Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 986 felhasználó
2 233 cikk
56 kategória
40 541 hozzászólás
16 836 853 letöltés

4 aktív felhasználó
1 223 egyedi látogató
2 343 letöltés
  az elmúlt 24 órában

31 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
misi58(25 perce)
dzso80(> 60 perce)
TAZLACI(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
Viktor(> 60 perce)
peszentes(> 60 perce)
axelen(> 60 perce)
Kunhalek(> 60 perce)
robboy(> 60 perce)
Sumimus(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
TAZLACI

Ajánlott oldalak

Letöltések

Klíma hatásfokának növelése
atesz155  2014-07-22
Már régóta nézegettem azt az alumínium csövet, ami az expanziós szelep után meg az utastérbe, effektíven ebben a csőben megy az alacsony nyomású folyadék halmazállapotú hűtőközeg, ami lehűti az utastérben az evaporátort. Ez a cső klímázás közben hideg, ez a hideg hűti le az utasteret. Ha a közvetlen környezete meleg, romlik a klíma hatásfoka.
Nem is értem, miért nincs ez a cső alapból szigetelve a hatásfok növelése érdekében. Én most ezt a "hiányosságot" pótoltam:









Szépnek nem lett nagyon szép a szigetelés, nagyon nehéz hozzáférni, így is ki kellett emelni a helyéről a kiegyenlítő tartályt, de a motortartó bakot csak nem álltam neki kiszedni :)
Nyilván nem 100%-os a szigetelés, de a fedetlen csőhöz képest azért sokat véd. Mivel most nincs olyan nagyon meleg, üzem (menet) közben nem próbáltam ki, csak alapjáratok kapcsoltam be a klímát, de így is érezhetően hidegebbet fúj a klíma, még alapjáraton is.


Hozzászólások

#8  2014-08-13 20:39 Foglak
Köszi.
válasz atesz155 (#7) üzenetére

#7  2014-08-11 20:25 atesz155
Az is teljesen rendben van, ott van a szárító szűrő, és az expanziós szelep, azok az alkatrészek is hidegek, ha be van kapcsolva a klíma.
válasz Foglak (#6) üzenetére

#6  2014-08-11 16:18 Foglak
Nagyon ügyesek vagytok ,én is kipróbálom ezt a szigetelést.
Lenne egy kérdésem a klímával kapcsolatba. Kb egy hónapja azt veszem észre,hogy nem csak a kocsi "Közepén" jön a klíma víz,hanem a jobb első kerék előtt is csöpög /a lökhárító és kerék között/. Leállítás után meg ott is tócsa van mint a az utastér alatt. Nektek is így van ez? Vagy valamit ki kell ott tisztítani idő közönként?/a klíma csak egyesen vagy 2-en működik/

#5  2014-07-24 21:00 Priest
Sajnos nem tudom a cső árát (sztem filléres tétel), mert mikor pár éve szereltettük a klímákat a házba, akkor maradt kb 1 m, ezt használtam most el. Egyébként egy sima szivacs cső, aminek erősített külső burkolata van. Spirálba felvágva is van tartása, így aránylag könnyű a klíma-csőre rátekerni a szúk helyeken is. Ha van rá igény teszek föl képeket a cső maradékáról, meg a szigetelt klímacsőről is.
válasz atesz155 (#4) üzenetére

#4  2014-07-23 22:00 atesz155
mennyibe kerül annak a szigetelő csőnek a folyómétere? vagy tekercsre adják?
válasz Priest (#3) üzenetére

#3  2014-07-23 21:53 Priest
Ma megcsináltam én is. Tapasztalataim:
1. Nagyon szűk helyek vannak, sztem a fényszóró kivétele sem segít ebben.
2. A bilincsek és a vékony Alu cső sok helyen útban vannak. Nagyon nehéz (lenne) teljes takarást megvalósítani.
3. Én klímákhoz használatos szivacs csövet használtam, egyszerre kb egy arasznyit levágtam, majd ollóval spirálban felvágtam és a spirál vágást használva egyszerűen ráhajtottam a szigetelő csövet a vastag Al cső elérhető részére. Ez után a szivacs csövet a megfelelő helyre toltam. Sajnos a kanyarokban a spirál vágás kinyílt és látszik az Al cső.

#2  2014-07-23 09:28 atesz155
Ahol belenézel a motortérbe, a bal oldalon fut ez a cső, ahol a hosszbordás szíj van. Ahhoz hogy hozzáférhető legyen, csak a kiegyenlítő tartály rögzítését kellett kicsavarnom, a csöveket nem vettem le róla. Nem kell hozzá akna. Bár jóval könnyebb lett volna, ha a jobbos lámpát kivettem volna.
De igen, jobb lett volna direkt a klímákhoz való szigetelés, de a barátomnak csak ilyen szigetelései maradtak ki építkezésből, gondoltam egyelőre ez is jó, ha találok valahol jó áron olyan szigetelőt, kicserélem rá.

#1  2014-07-23 08:49 Priest
Köszi az ötletet, én is kipróbálom. Csak néhány kérdés: a motorház tetőt felnyitva melyik részen van ez a cső? A szigetelés megy felülről, vagy akna kell? Milyen szigetelést használtál? A klímáknál használatos szivacsos cső nem lenne jobb?


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dzso80 2024-10-23 16:27
 
szita721031 2024-10-21 19:30
 
Leetábornok 2024-10-21 11:55
 
Kunhalek 2024-09-04 18:10
 
dudicukrasz 2024-07-04 16:51
 
bandi1969 2024-06-28 08:24
 
dzso80 2024-06-19 17:14
 
Patrikpek 2024-06-18 20:42
 
dzso80 2024-05-25 19:32
 
Karolin 2024-05-22 19:13

Friss cikkek
 
Felnik
Felnik
 
felni
Felnik
 
 
 
Rádió kód
Az oldal használata
 
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 

Friss hozzászólások
 
Sumimus  2024-11-16 20:19
 
axelen  2024-11-10 09:40
 
dzso80  2024-10-28 14:58
 
dzso80  2024-10-26 15:04
 
Kriszti  2024-10-14 20:22
 
szita721031  2024-10-06 09:38
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
bondcompany  2024-10-02 09:28
 
Haniszko  2024-08-31 17:33
 
deniss_  2024-08-03 13:45
 
gejuhasz  2024-07-08 13:19

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók