Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 936 felhasználó
2 227 cikk
56 kategória
40 488 hozzászólás
16 082 160 letöltés

3 aktív felhasználó
852 egyedi látogató
3 126 letöltés
  az elmúlt 24 órában

27 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
meszaros(> 60 perce)
Lali-bá(> 60 perce)
Hpetya(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
szocsr(> 60 perce)
lipu(> 60 perce)
bende (> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
bandi1969(> 60 perce)
sagrath(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
Lali-bá

Ajánlott oldalak

Letöltések

Különbség a benzines és a dízeles közt
t.imike  2008-05-31
Szerkesztve: 2008-06-01
Heló
Elmondom az őszintét nekem volt két ford Fusionom is és szerintem a benzines jobb mint a dízeles mert a benzines nem fogyaszt többet mint a dízeles.
A megbízhatóságról röviden ennyit,de a kettő közt belül is van különbség.
Én maradok a dízelesnél azt szeretem,2éve megvan nekem és soha se hagyott cserbe.
Röviden:Sose kellett kicserélni rajta semmit mert sose volt balesetem.
Hello!

Hozzászólások

#73  2009-11-13 13:30 dudicukrasztrollface
a hibridek ára soha nem lessz elfogadható,legalábbis amíg olaj van a földön./alatt/
válasz tszk (#72) üzenetére

#72  2009-11-13 00:21 tszk
Szerintem felesleges vitatkozni. Mindenki a saját prognosztizált futása alapján dönt. Én az 1.4 TDCI-t választottam- 4 éve, és figyelembe véve az esetleges javításokat is az évi 25-30.000 km mellett, nagyon gazdaságosnak tartom.
Eddig csak a saját hibám, illetve a fogyó alkatrészek kopása miatt kellett a szervizt látogatnom, a fogyasztás meg a dinamikától függ.
Nagypapásan a gyári érték alatt teljesítek, egyébként meg motivál a német autópálya is:) - ekkor a fogyasztás arányos a sebességgel.
Ha csak az árkülönbözetet nézem a benzines és az olajos közt, nekem már régen megtérült, egy erdélyi, vagy berlini út a 2/3-ba kerül, mint a benzinesnek.
De szerintem nem kell mindig a fogyasztást lesni - ez majd akkor, ha a hibridek árai elfogadhatóak lesznek:) - így sokkal nyugalmasabb, élhetőbb életet mondhatunk magunkénak.

Sz.
válasz dudicukrasz (#70) üzenetére

#71  2009-11-12 19:45 mester76
osztom a véleményed
válasz Benvik (#69) üzenetére

#70  2009-11-12 19:37 dudicukrasztrollface
a f..ság a jobb meg a piskóta

#69  2009-11-12 19:33 Benvik
Nem semmi ez az eszmecsere....
De ez a sok fa..ság,nem piskóta!
válasz dudicukrasz (#68) üzenetére

#68  2009-11-12 18:08 dudicukrasztrollface
a dízel a jobb mert kevesebbe eszik!
válasz turbobacsi (#67) üzenetére

#67  2009-11-12 17:17 turbobacsi
a dízel a jobb, abban van Turbo!

#66  2009-11-12 17:13 dudicukrasztrollface
a benzines jobb mert az sokkal gyorsabb

#65  2009-11-12 16:52 lipumár nem a mester
Amikor mentünk konvojban Kőszegre Zozi már majdnem megvert, mert mindig mondtam, hogy mennyit tudok még menni a maradék gázolajjal.
Pest után még kb 550 kilómétert irt a műszer!!!
válasz T-Tomi (#59) üzenetére

#64  2009-11-12 09:20 capa
A gázturbinés nem jó.
Sokat eszik!
MOndjuk megy és petrolumtól kezdve nyersolajig mindennel OK :)
válasz magabo (#63) üzenetére

#63  2009-11-10 23:36 magaboa csapat fotósa
Szerintem vegyük be harmadiknak a gázturbinát úgy érdekesebb lesz a társalgás. :D

#62  2009-11-10 22:37 dudicukrasztrollface
már a gyerek is sörözik mint a képen látható hát még én!természetesen csak az infarktust megelőzendő okból!:-)
válasz zsolti bá' (#61) üzenetére

#61  2009-11-10 21:10 zsolti bá'
Kérdeztél, én válaszoltam:-)) Meggyőzni a másikat arról, hogy rosszul választott, nem tudod sem Te, sem én:-)) Nekem jobban bejön a benzines, Te meg a dieselt választottad. Használjuk mindannyian mind a két félét sokáig, problémák nélkül. Ha így lesz, akkor mindannyian jól választottunk. Dudicukrász meg lassan infarktust kap, ahogy elnézem a reagálásait.:-))

#60  2009-11-09 22:30 dudicukrasztrollface
ne kezdd megint

#59  2009-11-09 22:22 T-TomiDon Tom
Nagyon jól informáltnak tűnsz, innen a távolból.Megmondom őszintén én az autó választásánál ezeket a szempontokat nem vettem figyelembe.Én(mi) hosszútávra vettük az autót,mondván nem lehet tudni kinek hol lesz munkája.Jelen használat mellett- 1-2 km-es etapok mellett 6 l körül fogyaszt az autónk függetlenül az aktuális évszaktól.Ezt szerintem benzinessel minimum 1-2 literes többlet fogyasztással lehetne produkálni.
Hosszútávon elenyésző a fogyasztásbéli különbség,de "városi" körülmények között szerintem jelentős.
Én senkit nem szeretnék meggyőzni.....
válasz zsolti bá' (#57) üzenetére

#58  2009-11-09 06:33 dudicukrasztrollface
ne ragozzuk már a témát szerintem.

#57  2009-11-08 20:27 zsolti bá'
Kompletten kb. 15000 darabja, injektorral együtt. Egy porlasztócsúcs, ha viszed a régit, akkor 27000/db. Viszont porlasztócsúcs cserénél a nyomócsövet is cserélni kell, az meg 47000 pénz. Ha nálam tönkremegy az injektor, ráadásul mind a négy, az 60000 forint+munkadíj. A porlasztócsúcs halála esetén ha ki tudod szedni a régieket és be tudod cseréltetni, akkor az 156000+munkadíj. Az majdnem egy százas különbség a benzines javára, csak az anyag árán. A munkadíj meg tovább nyit az ollón.
válasz T-Tomi (#50) üzenetére

#56  2009-11-08 20:06 dudicukrasztrollface
csak benzines és dízel van?gondolkodj!
válasz T-Tomi (#55) üzenetére

#55  2009-11-08 19:31 T-TomiDon Tom
Még a végén kiderül,hogy nem is Fordos vagy... :-)
válasz dudicukrasz (#54) üzenetére

#54  2009-11-08 18:04 dudicukrasztrollface
ne okoskodjunk ez szélmalom harc és nem vezet sehová.én is meggondolatlanul véleményt alkottam pedig nem is tartozom egyik oldalra sem.ezért elnézéseteket kérem.egy klub vagyunk inkább segítsük egymást motortípustól függetlenül.nem vagyunk egyformák az autóink sem/motorilag/ kinek ez kinek az,ezért vagy azért.a közös zászló a lényeg szerintem.látjátok én is szóba állok veletek pedig okosabb és szebb is vagyok nálatok!:-)

#53  2009-11-08 11:45 Benvik
a két 1.4 közt!
válasz turbobacsi (#52) üzenetére

#52  2009-11-08 11:31 turbobacsi
1.4B és 1.6TDCI között? ki van zárva....
http://www.ford.hu/cs/BlobServer?blobt able=MungoBlobs&blobcol=urldata&am p;blobheadervalue1=attachment%3Bfilena me%3D%22Fusion+%C3%A1rlista.pdf%22& ;blobheadervalue2=abinary%3Bcharset%3D UTF-8&blobheadername1=Content-Disp osition&blobheadername2=MDT-Type&a mp;blobheader=application%2Fpdf&bl obwhere=1214348774390&blobkey=id
válasz Benvik (#51) üzenetére

#51  2009-11-08 10:56 Benvik
Nem tudom,hogy ti melyik bolygón éltek,de én itt a földön!És itt 400000 ft volt a felár a két autó közt újként.A menetteljesítménye a dizelnek más az tény ,de nem feltétlenül rossz! 3.dik fokozat felett kifejezetten jó.Benzines is hangos,csak másk frekvenciatartományban.Az üzemeltetése a két autó küzül a dizelnek alacsonyabb.Ha valaki konkrét dolog érdekel,szívesen felvázolom! 1.4 benzin és dizel közt.
Üdv: Benvik
válasz dudicukrasz (#44) üzenetére

#50  2009-11-08 09:00 T-TomiDon Tom
Miért az injektor szelepet mennyiért adják??
válasz zsolti bá' (#47) üzenetére

#49  2009-11-07 21:32 mester76
Szerkesztve:   2009-11-07 21:35
Ezen kár vitatkozni én csak jókat nevetek egyik-másik biztosan tapasztalt és hozzá értő hozzászólásán.

#48  2009-11-07 20:21 dudicukrasztrollface
hatvanezer az rengeteg,addigra már rég eladod ha van eszed
válasz capa (#45) üzenetére

#47  2009-11-07 19:49 zsolti bá'
Ha csak a fogyasztáskülönbséget nézed, akkor visszajöhet az ára ennyi futás alatt. Viszont a szervízkülönbség a dieselnél több. Nekem egy benzinszűrő kb. 3000 forint, ugyanez az olajkályha esetében magasabb, gyakrabban kell cserélni és ha gondos a tulaj, minden másodiknál cserélni illik a belső szűrőt is, az pedig duplája az előszűrőnek(ti. két üzemanyag szűrő van benne). Ha kimegy egy porlasztócsúcs, az sem kis összeg, sok esetben ki sem tudják szedni, akkor mind a négy cserés, meg egy hengerfej leszedés is bejátszik. Benzinesnél egy gyertya 800 pénz. Izzítógyertya sem olcsó(akármilyen modern, van benne). Turbó javítás sem olcsó, tönkretenni sem nehéz, elég, ha a pirosra hevült turbóval leállítjuk a motort egy párszor. Nem véletlenül mondják azt, hogy évi 100000 km. futás az, ami esetén érdemes dieselt venni.
Még egy dolog: amit Turbobácsi is leírt. Hangos, kerreg, rázkódik, ahhoz, hogy menjen pörgetni kell.

#46  2009-11-07 18:29 turbobacsi
Szerkesztve:   2009-11-07 18:32
de katakol-zörög-rázkódik!!!
(a árkülönbség 800e pénz újonnan)

#45  2009-11-07 18:22 capa
Szerintem nincs igazad. A fogyasztásbeli külömbség ha az 1.4-es benya és az ennél sokkal erőssebb 1.6 TDCI közötti 600 000 Ft külömbség is bejön valahol 60 000 Km környékén. És biztos lehetsz benne, hogy amikor eladom, drágábban fogom tenni, mintha egy hasonló 1.4-es benyám lenne. A fogyasztásbeli külömbségről nyilatkozzon a kép. Kifejezetten dinamikusan járok, a sebesség határok nem feltétlen tiszteletével.

#44  2009-11-07 14:22 dudicukrasztrollface
jól mondtad, neked.számolgathatsz fogyasztást,,valóban kevesebbet eszik ezt mondtam én is,de mindenképpen számold ki mennyivel drágábban is vetted!úgyhogy mire eladod egálban leszel velem ebben biztos lehetsz.ha 20 évig tartod meg akkor előnyödre fog billenni a mérleg nyelve.az utazási komfortbéli különbségekről pedig már írottam vala.
válasz Benvik (#42) üzenetére

#43  2009-11-07 13:48 akos1979
Azt én se hiszem, hogy a benzines annyit eszik mint a dízel! Lehet, hogy olcsóbb hozzá az alkatrész (mondjuk az olaj, szűrők meg amit cserélgetni kell azok nem sokkal)... Az biztos, hogy aki nem használja túl sokat az autót az gazdaságossági megfontolásból ne vegyen dízelt.

#42  2009-11-07 11:04 Benvik
Na ez azért nem álja meg a helyét!
Nekem volt mindkettő,és ugyanazon útvonalon a dizel 2,5 lityivel evett kevesebbet! Évi 30 ezer mellett kiszámolhatod!
válasz dudicukrasz (#41) üzenetére

#41  2009-11-06 20:22 dudicukrasztrollface
annyit sosem spórolsz össze vele mint amennyivel drágábban veszed.az egyhatos kivételével pedig lomha is,ha ráadod a klímát balesetveszélyes vele előzni.meghibásodás kb egál a benzineshez képest,viszont valóban keveset eszik.ez az egy előnye van.
válasz JFR001 (#39) üzenetére

#40  2009-11-06 08:56 brutus20
Ha jövőre tényleg 320-330 Ft lesz a benzin meg a gázolaj is, akkor a benzines és diesel fruzsi fogyasztása közötti eltérés sem jelent majd túl nagy megtakarítást....ergo marha drága lesz a tankolás így is, úgy is.

Ha eladjuk majd a kocsit, szerintem Prius vagy Flexifuel-es Focus lesz az utód.

#39  2009-11-06 06:42 JFR001
én már ha 5-nél többet kajál mérges vagyok.
válasz lipu (#33) üzenetére

#38  2008-06-09 19:43 novakzoltan
Suzuki fordulatszámában tévedsz egy kicsit

100-nál 5.-ben 2500-at forog a motor

én sem indulatot akarok, meg ellentét, hanem a véleményemet írtam le.

A suzukis fórumon volt egy ezüstnyíl nevű fickó

az ő kocsija termelte a benzint... jókat röhögött rajta az ember

A suzukival nyertem márkakereskedés által szervezett fogyasztási versenyt 2006-ban 3,78 literrel / 100 km egy 350 km-es távon

de úgy nem lehet naponta közlekedni, mint amit akkor bemutattam :-))

novz
válasz zebco330 (#34) üzenetére

#37  2008-06-08 20:59 Zolika
Evvel a modszerrel is számolom már a kocsi megvétele ota.Az átlag ennyi,esetleg 1-3 tizeddel több.
válasz pistiapu (#36) üzenetére

#36  2008-06-08 20:09 pistiapufőnök
A fogyasztási adatokat elég objektíven ki lehet olvasni a Ráfordítások részből. Többek között ezért is találtam ki az egészet.

#35  2008-06-08 19:51 Zolika
Szerkesztve:   2008-06-08 19:54
1.6 benzines.A légkondit használom a meleg miatt.Teljesen átlagos vegyes használat,kb. 70% város 30% kívül.
Én is néztem a dízeles változatot,de nekem nem érte meg a több mint 600.000 forint többletet.Így maradtam ennél és nem bántam meg.

#34  2008-06-08 19:01 zebco330
Nem ódákat zengek csak a tényeket közlöm. Ez van. Egyébként ha száguldozni akarok az utakon -ami manapság nem túl kifizetődő- ennyi pénzért valszinűleg nem fusiont veszek... Egyébként,az hogy nem 150km/h sebességgel közlekedek, nem azt jelenti, hogy
"szüttyög"-ök. Egyébként a fogyasztási adatot mint írtam 300 km távon produkálta és nem városban én arról soha nem írtam.
A suzukiról csak annyit, hogy míg a fruzsi 100km/h bőven 3000f/p forog addig a suzi bőven fölötte.
Egyébként részemről a téma lezárva, nem akarok idulatokat gerjeszteni mivel a fogyasztás téma tapasztalatom szerint nagyon sok tényezőtől függ és ezeket a tényezőket nehéz közös nevezőre hozni.:)
válasz novakzoltan (#31) üzenetére

#33  2008-06-08 06:02 lipumár nem a mester
1,4dci.
Kedden Pesten voltam,klimával kb 600km, 140-150km/h=6.5L
Péntek szintén Pest,ugyan az az ut 115-125km/5.5L
Nekem még soha nem evett 5.5L alatt

#32  2008-06-07 22:23 sapkaur
Sajnos Osztom a Véleményed! Nekem most jár a mutató 14000-nél kb.
És nemnagyon kímélem 2500-3000 alatt nincs a fordulatszámmérő,és így városban 8,9!
Én leszarom a Gyári értékeket. Nem tudok lassabban menni ,és óvatosan:(
Nem hiszem el sem az 5,6 ot,sem a 7,5 öt lehetetlen... Budapasetn legalábbis.
1,4 benzin az enyém.

#31  2008-06-07 21:57 novakzoltan
a zéró tolerancia a szeszre vonatkozik

a benzines álom fogyasztásáról meg ne nagyon zengj ódákat szerintem. Ha szüttyögsz menet közben, akkor előbb utóbb ellustul az autód,ha pedig talpalod rendesen, akkor nem 5,6 litert eszik.

Swiftem volt, ami nem volt egy rossz fogyasztású autó, de 6 alatt nem nagyon tudam vele járni, ha normális tempóban autóztam vele.

Swift 1300 ccm, 810 kg..
Fusion 1400 ccm, 1150 kg..

Céges benzines focus kombi óvatosan lépve 7,5 liter, durvában klímával +2 liter

Ezért nem vettem benzinest..

Jah és az 1.4 TDCi-m is megeszi az 5 litert vegyesben klímával, meg ilyenek..

novz
válasz zebco330 (#30) üzenetére

#30  2008-06-07 11:20 zebco330
Az üzemanyag szint jelző mutatója is hasonló értékeket jelez(már amennyire arról meg lehet állapítani, de legközelebb a "teletankolomkétakttanás, megyekvele teletankolomkétkattanás" módszerrel fogom leteszteleni. Egyébként én sem számítottam ilyen értékekre és hittetlenkedve fogadtam amikor a szalonban a fruzsik elé 5.6l/100km fogyasztási adat volt kiírva, de ezek szerint ki lehet vele jönni.
A zéró toleraciáról annyit, hogy én úgy tudom, hogy 108-tól készül maradandó emlék (persze 90-es táblánál):), legalábbis bízom benne.
válasz T-Tomi (#29) üzenetére

#29  2008-06-07 08:32 T-TomiDon Tom
Az én olajkályhám nem ír ki ennyit......
válasz zebco330 (#27) üzenetére

#28  2008-06-07 07:27 novakzoltan
És a zéró tolerancia az semmi???? He???
válasz turbobacsi (#26) üzenetére

#27  2008-06-06 08:37 zebco330
Nem akarok szavahihetetlennek látszani újabb 300km utazás szigorúan 100km/h körüli 2400-800f/perc és a teletankos feltöltés után 798km írt ki a kijelzőre megtehető távolságként.
Ja 1.4 benzines egyszerű MOl benzinnel. Szép, praktikus és még a fogyija is nagyon jó. Szeretem a Fruzsit.:-o

#26  2008-06-06 07:35 turbobacsi
ittvan a szomszédba a "portré sörözö" --> bármikor :-)
válasz novakzoltan (#24) üzenetére

#25  2008-06-06 07:09 capa
Nos. Nekünk azt tanították a gépészmérnökin, meg én úgy is tudom, hogy a gázüzem kedvezőbb a motornak, mint a benya. Nincs benne kén, ami legjobban rongál tisztább szárazabb érzés. Viszont, amint beletetted egyből buktad a garanciát. Ha nem így lenne, benzinest vettem volna és átnyomattam volna gázossá, a kerékbe meg tettem volna öntömítő folyadékot. De azért általában gázból szokott 1 literrel többet enni és romlik a teljesítménye is.

#24  2008-06-06 00:02 novakzoltan
Különbségek:

dízel - kerreg
benzines - nem kerreg

...
...
...


Ha nagyon öszinte akarok lenni, a sör kérdésjobban foglalkoztat...

hideg sör - jól esik
nem hideg sör - nem kell

barna sör - nem szeretem
világos sör - szeretem

Már csak az mondjátok meg, mikor isszuk meg????

novz
válasz turbobacsi (#19) üzenetére

#23  2008-06-05 18:41 pistiapufőnök
Azt tudd, hogy utána lőttek a mélygarázsok parkolóhelyeinek! Ráadásul hiába mondják, hogy nem árt a kocsinak, azért időnként be-bevillan a check engine lámpa, mert túl ritka a nafta. Szóval csak ésszel.
válasz Nagy Milán János (#21) üzenetére

#22  2008-06-05 18:03 turbobacsi
"az újfajta(hengerenkénti)gázinjektoros autója kb 1 literrel kevesebbet eszik gázból mint benzinből!" <--- fordítva...

#21  2008-06-05 16:58 Nagy Milán János
Szomszedomnak egy benzin/gázos astrája van,szerinte az újfajta(hengerenkénti)gázinjektoros autója kb 1 literrel kevesebbet eszik gázból mint benzinből!!!Pótkeréktartályos gázszett beszereltetésén én is gondolkodok a kúton kb 180ft a gáz.Egy év alatt visszajönne az ára (250E forint)utánna pedig sokkal olcsóbban autózhatnék.Persze csak addig mig ezt is az egekig nem emelik.Csak azon hezitálok,hogy a garanciaidöt várjam-e ki vagy vágjak bele mihamarabb........?!!

#20  2008-06-03 21:10 T-TomiDon Tom
Veled vagyok !Go Turbóbácsi Go!

#19  2008-06-03 17:33 turbobacsi
viz nem számit: sört iszom :-)))
válasz zebco330 (#18) üzenetére

#18  2008-06-03 15:34 zebco330
Már régen lehetne vízzel(hidrogénnel) hajtott jármű tömeggyártásban, csak az olajlobbi nem engedi...
válasz turbobacsi (#17) üzenetére

#17  2008-06-03 13:53 turbobacsi
addig nincs gond, amig azt fel nem találják, hogy kolbásszal, sonkával, rántottcsirkével is menjen a kocsi :-))
válasz pistiapu (#16) üzenetére

#16  2008-06-03 13:28 pistiapufőnök
"Szakértők szerint a nyersolaj készletek kimerülőben vannak, benzint pedig tudtommal csak ebből lehet előállítani"

Szerintem ezért kár aggódni, elég a következő szavakon elgondolkodni: bioethanol, gázüzem.

Hosszabb távon viszont úgyis valamilyen alternatív üzemanyag fogja megoldani a dolgot, hiszen a növényekből előállított gázolaj- és benzinpótló anyagok srófolják az élelmiszerárakat, ami hosszabb távon megdrágítja az ilyen üzemet is.
válasz casece (#15) üzenetére

#15  2008-06-03 13:07 casece
Sziasztok!
Nekünk 1.4 TDCI van. Nagyon jó kis autó, 4.6L-ből elketyeg. 2006 ban mikor vettem, még olcsóbb volt a gázolaj, ezért döntöttem a dízelnél, jelenleg talán mindegy hogy mit eszik, de ha a jövőre gondoltok, és hallgattok híreket, vagy rákerestek a neten akkor dízelt vesztek. Szakértők szerint a nyersolaj készletek kimerülőben vannak, benzint pedig tudtommal csak ebből lehet előállítani. Ezzel szemben a dízel szinte minden olajat megeszik (biodízel, napraforgó, szoja, repce). Lehet, hogy kicsit idegenkedtek ezektől az üzemanyagoktól, de tapasztalatból tudom, hogy beválnak és működnek, a motorra hátrányos hatással nincsenek. Bár nem a Fusionnán próbáltam, de szerintem ezis vígan elmegy vele, szerintem dízelé a jövő....

#14  2008-06-03 10:23 pistiapufőnök
Szerkesztve:   2008-06-03 10:36
Én kicsit másképpen számoltam:
igaz, hogy drágább a nafta, de kevesebb is kell belőle, azaz ha a benzines 6,5-öt eszik, a gázolajos meg 4,5-öt, akkor két liter tiszta nyereség, míg a 4,5 literre bukja az ember a gázolaj felárát. Azaz 310/330 Ft/liter esetén megnyersz 620-at (2*310) és elbuksz 90-et (4,5*20).
Tehát száz kilométerenként 530 Ft a nyereség.
Régi árakon nyersz 500-at, plusz 90-et, azaz 590-et.
Linkben a táblázat.
Persze nem szabad figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy a gázolajos eladási ára is magasabb a benzinesénél, illetve azt sem, hogy a gázolajos motorok javítása drágább. (turbo, nagyobb nyomásnak ellenálló injektor, common rail elemek)
Másrészről a nagyobb nyomaték más vezetési élményt ad, a kerregés úgyszintén, nem beszélve a szűkebb nyomatéktartományról (sűrűbb váltás).
A használt jellemző fogyasztásokat a Megtakarítások táblázataiból mazsoláztam.
Végszóként utólag hozzátenném, hogy a használtautó adatbázisát mazsolázva azt kell mondanom, hogy nem túl jelentős a diesel felára, már ha észrevehető éppen. Talán annyi, hogy nagyobb futott km-rel adják annyiért, mint az ugyanannyi idős benzinest.

#13  2008-06-03 08:24 Toni
Kinek a Pap, kinek a Papné...
Nekem speciel a Shulcz Gizi.

#12  2008-06-03 07:23 capa
Én is merengtem mostanság, hogy benzinest kellett volna venni, hiszen drágább a gázolaj (ami vicc, mert jóval olcsóbb előállítani), mint a benya. DE érdemes utánaszámolni a dolgoknak, mert hiába drágább, az a 20 Ft, az ár 10%-a sincsen. A számtanpéldám adatai a következők voltak. Emelés előtt benzin 250, gázolaj 230. Után 310, 330. Az én talpamnál benzin 8.5, gázolaj 5.5. 100 km költsége benzin/diesel előtte 2125/1265 utána 2635/1815. Külömbség előtte 860 utána 820 Ft. Azaz 100 km-enként 40 FT-al járok "csak" rosszabul. És így az 1.6 benzin és 1.6 diesel közötti 400eFT árrés nem 46500, hanem 48780 km után térül meg. Amikor vettem 40e km-t számoltam. Persze ez nem érvényes arra, aki nem nyomja annyira neki. Akkor már csak a kedvetekért :) behelyetesítettem a lightos sofőr kategóriát is, árak ugyanezek, 1.4 benzin fogyasztást 7l (szerintem baráti) 1.4 dieselt 4.5 lre tettem. Eredmények ugyanabban a sorrendben: 1750/1035 2170/1485 megtérülés 1.5 éve:55900 km most 58300 km. Személy szerint úgy gondolom, hogy az a befektetés, ami 2 év alatt megtérül, jó befektetés, azaz évi 30000 km felett DIESEL. Egyábként kerregés ide-oda nagyon élvezem azt a gyorsulást, amit sajna a 1.6 benzin nem tud nyújtani.
válasz mozso (#10) üzenetére

#11  2008-06-01 21:09 Zoli
Nekem azt mondták a szervizben,hogy a benzinesnek az éves ellenőrzése 650lei,a diselé meg 750lei,hogy miért azt ne kérdezd.(én azt hiszem az üzemanyagszűrő drágább,és sűrűbben kell cserélni,meg állíttólag a befecskendezők is drágábbak ??)

A Német Ford Forumon,ami motorhibát találtam,az általában apróság,könnyen javítható,úgy a benzinesnél,mint a dieselnél.
válasz T-Tomi (#9) üzenetére

#10  2008-06-01 19:33 mozso
Szerkesztve:   2008-06-01 19:35
Egy éve mi 1,4-es dízelest vettünk.. akkor az alacsony fogyasztás miatt ill. az olcsóbb üzemanyag miatt választottuk..

Éves szervízre mikor vittük panaszkodtunk a szerelőnek szervízbe.. lehet mégis benzinest kellett volna venni...(magasabb dízel üzemanyagár miatt) ő azzal nyugtatott, h a dízeles fruzsit olcsóbb karbantartani ill kevesebb dízeles adja fel magát idő előtt... (ez sajt tapasztalata.. igazságalapját nem'tom.. lehet csak nyugtatni akart...)

DE VEGYEN MINDENKI BENZINEST!!! És akkor legalább végre megint a dízel (üzemanyag) lesz az olcsóbb.. :D

#9  2008-06-01 19:07 T-TomiDon Tom
Mivel nagyobb a karbantartási költsége?????
válasz Zoli (#8) üzenetére

#8  2008-06-01 18:45 Zoli
Szerintem ez egy fölösleges vita.

Igaz én is sokat töprengtem,hogy melyiket válasszam,és végül a benzines mellett döntöttem(1.6).
Az okok egyszerűek:Szeretem a gyorsulást,
Kevés kilómétert vezetek.
(max.15e. évente)
Minden motorizálása a Fusionnak jó! A kérdés csak az,hogy kinek "mennyire futja" és mire van valójában szüksége!
A diesel valóban kevesebbet fogyaszt,viszont az 1.4es is már 13400eu-volt,az1.6os pedig 15000euro körül mozgott,ezt az árkülömbséget,nehezen,kb.10év alatt tudnám,az általam megtett kilóméterekből visszatérítteni!Aki több mint 35e km. csinál egy évben annak megéri a diesel,csak azt kell eldöntenie,hogy mennyi "erőre" van szüksége!(1.4 vagy 1.6)
Megbíyhatóság ?? -szerintem egyformánn megbízható mind,csak a dieselnek egy picit nagyobb a karbantartási költsége.

(de ez csak az én szerény véleményem)

#7  2008-06-01 18:31 Tamy
Szívemből szoltál!
válasz s3int (#6) üzenetére

#6  2008-06-01 17:14 s3int
Szerintem is felesleges bizonygatni bármit is. Én sem teszem. Nekem ez az autó úgymond "beesett" és eltekintve apró dolgoktól nagyon meg vagyok elégedve vele. Volt már több autóm is ,benzines és diesel is. Van előny és van hátrány, de aki a vezetés igazi élményét keresi a benzinest vegyen (de 1,6-nál nem kisebbet!).
válasz Zolika (#4) üzenetére

#5  2008-06-01 16:14 Tamy
Nekünk 1.4 benzin a nyerő. Csendes, kiszámítható fogyasztással párosulva.
Ha sietünk városban, és megéri sietni, 8L-t is bepuszil, de ha dédihez megyünk nyugiban, 4,8L az étvágy, tehát igen sokat számít, hogy mekkora a cipő ólomtalpa.
Volt 1,8 diesel mondeónk, de hiába tapostam a szivét-lelkét, 7 felett sosem evett.
Fruzsiban dieselt még nem volt szerencsém vezetni, viszont ültem már benne hosszabb úton is.
Egy csipettel takarékosabb, viszont idegesít a hangfogó anyagokon való spórolás, ami egy érdekes folyamatos zúgásban nyilvánul meg, engem pedig elálmosított.(Ez hosszú úton nagyon nem jó)
Summa summárum, ha mégegyszer Fruzsit vennék, akkor is benzinest, viszont 1,6-os kivitelben.
Üdv nektek: Tamy

#4  2008-06-01 15:42 Zolika
Szerkesztve:   2008-06-01 15:47
Szerintem felesleges azt bizonygatni melyik a jobb.Mindkettönek megvan az elönye és a hátránya is.
Még jo hogy Ugrinsubi tuladtál a Fiaton,ilyen rossz fogyasztással.
A 4.4 liter a városban?Érdekes...

#3  2008-06-01 13:59 ugrinsubi
Szerkesztve:   2008-06-01 14:00
az enyém megbízhatóan fogyasztja az 5.2-t városban:))1.4tdci. volt fiatom 1.2-es, az megbízhatóan megitta városban a 8-at. igaz nem kerregett hozzá:)

#2  2008-06-01 10:55 s3int
Már elnézést, de megeszem a kalapom ha benzinessel is eljár vki 4,4 literrel városban, úgy mint én az 1.6 TDCI-vel. Persze mindenki másképp vezet.
A kerregésben turbobácsinak igaza van, ettől függetlenül én élvezem a 204 Nm nyomatékot pillatnatnyilag:)

#1  2008-05-31 21:23 turbobacsi
öööö: mi köze a fogyasztásnak a megbíz6ósághoz??
amugy: "benzines nem fogyaszt többet mint a dízeles" ezt nem hiszem.
Szerény véleményem szerint a benzines jobb, mert az nem kerreg.... :-))

"Sose kellett kicserélni rajta semmit mert sose volt balesetem" <---- ezt fejcsd ki pls., mert nem értem...

1

Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
péter60 2024-04-07 21:33
 
dzso80 2024-04-07 20:13
 
péter60 2024-04-07 14:48
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04

Friss cikkek
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning

Friss hozzászólások
 
Legutóbbi látogatóink (1 új)
Az oldal használata
Mokota  2024-05-13 18:36
 
bandi1969  2024-05-01 08:58
 
mikepapa911  2024-04-02 10:28
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
sagrath  2024-03-31 15:21
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók