és közelebb is van a gyári adatokhoz).
Mivel kerek 100 km-el többet mentem, 6,89 literrel több marad, az 338 Ft-os Lukoil 95-ös benzinárral (holtankoljak.hu) számolva 2328 Ft. (V-power 95-öst tankolok az esetek 90%-ában, a maradékban Carrera 95-öt vagy Evo Neo-t, amelyek ugye többe kerülnek, tehát ennél többet is spórolok egy kicsivel, csak a szemléltetés kedvéért írtam ezt a benzinárat.)
Stp 800 Ft volt 1 flakon akciósan (szerintem ennyiért máskor is be tudom szerezni). Tehát 1500 Ft-ot spórol 1 tankolásnál. Nem nagy összeg. De ha tételezzük fel, havonta csak 1x tankol tele valaki (nekem kb ennyire jön ki mostanában), az 18.000 Ft a szarabbik 95-ösből egy év alatt, ami több, mint egy tele tank, egy újabb adag havi üzemanyag.

Tételezzük fel ezt is: 1000 km-enként ajánlott a használata, így minden második hónap, ez esetben tankolásonként 1900 Ft-ot spórol az ember, az éves szinten 22.800 Ft (havi fizetésem több, mint 1/5-e).
Ha más szemszögből közelítjük meg, évente 1x "ingyen" tankolhatok. Amiből 5-öt hagytam ki amióta megvan az autó. 5x22.800=67.200 Ft. Ebbe pár "ingyen" szerviz is belefért volna.
Lehet másnak nem nagy összeg, de én el tudnám költeni ezt a pénzt másra is. Vagy tévedek, és rosszul számoltam.

Mint mondtam, akinek amúgy is elfogadható (6 liter körüli) a fogyasztása, annál biztos nem lenne ekkora változás, de az én 8 literes fogyasztásom esetében úgy érzem simán megéri.
válasz Szaszu (#21) üzenetére

#24  2010-07-05 19:06 Benvik
Hali!

Én azért használok adalékot,mert elég csak egyszer egy rossz gázolajat kifognom(amiben nincs kenőképesség javító adalék)és tönkremegy a komplett üa rendszer. Az nem két forint....
Máskülönben én is kipróbáltam a prémium diesel cuccokat,de egy cseppel sem fogyasztott kevesebbet és nem is ment jobban ,mint bármely sima anyag.
Ezért tankolok sima gázolajat,és öntöm bele az adalékot,mert így tuti ,hogy van benne,és olcsóbb mint a prémium.

#23  2010-07-05 06:05 T-TomiDon Tom
Én most tankoltam Prémium dieselt az Omv-nél 351 Ft-ért.
válasz Zolar (#22) üzenetére

#22  2010-07-04 23:39 Zolar
Benvik ajánlásával az adalék: LIQUI MOLY, Super Power Diesel, 1 literes kiszerelésben, ~10500 Ft.

Ha a prémium dízelt tankolom-mondjuk OMV- annak az ára most ~365 FT/liter. Tankolásonként 1200 Ft-tal fizetek többet, ha prémium üzemanyagot tankolok.
10 tankolásnál [ ~400 liter] az ~12000 Ft.
Az adalék 1000 liter gázolajhoz elegendő, tehát jól látszik, hogy sima üzemanyag + adalék az olcsóbb, mint a prémium üzemanyag...

#21  2010-07-04 22:29 Szaszu
bocs, nem kötekedés képpen:
azt ugye tudod, hogy mennyiért vetted az adalékot...

Ha jól emlékszem egy teli tankhoz kell önteni, ami kb. 40 liter

Azt kiszámoltad már hogy egy liter esetében mennyivel került többe a litered ára? vagyis nem lett volna egyszerűbb (vagy olcsóbb) közvetlenül ezeket a drágább üzemanyagokat tankolni? Alpesi dízel, vagy V-Power, vagy mittudomén hogy hívják kutanként az extra löttyöt... Attól is jobban megy állítólag.

Tényleg csak kiváncsiságból kérdezem.
válasz Scuderia (#19) üzenetére

#20  2010-07-04 22:10 Tamy
Hát nem is tudom...
Mi nem töltöttünk löttyöt a kocsiba. (vagyis csak 1x, de azt is csak próbaképp.) A hatás itt sem maradt el. Dinamikusabban gyorsult, alacsonyabb fordulaton is jobban húzott.
Viszont! Dinamikusabban fogyott a benya is, ami a próbálgatások miatt nem is csoda. Alig tudtam a kútig elmenni 600km. után.
A maradék a komám diesel 206-osában landolt, ahol, mintha nem is ugyanaz az anyag lenne, 8 dl-es üzemanyag csökkenés mellett sokkal dinamikusabb gyorsulást, és csendesebb járást produkált. És mindezt úgy, hogy a kocsiban több mint 300e km volt akkor! És a vicc, hogy a srác azóta is havi 3-4e km-t megy havonta, de az anyagot azóta is töltögeti bőszen, és már közel annyira nem füstöl a szekér, mint korábban.

#19  2010-07-03 15:32 Scuderia
5 éves korában először tettem bele adalékot az üzemanyaghoz. Mivel nagyon ellentmondásos véleményeket olvastam és hallottam róluk, így féltem kipróbálni mostanáig. Sajnos. Már nagyon bánom. Először 1 flakon piros STP-t használtam, következő tankolásnál pedig 1 flakon sárgát. Tapasztalat:
Jobban bírja magasabb fokozatban alacsony fordulatszámon a kicsike még dombnak felfelé is, nem rángat, harapósabbnak is érzem, de ami a legfontosabb:
5 év alatt a fogyasztásom nem változott semmit, város- vegyes 420-450 km, országút 480 km (1.4-es benzines) ami borzalmas, de ez volt rendszeresen akármilyen stílusban vezettem.
STP adalékokkal azonnali változás :
város és vegyes 500-520 km, országút 580 km (új rekordom, 100-al több az előzőnél 1 teli tank esetében).
A változás nálam azonnal jelentkezett az első használat során. Gondolom akinél alacsonyabb, annál kevésbé vehető észre a fogyasztás csökkenés. Nekem bevált és mostantól rendszeresen fogok adalékokat használni. Következő teletankolásnál lehet a spurit töltöm bele.

#18  2010-06-30 21:39 Zolar
LE 2410 BTU+ dízel üzemanyag adalék , itthon MOL forgalmazza, valaki használta már esetleg?

#17  2010-06-30 20:00 Zolar
Szerkesztve:   2010-06-30 20:01
A LIQUI MOLY oldalán több fajta adalék is van. Nehéz a választás, van üzemanyag rendszer tisztító is. Benvik ajánlott egyet-Ő ezt használja-nem olcsó, de nyilván mindennek megvan az ára...

Termékek
válasz Zolar (#16) üzenetére

#16  2010-06-30 06:58 Zolar
Szerkesztve:   2010-06-30 07:05
Ezt csak megerősíteni tudom. A szerelőm ugyan ezt mondta...
Ráadásul tetézi a bajt, hogy idehaza a gázolaj minősége csapnivaló...
Maximum prémium üzemanyagokkal (V-Power, OMV Premium) lehet lassítani a folyamaton.

Én azt a tanácsot kaptam, hogy egy tele tankhoz adagoljak 1 dl. jó minőségű 2T olajat.
Sok helyen olvastam, hogy ezt tanácsolják, viszont voltak ellenérvek is...
válasz T-Tomi (#15) üzenetére

#15  2010-06-28 21:15 T-TomiDon Tom
Érdekes cikket olvastam az "Az autó" című újságban.Eddig az Autópiac-ot vettem ,de sajnos 21 év után megszűnt.:-((((((
A diesel autók befecskendező rendszeréről van benne szó és azok hibáiról.A cikk írójáról nem sok minden derül ki csak annyi,hogy Szécsényinek hívják.Sajnos más módon nem tudom veletek megosztani,csak a ha bepötyögöm.
"A gázolajrendszer kopásainak csökkentéséért a vezető is tehet.Jó minőségű szűrőkkel jelentősen megnövelhető a nagynyomású szivattyúk (főleg a golyós- vagy görgős-csapágyasok) élettartama.A gázolajba utólag beöntött égésjavító adalékok is komolyan ronthatják a kenőképességet,különösen manapság.Környezetvédelmi megfontolásokból ugyanis egy ideje több országban kötelező,illetve szabad megújuló energiahordozót is keverni a gázolajhoz.Ez a biodiesel tartalom idővel és a hőingadozások hatására lebomlik és a gázolajjal ragacsos emulziót képez,amit a gázolajszűrő nem képes kifogni,így kirakódik a szivattyúban,az pedig megszorul.Az eddig kizárólag nagyon ritkán használt,sokat álló gépekben kimutatott hiba ellen egyenlőre egyedül a gyakori használat a hatásos védekezés,egyes,utólag beöntött égésjavító adalékok azonban felgyorsíthatják ezt a ragacsosodási folyamatot.A jelenség annyira új,hogy a gyártok is csak vizsgálják és elemzik a tüneteket."

Továbbá még írják :Egy komplett felújítás Kb. 5-600e HUF-ba kerülhet a tulajdonosnak.Mindenki mérlegeljen mit rak bele a tankba.

#14  2010-05-07 10:35 turbobacsi
már 3 küblit elhasználtam, a tapasztalatok pozitívak... (leginkább a fogyasztáson venni észre)
válasz baansa (#13) üzenetére

#13  2010-05-07 10:19 baansa
Sziasztok,
nekem egy kollégám rágja a fülemet ezzel a "Spuri adalékkal, milyen lehet, használja valaki?

http://spuri-adalek.hu/content/view/15 /37/

#12  2010-04-09 12:53 Z.Boy
Ugyanez!!
Néha úgy megy mint a golyó,néha meg olyan mintha egy talicskába ülnék...
Néha 4 emberrel mint a villám,máskor meg egyedül ülök benne sem moccan..
Sajnos minden a kutasoktól függ. A megoldás találni egy olyan kutat ami beválik,és ott tankolni folyamatosan.
Én sima benzinen kívül nem teszek bele semmit.
Ez olyan mint a "CALGON"..Rakod a mosógépedbe mint az atom hogy ne legyen vízköves,de lassan egy új mosógépet vehetsz az árából))))..
Persze itt az arány nem ugyanaz...De én sem sokmindent vettem észre sem az STP-nél sem más termékeknél.
Az a fura,hogy egy általam használt LUKOIL benzinkútnál ,ahol a gyerek kerek-perec megmondta nem tesznek a benzinbe semmit,és úgy eresztik le az anyagot ahogy Százhalombattáról megjön, jobban megy mint egy adalékozott SHELL,vagy egy adalékozott AGIP-tól.
Sajnos nincs összefüggés hanem csak a megérzéseim után tudok menni.
Nálam egy eredmény pl..

Télen -10, -15 fokos hidegekben LUKOIL kút
,átlag fogyasztás 5,9!!!

Most SHELL +5,+15 fok ugyan úgy megyek semmi különbség ,átlag: 6.7L...
Na ez most hogy van??

#11  2010-04-08 20:55 Öregtom
Üdv mindenki,



Ezekről a termékekről van-e tapasztalata valakinek? 50 ezer km-t futott 4 éves autóról van szó. Érdemes néha beletenni? Növeli a motor élettartamot, javítja-e a teljesítményt, korom lerakódásokat stb... a motorban?

Köszi előre is

Öregtom

#10  2008-11-17 18:17 Nagy Milán János
Adalék?Kb 10 éve használok Metabondot!Tapasztalatok:13-20 éves korig használtam diessel Peugeot-ban motor,és a gázolajban is.A nálam eltöltött 8év és 250000km alatt motorproblémám nem volt és bár én már nem éreztem(megszoktam),de más Peugeot-osok szerint az én autóm sokkal dinamikusabb volt mint az övék.Ráadásul a jó motorja miatt vették meg tőlem 20évesen!!!Tehát diesselnél szerintem érezhető a külömbség.Benzinesnél hááát:valószinüleg a benzines pözsóm is dinamikusabb lett,csak szegénykém ezres volt és nem volt kivel összehasonlitanom sem.Különben a benzin(Megalene)adalékot már a Fusiban is használom.Minden kutnál beleteszi a cég a maga adalékát a saját benzinjébe ezért ez nem probléma.Olajba még nem tettem,mert a szervizesek szerint bár nem rossz,ha valami baja lesz a motornak garancia idön bellül és megtalálják benne az adalékot(olaj bevizsgálás)elvész a garancia!!!Bla!Nyugaton nem problémáznak az adalékolásal!!!

#9  2008-11-17 14:30 Mex
Lassan elfogy az első flakon adalék. Szerintem javított a fogyasztásomon is és a motor járásán is. Bár ennek az autónak eleve alacsony a fogyasztása és a motor járása is kellemes.
Én a tapasztalataim alapján használom továbbra is. Az árához képest elég sokáig elég, és engem meggyőzött.
Ajánlani tudom mindenkinek.
válasz burghart (#8) üzenetére

#8  2008-09-21 20:10 burghart
szia!
van-e valami tapasztalat az adalékkal?
üdv,
peti
válasz Mex (#7) üzenetére

#7  2008-02-18 09:00 Mex
Az autó kora nem számít az üzemanyagadalék szempontjából. Az öreg motorba van "javító" motorolaj adalék.
Külön van Dízel üzemanyaghoz és benzineshez adalék. Mindkettőre hasonló adatokat adnak. Csökkenti a motorzajt, 5-10%-os megtakarítás, tisztítás, kenés, dízelnél dermedés javító stb.
5400 Ft. üzletben, vagy ügynöknél. Az ügynök 4300-ért kapja/ebben nem vagyok biztos/ és 1000 l-hez elég.
Én azért akarom használni, mert sok rosszat hallotam a kutasokról és az üzemanyag kezeléséről. Az autómat újonnan vettem, 1.4tdci, és sokáig meg akarom tartani
Most kezdem használni. A tapasztalataimat le fogom írni.
válasz ugrinsubi (#6) üzenetére

#6  2008-02-12 19:32 ugrinsubi
menyi idős az autó, benzin vagy dízel, van e ezeknek jelentősége a metabond szempontjából,hol adják, mennyiért adják, mit igérnek, mi a tapasztalat?:) dióhéjjban ennyi érdekel:))
válasz Mex (#5) üzenetére

#5  2008-02-12 14:49 Mex
Köszönöm a hozzászólásokat.
Kimerítően körüljártam a témát. A Metabond adalék mellett döntöttem. Ha valakit érdekel a tapasztalatom, vagy a témában bármi, kérdezzen.

#4  2008-01-24 14:08 bitovi
Szerkesztve:   2008-01-24 14:09
Sziasztok!

Még azt mondják, hogy az autóknak nincs lelkük.
Az előző autóimnál (Trabant,Zastava,Opel) is ugyanezt tapasztaltam. Sokszor ment mint a golyó, máskor pedig a lelkét is kitaposhattam, akkor sem akartak menni.
Valószínűleg a benzin és más egyéb is közrejátszik. A tapasztalatom, hogy a benzinkutak sem kapják meg ugyanazt a minőségű benzint. Na persze a benzinkút üzemeltetője is megtesz mindent annak érdekében, hogy jól járjon, annak ellenére, hogy eléggé nagy a versengés.
Ez csak a személyes véleményem.

#3  2008-01-23 20:32 T-TomiDon Tom
Hasonlót már én is tapasztaltam(TDCI).
válasz Balage (#2) üzenetére

#2  2008-01-23 12:36 Balage
Időnként használok STP-t, olyankor mintha jobban menne, de lehet csak én szeretném úgy érezni:)
Egyébként nem tudom, hogy mitől függ, de szokott olyan lenni egyik nap megy mint állat, berakom a garázsba és másnap meg mintha behúzva maradt volna a kézifék. Levegő páratartalom, légnyomás??? nemtom, de mindig OMV 95 Carrerát teszek bele. Nekem valahogy az vált be. Na meg Super Shop kártyám van:)

#1  2008-01-21 13:50 turbobacsi
én a korábbi suzimba tettem STP adalékokat, söt egyszer a Cataclean katalizátor tisztítót is (nem vettem, kaptam!)...ment töle a gép 1000-el (10mp-es gyorsulást mértem 1.3-as Sedannal..) ...azon kívül mit tett, nem tudom..

1

Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók