Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 987 felhasználó
2 233 cikk
56 kategória
40 542 hozzászólás
16 837 659 letöltés

5 aktív felhasználó
1 319 egyedi látogató
2 890 letöltés
  az elmúlt 24 órában

31 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
PetiW(> 60 perce)
misi58(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
TAZLACI(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
Viktor(> 60 perce)
peszentes(> 60 perce)
axelen(> 60 perce)
Kunhalek(> 60 perce)
robboy(> 60 perce)
Sumimus(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
PetiW

Ajánlott oldalak

Letöltések

Akad a váltó, egyesbe és hátramenetbe rakáskor.
kboross  2012-12-11
Szerkesztve: 2012-12-11
Sziasztok.
Sajnos visszatérő probléma, és ráadásul kiszámíthatatlan módon jön elő, rendszertelenül, ezért nem tudom szűkíteni, mi lehet az oka.
Előfordul, hogy hátramenetbe csak nehezen és reccsenéssel lehet berakni a váltót, a dupla kuplungolás és az egyesben mozdítás sem segít.
Egyesbe meg csak nagy nehezen, eléggé erős nyomásra megy be a váltó.
Nem szeretném, ha tovább romlana, vagy állandósulna a probléma.
Szerelővel beszéltem, nem tudta az okát, szakszervízbe meg lehetőség szerint nem vinném...
Az autó hat éves elmúlt, és 30.000 körüli km van benne
Ha tudtok segíteni, megköszönném.
Karesz

Hozzászólások

#26  2013-06-29 08:36 pori
szia
Hátramenetben valóban néha van probléma amit nem lehet orvosolni ,csak megszokni .Én úgy orvoslóm a dolgot , hogy érzem a váltókaron nincs benn ,akkor lassan felengedem a kuplungot és továbbra is húzom finoman a váltókart.mikor érzem hogy egybeértek a fogaskerekek és sebességbe van akkor már nyugodtan meggurulhat a kocsi , és nem fog reccsenni .Egyes sebességi fokozat viszont probléma , lehet hogy csak állítani kell rajta , érdemes lenne szervizhez fordulni vele.
válasz sheltie (#25) üzenetére

#25  2013-06-16 21:06 sheltie
Sziasztok! Ez a probléma, sajnos nálam is egyre sűrűbben előfordul. Mikor reggel indulok az autóval, az első és hátramenet kapcsolása elég keservesen történik. A hátramenet recseg, az első fokozatba pedig szinte alig tudom beletuszkolni. Sőt mostanában azt vettem észre, hogy első alkalommal az összes sebességi fokozatnál előjön ez a probléma. Miután elindultam, a probléma megszűnik, és minden fokozatot teljesen normálisan lehet kapcsolni. Az autó szintén 2006-os, 1.4 literes, benzines és kb. 38000km van most benne. Kboross, esetleg találtatok valami megoldást a problémára?

#24  2013-03-23 22:06 szita721031
Izzitórelé hiba = narancs fogaskerék villogás.
Személyes tapasztalat!
válasz Szaszi (#23) üzenetére

#23  2013-03-23 10:42 Szaszi
A dieselnél izzítórelé hiba volt több autónál itt a klubnál.
válasz derjozsi (#20) üzenetére

#22  2013-03-22 15:03 Szaszu
csak villogott, vagy a motor is erőtlenné vált?
esetleg EAC FAIL felirat?

#21  2013-03-22 14:21 Joebácsialkatrészbótos
Nem vettél észre semmi rendellenességet?

#20  2013-03-22 12:56 derjozsi
NEm rég vásároltam egy 2006-os fruzsit. (1.4 tdci) pár napja menet közben villogni kezdett a műszerfalon a narancssárga Sebességváltó/motor-rendszerhiba figyelmeztető-lámpa. pár másodperc után abahagyta. tegnap már ujbol villogni kezdett de már nem hagyta abba csak miután leáltam. Valakinek valami ötlet?

#19  2013-02-27 15:25 kboross
Szerkesztve:   2013-02-27 15:25
Értem
Jó, hogy nektek megoldódott, de attól tartok, nálam megint más lesz a baj...
5 éves koráig bőven hibátlan volt, ez nem lehet gyári hiba.
Na, majd meglátjuk !
válasz Priest (#18) üzenetére

#18  2013-02-27 15:14 Priest
A váltó volt "gyárilag" sz@rul beállítva! Az volt borzasztó, hogy hiába volt garanciális az autó, egyszerűen leráztak a szervizek, hogy ezzel nem lehet semmit sem csinálni. De hál istennek a Berceli Ford segített.
válasz kboross (#17) üzenetére

#17  2013-02-27 11:59 kboross
Köszönöm a segítséged, sajnos Bercel nekem túl messze van, a közelben szeretnék megoldást találni.
A kuplung NEM bowdenes, épp' ezért nem lehet állítani. Ezt már ki is zártuk, jól működik a kuplung, más a hiba oka.
Az említett hozzászólásodat nem találtam, mi volt a tied baja végül ?
válasz Priest (#16) üzenetére

#16  2013-02-26 20:02 Priest
Nekem is volt váltó problémám kb egy évig, bárhová vittem, mindenhol csak vakaróztak, hogy bowdenes, nem lehet állítani. Végül a Fusion-klub segített! Sokan dicsérték itt a Berceli Ford szervizt, úgyhogy elvittük és csodák csodájára meg tudták csinálni! Azóta is nagy hálával gondolunk rájuk, de tényleg, mert baromira el voltunk keseredve (már váltócserét terveztem az 1 éves!!!! kocsin...). A váltó mizériámról egyébként írtam is itt korábban párszor. Nem tudom megvan e még az említett szerviz és ott van e a váltóhoz nagyon értő "arany kezű" mester, de érdemes lenne utánajárni.

#15  2013-02-25 22:26 huzoro
Nekem a váltó, mindent szépen kapcsol, nem akadozik sehol. A a miénk 2003-as, az újjabbaknál szerintem valamit változtattak, az öregebb autó tulajdonosok nem panaszkodnak.

#14  2013-02-25 18:02 Szaszu
Szerkesztve:   2013-02-25 18:02
nálam a Cromax vállalta. Visszacserélték volna a régi üzemanyagrendszer csövet ha kérem. (Nyócker Cromax)
válasz kboross (#13) üzenetére

#13  2013-02-25 11:59 kboross
Szerkesztve:   2013-02-25 13:15
Rettenetesen bosszant ez a kuplung/váltó probléma.
A hétvégén pl. nem volt vele különösebb probléma, így nem tudom, költsek-e rá 40-50 ezrer forintot, mert mi van, ha a hiba megmarad, vagy újra jelentkezik ???
Természetesen senki sem vállalja úgy a javítást, hogy anyagi felelősséget vállal, ha mégsem ez lenne a problémája...

#12  2013-02-19 21:24 kboross
Köszönöm a segítséged, ha aktuális lesz, lehet, hogy élek vele !
válasz Joebácsi (#11) üzenetére

#11  2013-02-19 15:45 Joebácsialkatrészbótos
sachs
válasz kboross (#10) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#10  2013-02-19 15:12 kboross
Az nagyon jó ár, milyen gyártmány ?
Köszönöm !!!
válasz Joebácsi (#9) üzenetére

#9  2013-02-19 15:10 Joebácsialkatrészbótos
az árából ítélve 1.4 benzin
37.000 - 40% + posta ami kb. 24500-ra jönne ki, névre szóló számlával
válasz kboross (#6) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#8  2013-02-19 15:00 kboross
2006os, 1.4 benzin
válasz Joebácsi (#7) üzenetére

#7  2013-02-19 15:00 Joebácsialkatrészbótos
évjárat, motor?

#6  2013-02-19 14:43 kboross
Szerkesztve:   2013-02-19 14:51
Végre rászántam az időt, és elmentem a "szerelőmhöz" .
Első körben kizártuk a munkahengert, mindkét vége száraz, és nagyszerűen kiemel. Szerintem sem lehet az a baja.
Azt mondta: biztosan kuplung a ludas.
Erre kért árajánlatot: 37.000 Ft, amiből kap 30% kedvezményt, munkadíj (15.000-)20.000 Ft.
Így a (Sachs)kuplungszerkezet és a tárcsa cseréje kb. 50 darab ezres lenne.
Kérdések:
- Van-e jobb ajánlatotok alkatrészre? Joebácsi ?
- Lehetséges, hogy tényleg a kuplung ment tönkre, vagy esetleg van-e más tippetek?

#5  2013-01-02 14:13 kboross
Cromax-nál a kuplung felső munkahenger 12-13 ezer Ft.
Vajon a LUK, vagy az eredeti a jobb választás ?
válasz kboross (#4) üzenetére

#4  2013-01-02 08:39 kboross
Szerkesztve:   2013-01-02 22:58
No igen, keveset megy, szerencsére .
Igazad van, már ott és akkor is leírtam nagyjából ugyanezt a problémát.
Zboy és mindenki: Létezhet a kuplung/kuplungtárcsa elkopása 30.000 normál km-nél ? Nem örülnék neki...
A felső kuplung munkahenger cserét megfontolom, annyit megér, hátha megjavulna.
Köszi mindenkinek.
válasz Szaszu (#1) üzenetére

#3  2012-12-25 13:35 klarky
Én hajlok arra, h ez (sajnos) ilyen, sok mindent nem lehet vele csinálni.

Nekem egyesbe max. akkor csinálja ha nagy hidegben akarok elindulni és csak első kapcsoláskor, utána semmi baja.

R-ben a recsegés alatt mit értesz? Mert ha a fogaskerekek megszámolását olyan van nálam is, de én ebből nem csinálok ügyet, ezért biztos nem szedetném szét a kuplingot.

Amúgy jól kapcsol a váltó, a fokozatokat is simán veszi. Hagyni kell, h magától menjen a helyére, én úgy tapasztalom ha be akarom tenni akkor akad. Ha csak simán húzom a váltókart be megy az magától a jó helyre, nem kell irányítgatni.

#2  2012-12-12 19:30 Z.Boy
Kboross

A válaszom,Felső kuplung munkahenger,amit a kuplungpedál mögött találsz. Azt kéne cserélni,érzésem szerint. A kuplungod nem kophat el 30.000 km után?
Nekem azt is cseréltek 4000 km után.
De aztán ez lett a ludas.
8500 ft-os tétel ha jól emlékszem.
Néha még nekem is előfordul,az 1 -es fokozat nem bevétele,De nekem soha nem reccsen a váltóm rükiben...
Mindíg tökikg kinyomott pedál,és álló helyzetben váltás.Nálam ez alap...

#1  2012-12-11 11:17 Szaszu
jaj, ha nekem még ennyi lenne a km. órában...

javaslom átolvasni ezt a cikket


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dzso80 2024-10-23 16:27
 
szita721031 2024-10-21 19:30
 
Leetábornok 2024-10-21 11:55
 
Kunhalek 2024-09-04 18:10
 
dudicukrasz 2024-07-04 16:51
 
bandi1969 2024-06-28 08:24
 
dzso80 2024-06-19 17:14
 
Patrikpek 2024-06-18 20:42
 
dzso80 2024-05-25 19:32
 
Karolin 2024-05-22 19:13

Friss cikkek
 
Felnik
Felnik
 
felni
Felnik
 
 
 
Rádió kód
Az oldal használata
 
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 

Friss hozzászólások
 
PetiW  2024-11-21 11:39
 
Sumimus  2024-11-16 20:19
 
axelen  2024-11-10 09:40
 
dzso80  2024-10-28 14:58
 
dzso80  2024-10-26 15:04
 
szita721031  2024-10-06 09:38
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
bondcompany  2024-10-02 09:28
 
Haniszko  2024-08-31 17:33
 
deniss_  2024-08-03 13:45
 
gejuhasz  2024-07-08 13:19

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók