Szavazás

Hirdetőtábla

Ford Magyarország által elismert gyártási hiba: rugótörés. Klikk ide! Téged is érinthet.

Kategóriák

Statisztika
3 986 felhasználó
2 233 cikk
56 kategória
40 541 hozzászólás
16 836 154 letöltés

4 aktív felhasználó
869 egyedi látogató
1 727 letöltés
  az elmúlt 24 órában

31 aktív felhasználó
  az elmúlt hónapban

Legutóbbi látogatóink
hogyan működik
dzso80(> 60 perce)
TAZLACI(> 60 perce)
misi58(> 60 perce)
csscs(> 60 perce)
Viktor(> 60 perce)
peszentes(> 60 perce)
axelen(> 60 perce)
Kunhalek(> 60 perce)
robboy(> 60 perce)
Sumimus(> 60 perce)
kertiati(> 60 perce)

Utoljára regisztrált felhasználó
TAZLACI

Ajánlott oldalak

Letöltések

Mennyire gáz a gáz?
drift  2008-06-21
Sziasztok!

Először is üdvözlök mindenkit!Tegnap léptem be a clubba,és segítséget kérnék tőletek.Át szeretném alakítani fusiomat Gáz üzeműre,és akinek van ebben a témában tapasztalata,vagy valami hiteles infoja légyszives írjátok meg.

Előre is köszönöm üdv:drift

UI:pistiapunak köszönöm a gyors segítséget.

Hozzászólások

#31  2012-05-24 15:26 byo
Szerkesztve:   2012-05-24 15:29
Ha az átalakítás melett döntessz, vigyázz arra, hogy olyan rendszert szereljenek be neked, amiben a gáz injektorok külön külön is cserélhetőek, a szekvenciális rendszer egyik gyenge pontja a gázinjektorok meghibásodása, ilyenkor az egyik injektor nem müködik rendesen.
Ha olyat tesznek bele, akkor kompletten cserélni kell ilyenkor az injektorsort.

Én továbbra sem javaslom az átalakítást erre a típusra. (sokadik lpgs autó után, és elég sok megtett lpgs kilóméterrel )

Amire bviztosan lehet számítani a legtöbb lpgs autónál függetlenül attól hogy való e bele a lpg vagy sem:(megjegyzem ezek a dolgok megtérülnek a olcsobb közlekedéssel)
A kipufogó rendszer picit hamarabb fog leamortizálódni,
A megnőtt égés miatt a hengerfelytömítés szintén picit hamarabb fogja elengedni magát. (Opelen nekem 50e kmt bírt az utángyártott)
A kipufogó szelepeket minden autón jobban terheli a magasabb hő miatt.
Ha az autó szelephézag állítós akkor ezt az állítást sűrűbben kellene csinálni.
A megnőtt hő miatt célszerű az olajat sűrűbben cserélni, ugye hőterhelése magasabb.

Ami még engem zavart minden autónál, belenyulnak a hűtővíz rendszerbe, szóval bekötnek elosztót vagy elosztókat csövet vagy csöveket, az ilyen bekötések lehet hogy 3-4 év után szivárogni fognak, ugye nem gyári minőségű az átalakítás.

És a legvégére, hivatalosan lpgs autót csak olyan szervízben szerelhetnének (és most egy egyszerű olajcserére gondolok) ahol van engedély (spéci villanykapcsolók miegymás).

Ne értsetek félre én szeretem a lpg üzemet, mikor még alig volt gázkút az országba már gázzal jártunk.
válasz mobile (#29) üzenetére
 1 tagnak  tetszik

#30  2012-05-23 00:25 Joebácsialkatrészbótos
Szerkesztve:   2012-05-23 00:25
Olvasd át a "gáz, de egy kicsit mégis más" cikkünket!

#29  2012-05-22 22:50 mobile
Sziasztok!

Két hét múlva megyek átalakításra, AC Stag-300 Plus típusú gázszettet kapok. Az autóm egy 2008-as Ford Fusion 1.4 és egyesek szerint ez a típus nem éppen autógáz barát. Mi a véleményetek erről? Esetleg valakinek személyes tapasztalata? Két hete vettem az autót, azóta 800km-t tekertem bele, ez alatt egyszer 6L, egyszer 5.8L fogyasztást mértem benzinből(persze főleg országúton). Tehát fogyasztás nagyon rendben van. Félek, hogy gázzal elszúrnak valamit, esetleg magasfogyasztású lesz, vagy szelepek nem bírják hosszú távon, stb. Már arra is gongoltam, hogy nem alakíttatom át. Ezért is érdekelne a pozitív/negatív véleményetek!

Köszi előre is!
Üdv!

#28  2012-05-14 11:56 puppa
Típusengedély azért nincs, mert kevés az igény a fusion gázosításra, ezért nem ruház bele egyik gázos szerviz sem. Motorkód alapján a hozzáértő gázautó szerviz meg tudja mondani, hogy az adott motorban a szelepülék kerámia-e vagy nem, ahhoz valóban nem ajánlják a gáz beszerelését. Mindenképp a szakembert kell kérdezni, ha bármilyen kétséged van. gázautóhungária
Nem szeretnék én okoskodni, csak segíteni.
Sziasztok!
válasz byo (#27) üzenetére

#27  2012-05-09 14:10 byo
Szerkesztve:   2012-05-09 14:15
Nekem volt több gázos autóm, volt amelyikkel több mint 100e kmt mentem gázzal, megmondom őszintén, nem szivesen rakatnám ebbe a típusba a gázt.

Nem elíjeszteni akarok bárkit is, de a Fordnak van eredetileg gázos motorja amit angliába lehet kapni a focushoz, és hát erősebb szelepek szelepülékek vannak, más a motorkód.

A felső szelepkenés meg alapvetően inkább vicc.


Azon meg gondolkodjatok el hogy miért nincs tipusengedély!!!!!!!!!!! (a legtöbb autóra van)

A legtöbb infót
index gáz fórum
innen lehet nyerni, beszerelő műhely tapasztalatok, típusok miegymás.

Az országban sajnos a legtöbb beszerelő csak kókányol, a vezérlő beállítását nem is értik. (ha a vezérlő nem jól van beállítva túl híg lesz pl a keverék, akkor a rettegett szelepelégés sokkal hamarabb bekövetkezik)

Az meg külön rossz, hogy amig a régi rendszerek gázzal indultak vagy azonnal átkapcsolhatóak voltak, az ujjak csak ha már meleg minden akkor mennek gázzal :D:D

#26  2012-05-08 18:58 mobile
Komplett gázosítás előtt állok, ezért kértem árajánlatot mindkét általad ajánlott szervíztől. Olyan 250-260e körül lenne szelepolajzóval együtt Zavoli ill. Landirenzo rendszerrel 2év garanciával. Nem sok egy kicsit? Jó lenne, ha olyan 220-230e körüli árban megállna.
válasz magabo (#25) üzenetére

#25  2012-05-06 22:15 magaboa csapat fotósa
Kértem árajánlatot egyik helyen 20 másik helyen 25 beépitéssel együt.

Én ezt a két helyet néztem:

Nagyon jónak néz ki a szakmai háttér.
Gáz autó hungária.
Ez meg nagyker is:
Molnár
válasz mobile (#24) üzenetére

#24  2012-05-06 21:15 mobile
A szelepolajzó, ha jól emlékszem 20 vagy 30 ezer beépítve, na meg hozzá az olajadalék.
válasz magabo (#23) üzenetére

#23  2012-05-06 20:05 magaboa csapat fotósa
Ahogy én eddig nézegetem ajánlott a szelepólajzó rendszer beszerelése. Nem olyan nagy őszeg és védi szelepüléket a kopástól. Néztem róla videot is a youtubon de most nem találom.
válasz mobile (#22) üzenetére

#22  2012-05-06 16:41 mobile
Sziasztok!

1.4 Fusionhoz milyen gázszettet ajánlanátok? Három gázszervízt kérdeztem, mind a három mást ajánlott:)

1. AC Stag (Lengyel) 260e felső szelepolajzással 1év garancia
2. KME (Lengyel) 205e szelepolajzó nélkül 1 év garancia
3. Landirenzo (Olasz) 240e szelepolajzó nélkül 2év garancia

Szóval midegyik szervíz a maga által szerelt gázszettre esküszik:)
Ami további kérdés számomra, hogy kell-e külön szelepolajzó rendszer?
Csak az első szervíz ajánlotta.

Köszi előre is!
Üdv.


#21  2012-04-22 23:20 mobile
Sziasztok!
2008-as 1.4 Fusion Style autómat szeretném átalakíttatni gázüzeműre. Milyen műhelyt javasolnátok Keszthely környékéről? Ajkairól hallottam, hogy valami Lengyel szettet épít be. Erről esetleg valami tapasztalat? A Landirenzo gázszettről viszont pozitiv dolgokat hallottam, de szívesen várom az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat.

#20  2012-02-12 10:06 szitu
Kösz!
Az enyém pár nap múlva esik át a műveleten.
válasz tayaka (#18) üzenetére

#19  2012-02-11 16:26 kertiati
Puppa! Megnéztem a belinkelt gáztankolásod.
Ha időd engedi és továbbra is rögzíted a gáztankolásokat, akkor lehetőleg az árhoz a fizetett árt írd be. A literenkénti forint egységárat a szoftver amúgy is kiszámolja és az Ár/liter(Ft) oszlopba írja. A korábban felvitt eseményt javítani pedig csak úgy tudod, hogy a hibásan felvitt esemény teljes sorát a sor végén levő piros x-el törlöd és ismét beírod az esemény összes adatát helyesen.
válasz puppa (#16) üzenetére

#18  2012-02-01 12:33 tayaka
Sziasztok!

Én december közepén alakíttattam át az autót gázosra Pécsen a Gázautó Kft.-nél. Eddig mintegy 1000 km-t tettem meg vele és eddig olyan 8-8.3 literes fogyasztást tudtam elérni gázzal. Ebben a leghosszabb út 30km volt és utána újból be kellett melegíteni az autót, hogy át lehessen kapcsolni gázra. Mivel nekem 40 fokos víznél kapcsol csak át így általában álló helyben oldom meg a melegítést. Persze ezt a fogyasztást csak az optimális váltásokkal és a motorfékkel értem el, mivel a legtöbbet rövid 10 km-es távokon tettem meg. a benzin fogyasztásomat nem nagyon mértem, de olyan 0.5 l/100km-re saccolnám. Nekem 281000 Ft-ba jött az átalakítás összesen. Ha számolom a 8*225=1800 gázfogyasztást és a 0.5*420=210 benzin fogyasztást akkor 2010 Ft-ra jön ki 100km gázon. Benzinen is megenné a 8 litert így 8*420=3360 Ft-ra jönne ki. A különbség 1340 Ft/100Km. Befektetés/különbség=megtérülés 280000/1340=21000Km után nullán vagyok.
Én ez miatt választottam a gázbeszerelést.
További szép napot mindenkinek.

#17  2012-01-29 19:25 szitu
Szerkesztve:   2012-01-30 15:10
Mióta használod? Összességében hogy értékeled az átalakítást, megérte?

#16  2012-01-26 13:55 puppa
Szerkesztve:   2012-01-26 14:01
Sziasztok!

Rögzítettem a legutóbbi tankolásokat:
gáz tankolás
benzin tankolás
Teletankolva indultam 62864 km-ről és újratankolva rögzítettem 63288 km-nál.

Ne szédüljön meg senki, mert nem igazán volt mostanában hideg, ezért benzinből alig fogyott a gyors bemelegedés/átkapcsolás (gázra) miatt. Valamint a 424 km-ből csak kb100 km volt városon belüli tötymörgés. Lakott területen kívül 110 körül szoktam utazni, ha a menet engedi. Természetesen a dinamikusabb teljesítmény több elégetnivalót kíván, tehát, ha jobban nyomom, akkor nyílván ennél többet eszik. Ha időm engedi, továbbra is rögzítem a tankolásaimat.

Sziasztok


#15  2012-01-02 17:52 Volán Peti
Szerkesztve:   2012-01-02 17:53
Na erről tudna mesélni az egyik kollégám..... hiteles Suzukit gázra alakított át, meghalt a neje... nem győzte egy fizetésből a kocsi hitelt is is, a 2 gyereket is. Így egy adag jóindulattal elindult a bankba, megtudja mennyi az annyi, mennyit kellene fizetni előtörlesztésnél/hitelt átvállalás (meg volt a vevő aki vitte volna kp-ra is, hitelre is és később előtörlesztett volna...)hogyan tudna a kocsitól és a hiteltől az autó eladásával megszabadulni. Az ügyintéző úr közölte vele a forgalmit és az ő számítógépes rendszerüket összehasonlítva, hogy probléma van, töke van a menyasszonynak. A probléma a gáz üzem. Engedélyeztük mi azt magának??? Stb, stb.... az ügyintéző úr elárulta, felmondási idejét tölti a banknál és csak ezért sz@rik az egészre, egyébként szerződésszegés stb... és ha szerződésbontás egy összegben kéri a bank a kamat és tőke tartozást.......
régóta gondolkodtam már a gázosításon, de ezen felbuzdulva elolvastam a hitelszerződésem újra 3 év után és az apró betűs részben ez tényleg szerződésszegés esetei....
Két külön finanszírozó bankról van szó (az egyik OTP, a másik ERSTE), szóval még az sem lehet, hogy valami leányvállalat és hasonló a szabályzás.
Ezért nem lett gázos az én kocsim.... pl. a cascom a hitellel egybe van, ha casco károm van az jelentve van a bank felé azonnal, így egyből kitudódik náluk a gázosra alakítás.

Úgy hogy csak óvatosan a hiteles gázos kocsival.
válasz puppa (#14) üzenetére

#14  2011-12-27 11:03 puppa
Szerkesztve:   2011-12-27 11:36
Sziasztok!
Z.Boynak.
"Természetesen" az én gépem is (svájci frankos) hitellel terhelt.(Sajna)
Megmondom őszintén fel sem merült ez a kérdés bennem!
Érdekes. Inkább így visszagondolva ezt üzemeltetési és nem tulajdonbeli változásnak tekintem. Sőt állagmegóvás, mégsőtebb Értéknövelő beruházás volt. Szerintem. Egyébként nem hívogatott a bank, hogy szeretne beszállni a beruházásba!
A gázüzemre való átalakításhoz bármelyik komoly műhely a kocsid motorszáma alapján megmondja, ajánlott-e az átalakítás gázra. Annyit azért elmondtak, hogy a szelepülék anyaga dönti el a beszerelhetőséget. Ez a motorszámból kideríthető.
Ja és csak a normál benzines üzemben, kifogástalanul, hibátlanul működő motorba érdemes beszereltetni!
1.
2.
3.
válasz Z.Boy (#12) üzenetére

#13  2011-12-04 15:58 magaboa csapat fotósa
Az szerintem előző szériás motor.
válasz Z.Boy (#11) üzenetére

#12  2011-12-04 14:23 Z.Boy
Puppa?Hitellel terhelt gépjárművet át lehet alakíttatni?? nem tudod?
válasz puppa (#5) üzenetére

#11  2011-12-04 14:20 Z.Boy
Szerkesztve:   2011-12-04 14:20
Én is kacérkodtam a gondolattal.. De 300.000 ft-ot sokallok.. rá nekem ennyit mondtak..Ráadásul azt sem szabad elfelejteni,hogy kedves kormányunk előbb-utóbb valami adóval megterheli az LPG-is szerintem.. nehogy már 200ft-ból elautókázzon az ember..
Akkor a cikk szerint ahol Fiesta-t írnak.. a Fusion is kilőve..???Értelem szerűen??
válasz pori (#10) üzenetére

#10  2011-12-03 17:37 pori
szia
Milyen autókat nem ajánlott átalakítani?
Mit kell tudni az autógázról ?

#9  2011-12-01 19:27 kertiati
Kár hogy a ráfordítások táblázatot nem töltögetik a gázüzem átalakításon átesett autóstársaink, pedig valamivel meggyőzőbb lenne...

#8  2011-10-21 19:34 Moki111
Szerkesztve:   2011-10-21 19:35
Köszönöm a választ, én is gondolkodom az átalakításon, de csak tavasszal. A 10 % növekedés az nagyon baráti...
válasz puppa (#7) üzenetére

#7  2011-10-21 19:16 puppa
Igen, a sok városi hassználattal kb 9 l volt benzinnel és 10 lett a gázzal. Érdekes, hogy nyáron hosszabb autópályás klímás, két gyerekkel, full csomagokkal nyaralásra menet megállt 8 körül. Egyébként énszerintem, ha erőltetném a gáz ecu finomhamngolását, akkor talán még kedvezőbb is lehetnea gázfogyasztás.
válasz Moki111 (#6) üzenetére

#6  2011-10-21 17:44 Moki111
Szerkesztve:   2011-10-21 17:44
Puppa! Csak 1 kérdés. A zárojeles fogyasztási értékkel azt akarod írni, hogy 9 L volt az átlagfogyasztásod benzinből ami 10 L lett gázosan 100 km-enként (10% fogyasztásnövekedés nem rossz...! Szerintem)?

Kösz,
Móki

#5  2011-10-21 17:09 puppa
Szerkesztve:   2011-10-21 17:21
Sziasztok!

"Kicsit" megkésve, de mégis megosztom a gázos tapasztalataimat. 2010.máj-jún fordulóján döntöttem az "elgázosítás" mellett. Neten található több akkreditált autógáz beszerelőtől kértem ajánlatot. 200-240e Ft között voltak az árak. Bár a szomszéd településen (12km-re) is van autógáz szerelő műhely, de ők nem igazán méltattak semmire sem. A jánoshalmai Bácsgépker szimpatikus hozzáállása, jó ára miatt mellettük döntöttem. A motorszám alapján tettek ajánlatot, amit elfogadtam és a megegyezett napon reggel 7.30-16.00-ig beszerelték a készüléket. A tartalma lengyel gyártmányú ac stag vezérlő elektronika, olasz reduktor, szűrő, biztonsági szelep, töltő szelep, olasz gázinjektorok hengerenként, lengyel 50 l-es pótkerék tartály. Működése stabil. Indítás benzinnel, 30°°c és 1000 ford után automatikusan gázüzemre vált, de bármelyiküzemmód kiválasztható. Sok városos átlagfogyasztás 9,5-10 l.
198e-be került kpm-es engedélyeztetéssel, amit ők végeztek. Mivel nincs típusengedély a fusionra, ezért a kpm-es papírokkal elgázosítás címén műszaki vizsga 24000, okmányiroda forgalmiba bejegyeztetés kpm vizsga alapján azt hiszem 6000? tehát ennyi. Átlagos benzin és gázárral számolva (9L/100km benzin, 10L/100km gázból) 1000 ft mínusz 100 kilométerenként a gáz javára. Gyakorlatilag most járok nullánál.
De ÉN leginkább a környezettudatosság miatt szereltettem gázüzeműre! HAHA.

#4  2010-04-10 07:10 Sam
Szia drift!

Nekem 250-be került az átalakítás, de ebben még nincsen benne a vizsga, nert egyedi engedélyt még nem adták ki.
Fogyasztás városban alacsonyabb!, országúton magasabb lett egy literrel.
Landirenzo Omegas pótkerék tartályos rendszerrel szerelték, ami autómatikusan át kapcsol gáz üzemre indítás után.

Üdv: sam

#3  2008-07-11 16:32 kosapeter
Ma beszéltem egy gáz-beszerelővel és megérdeklődtem az árat.
Pótkerék tartállyal beszerelve 260.000 magyar királyi fabatka! :)
Pluszba jön egy vizsgadíj (ezt pesten összesen 3 helyen lehet elvégezni!), valamint a "papírmunka".
Megközelítőleg 300.000 alatt van az ára.

Egyetlen egy nagyon fontos dologra viszont felhívta a figyelmet:
mégpedig arra, hogy a Ford gyártott olyan motorokat, ahol a szelepfészek kerámia. Ezekbe nem lehet gázos rendszert szerelni!
Ezt a szervízben kellene megtudakolni, hogy melyik évjáratra vonatkozik. Voltak ilyen motorral szerelt Focus, Fiesta és Fusion is.


#2  2008-06-22 07:13 T-TomiDon Tom
A Skodába 400HUF-ért szerelik be utólag (Autópiac).


Hozzászólok
Lépjen be, ha hozzá akar szólni!
 
dzso80 2024-10-23 16:27
 
szita721031 2024-10-21 19:30
 
Leetábornok 2024-10-21 11:55
 
Kunhalek 2024-09-04 18:10
 
dudicukrasz 2024-07-04 16:51
 
bandi1969 2024-06-28 08:24
 
dzso80 2024-06-19 17:14
 
Patrikpek 2024-06-18 20:42
 
dzso80 2024-05-25 19:32
 
Karolin 2024-05-22 19:13

Friss cikkek
 
Felnik
Felnik
 
felni
Felnik
 
 
 
Rádió kód
Az oldal használata
 
 
 
Alkatrészt keresek
Keres - Kínál
 
 

Friss hozzászólások
 
Sumimus  2024-11-16 20:19
 
axelen  2024-11-10 09:40
 
dzso80  2024-10-28 14:58
 
dzso80  2024-10-26 15:04
 
Kriszti  2024-10-14 20:22
 
szita721031  2024-10-06 09:38
 
Rádió kód (1 új)
Az oldal használata
bondcompany  2024-10-02 09:28
 
Haniszko  2024-08-31 17:33
 
deniss_  2024-08-03 13:45
 
gejuhasz  2024-07-08 13:19

Kedvezmény
 

10-50% kedvezmény új Ford alkatrészek árából
 
 

5% kedvezmény a Romhányi Autó Kft szervíz-számláinak végösszegéből
 
 

25-30% kedvezmény váltózár árából
 
 

20% kedvezmény szélvédőjavítás árából
 
 

10% kedvezmény különböző alkatrészek áraiból
 
 

5-25% kedvezmény szervíz- és alkatrészárakból
 
 

10-15% kedvezmény autószőnyegre, csomagtértálcára, légterelőre
 
 

10% kedvezmény bioetanolos E85 átalakításra
 
 

10-30% kedvezmény chiptuningra, autódiagnosztikára, szervízre
 
 

+5% kedvezmény
 
 

5% kedvezmény
 
 

28-38% kedvezmény
 
 

Tárhelyszolgáltatónk a Webhold

Látogatók