Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 987 felhasználó
2 233 cikk
56 kategória
40 542 hozzászólás
16 838 097 letöltés

5 aktív felhasználó
1 391 egyedi látogató
3 256 letöltés
  az elmúlt 24 órában

31 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
PetiW(> 60 perce)
misi58(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
TAZLACI(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
Viktor(> 60 perce)
peszentes(> 60 perce)
axelen(> 60 perce)
Kunhalek(> 60 perce)
robboy(> 60 perce)
Sumimus(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
PetiW

Ajánlott oldalak

Letöltések

fék kérdés
Tibszi  2010-06-24
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a fék nálatok mennyire szokatlan a "többi" autóhoz képest?
Arra gondolok, hogy (nálam legalábbis) szerintem túl nagy erővel kell nyomni a fékpedált a kellő fékhatás eléréséhez.
Próbáltátok már blokkolóra fékezni jó minőségű aszfalton (autópálya)? Én nem bírtam megcsúszásig taposni a pedált egy vészhelyzetben, és nem az ABS- miatt.
Vagy csak az enyémen gyenge a fékhatás?
Előző fiestámon és minden a környezetemben lévő egyéb autónál szinte csak simogatni kell a pedált...
Nálatok mi ezzel a helyzet?

T.

Hozzászólások

#47  2011-09-14 19:51 Szaszi
Valakinek volt e már olyan problémája , hogy hallatszik valami hang a fülkében a motortér felől , és ha rálépek a fékre elhalgat . Ha a motort leállítom akkor is még egy két másodpercig halható ha a fék nincs benyomva. Valahol nem lehet jó a tömítatség a szervónál .

#46  2010-08-28 16:25 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-08-28 16:30
ok rendben az öreg szaki tekintetében igazad van)))).. ezzel csak azt akartam mondani, amit te is írtál. lelkiismeretes és érti a dolgát.. Az enyém sem nyugdíjas).... Az enyém szerintem nem fog 110.000-et kibírni... Annál jóval többet járok sajnos városban,úgy hogy visszaváltva, mindíg motorfékezek...Már ha a lehetőség úgy adja....



Most az enyém kb 5mm ,mármint a fékbetét...
A gyári tárcsa az 22mm, a fékbetét 15mm.
ez a gyári érték új tárcsánál és betétnél..

akkor fotóztam mikor mértük sublerral a tárcsát...
válasz Benvik (#45) üzenetére

#45  2010-08-28 15:47 Benvik
Én is hasonló cipőben járok,mint Te. 55702km-nél járok .Szoktam sportosan is vezetni,de feleslegesen nem fékezek. A tárcsám vastagsága jelenleg 21mm,a betét fél úton jár. Ez azt jelenti,hogy ha így használom, ahogy eddig akkor a 110000km elérhető!

Az öreg szakiban nem értek egyet,mert nem öregnek kell lennie valakinek,hanem hozzáértőnek és lelkiismeretesnek!

Féken és futóművön nem gondolkodunk!!! Az Életet nem lehet pótolni!
válasz Z.Boy (#44) üzenetére

#44  2010-08-28 14:01 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-08-28 14:07
Ne azt nézd...
Nem attól függ. A szerelőm feleségének a Fusionjában most cseréltek betétet+tárcsát együtt!
Ők fent laknak egy hegyen és olyan meredek,hogy a motorféket el is lehet felejteni...
én 1,-es 2,-esben megyek fel hozzájuk........
Ők 30.000 km után cserélték..
Függ attól is ,hogy ki gyártja.. Nekem még a gyári Ford van benne és 56.000 km van benne...
Nézesd meg és ha csak a tárcsád a sz@r mint ahogy,felvetették akkor olcsóbb mint egy ABS ...
Szerintem nem nagy a gond.
De azért nézesd meg mert ha az asszony meg a gyerek ül mögötted akkor nem játék a "fék kérdés"...

De ha elfogadsz egy jótanácsot...
Ha a pénztárcád a barátod)) akkor felejtsd ela márkaszervízeket ,meg a garancia után odahordani a kocsit....
Egy idős jó kis szaki lehet jobban értene a kocsidhoz,mint a egy akármilyen Ford szalon... Ez Tapasztalat..
válasz klarky (#43) üzenetére

#43  2010-08-28 12:48 klarky
Csak az a fura, hogy most lesz 41 ezer a kocsiban. 38600-nál volt kötelező szervizen, semmit nem mondtak. Ilyen kevés kilométernél egy tárcsa elmegy?

Mondjuk a vastagsága szerintem megvan, de olyan, mintha egy leveles tepertőspogácsa lenne. Szétszálkásodik a széle. A másik autónkban 91ezer van, hát nem így néz ki a tárcsája...


#42  2010-08-28 12:15 Z.Boy
Először nem jutott az eszembe nekem sem mikor Klarky írta, de aztán ahogy lipu írta a tárcsa dolgot ,eszembe jutott mikor a Fordos szerelő haverom mesélte,hogy egy kisöreg vitte hozzá a Fiesta-ját valami hasonló problémával aztán ott pottyant szét az orra előtt a tárcsa mikor leemelte a féknyerget a a betétekkel..
Méret alatt volt már a kisöregnek is és nem szóltak neki... /Kerepesi úti Petrányi... /
Még jó hogy nem borult fel valahol a Papika a kis kocsijával.....
Gondolom hogy a kisöreg sem egy RACING Betyár,lámpától-lámpáig))),csak pusztán átverték... Szerintem még ki is fizettették vele a csere árát,az sem valószínűtlen(((...
válasz Benvik (#41) üzenetére

#41  2010-08-27 18:52 Benvik
Normális esetben repedés nem fordulhat elő! HA a megengedett legkisebb méretet,ez esetben 20 mm eléri a vastagságát,akkor bármi előfordulhat....
válasz Z.Boy (#40) üzenetére

#40  2010-08-27 09:40 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-08-27 09:59
Fosok én is.....
A gyári érték utáni csere az 20mm-et engegélyez..
aztán kuka' a féktárcsának/ utána néztem...
Múltkor megmértük digitális sublerral/tolómérővel a kollégámmal , és akkor szembesültem vele, hogy nekem már csak 18mm.
Már nekem is paírvékony a féktárcsám...
Lassan én is számíthatok-e féle dologra...
Akkor lehet ez a gond a cikk írójánál...
Lipu ritkán szól de értelmeset)))
válasz lipu (#39) üzenetére

#39  2010-08-26 17:24 lipumár nem a mester
Hütőbordás féktárcsánál el szokott repedni középen,és ettől lüktet a fékpedál.

#38  2010-08-26 08:33 Z.Boy
Az is lehet ,hogy a sok szerpentinen Horvátba ahogy jöttél mentél,nem motorfékeztél,hanem sokat volt a lábad a féken......
De nem hiszem ,hogy így és ettől deformálódna...
ahhoz azért több kell..
A fék mindíg melegszik,attól függ mennyit ,és milyen erősen fékezel.
válasz klarky (#36) üzenetére

#37  2010-08-25 22:06 Joebácsialkatrészbótos
Minden fékezéskor hő termelődik, a surlódásból adódóan...
Nézz meg egy forma 1-es autó fékjét, amikor lefékez cca 300km/h-ról 40-re... izzik mint állat

#36  2010-08-25 18:20 klarky
Úgy érzem, hogy csak fékezéskor.

Deformálódott a tárcsa? De mitől?

Amúgy ez a túlmelegedés dolog érdekes. Ugyanis mióta parázok tőle, minden megállás után megnézem. Nektek is forró a tárcsa ha megálltok? Lehet, h beállt a betét?

ABS szenzor? Brrrr, ne izgass. Abba belerokkanok anyagilag...

Amúgy az a fura, hogy nemrég jöttem haza Horvátországból, nem éreztem semmit. Lenyomtam, vagy 2000 km-t, mióta itthon vagyok érzem.

Ha nem múlik elviszem a szerelőhöz. Csak ugye pénz, pénz, pénz.

#35  2010-08-25 16:39 Tamy
Csak fékezés közben, vagy sima gurulásnál is "remeg"?
válasz klarky (#31) üzenetére

#34  2010-08-25 11:44 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-08-25 11:44
bocs ezt klarkynak véstem nem szitunak...)

#33  2010-08-25 11:42 Z.Boy
Szerkesztve:   2010-08-25 12:21
Vagy az amit szitu mond,vagy ,elképzelhető,hogy valami az ABS-el van.Úgy rémlik,de lehet rosszul emlékszem,hogy valaki írt ehhez hasonlót nemrégiben,méghozzá egy hölgy volt akinek a férje sokat mosott kocsit,és beázott az ABS-nél valami..
Nekem a régebbi kocsimnál volt ilyen ,egy iszonyat brutál autópályás fékezés után,mikor kijöttek elém. Akkor csinált hasonlót mikor megsütöttem a fékem( de azután ahogy használtam elmúlt.
Vagy tárcsa,vagy ABS mert ha fékbetét lenne,azt vagy hallanád, vagy nem mindíg éreznéd szerintem fékezéseknél.

Ha nem múlik nézesd meg mindenképp,a fékkel nem jó játszani....

Csak ne ez legyen mert alsóhangon sem olcsó játék....Bízzunk benne,hogy nem!!

http://www.cromax.hu/?katid=39856897&a mp;amp;termek_al_id=31207&katn ev=ABS%20vez%E9rl%F5egys%E9g
válasz szitu (#32) üzenetére

#32  2010-08-25 07:50 szitu
Deformálódott tárcsa vagy dob. Szerintem.

#31  2010-08-24 19:37 klarky
Sziasztok!

Mostanában olyan fura érzésem van fékezés közben. Olyat tapasztalt már valaki, hogy rálép a fékre, és a sebességtől, útminőségtől függetéenül dadog a fékpedál, olyan mintha máris működne az ABS.

Nem erősen, de simán lehet érezni, hogy rezeg a rendszer. Van valakinek tippje? A fék rossz, a keréknyomás, a gumi, vagy mi a szösz lehet ez? Pár nappal ezelőttig nem éreztem ilyet, azóta meg csak ezt figyelem...

#30  2010-06-28 07:13 Joebácsialkatrészbótos
Nincs a rendszerrel semmi gond. Teszi a dolgát. Egy változás van, jobb a fékhatás.
Annyi változás történt elöl (végül is hátul is), hogy Brembo Max tárcsákat kapott, kicsit puhább betétekkel. Ez ugyebár jótékonyan hat a lassulásra, viszont kicsit hamarabb eszi meg a betéteket... Valamit valamiért..
válasz Tibszi (#26) üzenetére

#29  2010-06-27 21:34 Benvik
HA az ABS teszi a dolgát,nagy gond nem lehet,nélküle viszont bármi.
Átlagos terhelésnél teljesen jó a fék, de négy személynél már gyengusz.

#28  2010-06-27 21:24 dudicukrasztrollface
hát abban a formában ahogy a talin működött,inkább a nátha terjedjen!
válasz pistiapu (#27) üzenetére

#27  2010-06-27 20:54 pistiapufőnök
Profik bizony! Én már azt várom, mikor kezd el terjedni a kipufogójuk.
válasz Z.Boy (#24) üzenetére

#26  2010-06-27 20:04 Tibszi
Szerkesztve:   2010-06-27 20:04
Ha jól értem elől változatlanul hagytad a fékrendszert és csak a hátsó kerekeknek növelted a fékhatását. így nem csúszik meg hamarabb a hátulja?
Ez télen veszélyes lehet nem?

#25  2010-06-27 19:49 Joebácsialkatrészbótos
Így igaz. Az ST fiesta fékrendszerét tettük hátra. Nekem műszakin átment, szerintem észre se vették...
Gányolni nem kell semmit, mindent patentül meg lehet csinálni.
A teljes átalakítás kb.70-90ezer, ez nagyban függ attól, hogy mennyiért lehet szerezni hátsóhidat, illetve hogy milyen állapotban vannak rajta a tárcsák-betétek.
Ezen kívül kell egy másik kézifékkötél, és két fékcső ami a nyeregből jön az első toldásig.
Ennyi.
A végeredmény, csakhogy beszéljenek a számok is:
A dobfék féknyomatéka (hívjuk így.. ) 500-580Nm, míg a tárcsaféké 1000-1100Nm
Lemértük alakítás előtt, és után.
válasz Tibszi (#23) üzenetére

#24  2010-06-27 11:43 Z.Boy
Joebácsiék a sportFiesta hátsó hídját tették fel rá asszem.De Ők ebben a profik!

#23  2010-06-27 10:13 Tibszi
A "tárcsaféket hátra is" nevű akció mennyibe fáj kb?
Gondolom a fék alkatrészeken kívül még új kerékagy, fékcsövek stb...
Valaki foglalkozik spec ilyen üggyel, vagy bármelyik szerelő megcsinálja? Utána kell újra műszakiztatni vagy ilyesmi? Engedélyezett átalakítás?

#22  2010-06-27 07:04 magaboa csapat fotósa
Előre meg fúrt tárcsát.

#21  2010-06-26 23:49 dudicukrasztrollface
nekünk meg csak marad a taposgálás a gyenge fékekkel való viaskodás
válasz Joebácsi (#20) üzenetére

#20  2010-06-26 23:43 Joebácsialkatrészbótos
1szerű a dolog... tárcsaféket hátra is...
nekem bevált... utánna zozinak is...

#19  2010-06-26 19:44 lipumár nem a mester
Zozinak gyárilag levegős volt a fékrendszere.
Erről meg Ő tud mesélni.
válasz dudicukrasz (#18) üzenetére

#18  2010-06-26 13:19 dudicukrasztrollface
kérdezd joebácsit!ő tud a fékhatásjavításról mesélni!


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dzso80 2024-10-23 16:27
 
szita721031 2024-10-21 19:30
 
Leetábornok 2024-10-21 11:55
 
Kunhalek 2024-09-04 18:10
 
dudicukrasz 2024-07-04 16:51
 
bandi1969 2024-06-28 08:24
 
dzso80 2024-06-19 17:14
 
Patrikpek 2024-06-18 20:42
 
dzso80 2024-05-25 19:32
 
Karolin 2024-05-22 19:13

Friss cikkek
 
Felnik
Felnik
 
felni
Felnik
 
 
 
Rádió kód
Az oldal használata
 
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 

Friss hozzászólások
 
PetiW  2024-11-21 11:39
 
Sumimus  2024-11-16 20:19
 
axelen  2024-11-10 09:40
 
dzso80  2024-10-28 14:58
 
dzso80  2024-10-26 15:04
 
szita721031  2024-10-06 09:38
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
bondcompany  2024-10-02 09:28
 
Haniszko  2024-08-31 17:33
 
deniss_  2024-08-03 13:45
 
gejuhasz  2024-07-08 13:19

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók