Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 986 felhasználó
2 233 cikk
56 kategória
40 541 hozzászólás
16 835 915 letöltés

4 aktív felhasználó
787 egyedi látogató
1 602 letöltés
  az elmúlt 24 órában

31 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
TAZLACI(> 60 perce)
misi58(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
Viktor(> 60 perce)
peszentes(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
axelen(> 60 perce)
Kunhalek(> 60 perce)
robboy(> 60 perce)
Sumimus(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
TAZLACI

Ajánlott oldalak

Letöltések

Szervó olaj!
Szid  2011-07-13
Egy ideje, a kormány mindkét irányba való teljes kitekerése előtt, már sercegett nyiszogott a szervó. Múlt hét szombaton, bakra emeltem a kocsit és a fékfolyadék, valamint a benzin szűrő csere mellet a szervó olajat is kicseréltem.
A szervóolaj tartályába dugva az ujjam, koszosnak
találtam az olajat már korábban.A meglepetés akkor ért, amikor szét húztam az alsó gyors csatlakozót.fekete lötty folyt ki a visszafolyó csőből. A rendszer átöblítésekor kátrány színű trutyit nyomott ki a szivattyú.Csere után rövid idővel megszünt a nyiszogás,koppig kitekerve is.Tökéletesen és könnyebben működik.
Apró zavaró dolog is történt, mivel a főtengely jeladót a szervóolaj cseréhez húztam le , a 6-os relét pedig a benzinszűr cseréhez szedtem ki.
Első indításkor a sárga színű motorhiba jelző világított, a teszt üzemmódban pedig felváltva írta ki a 9359 és E196 hiba kódot.9359= gyújtás be/tartozék áramkőr hiba.E196= érvénytelen motor fordulat/perc adat(érvénytelen CAN üzenet).
A motor piktogram jelzése még aznap megszünt.
Hétfőn felhívtam az esztergomi szervíz munka felvevőjét és elmondtam,hogy milyen hiba kódokat generáltam,megkérdeztem,mi a teendő. Megnyugtatott,tíz-húsz indítás után elfog tünni a hibakód.Kedd este megnéztem:NONE.
Rájöttem, hogy a benzinszűrő cseréhez nem kell kiszedni a relét!A többi OK.

Röviden ennyi!

Üdv Szid

Hozzászólások

#9  2024-11-10 09:40 axelen
Sziasztok!
A kolegámmal beszélgettük,hogy időnként afékfolyadékot is cserélni kell.Egy kis segítséget kérnék , hogyan is kell mert ilyet még nem csináltam.Ő nagyjából elmondta, de vannak még hiányosságok.Ha jól tudom a tengelykapcsolóval egy a tartályuk.Ő úgy magyarázta, vegyem ki a tartályból az olajat, töltsem tele frissel és a jobb hátsó légtelenítőnél engedjem addig amíg a fris olaj oda nem ér.Utánna a bal hátsó jobb eleje bal eleje.Közben figyelni a tartály szintet.Kérdésem, hogy kel még máshol is kiengedni a piszkos olajat és milyen olajat használjak?
Kérdeznék mégy eggyet.Annak idején kaptam egy flakon olajat.Automatikgetriebeöl(ATF) Ez a szervóba való olaj?Ha jól láttam az előző írásokban időnként ott is érdemes olajat cserélni.
A válaszokat előre is köszönöm!Ja!Az autóm egy 2005-ös 1,4-es benzin drágaság.

#8  2011-09-20 21:21 Moki111
Szerkesztve:   2011-09-20 21:22
-- OFF --

Kösz pistiapu!
Ma megtanultam, hogyan kell új cikket létrehozni!!!

Móki
válasz pistiapu (#7) üzenetére

#7  2011-09-20 20:50 pistiapufőnök
Azért nem hozta fel, mert meg sem kellett volna találnia. Javítottam, most már nem találja meg. Egyébként, ha nincs még neked megfelelő téma, nyugodtan csinálhatsz egyet magadnak. Azt tuti felhozza.
válasz Moki111 (#6) üzenetére

#6  2011-09-20 20:43 Moki111
Hi!

Tudom, hogy ez az OFF-Topicon belül is OFF :), de
tudna nekem valaki adni egy működő Ford TIS cd/dvd-t?
Annyit letöltöttem már mint a szemét, de WIN 7 64 bit alatt egyik sem megy.
Már felraktam az xp mode-ot is, de a végeredmény szempontjából az is lényegtelen. Ott legalább a telepítő elindul, de hibaüzenettel kilép (Volume does not contain necessary product information).
Óriásfileként is szívesen fogadom :)

Próbáltam írni a "ford tis cd" cikkbe, de nem hozta fel oldalt a topikot az új hozzászólások alatt...

Kösz,
Móki

#5  2011-07-21 12:50 Szid
Először vásároltam 2liter Castrol ATF TQ DIII olajat és benzin szűrőt a Filtershopban,(4000 ft fölött ingyenes kiszállítás).
Kinyomtattam a Ford TIS-ből a szervó átőblítéséről szóló részt.
A művelet: kocsi bakra emelve, légszűrő gyertyák ki, főtengely jeladó csatlakozó le. Edény odakészítve a csatlakozó alá. Szervó visszafolyó csövét a rögzítő villából ki,(jobb oldalt alul)szét húztam a biztosítók benyomása után.A visszafolyóból kifolyt a tartályba lévő olaj is. Kb 1 dcl friss olajat a tartályba öntve, ki mostam,majd fölfelé vezetve, a fényszóró mellet ki akasztottam a flekszibilis csövet, hogy a vége kicsit magasabban legyen a töltő nyílásnál. Egy vékonyfalú 70cm-es locsoló csövet rányomtam a szivattyú felől jövő csonkra (a peremre is). Az edényt úgy helyeztem el, hogy az olaj töltése közben láthassam milyen jön ki.A locsolócsővet rögzítettem az edényhez, hohy az esetleges nyomástól ne kóricáljon mellé.A tartályt tele töltöttem friss olajjal.Fiam beült és önindítóval forgatta a motort,közben kopp-tól koppig tekerte a kormányt kb 15 sec-ig. Jómagam folyamatosan nyomtam az olajat a tartályba s közben a ki folyó olajat is figyeltem.
Ezt kétszer végeztük el mikor is tiszta olajat nyomott ki.
Visszafolyó csövet vissza vezetve össze csatt,( A tartályban ekkorra ne legyen sok olaj mert kifolyik míg össze csatt! ELLENŐRIZNI A BIZTOS KAPCSOLÓDÁST!!!)
Tartályt tele,főtengely jeladó, gyertyák, légszűrő vissza.
Motort indítva (először kicsit egyenetlenül járt) kormányt kopp-tól koppig tekerve többször járattuk.Folyamatosan gyorsan légtelenítette magát,szünt meg a sercegés pecről percre.
Azóta teljesen kitekert kormánynál még a leszabályozó szelep hangja is megszünt.Eleinte többször ellenőrizni kell az olaj szintet és után tölteni, nekem kétszer kellett egy keveset. Igy le írva talán bonyolultnak tűnik, de nem az.
Maradt még,úgy 3 dcl olaj.

Üdv:Szid
válasz milucica (#4) üzenetére

#4  2011-07-20 13:09 milucica
Ki tudnád fejteni kicsit részletesebben a szervóolaj cseréjét?
Hol eresztetted le?
Mivel öblítetted át?
Feltöltötted, használtad a szervót, ismét leengedted? S akkor jött ki a kátrány színű trutyi? Vagy hogyan ,,hoztad" ki belőle a trutyit?
Előre is köszi.

#3  2011-07-19 06:16 Szid
Szívesen srácok!

Azért írtam le a cserénél tapasztaltakat, mert egy 5 éves kocsinál, 60 000 km-el ilyen dzsuvás olajra énsem számítottam.

Üdv!

#2  2011-07-13 21:49 Szaszu
részemről is köszönet, még szükség lehet ezekre az információkra.

#1  2011-07-13 21:35 rakman
Köszi, tanulságos!


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dzso80 2024-10-23 16:27
 
szita721031 2024-10-21 19:30
 
Leetábornok 2024-10-21 11:55
 
Kunhalek 2024-09-04 18:10
 
dudicukrasz 2024-07-04 16:51
 
bandi1969 2024-06-28 08:24
 
dzso80 2024-06-19 17:14
 
Patrikpek 2024-06-18 20:42
 
dzso80 2024-05-25 19:32
 
Karolin 2024-05-22 19:13

Friss cikkek
 
Felnik
Felnik
 
felni
Felnik
 
 
 
Rádió kód
Az oldal használata
 
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 

Friss hozzászólások
 
Sumimus  2024-11-16 20:19
 
axelen  2024-11-10 09:40
 
dzso80  2024-10-28 14:58
 
dzso80  2024-10-26 15:04
 
Kriszti  2024-10-14 20:22
 
szita721031  2024-10-06 09:38
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
bondcompany  2024-10-02 09:28
 
Haniszko  2024-08-31 17:33
 
deniss_  2024-08-03 13:45
 
gejuhasz  2024-07-08 13:19

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók