Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.
Szavazás
Hirdetőtábla
Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.
Kategóriák
Statisztika
3 987 felhasználó
2 233 cikk
56 kategória
40 542 hozzászólás
16 837 359 letöltés
5 aktív felhasználó
1 270 egyedi látogató
2 625 letöltés
az elmúlt 24 órában
31 aktív felhasználó
az elmúlt hónapban
Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
hogyan működik
PetiW(> 60 perce)
misi58(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
TAZLACI(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
Viktor(> 60 perce)
peszentes(> 60 perce)
axelen(> 60 perce)
Kunhalek(> 60 perce)
robboy(> 60 perce)
Sumimus(> 60 perce)
Utoljára regisztrált felhasználó
PetiW
Ajánlott oldalak
Letöltések
Műszeregység diagnosztikai üzemmódja
horeee 2006-12-05
horeee
2006-05-15 óta regisztrált felhasználó
státusz: tag
14 cikk
445 hozzászólás
2009-11-13 09:29 kor járt itt utoljára
Születésnap: nincs megadva
Üzenetet írok neki
státusz: tag
14 cikk
445 hozzászólás
2009-11-13 09:29 kor járt itt utoljára
Születésnap: nincs megadva
Üzenetet írok neki
Az autónkba épített műszeregység rendelkezik diagnosztikai üzemmóddal, amit persze sem a gyár, sem a szervíz nem köt az egyszerű felhasználó orrára.
Ez nagyrészt érdekesség, ám felettébb hasznos funkciói is vannak.
A belépéshez be kell helyezni az indítókulcsot, megnyomni a napi km nullázó-gombját, majd miközben a gombot nyomva tartjuk, elfordítani a kulcsot gyújtás állásba. Kb 5 mp múlva az LCD kijelzőn megjelenik a TEST felirat, ekkor elengedhetjük a nullázó-gombot. Az motort ezután akár be is indíthatjuk, a kijelző a gyújtás elvételéig teszt üzemmódban marad.
A nullázógomb ismételt nyomogatásával válthatunk a különböző teszt-üzemmódok között:
Az elsőnél a kijelgőn a GAGE felirat olvasható, s közben az összes mutatót kitéríti a maximális állásig, majd vissza. A másodiknál az LCD kijelző összes szegmense kapcsolódik be, a harmadiknál (BULB felirat) az összes visszajelző lámpa gyullad ki (ez így karácsony tájékán különösen aktuális :D ), így ellenőrizhetjük, nem hibásodott-e meg valamelyik. Érdekes, hogy ki tudja írni a pillatnatnyi haladási sebességet (egy tizedes pontossággal mph-ban és kmh-ban is), ám ehhez képest az analóg kijelző kb 3-5 kmh-val többet mutat. (bizony-bizony, szándékosan hazudik a dög...)
A leghasznosabb funkció azonban az, hogy az LCD kijelzőn megjeleníti a copmuter által regisztrált hibakódokat. Ha ebben a módban a NONE felirat olvasható, akkor minden rendben van, de ha itt egy négyjegyű kódot találunk, akkor valami hibát észlelt.
A teszt-üzemmódok sorrendjét valamint a hibakódokat egy táblázatba pofoztam, mely a fenti linken elérhető. Lusta voltam magyarra fordítani, ne haragudjatok...
FONTOS !!!!
Az adatokat, valamint az infót az interneten találtam, tehát nem feltétlenül szentírás, mindenki a saját felelősségére nyomkodjon mindent...
Természetesen én (fedélzeti computer nélküli műszeregységem van) kipróbáltam, működik, kárt nem tettem semmiben. Sajnos nem volt még annyi időm, hogy tételesen leellenőrizzem az összes üzemmódot, de aminek a jelentésével tisztában vagyok, az valóban működik is. Mivel az én autóm hibakódot (hálisten) nem jelzett (NONE), azok pontosságát is kéretik fenntartással kezelni, azaz nem kell kiverni a szervízben a szerelő fogát, ha véletlenül mást mond, mint ami a táblázatban szerepel, hátha ő és az ő computere tudja jobban.
Kellemes nyomkodást... :)
Ez nagyrészt érdekesség, ám felettébb hasznos funkciói is vannak.
A belépéshez be kell helyezni az indítókulcsot, megnyomni a napi km nullázó-gombját, majd miközben a gombot nyomva tartjuk, elfordítani a kulcsot gyújtás állásba. Kb 5 mp múlva az LCD kijelzőn megjelenik a TEST felirat, ekkor elengedhetjük a nullázó-gombot. Az motort ezután akár be is indíthatjuk, a kijelző a gyújtás elvételéig teszt üzemmódban marad.
A nullázógomb ismételt nyomogatásával válthatunk a különböző teszt-üzemmódok között:
Az elsőnél a kijelgőn a GAGE felirat olvasható, s közben az összes mutatót kitéríti a maximális állásig, majd vissza. A másodiknál az LCD kijelző összes szegmense kapcsolódik be, a harmadiknál (BULB felirat) az összes visszajelző lámpa gyullad ki (ez így karácsony tájékán különösen aktuális :D ), így ellenőrizhetjük, nem hibásodott-e meg valamelyik. Érdekes, hogy ki tudja írni a pillatnatnyi haladási sebességet (egy tizedes pontossággal mph-ban és kmh-ban is), ám ehhez képest az analóg kijelző kb 3-5 kmh-val többet mutat. (bizony-bizony, szándékosan hazudik a dög...)
A leghasznosabb funkció azonban az, hogy az LCD kijelzőn megjeleníti a copmuter által regisztrált hibakódokat. Ha ebben a módban a NONE felirat olvasható, akkor minden rendben van, de ha itt egy négyjegyű kódot találunk, akkor valami hibát észlelt.
A teszt-üzemmódok sorrendjét valamint a hibakódokat egy táblázatba pofoztam, mely a fenti linken elérhető. Lusta voltam magyarra fordítani, ne haragudjatok...
FONTOS !!!!
Az adatokat, valamint az infót az interneten találtam, tehát nem feltétlenül szentírás, mindenki a saját felelősségére nyomkodjon mindent...
Természetesen én (fedélzeti computer nélküli műszeregységem van) kipróbáltam, működik, kárt nem tettem semmiben. Sajnos nem volt még annyi időm, hogy tételesen leellenőrizzem az összes üzemmódot, de aminek a jelentésével tisztában vagyok, az valóban működik is. Mivel az én autóm hibakódot (hálisten) nem jelzett (NONE), azok pontosságát is kéretik fenntartással kezelni, azaz nem kell kiverni a szervízben a szerelő fogát, ha véletlenül mást mond, mint ami a táblázatban szerepel, hátha ő és az ő computere tudja jobban.
Kellemes nyomkodást... :)
Hozzászólások
válasz pori (#21) üzenetére
|
Szerkesztve: 2014-04-11 13:43
|
Szerkesztve: 2010-05-22 22:42
válasz Volán Peti (#19) üzenetére
|
válasz Z.Boy (#17) üzenetére
|
Szerkesztve: 2010-05-20 18:00
válasz Zolar (#16) üzenetére
|
Szerkesztve: 2010-05-20 13:50
|
válasz Zolar (#14) üzenetére
|
|
|
|
|
válasz Absinth (#10) üzenetére
|
válasz jano66 (#9) üzenetére
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
dzso80 2024-10-23 16:27
szita721031 2024-10-21 19:30
Leetábornok 2024-10-21 11:55
Kunhalek 2024-09-04 18:10
dudicukrasz 2024-07-04 16:51
bandi1969 2024-06-28 08:24
dzso80 2024-06-19 17:14
Patrikpek 2024-06-18 20:42
dzso80 2024-05-25 19:32
Karolin 2024-05-22 19:13
Friss cikkek
Friss hozzászólások
PetiW 2024-11-21 11:39
Sumimus 2024-11-16 20:19
axelen 2024-11-10 09:40
dzso80 2024-10-28 14:58
dzso80 2024-10-26 15:04
szita721031 2024-10-06 09:38
bondcompany 2024-10-02 09:28
Haniszko 2024-08-31 17:33
deniss_ 2024-08-03 13:45
gejuhasz 2024-07-08 13:19
Kedvezmény
Látogatók