Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 987 felhasználó
2 233 cikk
56 kategória
40 542 hozzászólás
16 838 342 letöltés

4 aktív felhasználó
1 413 egyedi látogató
3 394 letöltés
  az elmúlt 24 órában

31 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
misi58(> 60 perce)
PetiW(> 60 perce)
dzso80(> 60 perce)
TAZLACI(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
Viktor(> 60 perce)
peszentes(> 60 perce)
axelen(> 60 perce)
Kunhalek(> 60 perce)
robboy(> 60 perce)
Sumimus(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
PetiW

Ajánlott oldalak

Letöltések

Motorháztető és ülésledöntő fogantyú beragadás
Aner_  2007-02-22
Szerkesztve: 2007-02-22
Mikor először fordult elő, hogy nem nyílt a motorház a következő segített:

Egy személy bentről húzza a kart, a másik a motorháztetőt erősen le-fel rángatja. Namármost, ha kinyílik, akkor szerencse. Nekem az volt. ;) Elhangzott itt, hogy a gumibakokat kell feljebb-lejjebb csavargatni, azonban nem ez volt az oka a beragadásnak, hanem az, hogy a motorháztető zárszerkezetébe bejut a por és ott az egymáson csúszó lemezes szerkezet képtelen elegendően nyitni, emiatt ragad be. A zárnak adtam WD40-et és megelőzendő a hátsó ülésledöntő zárszerkezetébe is fújtam belőle. Azóta semmi gond! Ajánlom mindenkinek! Olajozás kerülendő!

Hozzászólások

#27  2009-03-19 13:02 Guszti
:)))
Az enyém eddig még mindíg kinyílt de biztos ami biztos már vettem WD40-et.
válasz turbobacsi (#21) üzenetére

#26  2009-03-19 13:01 Guszti
Nekem a fényerővel van gondom. Rettenetesen zavar. A swiftben a piros fényt szerettem és nem lettem tőle agg resszív :) A színe felőlem bármilyen lehetne, csak ne égetné ki a szemem vezetés közben.
A swiftem 1,3-as GLXes volt és benne volt a digi óra, a hőmérséklet mérő és a pill. fogyasztásmérő az alapárban (meg a kormánykerékről vezérelhető Cd rádió és egyebek). Swiftnél a GLX közepes felszereltség. A Fruzsim Fresh tehát szerintem szintén a közepes felszereltségbe sorlható, ezért írtam lennt amit írtam. A fentieket csak extraként fedélzeti comp. rendelésével kaptam volna meg, akkor viszont várnom kellett volna két hónapot amit akkor nem engedhettem meg magamnak.
válasz Tamy (#23) üzenetére

#25  2009-03-19 12:55 Guszti
Nem vagyunk egyformák szerencsére :)
Én is vezettem már sokat éjjel és engem sajna egyre jobban zavar, már azon gondolkodom, hogy lefóliáztatom.
válasz turbobacsi (#24) üzenetére

#24  2009-03-19 07:59 turbobacsi
én mentem egész éjjel, abszolut nem zavart a müszefal fénye...

#23  2009-03-18 23:25 Tamy
A Swiftnél alapárban digitális óra van csak.(kimentem, és kinyittattam a szomszéddal)
A műszerfal fényerejét hasonlítsd össze egy nagy Audiéval, ha nem tekergeted, kiégeti a szemed éjszaka a piros fény, nem is szólva arról, hogy agressziót vált ki, a zöld nyugtat.
válasz Guszti (#13) üzenetére

#22  2009-03-18 18:13 Nagy Milán János
Csak ismételgethetem a többieket.A kis pözsó után bazí hangos volt a fülemnek a Fuzsi!Már megszoktam,de a többiek által meghiányolt dolgokat én is elviselném az autóban.Különben én sem bántam meg,hogy ennél a a gépnél maradtam!
válasz novakzoltan (#17) üzenetére

#21  2009-03-18 15:36 turbobacsi
Szerkesztve:   2009-03-18 15:37
nem ugy kell kezelni! a fruzsié belülröl nyit6ó vagy nem! :-))
válasz Guszti (#20) üzenetére

#20  2009-03-18 15:13 Guszti
A Wd-40-től ne tarts, a trabimnál használtam és tökéletes volt. Ha még nem próbáltad ajánlom a "nyiszogás" ellen. Az autóban nincs érezhető szaga.
Továbbra is elkeserítőnek tartom, hogy egy FORD motorháztető zárját ugyanúgy kell kezelni mint a Trabijét. Azért ez elég ciki.
válasz Tiksi (#19) üzenetére

#19  2009-03-13 20:54 Tiksi
Szerkesztve:   2009-03-14 18:58
A hőmérő kispórolása szerintem is nagyon béna dolog. A kanyarstabilitással nekem sem volt gondom, a tompított világítás jó, de a távolsági egy kalap .... A WD40-et az ajtónyikorgás ellen biztos nem alkalmaznám, egyrészt nem is arra való, másrészt meg bazi büdös lehet az utastér tőle. A szilikon erre inkább megfelelő, de saját tapasztalataim szerint nem segít a nyiszogáson (nem segít azon semmi, már feladtam rég), talán a rádió....

#18  2009-03-12 10:59 Guszti
Szerkesztve:   2009-03-14 18:58
Örülök annak hogy itt "egymásra találtunk", sok ember szidja a suzit, pedig jó kis autó és a fele nem igaz annak ami rosszat rámondanak.
A suzimat én is megsirattam. Sajna az enyémnek egy gazdasági totálkár vetett véget. A balesetet most nem részletezem mert hosszú lenne és szeretném inkább elfelejteni(viharban elém került egy kidőlt fa éjjel 11-kor) , a lényeg hogy mindketten és a tacsink is sértetlenül szállt ki az autóból. A légzsákok miatt lett gazd. totál. Ezután újra Swiftet szerettem volna, bele is ültem egybe de nem tudtam rászánni magam hogy beindítsam a motort. Hirtelen visszajöttek a baleset emlékképei és szinte menekültem az autóból. Ez van sajna.

Az útbevilágítással kapcsolatban írtakkal elszomorítottál kissé.

Azon pedig nagyon csodálkozom, amit a fórumban olvasok róla, vagyis hogy szinte mindenütt WD40 kell rá. A kezelési útmutatóban ez nem szerepel és én ennél többet vártam volna egy FORDtól.Nem is beszélve a motorhangról, remélem megszokom, de egy FORDban azért fura, hogy nem fért el az árban egy komolyabb hangszigetelés.

A lemezbenyomódást csak azért írtam, mert sokan emiatt zrikálják a suzikat, holott az enyémen pl. semmilyen lemez, üveg, karosszéria nem tört nem horpadt az ütközés után, igaz viszont hogy elöl minden műanyag eltűnt a ködlámpákkal együtt.

Ahogy írtam is, én sem bántam meg a Fusiont, imádom hogy mennyi cucc belefér, szeretem a magas ülést -190 cm és 110kgnak azért kell a hely :) - csak még meg kell szoknom a kicsikét és ha még emlékszel a Swiftedre :) akkor érted mire gondolok amikor azt írom, hogy a Fusionnal nem lehet swiftesen kanyarodni :)és nem is olyan fürge.Igaz az 1,6-os motornak is vannak előnyei :)

#17  2009-03-12 00:32 novakzoltan
Szerkesztve:   2009-03-14 18:56
Nekem is Swiftem volt, de a zárakat meg a zsanérokat meg szoktam időnként kenni valamivel....

Azt, hogy a motor hangos a Fusionban aláírom (nekem főleg, mert traktor)

Hogy a Fusion mér érzékenyebb oldalszélben az a felépítéséből adódik.

Kanyarban semmi baj a Fusionnal

A lemez benyomhatósága nem egyezik meg az autó szilárdságával.

Vehetsz mindenféle izzót a Fusionba, mivel a lámpája magasabban van a Swifténél, így sohasem fogja Swift szerűen bevilágítani az utat. (hozzáteszem, rendszeresen járok sötétben és szürkületben, és semmi bajom a Fusion lámpáival) Próbálj ki egy 2005 előtti nem xenon Passatot :-DD, aztán megtudod, mi az a gyenge világítás..

A műszerfal fényerővel és a külső hőmérővel kapcsolatban igazad van, biztosan drága lett volna egy potméter... :-DD

De a Fusionba annyi motyó fér bele, amennyi a Swiftbe sohasem fog.

Ha valaki, akkor én "Suzuki-buzi" voltam, és leadáskor meg is sirattam a Suzukimat, de egyáltalán nem bánom, hogy váltottam.

NovZ






#16  2009-03-11 14:43 dunaip
Szerkesztve:   2009-03-11 14:44
és még csak most múlt egy éves... :(
a szervíz azt mondta, ez normális, ahogy változik az időjárás, úgy változik a nyökörgés :((
ezt leszámítva mondjuk én nagyon elégedett vagyok vele
válasz Guszti (#15) üzenetére

#15  2009-03-11 14:24 Guszti
No most kezdem el a sírást. A swiftemen három év alatt semmi ilyen gondom nem volt, nem mondjátok komolyan hogy egy FORDot így kell kezelni ahhoz, hogy ne nyeszeregjen ????????
válasz dunaip (#14) üzenetére

#14  2009-03-11 14:14 dunaip
Sziasztok!

Nem pont ide tartozik, de ha már szó esett a wd40-ről megkérdezem a véleményeteket.
Szóval mostanában nagyon elkezdett nyekeregni-nyöszöröni minden ajtó, és erre egy ismerősöm ajánlotta, hogy fújjam le a gumikat wd40-el.
Próbálta már ezt valaki?

#13  2009-03-11 14:00 Guszti
Nem értem a kérdésed, mi köze a visszahívásoknak a zárak olajozásához és pláne a hűtőrács gyakori "üzemszerű" letöréséhez?????

Egyébként a három év alatt amíg meg volt a swiftem (újan vettem) 1x hívták vissza és már a vásárláskor közölték és felhívták rá a figyelmet (a kuplung szerkezetben volt egy rendellenesen kopó műanyag alkatrész ami gondokat okozott.) Most van folyamatban náluk a második visszahívás (csomagtartó világításnál rozsdásodás)többről nem tudok.

Másrészt a swift egy teljesen új konstrukció és fejlesztés volt a FUSION pedig már fut néhány éve a Fordnál.A kezdeti darabok itt sem voltak zökkenőmentesek, pl. kormány bőr borítás, kesztyűtartózár, stb.)

Mivel nekem tényleg van összehasonlítási alapom, a következőket elmondhatom (a teljesség igénye nélkül csak néhány példa).
1. a swift lényegesen halkabb mint a fusion. Az enyém 1,6-os benzines de az utastérben vezetés közben még mindíg zavar a motorhang ami a swiftnél sosem fordult elő.
2. a swift lényegesen stabilabb oldalszélben és kanyarban.Az úttartása sokkal stabilabb.
3.a FUSION lemezei semmivel sem erősebbek mint a swifté. ugyanott ugyanúgy be lehet a karosszéria elemeket ujjal nyomkodni.
4. A swit után folyamatosan zavar a világítás éjjel a Fusionban, most akarok hozzá beszerezni TUNGSRAM MEGALIGHT izzókat, a swift gyári izzói mellett fel sem merült bennem az izzócsere, mert kifogástalan volt a fény.
5. a swiftben a műszerfal fényereje egy egyszerű mozdulattal szabályozható a Fusionban tudomásom szerint nem, hosszútávú úton kifejezetten zavaró a műszaerfal fényereje.(ha állítható valahogy írd meg hálás lennék érte)
6. a swiftben alapárban benne van a külső hőmérő a pill. fogyasztásmérő.

Imádtam a swiftemet és a fentiektől függetlenül szeretem a Fusiont is. Mindezt csak azért írtam le, mert álmomban sem gondoltam volna mikor megvettem egy FORD-ot, hogy újra WD40-t kell vennem a kocsihoz, amit utoljára a Trabimnál alkalmaztam. Bármilyen fura ez van.
válasz turbobacsi (#12) üzenetére

#12  2009-03-11 13:20 turbobacsi
ööö: az uj swiftet hányszor is hivták vissza??
mert a Fusiont speciel 1x re....
válasz Guszti (#11) üzenetére

#11  2009-03-11 12:30 Guszti
Azért ehhez had tegyem hozzá halkan, hogy a Suzuki ujswiftemet három évig hajtottam 40eKm-t tettem bele és ezalatt semmit sem kellett olajozni WD40-ezni és semmi nem ragadt be.Ez pedig ugye nem egy suzuki hanem egy FORD, hogy is van ez?!?!?!?
válasz pori (#10) üzenetére

#10  2009-03-11 12:26 pori
Szerkesztve:   2009-03-11 20:55
Hát igen ,beszéltünk már róla hogy a karbantartás szükséges minden zárszerkezetnél .

#9  2009-03-11 11:20 turbobacsi
bizony: nem 2 embernél törött már ki!
válasz Guszti (#8) üzenetére

#8  2009-03-11 11:06 Guszti
A motorháztetővel kapcsolatban egy megszívelelendő jótanács. Mikor fel akarod nyitni ne a hűtőrácsot fogd meg, hanem bal vagy jobb szélen a motorháztető lemezét. ellenkező esetben a műanyag hűtőrács (főleg hideg időben) letörik és ez nem garanciális hiba. A szervízben hívták fel rá a figyelmemet mikor átvettem a kocsit decemberben. Kissé bosszantó a dolog, mert nekem pl új swiftem volt korábban és a sokat szidott suzukinál bizony nem volt ilyen probléma.

#7  2009-03-11 11:02 Guszti
A motorháztetővel még nem volt gondom.
Az anyósülés döntése viszont trükkös és nem biztos hogy a kocsid a hibás. Az elején én is elröontottam a dolgot aztán a kézikönyv alapján rájöttem mi a a hiba. A zárat úgy találták ki (ki tudja miért), hogy ha a kallantyúval együtt húzod rögtön az ülést is akkor befeszül és akkor értzed úgy mintha az egyik fele jönni karana a másik meg nem .
A helyes eljárás a következő:
1. TÜRELEM!
2. a kallantyút húzd meg finoman és óvatosan érezni fogod hogy kattan egyet ekkor nyitott a zár.
3. ezután húzd csak meg emberesebben és akkor már dönthető az ülés.

Kicsit macerásnak tűnik így leírva de ha hozzászoktok már fel sem tűnik.

#6  2009-03-11 09:48 hkarcsii
A motorháztető nekem is beragadt, 10 perccel azután, hogy kihoztuk a szalonból
Semmi zsírzás/olajzás/síkosító nem kell hozzá, hanem.
Miután a teljes szalon dolgozott 20 percet a projekten együtt rájöttünk, hogy a hűtőrács felett a nyitókallantyú természetes állapota nyitott motorháztető esetén nem a végállapot, hanem kb középen, ahol már éppen nem tartja a rugó. Ha valaki ezt kitolja az egyik végéig, akkor fog beragadni a zár.
Ezért mielőtt lecsukjátok érdemes ellenőrízni, hogy hol áll.

#5  2007-07-02 18:24 janisad
Nagyon erőszakolni nem akarom. Lehet visszaviszem a szervízbe. Köszi!
válasz Viktor (#4) üzenetére

#4  2007-07-02 11:14 Viktor
Először Mi is így voltunk vele, hogy nem akart ledőlni, de aztán valahogy addig addig nyüstöltük, hogy engedett az erőszaknak és végül csak sikerült.
A motorháztetővel viszont nem volt soha gondom, eddig szerencsére. De valószínű,hogy megfogadom a tanácsot és kicsit rásegítek én is wd40.nel
válasz janisad (#3) üzenetére

#3  2007-07-01 11:19 janisad
És mi a helyzet az anyósülés döntésével? Nekem az nem akar ledőlni. Ha a hátsó ülésre ülök mögé, úgy próbálom nyitni, akkor azt érzem, hogy a jobb oldala (az ajtó felől) nyílna, de a bal nem akar. Menjek vele szervízbe?

#2  2007-03-19 08:46 zsolti bá'
Nekem is volt szerencsém a tipushibához.
A szerelő szerint az a baj, hogy közel van a motorhoz ill. a hűtőhöz a zár és a meleg miatt kiszárad a szerkezet és a bowden. Nekem hagyományos gépzsirral és a bowden utánállításával orvosolták a problémát, most már fél éve, hogy tökéletesen műxik.

#1  2007-03-19 08:20 horeee
A hétvégi jóidőt kihasználva elhatároztam, hogy megfürdetem a motorháztető zárját WD40-ben, nehogy később gondom legyen vele. Azzal kezdte, hogy nem nyílt ki. :(

Megoldás: Ráhelyeztem 80 kilómat a motorháztetőre (persze óvatosan, nehogy behorpadjon), közben valaki jól meghúzta a kart. Ezek után rátoltam egy fél flakon WD40-et és most jó. Meddig???


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dzso80 2024-10-23 16:27
 
szita721031 2024-10-21 19:30
 
Leetábornok 2024-10-21 11:55
 
Kunhalek 2024-09-04 18:10
 
dudicukrasz 2024-07-04 16:51
 
bandi1969 2024-06-28 08:24
 
dzso80 2024-06-19 17:14
 
Patrikpek 2024-06-18 20:42
 
dzso80 2024-05-25 19:32
 
Karolin 2024-05-22 19:13

Friss cikkek
 
Felnik
Felnik
 
felni
Felnik
 
 
 
Rádió kód
Az oldal használata
 
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 

Friss hozzászólások
 
PetiW  2024-11-21 11:39
 
Sumimus  2024-11-16 20:19
 
axelen  2024-11-10 09:40
 
dzso80  2024-10-28 14:58
 
dzso80  2024-10-26 15:04
 
szita721031  2024-10-06 09:38
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
bondcompany  2024-10-02 09:28
 
Haniszko  2024-08-31 17:33
 
deniss_  2024-08-03 13:45
 
gejuhasz  2024-07-08 13:19

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók