Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 987 felhasználó
2 233 cikk
56 kategória
40 542 hozzászólás
16 838 065 letöltés

5 aktív felhasználó
1 384 egyedi látogató
3 232 letöltés
  az elmúlt 24 órában

31 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
PetiW(> 60 perce)
misi58(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
TAZLACI(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
Viktor(> 60 perce)
peszentes(> 60 perce)
axelen(> 60 perce)
Kunhalek(> 60 perce)
robboy(> 60 perce)
Sumimus(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
PetiW

Ajánlott oldalak

Letöltések

Melyik megbízhatóbb? Dízel vagy benzines?
Tocsi  2007-01-09
Sziasztok!

Kis segítségre lenne szükségem
És biztos vannak itt tapasztalt okos gyárékek:)
Jelenleg ezt használom: egy '93.12-s Corsa 1,2i
Mit szeretnék: Ford Fusion 1,4i vagy 1,4Tdci (használt, klímás, +esetleg abs)

(Még sajnos nem tudtam elolvasni a teljes fórumot:( de dolgozom az ügyön:)

Ami tetszik a Fusionban:
1. Ahogy olvastam a helyben sokkal jobb, praktikusabban lehet pakolni bele mint a Corsaba.
2. Erősebb motor, talán kisebb fogyasztás (1,4i) azonos vezetési stílussal számolva.
3. Magasabb látási helyzet, futóműve, kasztnija erősebb, biztonságosabb.
4. Jobb ''terepezési'', (persze komolyabb terepre majd veszek egy Land Crusit::DD) tulajdonságok. Milyen magasan lehet a hasa az úttól alapban?
4. Tetszik:)

Kérdéseim:
1. Mik a Fusion típus hibái?
2. Mit nézzek egy használt Fusionban(1.-hoz kötve). Dízel és benzines változatnál. Pl.: kasztni rozsdásodik, ajtók, zakatol menet közben a jobb hátsó akármi, stb. Motorhang, füstös-e? Ha igen miért lehet?
3. Mennyire megbízhatóak ezek a motorok?
Azért kérdezem ezt is mert vki mesélte, hogy ha dízelnél beüt a krahh, akkor ott a motorikus részek javítása igen borsos ( vmi szelepes, csúcs, vezérlés, adagolós dolgot mondot, sajnos nem tudom pontosan már mit, de fordos srác mondta, hogy az akkor 300k környékén lenne !
4. Benzines, tisztább, szárazabb érzést ad:), ha jól tudom ott nincs ilyen veszély ill, azonos körülmények között többet bírhat egy benzines motor mint egy dízel km-t nézve!? Karbantartás, a szokásos normál szervízeken kívül? Mennyi km után kell benzinesnél és dízelnél?
5. És a fenntartási költségekre lennék még kiváncsi és a fogyasztásra.

Ja igen, az autó, főleg hétvégén lenne használva. Tehát gondolom emiatt a dízel költségei magasabbak lennének mint a benzinesé ill. sokára látnám a megtérülését.
Sokat írtam, ne haragudjatok
Várom a válaszokat!
THX

Hozzászólások

#29  2013-07-22 22:04 goodness
Szerkesztve:   2013-07-22 22:30

#28  2013-07-21 12:32 Z.Boy
Én régebben hozzászóltam ehhez a kérdéshez...
"Az Akkum reggelre - THE END"-címszóval... Írd be fent a keresésnél, a hozzászólásoknál... Nekem egy varta Akksim lett végül. Nagyon megbízható.Kimondottan sok indításra,és hidegindításra készítették csak ajánlani tudom.. tettem fel a cikkben fotókat is. Sok siket. Z.Boy
válasz more (#27) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#27  2013-07-20 11:26 more
2006-os évjáratú 1,4 benzines az autónk, 150 ezer kilométer van benne és két hete adta meg magát az aksi, ráadásul külföldön, így ott be lett bikázva és hazáig le se állítottam a motort, míg nem vettem egy új aksit.
Sajnos napi használatban van, így muszáj üzembiztosnak lennie.

#26  2013-07-19 22:03 szita721031
Köszi a válaszokat. Mégeggy kérdés: A bosch és a Varta ugyan az? (S5 61Ah 600EN- Varta Silver 61Ah 600EN)
válasz Hpetya (#25) üzenetére

#25  2013-07-19 18:51 HpetyaSzabotőr
Több fórumtársamé is 6 évesen halt be.Enyém szinte napra pontosan 6.évében
Fosch-t meg nem érdemes venni
válasz szita721031 (#18) üzenetére

#24  2013-07-19 16:10 Öregtom
A gyári akksi 4 év 4 hónapot bírt ki. A helyette belerakott 30 ezer Ft-os Bosch 2 és fél évet.

#23  2013-07-19 14:22 péter60
Köszönöm a választ és bocs, ha hülyeséget kérdeztem.
péter60
válasz Volán Peti (#22) üzenetére

#22  2013-07-19 13:07 Volán Peti
Igen, igen.... :)
válasz pistiapu (#21) üzenetére

#21  2013-07-19 11:40 pistiapufőnök
Gyanús nekem, hogy ezt az akkumlátor töltője tudja, nem az autó.
válasz péter60 (#20) üzenetére

#20  2013-07-19 09:33 péter60
Leírnád, pár szóban hogyan tudom elérni a töltés teszt üzem módot.
Előre Is köszönöm.
válasz Volán Peti (#19) üzenetére

#19  2013-07-18 21:54 Volán Peti
Az enyém most lesz 5 éves, most télen még a leghidegebb időben is pöcc-röff, úgy hogy valamikor októberben töltöttem rá... és azóta is korrekt, teszt üzemmód szerint első osztályú a töltése.

#18  2013-07-18 20:41 szita721031
Az után érdeklődnék hogy az akksi mikor halt meg (az enyém 5.5-éves) előre is köszönöm.
válasz Öregtom (#17) üzenetére

#17  2013-07-18 10:30 Öregtom
Helló,

kevés használat mellett nem vennék dizelt. Én kb évi 12.000km használatra vettem, de a mai eszemmel benzinest vennék.
A hibák eddig: vízcsövek, üzemanyag csövek, porlasztó tömítés, csomagtartó nyitó motor, rendszámtábla világítás, akksi.
2006 augusztusi újan vásárolt, 90 ezer km van benne.

#16  2013-07-17 18:23 szita721031
Esetleg a fogyasztáson.
válasz joci0201 (#13) üzenetére

#15  2013-07-17 18:19 dudicukrasztrollface
minimálisat

#14  2013-07-17 13:10 Volán Peti
Szerintem nem.

#13  2013-07-15 22:19 joci0201
Hello.
Nekünk 2006 óta van egy Ford Fusion 1.4 benzin ez idő alatt 167500 km mentünk vele és csak a termosztád ment eddig tönkre ! 1-2-3 -ba igen megy 3-dik 110km/h 5000 ford de 150-160-nál záróra van !Elvileg apám ment vele 172 vel ! A kocsit eléggé lekéne ültetni mert sztem nagyon magasan van a súlypontja egyébként nagyon megbízható kis kocsi !Sztetek egy sportlégszűrő meg egy 60-as rendszer sokat dobna a teljesìtményen ??

#12  2007-09-06 00:06 Tiksi
robigo!
A hibalistát én is megköszönném,mert nekem is ez a tipus van,bár még csak 42000 a km.Üdv

#11  2007-09-02 10:03 robigo
Hogy "Melyik megbízhatóbb? Dízel vagy benzines?" -erre az tudna hitelesen válaszolni akinek van mind kettő és egyformán hajtja.

Az enyém
1,4 TDCI Trend
~4év
~170 000 Km
már vannak hibák.

majd irok egy részletes tartós teszt riportot, csak találjak rá időt és itt helyet.

#10  2007-01-19 16:57 Viktor
Nagyon szívesen. És remélem Te is hamarosan boldog tulajdonosa leszel 1 remek fuzsinak.
Mint írtad nem úgy megy mint 1 "szörny" de nem is sport autónak lett ez tervezve. ( Én beszélek aki 180.nat mentem vele )
De szerintem ez az autó nem is arra való hogy elhúzzunk mindenki orra előtt, hanem Én szeretem megmutatni, hogy mennyire remek "kis" autóm van. Persze amire nagyon büszke is vagyok.

#9  2007-01-19 11:17 Tocsi
Muszasi és Viktor!

Köszönöm a tapasztalatokat:) Építő jellege van:)

Tegnap vezettem az ismerős Fusiját(1.4 benzines) Megtetszett nagyon, magasan ültem, ment is az autó, persze nem mint egy v12-es szörny, de kellemes volt:)!
Sőt két Fusiban is ültem tegnap, az egyikben hátul. Picit rövid talán az ülés hossza, de nem vészes nekem kényelmes volt (174cm).
Viszont pakoltunk bele a csomagtartójába 4db 50kg-os cementes zsákot.Igaz leült a kocsi egy kicsit:) De még így is szépem ment, hogy 200kg a csomagtartóban+ 3férfi 80kg környékén. Teher volt és szépen muzsikált a motor is pedig nem mai darab 3-3,5 éves 102xxxkm van benne.
"Terepeztem" is vele érdekes föld útakon:) bírja a kiképzést!

#8  2007-01-14 02:11 Viktor
Szia Tocsi

Mi egy 1.4 benzines trend.et vettünk. Csak csatlakozni tudok a fogyasztást illetően zsolti bá1’-hoz. Én egy jó nagy hinta ágyat vittem és még a párom is befért simán (na persze szét volt szedve :D, de így is az első ülést le kellett hajtani). A gyorsulása nem a legjobb ami a súlya miatt is van. Pl. a héten 1suzuki.t üldöztem ( kollégám sietett nagyon haza wc.re) és hát először elment előlem ügyesen, de 150 után már nem bírta a tempót. Szóval amennyire magas annyira gyors is tud lenni. A legtöbb totál terhelés alatt 180 volt és még ment volna (csak én voltam nyuszi :) ). Nekem 11e km. van benne és semmi bajt nem vettem észre.
Ami a rozsdásodást illeti szerintem nincs itt olyan aki erről negatívan tudna neked beszámolni. Amit tudok, hogy a Ford nem a rozsdásodásáról híres.
Amit tapasztaltam az az, hogy 3e.es fordulatnál kicsivel nagyobb a motorhang ami kicsit később alább hagy. Vannak a kaszninak kicsiny hangjai, de ne várj ebben az árkategóriában tökéleteset. Költségeim 95% a üzemanyagra a maradék, a téligumi átszerelésre valamint egy 2e km.nél egy átvizsgálás tette ki. Én nem nagyon olvastam itt hogy valakinek szervizbe kellett volna vinni a 20ezres szervizet megelőzően mert volt vele valami (persze Én sem olvastam el az összes hozzászólást).
Hosszú távon nagyon kényelmes 5 személynek is. Mi Németben voltunk (ami kb. 12km. volt oda ami majdnem 12 óra út) és senki nem panaszkodott mert kicsi a hely.
A mai napig nem bántam meg a döntésünket amikor belementem a fusiba. Nagyon szeretjük és a Világ minden kincséért sem adnám el senkinek. Sőt ha lesz rá módom akkor a következő is ez lesz, csak pár dologgal több lesz már benne :)
Sok szerencsét a választásodhoz és szerintem nem fogod megbánni ha ezt az autót választod.


#7  2007-01-12 16:01 Muszasi
Szia Tocsi,

Rövid válaszom: válts!
Hosszabb válaszom: nekem is Corsám volt (1,2 benyós "C" típus 2001. 12. havi). Életem egyik legjobb döntése volt a Fusion. Igaz, hogy ez egy 1,6-os TDCI :), Nagyon sokat megyek vele. Májusi a kicsike és már 12000 felett járunk. Megbízható, stabil, erős. Legalább is az én tapasztalatom. Pályán 4,2-4,6 között vegyesen 4,8-5,2 között eszik. De én sokszor hajtom (120-150), eddig 170 fölött kicsivel volt a csúcs, de még bírta volna. Úgyhogy ne aggódj, bírja a "kis" motor a "nagy" kasznit.
Az általam eddig használt autók közül a leg. Pedig a skála a régi fiestától a "szocialista" autókon át (dacia, skoda 120) a suzuki swiften keresztül, opel corsáig és a fusionig terjed (igaz nem 13 :)), bár én még fiatal vagyok :P. Még a seat alhambrához is volt szerencsém kb. 1500 km-en át (na az, egy nagy autó :)). Szerintem bátran vágj bele. Sok szerencsét.

#6  2007-01-12 09:21 Tocsi
Köszi zsolti bá'!

Pl. ezért is tetszik a Fusi:)!
Jól variálható a belseje.
Aha, akkor esetleg nem árt gondolni a gyerekekre is:) Fő a biztosnág!
Igaz használt jöhet most szóba, de abs, légzsák, isofix, dönthető ülést akarok:)
Ahogy olvasom az írásokat, szépen tudja mozgatni a kasztnit az 1,4-es benyós moci.
Alapban dízelt akartam. De 1. nem mennék vele mindennap. 2. macerásabb a dízel motorikus része(anyagilag).


#5  2007-01-10 20:07 zsolti bá'
Az isofix a biztonsági gyerekűlés felfogatási pontjait jelöli, ami egy szabványos rögzítési pont. Ez a Fusionnál extraként kérhető. Én a ledöntött anyósűléssel és egyharmadrészt lebuktatott hátsó űléssel vittem ötfokos falétrát úgy a kocsiban, hogy elől még bőven volt hely, és a hátsó ajtó is be volt zárva. Igaz a kalaptartót ki kellett venni!
Igen, jelen vagyok az Indexen is.

#4  2007-01-10 08:39 Tocsi
Szia pistiapu!

Köszi a segítséget! Ha jól láttam isofix a neve a variálhatóságnak a Fusionban!?
Akkor megnyugodtam:) alapban van csak nem dönthető jobb első.
Igen olvasom folyamatosan az oldalt, gyűjtöm az infókat:)
Üdv

#3  2007-01-09 22:04 pistiapufőnök
Tocsi:
Az Ambiente feletti felszereltségűeknél már dönthető az anyósülés. Szerintem. Tehát mindben, ami nem alap.
Ha van benne légkondi, akkor tuti nem alap. Ez jó támpont szerintem.
A kérdéseid nagyobbik részére már megvan a válasz, csak körül kell itt nézned.

#2  2007-01-09 21:36 Tocsi
Szia zsolti bá!

Köszi az infókat:)!
Te írtál az indexen is ugye? Azt is olvasom, de még messze a vége:)
Ma voltam egy szerelős havernál és megnéztem a Fusiját 1,4 benzines. Mit mondjak, kisebbre számítottam:D
Mellette állt egy skoda fabia kombi, hát az ovis benyomását kelti a Fusi mellett:) tetszik nagyon! Nem tudom milyen felszereltségű, mert nem dönthető az anyós székecskéje! Tényleg melyik típusokban van dönthető anyós ülés?
MEg jobban megéri gondolom a dönthető ülés mint tetőcsomagtartó!? Persze attól függ mikor, és mire. De én úgy látom, o
hogy az a lehetőséget többet használnám.
Fura nekem, hogy az 1,4 -es benzines moci dinamikusan vigye ezt a nagy kasztnit:) De gondolom ez a helyzet?
Ahogy írtad a fogyasztását, nem olyan vészes.

Várom a többi infót a kicsikéről:)
Uff

#1  2007-01-09 20:23 zsolti bá'
Ha csak hétvégére veszed elő, akkor nem érdemes dízelt venni, mert nem jön vissza az ára.
A fogyasztás nekem (1.4 benzines)nyáron valamivel hét liter alatt, télen meg 7,5 liter körül van, fele város, fele országút.
Szervíz 20000km-t van.
Az enyémben 7200km van, eddig csak tankolni kellett bele.
A dizel moci ha jól tudom, akkor megegyezik a Peugeot-val.
A műszerfalon kívül(ami most a hidegebb időben kezdődött és amikor felmelegszik a kocsi akkor elhallgat) más zaj nincs.
A kuplung és a váltó gyárilag egy kicsit hangos amíg hideg.
Nézni szerintem ugyanazt kell, mint más használt autó vásárlásakor.


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dzso80 2024-10-23 16:27
 
szita721031 2024-10-21 19:30
 
Leetábornok 2024-10-21 11:55
 
Kunhalek 2024-09-04 18:10
 
dudicukrasz 2024-07-04 16:51
 
bandi1969 2024-06-28 08:24
 
dzso80 2024-06-19 17:14
 
Patrikpek 2024-06-18 20:42
 
dzso80 2024-05-25 19:32
 
Karolin 2024-05-22 19:13

Friss cikkek
 
Felnik
Felnik
 
felni
Felnik
 
 
 
Rádió kód
Az oldal használata
 
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 

Friss hozzászólások
 
PetiW  2024-11-21 11:39
 
Sumimus  2024-11-16 20:19
 
axelen  2024-11-10 09:40
 
dzso80  2024-10-28 14:58
 
dzso80  2024-10-26 15:04
 
szita721031  2024-10-06 09:38
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
bondcompany  2024-10-02 09:28
 
Haniszko  2024-08-31 17:33
 
deniss_  2024-08-03 13:45
 
gejuhasz  2024-07-08 13:19

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók