Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 987 felhasználó
2 233 cikk
56 kategória
40 542 hozzászólás
16 838 225 letöltés

4 aktív felhasználó
1 401 egyedi látogató
3 330 letöltés
  az elmúlt 24 órában

31 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
misi58(30 perce)
PetiW(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
TAZLACI(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
Viktor(> 60 perce)
peszentes(> 60 perce)
axelen(> 60 perce)
Kunhalek(> 60 perce)
robboy(> 60 perce)
Sumimus(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
PetiW

Ajánlott oldalak

Letöltések

tdci füstölés
goodness  2013-10-05
Szerkesztve: 2013-10-05
Sziasztok.

Vettem egy 2003-as Fiesta 1.4 tdci készüléket.

Hidegen indításkor dadog és erőteljesen füstöl kékesen. Komplett felhőt létrehozva az autó mögött,aztán, ahogy melegszik pár perc és megszűnik.
Van valami megoldás erre? Lehetőleg olcsó?

Vagy mehet a kukába a gép?

Óra szerint 134.000 km van benne (mondjuk én ezt kétlem)



Amikor meleg és nyomom neki (nagyon megy a gép), akkor nem füstöl, illetve lehet, hogy füstöl,de valószínű nem nagyon, mert a tükörből én nem látom.


Üdv.


Hozzászólások

#35  2019-09-18 20:27 ugrinsubi
Üdv!
Végül is az indítás utánni füstölés után jött a rángatózás, egyre csúnyábban kb 5 percig. Aztán klasszul ment. A reggeli indulás szörnyű volt. Jött a hibakód, hogy vezeték szakadás a 4-es henger injektoránál. Leállítás, újraindítás, ment tovább. Na evvel nem tudott mit kezdeni a szerelő, húzta-halogatta. Én meg megijedtem, hogy rámszakad egy porlasztócsere. El akartam vinni egy diagnosztikára, de 2 hétre adtak volna időpontot. Megkérdeztem, hogy ennyi baj van a Fordokkal? :) Magyarázkodott, de mondtam ennyi időm nincs. Aztán menetközben leált, na az ijesztő volt! De újraindítás után hazavitt. Elvittem egy másik szerelőhöz. Megállapította, hogy az elektromos rendszerrel nincs hiba a porlasztóig, úgyhogy kivettük a 4. henger porlasztóját, irány a szakemberhez. Elektromos fejegység csere. Hű, az huszonezer, viszonylag olcsón megúszom! (Gondoltam.:)
Hívott a mester, hogy sajnos nem oldódott meg a gond. "Hiba az 1 hengernél". No akkor szedjük ki a másik hármat is. Egy hibátlan, egy fejegység cserés, egy kuka. :( No ez fájt nagyon! Nem sikerült bontottat szerezni, maradt az új. 89K. :( Összegzés: Aki teheti vigye el a porlasztókat egy felülvizsgálatra. Sokkal olcsóbb mint egy porlasztócsere! És ez elég egyértelmű hibaok volt. Egyenlőre úgylátom megszünt a füstölés, a reggeli rángatás. "Gyönyörű" lett a hangja. Ja és eddig 5.2-t írt a gép, most 4.5 (igaz csak 50 km :)
 1 tagnak  tetszik

#34  2019-03-16 09:54 ugrinsubi
No! Addig jutottam, hogy elvittem a szerelőhöz, aki oda jutott, hogy: kipucolta az EGR rendszert, szebben jár picit, de a dadogást meg a füstölést nem oldotta meg. Rákötötte az Ő elektromos kütyüjére. hibakód nincs, az porlasztók azonos adatokat mutatnak. Szerinte nem azokkal van a baj. felsorolta mennyibe kerül, ha elkezdi szétszedni őket, elküldeni bevizsgálásra. Arra döntöttem, hogy kaptam valami adalékot egy barátomtól, azt beleöntöm, tankolok bele csúcsüzemanyagot, és járok vele. Aztán elviszem a Fordhoz(?) csináltatok egy diagnosztikát. Aztán...... :) Eddig jutottam. Semmit sem zártunk ki. Nekem az üzemanyagrendszer még mindíg gyanús! A reggeli levegős rendszer miatt (ha pumpálom buborékos) Majd jelentkezem.

#33  2019-03-05 07:27 zsolti bá'
Nem vagyok szerelő, de egy teljeskörű diagnosztika nem árt. Persze itt nem csak a hibakódokat kell nézni és törölni. De szerintem ezt ők intézik. Én csak műkedvelő amatőrként ástam bele a témába, amikor a mostani járós verdámat vettem, mert nem akartam befürödni. Így lett PSA 1.6 FAP dízel, Bosch rendszerrel.
válasz ugrinsubi (#31) üzenetére

#32  2019-03-04 20:42 szita721031
Ezt nézted már? https://cromax.hu/uzemanyagrendszer/po rlaszto_es_karburator_reszei/befecsken dezo_porlaszto/porlaszto_diesel_ford_f iesta/fusion_2004-_17826

#31  2019-03-04 10:10 ugrinsubi
Köszi!

Ennek alapján nézelődtem. első körben ezt találtam:

http://royaldiesel.hu/diesel-befecsken dezo-rendszerek
Ez jelenthet alternatívát?
válasz zsolti bá' (#29) üzenetére

#30  2019-03-02 03:17 szita721031
Én nem akartam szidni! Amíg megvolt a ford, igenis jó volt. A bosszantó az volt hogy sok hiba jött össze egyszerre (és hirtelen drága lett volna) És jobb ötlet volt kiszállni. A dákó minőségi visszalépés!!!! Kényelmetlenebb, kevesebb komfortot ad, igazából "fapados" minőségi érzetet ad. Ja és a fruzsi eljárt 5L-el.
válasz zsolti bá' (#28) üzenetére

#29  2019-03-01 19:03 zsolti bá'
A gond a Delphi befecskendező rendszerrel van, gyárilag kb.200-250000 kilométert bírnak. Az első jel a túlzott füst, már a vezérlő nem tud utánamenni a kopott injektorok rossz befecskendezésének. Utána jön a dadogás, majd finis. Ilyen futással rendelkező autókkal volt(és van) teli a német használtautó piac, nyomott áron plehet őket megvenni,a nepper visszatekeri, majd eladja. Sajnos felújítani nem lehet, mert a Delphi nem adta ki a technológiát. A motor Peugeot fejlesztés, amúgy egy nagyon tartós motor. A Peugeot a rengeteg injektorhiba miatt átállt Bosch rendszerre, 2011 év elejétől(hamar reagáltak,hiszen tömegesen a hiba 2009 tájékán jelentkezett,a 2006-ban bevezetett motorok ekkor érték el nagy számban a az említett futásteljesítményt).
Ezekkel már nincs gond. Sajnos azokat, akiknek Delphi van, azt ez nem vigasztalja.
válasz ugrinsubi (#27) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#28  2019-03-01 18:40 zsolti bá'
Szerintem Te kevered a dolgokat. Ez a klub nem arról szól, hogy itt lehet a névadó típust szidni, egy román pléhdobozt meg dicsérni. Lesz gond azzal is, ne áltasd magad.
válasz szita721031 (#26) üzenetére

#27  2019-03-01 11:09 ugrinsubi
Köszönöm! Ha van még valakinek tapasztalata úgy néz ki, arra nem csak én lennék kíváncsi. Igazából kettős a hiba, mert a "dadogás" is zavar. Ez egy picit tovább tart mint a füstölés, de nem jár fordulatszám csökkenéssel. De pár perc és ez is elmúlik. A füstölés viszont nem csak engem zavar, mert ha jön a jó idő, és nyitva lesznek az ablakok..... :)) Kényelmetlen no! Ez a rossz magyar gázolaj meg olyan hihetetlen. Az enyémnél sokkal több kilométerrel szaladgáló dízelek rohangálnak ilyen hibák nélkül. És a porlasztóhiba ilyen hirtelen jelentkezik? Egyik nap még jó, másnap már füstöl mint a gyárkémény, aztán pár perc múlva elmúlik?
Nem lehet valami szonda a hibás? Ami túl dús keveréket adagol szegénykémnek? Egy barátom mondta ezt az EGR szelepet. Ez nem okozhatja? Elviszem szerelőhöz, mit csinál vele? Elkezd ötletelni, de hát biztos nincs neki jó porlasztója, hogy kipróbáljuk! :) Viszont így meg el lehet adni?

Bocsi a kirohanásért! Szeretem ezt a kis autót, nem is tudom mi fog kelleni helyette.

#26  2019-02-28 19:44 szita721031
Nekem akkoriban a porlasztó csere jött volna szóba. Mivel összegyűltek egyéb bajai is, ezért lecseréltük. (szerelő 800 és misi közé tette a költségeket, hogy "tökéletes" legyen) A dákó 2,5 éve teszi a dolgát. A márkaszervíz ennél a tipusnál is hagy kivetnivalót maga után!
válasz ugrinsubi (#23) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#25  2019-02-28 17:40 szlevi
A dízeles csávó miskolcon aztat mondta a magyar gázolaj nagyon savas, így megeszi egy idő múlva a nagynyomású szivatyút, a szelepeket. Mondta a szaki hogy 1tank /43liter/ gázolajhoz tegyek 4 ml 2T motorolajat. az megóvja a nagynyomásút meg a szelepeket. 2007 es az enyém is. 235000km rel. tavaly nyáron volt cserélve a 4 porlasztó. Akkor volt benne 210000km körül.
 1 tagnak  tetszik

#24  2019-02-28 12:49 Priest
Szia! Mint láthatod, én már korábban kértem itt segítséget a reggeli füstölésre, de nem válaszolt senki... Valahogy ez az egész a szőnyeg alá van seperve. Akit kérdeztem, az mind használhatatlan, vagy kivitelezhetetlen (qva drága) volt. Azt hiszem, ha egyszer eladom, v. beszámíttatom, akkor a "szerelő urak" rögtön rájönnek a problémára és több oldalas hibalistával indokolják majd a füstölést, megalapozva az alacsony beszámítási árat. Az bosszant, hogy ez az autó nem egy Apolló űrhajó, hanem egy faék egyszerűségű kis diesel, amihez legalább néhány szerelőnek érteni kéne, de úgy látszik ilyen nincs. Ez hasonlít arra, mikor a váltó akadozása miatt kerestem embert, mindenki lerázott (ezzel nem lehet semmit csinálni., ...ez egy bowdenes szerkezet, nincs állítási lehetőség...stb). Végül Bercelen a Ford-ban van/volt egy arany kezű mester és 2 óra alatt megcsinálta (közben, hogy ne unatkozzunk, kaptunk egy marék kulcsot a bemutató autókhoz, ezeket próbálgathattuk...). A füstöléssel kapcsolatosan én azt csinálom, hogy a reggeli indulás előtt indítom a gépet és kb. 5-6 percig alapjáratom, közben néhányszor óvatosan felmegyek 1200-1400 fordulatra. Bocs, hogy ilyen bőbeszédű voltam, de tele a tököm a hozzánemértő, lenyúlós, kioktatós fazonokkal!
válasz ugrinsubi (#21) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#23  2019-02-28 12:33 ugrinsubi
Köszönöm a véleményt! Nem tettszik :) 2007-ben vettem. 110000 km van benne. Olyan hihetetlen, hogy ennyi időt bír ki a porlasztó. És miért múlik el 1-2 perc múlva? ha rossz a porlasztó, az folyamatosan rossz, nem? Sokat van helyben használva. Próbáltam rákeresni itt az EGR szelepre, de igazából nem találtam érdemi hozzászólást, leírást, hogy mivel jár.
válasz szlevi (#22) üzenetére

#22  2019-02-27 17:54 szlevi
Üdv

Van hogy elszakad egy vezeték a porlasztóknál. Vagy maga a porlasztó döglődik vagy döglött. Nekem 4 ből 1 volt jó, egy pedig éphogy másik kető rossz. 4 porlasztó csere... Drága volt.....

#21  2019-02-27 15:04 ugrinsubi
Szevasztok!

Próbálok az itt felvetett füstöléses problémára tippeket találni. Úgy látom sokaknak volt, de a topik 2017-óta "néma". Semmi érdemleges válasz nem született? Ha valaki tud infót, vagy hivatkozást hová jutottatok vele, megköszönném.
A problémám ugyan az, reggeli füstölés, dadogás, ami gyorsan elmúlik. Hallok néha olyan....."hangot, nem tudom, nem olyan szép sima a hangja, olyan recsegős. Nekem az izzítógyertyákat cserélték utána jelentkezett a probléma :). Először volt hibakód is, azt mondta elektromos vezeték a porlasztóhoz.
Vinném szerelőhöz, de ha van megoldás minek találgasson szegény.

#20  2017-01-07 13:45 Priest
Sziasztok! 2006-os tdci hidegben, a napi első induláskor füstöl 1-2 percig. Azt vettem észre, hogy a füstölés a hideggel arányos, vagyis minél hidegebb van annál nagyobb füstfelhővel indul. Tavasz-nyár-ősz rendben van, nincs füst, most -14-nél okádja a feketeséget. Mi lehet az oka? Kell vele foglalkozni, vagy hagyjam a fenébe?

#19  2016-02-10 19:16 szita721031
Voltam szerelőnél. Nem lettünk okosabbak. Azt mondta ha lessz egy nagyobb hideg hagyjam ott este és reggel mikor indítja rákapcsol mindent, hátha kiderül valami (bár szerinte nem sok) Hibakód nincs, minden tökéletes. Azt mondta ha sok lóvém van elkezdi szétszedni és letesztelik az alkatrészeket. Kezdve a porlasztócsúcsokkal stb. Ha már ott voltam átvitte a vizsgasoron (két hónap múlva jár le) Minden tökéletes, legalább ezt olcsón megúszom majd.
válasz szita721031 (#18) üzenetére

#18  2016-02-07 14:10 szita721031
Megnézem hogy levegős-e (pumpálva könnyebben indul-e) De engem még mindíg a hőmérséklet miatti füstölés zavar. (csak hidegben és hidegen, melegben hidegen nincs füst) Gondolom azért mert pöccre indul. Ha többet teker akkor van füst.
válasz MeMphiS (#17) üzenetére

#17  2016-02-07 07:16 MeMphiS
Nekem az a kis átlátszó cső, elrepedt még tavaly és e miatt nem is indult be a kocsi , csak tekert, tekert...... Amikor rásegítettem a fent említett kézipumpával akkor meg indult 1.re. Ott is betud levegősödni a rendszer.

Amikor elvittem szervízbe 1.re minden áttekintés nélkül azt mondták azért nem indul, mert porlasztócsúcsos. 300eFt körülre becsülték a javítást.

2eFt ból kicserélték a csövet.......
válasz Priest (#16) üzenetére
 2 tagnak  tetszik

#16  2016-02-07 01:08 Priest
Az egyik reggel, indulás előtt körbenéztem a motortérben és a kézi üzemanyag pumpa (olyan, mint a régifajta vérnyomásmérők kézi pumpája) átlátszó csöveiben buborékokat láttam. Nyomogattam a pumpát, először szörcsögött, majd elcsendesült és kissé keményedett. Addig csináltam, míg a buborékok eltűntek. Pöccre indult, kis füstöléssel, ami a korábbihoz képest rövid ideig tartott (kb, 5-8 sec.), aztán a füstölés teljesen abbamaradt. Azóta még kb. 3 alkalommal pumpáltam indulás előtt, változó eredménnyel, de összességében lényegesen kevesebb- és rövidebb ideig tartó füst mutatkozott. Lehet, hogy valahol le-levegősödik az üzemanyag rendszer?
válasz szita721031 (#15) üzenetére
 2 tagnak  tetszik

#15  2016-02-06 19:34 szita721031
Nálam is ki lettek cserélve az izzítók! Ugyanúgy köhögve indul hidegen, sok füstel (olajkályha szag, nem motorolaj) 130-e Km megkímélt, nem széthajtott. Nem hiszem el hogy porlasztócsúcs lenne! +10 fokban (hidegen) nem füstöl és pöccre indul. Fogyasztás nem nőtt. Én az izzításra tippelek még mindíg. Valaki valami hibalehetőséget írna (tipp?)
válasz Priest (#14) üzenetére

#14  2016-01-22 22:16 Priest
Először is köszönöm a hozzászólásokat! Az izzítógyertyák ki lettek szedve, valamit méregetett a szerelő és mondta hogy tök jók. Vissza akarta rakni, de miután a biztonság kedvéért hozattam 4 db újat (Ford logo a dobozokon), mondtam, hogy azokat tegye be. Úgyhogy eléggé elkeserítő, mert mindent megadunk a kocsinak, szervizek, cserék, Ford motor olaj, OMV gázolaj.
Miután a füstölés a reggeli első indításnál jelentkezik, arra gondoltam, hogy kéne egy álló-fűtést beszerelni. Valaki rakatott be ilyet az autóba? Hová érdemes tenni? Házilagos megoldás érdekelne, mivel gyári az igen drága. A hideg garázsban állok, 220 V van.
válasz atesz155 (#12) üzenetére

#13  2016-01-22 21:11 szita721031
Gondolom kiszedte és úgy tesztelte.

#12  2016-01-22 20:37 atesz155
Szerkesztve:   2016-01-22 20:38
Nem hiszem, h 100e-t futott dízelnek beszarnának a porlasztói.
Hogy mérte ki az izzító gyertyákat? Csak megmérte az ellenállását, és mondta hogy jó, és ennyi? Mert az kevés.
válasz Priest (#11) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#11  2016-01-19 11:01 Priest
Sajnos, most rám került a sor! 2006-os tdci 100e km-el, rángatva indult, fekete füstöléssel. A szerelő az izzító gy-ra gyanakodott, de mindegyik jó. Következtek a befecskendezők, Harmat u. Filep bevizsgálta, mind a négy "pisál", ami rossz hír, de volt még rosszabb: a 1,4 tdci-ben alkalmazott Siemens befecskendezők szerkezetileg nem javíthatók, csak a csúcsot lehet cserélni (40 eFt/db), de ez kockázatos, mert lehet, hogy sikerül, lehet, hogy nem, de mindenképpen ki kell fizetni (??!!!). Végül is több ismerősön keresztül vettem -jó állapotúnak mondott- 4 db használtat. Összeszerelés után minden jó volt, de az első hidegben töltött éjszaka után, pöccre indult a gép, de kb 5-10 másodperc múlva rángatni kezdett és iszonyú mennyiségű kékes , párás, büdös, füstöt árasztott! Néhány percnyi járatás (alapjáraton) után a füstölés és rángatás gyorsan lecsökkent és lényegében meg is szűnt, talán egy szokatlan kattogás maradt,ami nem a motor fordulatszámán, hanem jóval alatta (ritkábban) jelentkezett/jelentkezik. Egyébként az autó jól megy, nyugodtabb, halkabb a járása. Itt tartunk most. Van valakinek ötlete, tapasztalata, hogy merre tovább? Sajnos a korábbi hozzászólások, csak a hibát írták le, megoldást nem találtam. Bercelen még megvan vajon az a hozzáértő szerelő, aki ismerte nagyon a Fruzsit? Ahogy szokták mondani: "Minden megoldás érdekel".

#10  2015-07-02 17:53 atesz155
Jelentem, teljesen megszűnt a füstölésem az izzítógyertya csere után. Eddig dadogott a motor, kéken füstölt indítás után 1-2 percig alapjáraton hideg motorral.
Kettő db gyertya rossz volt, feltehetőleg a 3. is ami eltört, egy működött.
Teljesen rezgésmentes és egyenletes a járása a motornak, az alapjárat 749 és 751 között ingadozik
Még egy 150 ezret remélem el fog menni nálam.
 1 tagnak  tetszik

#9  2015-01-26 20:41 szita721031
Jó a fogyi.
válasz atesz155 (#7) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#8  2015-01-26 13:07 Joebácsialkatrészbótos
Úgy legyen!
 2 tagnak  tetszik

#7  2015-01-26 09:39 atesz155
Ha csak a tányérra ráfolyt olaj égne el, attól még szerintem nem dadogna a motor, csak simán elégne az olaj.
Egyébként nekem is ezt csinálja, hidegen dadog és kék füstöcske, de nem feltétlenül a motorolajat égeti, ugyanis a 10ezres olajcsere periódusom alatt milliméter pontosan ott volt az olaj, ahol előtte.
Ergo a motor nem kopott, és befecskendezett gázolaj nem ég el rendesen, az is okozhat kék füstölést. Na de nem kell rögtön porlasztócsúcsokat cserélni, ez a dolog Ford betegség.
Azt mondta egy hozzáértő, h kopottak a csúcsok, és az illesztések nem olyanok hidegen, mint melegen, és emiatt nem tökéletes az alapjárati befecskendezés. Mondtam neki, hogy 280 ezer van a motorban, motorolaj egyáltalán nem fogy, 4,5 L/100 az országúti fogyasztásom, az autó megy mint az állat (120le 1.6tdci), azt mondta hogy még 200 ezerig hozzá se kell nyúlni.
 2 tagnak  tetszik

#6  2015-01-13 20:39 Joebácsialkatrészbótos
Igazad lehet!
 1 tagnak  tetszik


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dzso80 2024-10-23 16:27
 
szita721031 2024-10-21 19:30
 
Leetábornok 2024-10-21 11:55
 
Kunhalek 2024-09-04 18:10
 
dudicukrasz 2024-07-04 16:51
 
bandi1969 2024-06-28 08:24
 
dzso80 2024-06-19 17:14
 
Patrikpek 2024-06-18 20:42
 
dzso80 2024-05-25 19:32
 
Karolin 2024-05-22 19:13

Friss cikkek
 
Felnik
Felnik
 
felni
Felnik
 
 
 
Rádió kód
Az oldal használata
 
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 

Friss hozzászólások
 
PetiW  2024-11-21 11:39
 
Sumimus  2024-11-16 20:19
 
axelen  2024-11-10 09:40
 
dzso80  2024-10-28 14:58
 
dzso80  2024-10-26 15:04
 
szita721031  2024-10-06 09:38
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
bondcompany  2024-10-02 09:28
 
Haniszko  2024-08-31 17:33
 
deniss_  2024-08-03 13:45
 
gejuhasz  2024-07-08 13:19

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók