Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 924 felhasználó
2 226 cikk
56 kategória
40 478 hozzászólás
15 910 217 letöltés

5 aktív felhasználó
931 egyedi látogató
2 514 letöltés
  az elmúlt 24 órában

34 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dzso80(> 60 perce)
zeusz(> 60 perce)
kertesz.sdor(> 60 perce)
pori(> 60 perce)
jofo(> 60 perce)
ferikenyh(> 60 perce)
pgp69(> 60 perce)
nagyisti8(> 60 perce)
dudicukrasz(> 60 perce)
oszitibi@gmail.(> 60 perce)
szita721031(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
szabo fruszian

Ajánlott oldalak

Letöltések

5 éves 100 ezres szerviz
eltibi  2013-01-10
Szerkesztve: 2013-01-10
Főleg Szabolcs megyeiek számára lehet figyelemre méltó szerviz (EDL Kft)!

Tapasztalatok, 14 tdci 89 e km-nél 5 éves szerviz (valójában az 5 éven is túlfutott már 3 hónappal)

Alap 100 e szerviz: kb 16 e ft anyaggal:
-olaj 4 l (ford)
-olajszűrő gyári (csak ezt teszik be)
-levegőszűrő
-átvizsgálás munkadíja
-lomok:leeresztőcsavar,fagyálló,alátét ,izz stb.

Ami plusz:
-hosszbordásszíj csere: 6.095,-ft
-csere munkadíj. 2667,-ft
Igen rossz, repedezett állapotban volt, ami meglepő ilyen futásteljesítménynél.

Összesen: 25 e ft.

Pozitívum:
-tételes kitöltött ford szervizterv, ami mintegy állapotlapként kerül átadásra szerviz után, tartalmazza az összes ellenőrzött elemet és értéket a guminyomástól az akku állapotáig több mint egy oldalon keresztül + a jövőben esedékes teendőket
-valós alapos átvizsgálás: pl.: kidörzsölődött üzemanyagcső(légszűrőház miatt) és kidörzsölt vízcső észlelve, oka elhárítva
-tételes áfás számla, mely szintén tartalmazza a továbbiakban feltárt javításra váró esetleges hibákat (aláírással igazolod az átvételét, hogy megismerted)Nekem sajnos főtengely szíjtárcsa lóg, sürgős cserére szorul
-minden javításra váró hiba fényképen bemutatva
-szervizkönyv vezetése, bepecsételés
-ford márkaszerviz korábbi szervizvezetője javít

Negatívum:
-egyenlőre Tiszabercelen van (ez is bercel), ami némi távolság (kb. 20 km) a megyeszékhelytől.
-nincs szervizes honlapjuk

Mivel nem reklámozni akarok -kizárólag tapasztalatokat írok-, ezért elérhetőséget csak erre irányuló igény esetén teszek fel.

Hozzászólások

#17  2014-11-19 20:39 szita721031
Nekem olyan kérésem lenne hogy magyarázza (írja) le valaki hogyan lehet feszíteni a hosszbordás szíjat /1.4TDCI 2008.03-hó/ Előre is köszi. Majd el felejtettem akksivásárlás előtt állok. Kinézett példány Varta silver 61Ah 600EN (~25e) Az akus Varta black vagy energizer 70Ah 640En-t ajánl 23-ért. A Silver-re 30%-al több üzemidőt ír. Várom véleményetek.
válasz pori (#16) üzenetére

#16  2014-11-19 13:00 pori
Vezérmű szíj cserénél hibáztak.Én odavinném .
válasz gerle8903 (#15) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#15  2014-11-18 15:15 gerle8903
Ilyen kérdésem lenne irányotokba. Vettem nemrég egy Fusion-t. Vezérműszíj, vízpumpa, hosszbordás szíj cser görgőkkel, olajcsere...stb. De hosszabb utamon leesett a főtengely ékszíj tárcsám, gyorsan kellett az autó így a szerelőnek is mondtam, hogy gyorsan, mert mennem kell, majd itthon megcsináltatom. A szerelő meg csinálta, haza is értem, de a kérdésem: Azt mondta, hogy a Főtengely irányából áll ki valami kis pöcök, ami tartja a tárcsát, az le van törve, mert az az 1db csavar ami oda foglya az nem elég. Azt a kis pöcköt ő nem tudja megcsinálni de vigyem el valahova, mert ez így nem fog sokáig tartani. Tudtok erre valami megoldást?

#14  2014-04-10 21:21 szita721031
1.6TDCI-nél nem tudom de az 1.4TDCI-re 200000-et írnak vagy 10év (én sem várom meg)
válasz Major László (#13) üzenetére

#13  2014-04-10 20:42 Major László
Szép estét mindenkinek!
Most, hogy kicsit szervizbe járó lettem(Ford Délalföld Jászberény) ráérdeklődtem, mikor kell cserélni ezeket a dolgokat(vezérszíj, ékszíj, tartozékok komplentetten), azt mondta a munka felvevő, hogy 1,6 TDCI-nél 150000Km. Attól még kicsit odébb vagyok, de nem tervezem megvárni ezt a Km-t nyáron megcsináltatom.
Kinek van tapasztalata ez ügyben?

Üdv: Majorlaci.

#12  2013-01-12 15:09 szita721031
Egy vagyon! Bele se merek gondolni hogy máshol még drágább!
Köszi az infókat, amint lehet átnézem az enyémet (már amennyire tudom) a vízcsőről találtam képet itt az oldalon /a gázolajszűrő alatt/
válasz eltibi (#11) üzenetére

#11  2013-01-12 13:54 eltibi
Na eddig tartott, hogy majd én jól tudom, mikor kell görgőt cserélni. A szervíz az ékszíjtárcsa csere árajánlatba már automatikusan beletette. Miután kérdeztem, hogy miért nem várhat a következő szervizig, ahogy kértem, a válasz egyszerű volt: ha már úgyis szét van szedve, akkor ki kell cserélni és kész, ráfér. Miután nálam hozzáértőbbek egyértelművé tették a görgőcsere szükségességét, nem is púposkodtam tovább, megy a komplett javítás tárcsástól görgőstől.

Esetleg valakit érdekelhet az anyagi vonzata, alant csatolom a kapott árajánlatot:


"Javítás gyári alkatrészek felhasználásával:
Főtengely szíjtárcsa: 50103 Ft
Főtengely csavar: 1175 Ft
Feszítő görgő konzollal: 31580 FT
Terelő görgő: 17261 Ft
Munkadíj: 4500 Ft
Összesen: 104619 Ft

Javítás után gyártott alkatrészekből:
Főtengely szíjtárcsa: 26100 FT
Főtengely csavar: 1175 Ft
Feszítő görgő konzol nélkül: 8990 FT
Terelő görgő: 11100 Ft
Munkadíj: 4500 Ft
Összesen: 51865 Ft

A szíjtárcsa gyári beszállítótól, feszítő görgő Német után gyártott rendelhető konzol nélkül is, terelő Német után gyártott.
Az alkatrészek rendelése 1-2 nap."







válasz lipu (#1) üzenetére

#10  2013-01-11 23:14 eltibi
A szíj szimplán repedezett volt, megmutatták a régit. A képeket nem kértem el, csak megmutatták. Amit tudok, a számlán az alábbiak vannak megjegyzésben a csövekre:
-"az üzemanyagcsövet dörzsölte a légszűrőház (nem szivárog) bandázs javítva" Egyébként, ahogy tudom az üzemanyagcső sem egy olcsó mulatság, szóval nem árt odafigyelni!

-"hűtővíz csövet eldörzsölte a váltó működtetés (még nem szivárog) dörzsölés megszüntetve"
(Ja, a váltóbovdent is átolajozták!, lehet, hogy ez lehetett a bűnös?)

Lógó szíjtárcsa: nem értek hozzá, de megpróbálom visszaidézni amit mutattak és mondtak, előre elnézést, ha hülyeséget mondok:

elvileg ez a szíjtárcsa a főtengely végén van és egy gumiperselyen nyugszik, na ettől válik el először részlegesen majd szakad le a fém tárcsarész. Ez elvileg, ha erőteljes mozgatod, megrángatod, észrevehető. Persze mondták, hogy 200 e a periódus, de azt is hozzátette a szerelő, hogy fusionnál azért ez egy kritikus pont, sokkal hamarabb eljön a vég, azért is ellenőrzik. Na erre írták le, hogy sos javítást igényel.
válasz szita721031 (#9) üzenetére

#9  2013-01-11 20:58 szita721031
Tudtommal 200E-nél kellene cserélni a szíjakat meg egyebeket de ha a szíj már tropa akkor a görgőnek is annyi lehet. Még egy kérdés. Mit jelent az hogy lóg a szíjtárcsa?
A kidörzsölt üzanyagcsőröl és vízcsőről tehetnél fel képet. (a helye és a megoldás érdekelne) Az enyém áprilisban lessz 5 és 80E van benne.
A szervíz sajna baranyától távol van.
válasz eltibi (#5) üzenetére

#8  2013-01-11 14:45 Joebácsialkatrészbótos
Van
válasz szitu (#7) üzenetére

#7  2013-01-11 14:19 szitu
A tdci-nél van feszítő? Mert az 1,4 benyásnál nincs.

#6  2013-01-11 09:36 Priest
Szimpatikus a szerviz, de én nem hiszem, hogy igénybe veszem, ugyanis Érden lakom. Még Bercelig elmentem, mikor a váltómmal volt gond, ahol csodák csodájára be tudták állítani. Csak azért írok, hogy minden jó tapasztalatot meg kell osztani. Meg a rosszat is...

#5  2013-01-11 09:25 eltibi
Teljesen igazad van, ez benne van a pakliban! Az én esetemben a "vállalható kockázat" alapja az volt, hogy még 90 e sincs az autóban és jövőre is alighanem 100 e alatt megy 6 éves szervizre. Azért addig illendő lenne kibírnia, főleg úgy, hogy a gyári ajánlás ennél jóval magasabb csereperiódust határoz meg.

#4  2013-01-11 06:44 dudicukrasztrollface
Ha bármelyik görgő megszorul, ugyanúgy letépi a szíjat mintha szar lenne a szíj,csak jelzem.

#3  2013-01-10 20:36 eltibi
Szerkesztve:   2013-01-10 20:47
Természetesen -miután értenek hozzá- jelezték a feszítőgörgő cserét is, az fel is lett tüntetve az állapotlapon mint elvégzendő feladat: "generátor szíj feszítő és vezető görgő felület kopott, javítást igényel" . Telefonos egyeztetés után -miután ez remélhetőleg nagyobb gond nélkül a következő szervizkor is cserélhető-, anyagi okokból a sürgős csereként feltüntetett szíjtárcsa került inkább megrendelésre. Szóval a szerviz jelezte, hogy görgővel kellene a cserét végrehajtani de én kötöttem egyfajta kompromisszumot miután nem szeretném ha a szíjtárcsa útközben leszakadna. (a görgő remélhetőleg bír még 9-10 e km-t az újabb éves szervizig, a szíjtárcsával viszont már hosszabb útra sem vállalkoznák)
A fényképes dokumentáció persze nem papíralapú dokumentum, hanem jó minőségű telefonos fényképek, ahol az olajszivattyú rögzítő csavaroknál lévő kisebb olajszivárgás is meg lett számomra mutatva.

Elérhetőség: 20/5669662

Kocsit megyeszékhelyről természetesen lábon vitték,hozták de előtte korrekt átadás-átvételi okmányt csináltak percre pontos időpontok feltüntetésével.
Apróság, de lényeges:
-pótkereket is ellenőrizték, felfújták (más szervizben a rajta lévővel se biztos, hogy foglalkoznak)
-nem találták az elsősegély, izzókészlet egységet, felírták hiányosságként, mint ahogyan a vonóhorog rozsdásodását és jövőbeni lefestési szükségességét is.
-akkuállapot dokumentált rögzítése ( 75%-os reméljük a telet még megvívja)
-4 liter ford olaj kiszámlázva 5679,-ft, természetesen a maradékot megkaptam!

Szóval ez egy mai tapasztalat, -én ezt kapam tőlük-de nem szeretnék elvtelen propagandát csinálni, főleg, hogy ki vannak tömve így is munkával. Nekem erre a szervizre pl. 1 hét várakozással adtak időpontot.
Az viszont hozzátartozik az igazsághoz, hogy személyesen nem láttam a szervizt, nem voltam Tiszabercelen, de miután a szerelőt még a márkaszervizből ismerem, nincs okom kételkedni a becsületességében.


 1 tagnak  tetszik

#2  2013-01-10 19:44 Szaszu
ez korrekt.
különösen a fényképes dokumentáció fogott meg. Milyen egyszerű és mégis mekkora ötlet... -Egyszóval korrekt. Szerintem nyugodtan beírhatod az elérhetőségeket. Ha nem lesz olyan mint amilyennek leírtad, rövidesen úgyis kiderül.

#1  2013-01-10 19:42 lipumár nem a mester
Ha a hosszbordás szíj feszítő görgőjét nem cserélték, akkor nem biztos hogy én elmennék hozzájuk!


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dudicukrasz 2023-12-29 08:18
 
Hpetya 2023-12-24 05:22
 
ferikenyh 2023-12-14 15:31
 
dudicukrasz 2023-12-14 15:14
 
ferikenyh 2023-12-14 14:53
 
dudicukrasz 2023-12-13 18:07
 
dzso80 2023-12-13 17:04
 
dudicukrasz 2023-12-13 16:50
 
dzso80 2023-12-13 12:18
 
dudicukrasz 2023-12-13 10:47

Friss cikkek
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 
 
Rádió kód V060206
Az oldal használata
 
Öninditó
Gyors kérdések
 
Elektromos ablak
Gyors kérdések
 
Klíma hiba
Gyors kérdések
 
 
Segítség
Belső tuning
 

Friss hozzászólások
 
dzso80  2024-03-19 20:59
 
Ateg  2024-03-14 17:21
 
dzso80  2024-03-13 20:30
 
dzso80  2024-02-28 19:48
 
dzso80  2024-02-28 19:05
 
1.4 TDCI rángat (1 új)
Gyors kérdések
Csomesz  2024-01-13 10:06
 
dzso80  2024-01-08 22:46
 
Rádio kód (3 új)
Az oldal használata
dzso80  2024-01-06 16:04
 
Dylan  2023-11-11 18:12
 
Bakker24  2023-10-27 21:56

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók