Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.
Szavazás
Hirdetőtábla
Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.
Kategóriák
Statisztika
3 986 felhasználó
2 233 cikk
56 kategória
40 541 hozzászólás
16 835 965 letöltés
4 aktív felhasználó
811 egyedi látogató
1 646 letöltés
az elmúlt 24 órában
31 aktív felhasználó
az elmúlt hónapban
Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
hogyan működik
TAZLACI(> 60 perce)
misi58(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
Viktor(> 60 perce)
peszentes(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
axelen(> 60 perce)
Kunhalek(> 60 perce)
robboy(> 60 perce)
Sumimus(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)
Utoljára regisztrált felhasználó
TAZLACI
Ajánlott oldalak
Letöltések
Ajtó mikrokapcsoló hiba megoldása
dzso80 2020-04-10
dzso80
2017-08-12 óta regisztrált felhasználó
státusz: tag
1 cikk
533 hozzászólás
2024-11-19 12:02 kor járt itt utoljára
Születésnap: május 01
Üzenetet írok neki
státusz: tag
1 cikk
533 hozzászólás
2024-11-19 12:02 kor járt itt utoljára
Születésnap: május 01
Üzenetet írok neki
Szerkesztve: 2020-04-10
Sziasztok!
Az ajtózáródási problémákra a megoldás:
Tegnap lekezeltem az ajtózárakban lévő mikrokapcsolókat az orosz módszerrel, igaz annak finomabb változatával. (fusionguru.ru fórum: https://www.fusionguru.ru/forum/viewto pic.php?f=106&t=11054 ).
A módszer nagyon nagy előnye, hogy szinte semmi bontást nem igényel.
Ők 220V-os 50Hz-es váltóáramot kötöttek a mikrokapcsolóra az ajtócsatlakozó érintkezőin keresztül, 100W-500W-os terheléssel, amihez izzókat használtak (általában 2-3db 100W-os izzó bőven elég).
Ennyire én nem vagyok bátor, pedig a 220V-tól nem félek, de az autót féltem, és azért a 220V-is tud megrázó élményt nyújtani.
Amit a srácok újabban használnak, (mert azért ők se szeretnek kockáztatni) az a 36V váltófesz, 40W-os lámpával, ez így már sokkal biztonságosabb, (persze működik 24V AC-vel is) de nekem nincsennek ilyen trafóim meg izzóim.
Páran csinálták akksiról, 12V-os egyenfeszültséggel, meg 55W-os tompított (vagy 60W-os országúti) izzó terheléssel. Na ez már ugye minden autóban ott van kéznél. Viszont hatékonyságban állítólag alulmarad a váltófeszültséghez képest, de biztonságosabb, és sokkal könnyebben elérhető, így én is ezt választottam.
A módszer elméleti lényege valami olyasmi, hogy a nagy terheléstől a mikrokapcsoló felmelegszik és leég róla az oxidréteg ami a problémát okozza. A váltóáram azért előnyösebb, mert ott a frekvencia amin rezeg (mennél nagyobb annál jobb) „lerezegteti” az oxidokat. (Bocsi oroszul se tudok, fizikából is épp hogy 2-es voltam, de valami ilyesmit hámoztam ki, a google fordító segítségével.)
Tehát maga a módszer:
1. Kösd le az akkumulátort.
2. Nyisd ki az ajtót, a kilincs alá tömj rongyot, hogy húzott állapotban maradjon.
3. Szedd szét az ajtócsatlakozót.
4. Első ajtóknál keresd meg a csatlakozón a 2-es és 6-os „lyukat” (alig látszik a fehér alapon, de minden érintkező mellett ott a száma.
Hátsó ajtó esetében a 2-es és 3-as érintkező fog kelleni.
5. Mérd meg a 2 pont között az ellenállást, úgy hogy közben egy csavarhúzóval lenyomod a zárnyelvet, ha 1 Ohm körüli, akkor nem itt van a hiba. (2 Ohm felett én már megcsinálnám a procedúrát, nálam 6-8 Ohm körül is voltak.)
6. Az akku negatív sarkát kösd a 2-es pontra, a pozitív sarkot az izzó egyik érintkezőjére, majd az izzó másik érintkezőjét a 6-os pontra (első ajtónál), vagy a 3-as pontra (hátsó ajtónál).
7. Ha minden megvan, akkor egy csavarhúzóval tudod mozgatni a zárnyelvet, ha lenyomod hallhatóan kattan a mikrokapcsoló és felgyullad az izzó. Egy-egy ilyen lenyomás kb 1-1,5 másodperces legyen, ezt olyan 50-szer kell megismételni.
8. Kösd ki a csatlakozóból a vezetékeket, és ellenőrizd az ellenállást, ha 1 Ohm körül vagy jó, ha több, akkor vissza a kábel és kapcsolj még párszor.
9. Ha kész, akkor szerelj vissza mindent.
Az első ajtó csatlakozója bajonettzáras, azt csak el kell csavarni és meghúzni finoman kifele.
A hátsó ajtó csatlakozója nekem keményebb dió volt. Csukott hátsó ajtónál, az első ajtó felől, jól hozzáférsz a B oszlopon a csatlakozóhoz. Elvileg a gumiborítás alatt van alul és felül egy fül, amiket összenyomva ki tudod húzni a csatlakozót a B oszlopból, és azután az oldalán a rögzítő körmöt benyomva szét tudod húzni a csatit.
Nálam ez annyival bonyolultabban sikerült csak, hogy kinyitottam a hátsó ajtót, és arról az oldalról kezdve ki és lefeszegettem a gumit a csatlakozó alól. Utána már láttam melyik fület kell összenyomni, de még akkor is nehezen jött ki. Ha a gumit lehúzod a csati hátuljáról, akkor ahol a kábelek belemennek, ott vannak az érintkezők számai.
Az első csatlakozóknál az érintkező hüvelyekbe 2,5mm2-es tömör rézkábelt dugva tökéletesen illeszkedik bele.
A hátsó csatlakozóknál egy gemkapcsot visszahajtottam, hogy duplán legyen, majd a szabad végét kicsit szétnyitottam, hogy jó legyen az érintkezés. Ezekre csipesszel kötöttem a 12V-ot.
Rakok fel képeket is, hogy világosabb legyen a dolog.
Ha valami nem érthető kérdezzetek nyugodtan.
Az orosz tapasztalatok azt mutatják, hogy pár héttől kb 1,5-2 évig terjed a módszer hatékonysága, utána az eljárást meg kell ismételni..
Vannak más módszerek is, de ez a legegyszerűbb, leghatékonyabb.
A többit berakom hozzászólásba.
Az ajtózáródási problémákra a megoldás:
Tegnap lekezeltem az ajtózárakban lévő mikrokapcsolókat az orosz módszerrel, igaz annak finomabb változatával. (fusionguru.ru fórum: https://www.fusionguru.ru/forum/viewto pic.php?f=106&t=11054 ).
A módszer nagyon nagy előnye, hogy szinte semmi bontást nem igényel.
Ők 220V-os 50Hz-es váltóáramot kötöttek a mikrokapcsolóra az ajtócsatlakozó érintkezőin keresztül, 100W-500W-os terheléssel, amihez izzókat használtak (általában 2-3db 100W-os izzó bőven elég).
Ennyire én nem vagyok bátor, pedig a 220V-tól nem félek, de az autót féltem, és azért a 220V-is tud megrázó élményt nyújtani.
Amit a srácok újabban használnak, (mert azért ők se szeretnek kockáztatni) az a 36V váltófesz, 40W-os lámpával, ez így már sokkal biztonságosabb, (persze működik 24V AC-vel is) de nekem nincsennek ilyen trafóim meg izzóim.
Páran csinálták akksiról, 12V-os egyenfeszültséggel, meg 55W-os tompított (vagy 60W-os országúti) izzó terheléssel. Na ez már ugye minden autóban ott van kéznél. Viszont hatékonyságban állítólag alulmarad a váltófeszültséghez képest, de biztonságosabb, és sokkal könnyebben elérhető, így én is ezt választottam.
A módszer elméleti lényege valami olyasmi, hogy a nagy terheléstől a mikrokapcsoló felmelegszik és leég róla az oxidréteg ami a problémát okozza. A váltóáram azért előnyösebb, mert ott a frekvencia amin rezeg (mennél nagyobb annál jobb) „lerezegteti” az oxidokat. (Bocsi oroszul se tudok, fizikából is épp hogy 2-es voltam, de valami ilyesmit hámoztam ki, a google fordító segítségével.)
Tehát maga a módszer:
1. Kösd le az akkumulátort.
2. Nyisd ki az ajtót, a kilincs alá tömj rongyot, hogy húzott állapotban maradjon.
3. Szedd szét az ajtócsatlakozót.
4. Első ajtóknál keresd meg a csatlakozón a 2-es és 6-os „lyukat” (alig látszik a fehér alapon, de minden érintkező mellett ott a száma.
Hátsó ajtó esetében a 2-es és 3-as érintkező fog kelleni.
5. Mérd meg a 2 pont között az ellenállást, úgy hogy közben egy csavarhúzóval lenyomod a zárnyelvet, ha 1 Ohm körüli, akkor nem itt van a hiba. (2 Ohm felett én már megcsinálnám a procedúrát, nálam 6-8 Ohm körül is voltak.)
6. Az akku negatív sarkát kösd a 2-es pontra, a pozitív sarkot az izzó egyik érintkezőjére, majd az izzó másik érintkezőjét a 6-os pontra (első ajtónál), vagy a 3-as pontra (hátsó ajtónál).
7. Ha minden megvan, akkor egy csavarhúzóval tudod mozgatni a zárnyelvet, ha lenyomod hallhatóan kattan a mikrokapcsoló és felgyullad az izzó. Egy-egy ilyen lenyomás kb 1-1,5 másodperces legyen, ezt olyan 50-szer kell megismételni.
8. Kösd ki a csatlakozóból a vezetékeket, és ellenőrizd az ellenállást, ha 1 Ohm körül vagy jó, ha több, akkor vissza a kábel és kapcsolj még párszor.
9. Ha kész, akkor szerelj vissza mindent.
Az első ajtó csatlakozója bajonettzáras, azt csak el kell csavarni és meghúzni finoman kifele.
A hátsó ajtó csatlakozója nekem keményebb dió volt. Csukott hátsó ajtónál, az első ajtó felől, jól hozzáférsz a B oszlopon a csatlakozóhoz. Elvileg a gumiborítás alatt van alul és felül egy fül, amiket összenyomva ki tudod húzni a csatlakozót a B oszlopból, és azután az oldalán a rögzítő körmöt benyomva szét tudod húzni a csatit.
Nálam ez annyival bonyolultabban sikerült csak, hogy kinyitottam a hátsó ajtót, és arról az oldalról kezdve ki és lefeszegettem a gumit a csatlakozó alól. Utána már láttam melyik fület kell összenyomni, de még akkor is nehezen jött ki. Ha a gumit lehúzod a csati hátuljáról, akkor ahol a kábelek belemennek, ott vannak az érintkezők számai.
Az első csatlakozóknál az érintkező hüvelyekbe 2,5mm2-es tömör rézkábelt dugva tökéletesen illeszkedik bele.
A hátsó csatlakozóknál egy gemkapcsot visszahajtottam, hogy duplán legyen, majd a szabad végét kicsit szétnyitottam, hogy jó legyen az érintkezés. Ezekre csipesszel kötöttem a 12V-ot.
Rakok fel képeket is, hogy világosabb legyen a dolog.
Ha valami nem érthető kérdezzetek nyugodtan.
Az orosz tapasztalatok azt mutatják, hogy pár héttől kb 1,5-2 évig terjed a módszer hatékonysága, utána az eljárást meg kell ismételni..
Vannak más módszerek is, de ez a legegyszerűbb, leghatékonyabb.
A többit berakom hozzászólásba.
Hozzászólások
válasz Gergely (#15) üzenetére
|
válasz dzso80 (#14) üzenetére
1 tagnak
tetszik
|
válasz hamarlaca91 (#13) üzenetére
|
|
|
válasz Etalon (#10) üzenetére
|
1 tagnak
tetszik
|
1 tagnak
tetszik
|
válasz JoeYi (#7) üzenetére
1 tagnak
tetszik
|
|
1 tagnak
tetszik
|
Szerkesztve: 2020-11-30 21:03
válasz milucica (#4) üzenetére
|
|
válasz redjam (#2) üzenetére
|
Szerkesztve: 2020-07-21 14:07
válasz dzso80 (#1) üzenetére
|
3 tagnak
tetszik
|
Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
dzso80 2024-10-23 16:27
szita721031 2024-10-21 19:30
Leetábornok 2024-10-21 11:55
Kunhalek 2024-09-04 18:10
dudicukrasz 2024-07-04 16:51
bandi1969 2024-06-28 08:24
dzso80 2024-06-19 17:14
Patrikpek 2024-06-18 20:42
dzso80 2024-05-25 19:32
Karolin 2024-05-22 19:13
Friss cikkek
Friss hozzászólások
Sumimus 2024-11-16 20:19
axelen 2024-11-10 09:40
dzso80 2024-10-28 14:58
dzso80 2024-10-26 15:04
Kriszti 2024-10-14 20:22
szita721031 2024-10-06 09:38
bondcompany 2024-10-02 09:28
Haniszko 2024-08-31 17:33
deniss_ 2024-08-03 13:45
gejuhasz 2024-07-08 13:19
Kedvezmény
Látogatók